Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Juice Leskinen Grand Slam
1 2 3 4 5 6 7 8 9
ekkedi
25.11.2004 00:09:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi, tulipa tässä mieleen avata tällainen otsikko, kun kerran slmaistakin avattiin joku aika sitten. Mielestäni nimittäin grand slam on kautta aikojen paras suomalainen rockyhtye. Meininki oli todella kansainvälistä tasoa, ja varsinkin sitä toi Anssi Tikanmäki mukanaan loistavine sovitus ja kosketisoittotaitoineen. Heti eka levy, Abbey Roadille levytetty Sivilisaatio on kovaa kamaa, esim. ihmiskunnan jatkos, roomalaiset portaat, laulu vain. Kaikissa biiseissä aivan käsittämättömän hyvät soundit!
 
Seuraava levy Boogieteoria on jopa vielä parempi. Tämän levyn lyriikat ovat oivaltavia ja hauskoja mm. Eesti, Kuinka Jumalaa pilkataan, Aamu Tampereen ja Elämänuraa, jonka alkuriffin löytää myös oasiksen wonderwallista!
 
Pyromaani palaa rikospaikalle on soundeiltaan parempi kuin edellinen levy ja kuoro-osuudet mm. Pyhässä toimituksessa ja Musta aurinko nousee biisissä ovat vakuuttavia. Hieno levy, mutta jää ehkä grand slam asteikossa jopa viimeiseksi.
 
Grand slamin viimeinen julkaisu Yölento onkin sitten ainakin lyriikoiltaan Juicen ihan ehdotonta huippua. Mukana on myös mukavaa hieman progeilevampaa maalailua tyylin Pink Floyd, nimibiisi ja Juuret. Lisäksi löytyy todellisia hittibiisejä, Kaksoiselämää, Vaasankin veri vapisee ja Rakkauden ammattilainen. Todella kova paketti.
 
Lisäksi Grand slamilta löytyy vielä läjä upeita sinkkuja, nenästä verta, sielusta kultaa, kulttuuri saapuu ähtäriin ym. Kaiken huipuksi bändin live-esiintymiset olivat todellisia spektaakkeleita,coverina soitettiin mm. Kuopio-iisalmi-nivala liveltä löytyvää Dylanin One more cup of coffeeta!
 
Mitäs olette muut mieltä ko. bändistä?
 
Lennu
25.11.2004 03:56:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samaa mieltä.
 
Paas tilli.
Mr-fRog
25.11.2004 06:03:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokainen keikka oli varmasti erilainen, tämmöistä olen isojen poikien kuullut puhuvan.
 
Ja mitä muuta voisi odottaa yhtyeeltä jonka Juice itsekin mainitsi omaksi suosikikseen.
 
Sertzo S
25.11.2004 07:47:19 (muokattu 25.11.2004 07:47:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tuo Pyromaani palaa rikospaikalle.
Kyllähän ekkedi nuo edellä mainitsemasi äänitteet ovat vallan mainoita ja Tikanmäki loistosovittaja.
 
AP
25.11.2004 11:40:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä. 100% samaa mieltä ekkedin kanssa tästä asiasta. Oma suosikkini noista levyistä on kyllä Boogieteorian alkeet.
 
K100 #7
Meisseli
25.11.2004 12:18:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahh!!!
 
Osta meidän levy! Maagista progebluesfunkkia. Vuoden kotimainen yllättäjä(noise.fi) klipit ja tilausohjeet osoitteessa www.strangefruitband.net
Lilli
25.11.2004 19:02:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhteneväisiä ajatuksia täältäkin käsin. Kyllä 'Boogieteorian alkeet...' ja 'Yölento' ovat Juicen parasta tuotantoa. - Varmaan tähän mielikuvaan on tietysti hyvin vahvasti ollut vaikuttamassa se, millaisessa elämäntilassa itse on ollut niiden julkaisun so. kuuntelun aloittamisen aikoihin. Varmasti omat kauniit mielikuvat ja muistot parantavat myös edellämainitsemieni levyjen äänimaisemaa - mutta mikä on totuus ja mikä on onttoa kuvitelmaa... siinäpä kysymys.
 
- Minne hoppu, poju?
Koaks
25.11.2004 19:23:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä. 100% samaa mieltä ekkedin kanssa tästä asiasta.
 
Minä myös
 
Voi meitä, muita ei voi. -Juice Leskinen
sellisti
25.11.2004 21:59:04 (muokattu 25.11.2004 22:01:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä Juice on Kingi. Isolla K:lla.
 
Grand Slamista Juice on itse sanonut näin:
 
"Grand Slam on minulle se kaikkien aikojen bändi. Sellaista olin kaikki ne vuodet ajanut takaa. Grand Slam pystyi muuhunkin kuin soittamaan. Joka jätkä oivalsi omat resurssinsa. Se oli musiikillisesti paras, mutta silti mukana oli myös kaikki esittämisen, teatterin elementit. Anssi Tikanmäelle saattoi huoletta jättää orkesterin musiikillisen johdon. Itse asiassa Grand Slamissa minusta tuli pelkkä rivijäsen. Mutta oikeastaan voi sanoa, että Puntti Valtonen teki Grand Slamista Grand Slamin. Puntti muuten valittiin pipon perusteella bändiin. Siinä kävi niin, että meillä oli semmoinenkin kuvio, että Tammilehto soitti kitaraa, Nordlundin Juuso bassoa, mutta se ei oikein toiminut, ja niin Ila kertoi tällaisesta kemiläisestä kitaristista, joka oli kuulemma varsinainen velho. Se päätettiin tsekata, ja niin Puntti tuli meitä tapaamaan, kun meillä sattui olemaan keikka siellä päin. Ja kun se tuli, niin sillä oli päässään aivan uskomattoman näköinen pipo. Kun minä näin sen pipon, ajattelin, että tuon täytyy olla niin hullu tyyppi, että se varmasti sopii tähän bändiin. Siinä pipossa luki "TUDOR". Puntti sitten vietti sen illan ja yön meidän kanssamme, mutta aamulla sitä ei meinannut millään saada hereille. Se ei herännyt vaikka teki mitä, mutta sitten minä kuiskasin sen korvaan aivan hiljaa: "Aamiainen", ja se nousi heti. Ja niin siitä tuli meidän suhteellisen pitkäaikainen kitaristi ja sittemmin myös erinomainen näyttelijä."
 
(lähde: Juice Leskinen - Kautta aikain, kokoelmalevyn sisävihko. Sisältää muutakin hulvattoman hauskaa juttua Juicen uran vaiheista hänen itsensä kertomana.)
 
"Eli,oletteko huomanneet orkesterissa soittaessanne eri stemmojen käyttäytymiseroja. Esim. sellistit notkuu ja lorvii siellä ja suurinpiirtein nukkuvat siinä pultissaan" -nammi, muusikoiden.net
Nimismies
26.11.2004 00:52:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän Juice sanoittajana on nero vaan ei siitä laulamaan ole.
 
For those about to ballad - we salute you!
mack the knife
26.11.2004 01:25:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiesittekö muuten, mistä tuli bändin nimeksi ennen Grandia pelkkä Slam? Odotan jonkin aikaa ja julkaisen sitten vastauksen.
 
Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu)
Mika Antero
26.11.2004 08:03:44 (muokattu 26.11.2004 08:08:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki nuo Grand Slamin levyt minunkin hyllystäni löytyvät. Minun ikäiselleni ne ovat samanlaista lapsuuden/nuoruuden soundtrackia kuin esim. Eppu Normaali ja Popeda, joten bändiin on hieman vaikea suhtautua objektiivisesti. Hyviä levyjä joka tapauksessa, vaikka joskus vähän harmittaa kun ns. vakavat ja ns. humoristiset kappaleet ovat sikin sokin levyllä; olisiko ollut parempi pitää vakavat ja humoristiset kappaleet/levyt erillään toisistaan? Ehkä ei. Joitakin turhanpäiväisiä täytebiisejä kaikilta noilta levyiltä löytyy, mutta hyviä kokonaisuuksia ne silti ovat.
 
AP
26.11.2004 09:45:29 (muokattu 26.11.2004 09:54:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja kun se tuli, niin sillä oli päässään aivan uskomattoman näköinen pipo. Kun minä näin sen pipon, ajattelin, että tuon täytyy olla niin hullu tyyppi, että se varmasti sopii tähän bändiin. )
 
Juicen omaelämäkerrassahan sama tarina kerrotaan sanoin "hänellä oli pipo päässään (ja usko nyt, Puntti, hyvällä: siinä luki Tudor) ja hän vaikutti suorastaan professionaalilta hullulta..."
 
Suosittelen muuten tuon tuoreen Juice-dvd:n "Minä-sunnuntailapsi" hankkimista. Livepätkien joukossa on monta Grand Slaminkin keikkataltiointia. Komeasti soi.
 
Hauskaa muuten huomata, että Juicen rinnalla on kulkenut kauan samoja muusikoita, joku Antti Tammilehto esim. on mukana jo 80-luvun alkupuolelta lähtien ja ainakin 1990-luvun lopulla oli vielä kehissä.
 
K100 #7
mack the knife
26.11.2004 10:38:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiesittekö muuten, mistä tuli bändin nimeksi ennen Grandia pelkkä Slam? Odotan jonkin aikaa ja julkaisen sitten vastauksen.
 
Ei siis vastauksia. Juicen mielestä Slam on joko lopusta alkuun luettuna ranskaksi hullut. Toinen vaihtoehto, kun menee munineen sörkkimään joka paikkaan, niin joskus vielä kuuluu Slam!
 
Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu)
juici
26.11.2004 17:36:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja Taivaan Kappaleita levyhän on kans Grand Slam levy. Vuoden 1986 jälkeenhän bändi oli ikäänkuin telakalla.
 
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
AP
27.11.2004 00:06:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja Taivaan Kappaleita levyhän on kans Grand Slam levy. .
Näin. Ja vaikka sitä ei "virallisena" GS-levynä pidettäisikään, niin sama porukkahan siinä pitkälti on mukana.
Kyseessä on muuten ihan kelpo levy -- LP, jolla on mukana biisit Pienestä pitäen ja Norjalainen villapaita, ei voi olla läpeensä paha.
 
K100 #7
Vilhelmus
27.11.2004 00:07:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen verbaalisesti köyhä, voin vain kertoa että olen samaa mieltä sovitusten toimivuudesta ja biisien hienoudesta.
 
"Sulla on nuori, terve ja heavy metal maksa"
- Vanttera
velipesonen
18.07.2020 11:09:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://vapaavuoro.uusisuomi.fi/velipesonen/plagiarismi-on-rikollista/
 
"I suppose it was really just a matter of being a little offhand about things."
nirzin
19.07.2020 17:37:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla edelläolevan linkin takana lukee lukee että "joku tamperelainen mulkku on mennyt riistämään kehitysmaan ihmistä" ja sitten on nähtävillä yksi esitys Angel Of The Morning -ikivihreästä. Ilmeisesti siis joku Leskisen biisi muistuttaa tuota laulua? En tunne miehen tuotantoa niin että keksisin, mikä biisi.
 
Mutta hiukka hämmentää tuo kehitysmaaviittaus. Lieneekö kyseessä poliittinen piikki tuon enkelilaulun säveltäjän kotimaan USA:n suuntaan, sehän monelta osin yhä enemmän muistuttaa kehitysmaata.
 
antnis
20.07.2020 20:14:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grand Slam oli junttiversio Slamista aikana, jolloin Juicen alkoholismi oli jo ottanut miehestä vallan. Karmeita biisejä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «