Muusikoiden.net
22.05.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Dingo
1 2 3 4 515 16 17 18 19
sirdickyj
25.02.2005 13:06:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maija Paavonen on Pave Maijasen salanimi. Tais tuottaa kaikki Dingon levyt.
 
Tuotti ja sovitti. Ainakin kaks ekaa.
 
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
yellow
25.02.2005 21:12:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se pitää sanoa, että 10 vuotta sitten ilmestynyt Via Finlandia-levy on vitun aliarvostettu. Kokonaisuutena ehkä toiseksi paras tuotos tältä bändiltä. Vähän väärään aikaan taisivat tuon levyn tehdä.
 
peetu
26.02.2005 00:21:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lauloi+sävelsi krediittien mukaan yhden biisin, ei sovittanut yhtään, vaan kaikki biisit soviti muuan Maija Paavinen, josta nimestä kukaan ei voi arvata kuka ihme lienee kyseessä. Neumaann on loistava biisintekijä kun sille päälle sattuu, Dingo taas on nykyään ja oli myös silloin aikanaan aivan paska bändi, tosin nykyään se Nipa taitaa pilata senkin hyvän mitä siitä ryhmöästä sais isti. Eve on kumminkin kova jätkä ja roikkunee ryhmässä vain rahan takia...mutta hei, it?s only ro´ck`n roll, but we (at least some of us) like it.
Kyllä Eve on sovittanut ainakin seuraavat Dingon kappaleet:"Hän on se", "Lähden taas", "Kulkuri ja kaunotar" ja "Apinatarhaan". Näistä sitten sävelsi ja sanoitti "lähden taas"-biisin,jonka myöskin lauloi. Dingon musiikista voi olla tietysti montaa mieltä, mutta parhaimmillaan tekivät mielestäni hyviä biisejä. Itse pidän parhaimpana kokonaisuutena "Pyhä klaani"-levyä. Levy taisi olla hieman liian vaikea suurelle yleisölle eikä koskaan myynytkään kovin paljoa.( tai verrattuna aiempiin tuotoksiin). Musiikki toimi aikoinaan ja on tietyllä tavalla ajatonta. Mutta aika hankala on comebackia tehdä. Koska kohdeyleisö on ihan eri kuin oli aikoinaan.
 
Fading Ways Finland
28.02.2005 00:40:02 (muokattu 28.02.2005 00:41:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä Eve on sovittanut ainakin seuraavat Dingon kappaleet:"Hän on se", "Lähden taas", "Kulkuri ja kaunotar" ja "Apinatarhaan". ....
 
Musiikki toimi aikoinaan ja on tietyllä tavalla ajatonta. Mutta aika hankala on comebackia tehdä. Koska kohdeyleisö on ihan eri kuin oli aikoinaan.

 
No ei se Eve kyllä sitä Kulkuria ja kaunotarta sovittanut, vaikka jossain kokoelmassa niin lukeekin, kyllä ne Even sovitukset rajoittuivat siihen ekaan levyyn.
 
Ja miten niin eri kohderyhmä- samat tyypithän siellä käy kun 80- luvullakin? 80- lukuun verrattuna kohderyhmä vaan on eri IKÄISTÄ, niinkuin artistikin.
 
AP
01.03.2005 23:53:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maija Paavonen on Pave Maijasen salanimi. Tais tuottaa kaikki Dingon levyt.
 
Jep. Ja miettikääs hetki, millaisen määrän Pave itse asiassa on väsännyt noita kansaan meneviä hittejä, kun kaikenmaailman kuokkavieraat ja janot ja kaikkinämävuodet ja muut ynnätään. Eli on sillä miehellä vähää enemmän vainua itselläänkin, mikä iskee, ja jos tähän vi elä lisätään se, että Neumannin 80-luvun biisit eivät ole kaikin osin ollenkaan huonoja (+ vielä ajan henkeen iskevät ulkoasut ja tulkinnat), niin ei sen ajan suosiota tartte ihmetellä yhtään.
Eli Dingo on merkittävä pätkä suomalaisen popin historiaa, mutta jotenskin tämä nyt alun toistakymmentä vuotta kestänyt paluu alkaa tuntua --öö...ikävältä? Tai ainakin minulle Dingo on juuri se 80-luvun puolivälin megakokoonpano ja tämä nykyinen sitten jotain rahastuksen ja huijauksen välimaastosta. Pitäisi muistaa, että joka ilmiölle on aikansa ja paikkansa.
 
K100 #7
peetu
02.03.2005 12:24:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ei se Eve kyllä sitä Kulkuria ja kaunotarta sovittanut, vaikka jossain kokoelmassa niin lukeekin, kyllä ne Even sovitukset rajoittuivat siihen ekaan levyyn.
 
Ja miten niin eri kohderyhmä- samat tyypithän siellä käy kun 80- luvullakin? 80- lukuun verrattuna kohderyhmä vaan on eri IKÄISTÄ, niinkuin artistikin.

 
No itsekin kyllä ihmettelin kun papereissa luki tuo "kulkuri ja kaunotar" sovitus, mutta mistäs tuon tietää. Siinä mielessä voi olla eri kohderyhmä. Silloin 80-luvulla nuoret miehet teki biisejä pääasiassa nuorelle yleisölle, ihan luonnostaan. Mutta nyt yleisö on kovin eri-ikäistä eli tuskin samanlaiset tekstit uppoaa kuin korkeintaan nostalgia mielessä. Tosin epäilen vahvasti Neumannin edes enää pystyvän entisenlaisia tekstejä ja biisejä tuottamaan.
 
jackcrow
08.06.2005 02:33:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiks tänään ole virallisesti julkaistu DINGOn cd single "musta leski" !?!?!?!
 
Itse en ole vielä edes kuullut biisiä, mutta eiköhän siitä kehity jonkinlaista keskustelua (vai?)
 
Tätä on odotettu, vai onko sittenkää ;)
 
Rakkikoira
08.06.2005 07:20:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen tuon radiosta kuullut viikon aikana, mutta ehkä vain 6 kertaa. Ei se nyt niin huono ole, kyllä ainakin tuollein radiosta tulleena taustalla menee.
 
Eiköhän tästä saada kunnon Dingon haukkumisketju aikaan.
 
Jale
08.06.2005 09:02:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä biisihän tuo "Musta leski" on! Levyltäkin sopii odottaa jotain. Kauhulla odotan että mitä featuring hommia siellä on. Jostain luin että Bomfunk ois jollain raidalla ainakin taustoissa...=/?
 
"Mites kotona menee?-Mistäs mä tiedän.Mähän olen täällä!"
-J
08.06.2005 09:42:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla tuli Musta Leski -biisistä mieleen eniten Levoton Tuhkimo. Aika paljon samoja vaikutteita sointukierroissa,jne.
Mielestäni ko. biisi ei ole Dingoa parhaimmillaan, ehkä enemmän vanhan kertausta. Mahdollisista muista uusista biiseistä en osaa sanoa. Odotan mielenkiinnolla.
 
Käpy on puun vauva
M.i.k.key
08.06.2005 09:43:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä biisihän tuo "Musta leski" on! Levyltäkin sopii odottaa jotain. Kauhulla odotan että mitä featuring hommia siellä on. Jostain luin että Bomfunk ois jollain raidalla ainakin taustoissa...=/?
 
Bändin uusi kitaristi ja rumpali vaikuttavat myös Bomfunk-kuvioissa
 
Mä lopetan nää hommat!
J.Hollström
08.06.2005 12:06:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändin uusi kitaristi ja rumpali vaikuttavat myös Bomfunk-kuvioissa
 
Vaikuttivat. Eivät ole siis enää Bomfunk MC:ssä Erik Valkama ja Ari Toikka. Toikan tilalla on Jani Auvinen (mm. SF Blues), uuden kitaristin nimee en muista.
 
Boyakasha
08.06.2005 12:11:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikuttivat. Eivät ole siis enää Bomfunk MC:ssä Erik Valkama ja Ari Toikka. Toikan tilalla on Jani Auvinen (mm. SF Blues), uuden kitaristin nimee en muista.
 
Eikö Hombre Lampinen (ex-Boycott, ex-, ex-) ole vielä kitarassa mukana?
 
J.Hollström
08.06.2005 12:15:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö Hombre Lampinen (ex-Boycott, ex-, ex-) ole vielä kitarassa mukana?
 
Ei.
 
mr.muzak
08.06.2005 13:38:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei.
 
Huhu kertoo etteivät nämä kaksi pää-petteriä tykänneet kun nämä muut tekivät muidenkin bändin keikkoja, ja tylysti sanoivat "ei tarvii enää tulla" -> uudet jo valmiiksi puhutut jäbät tilalle. Mutta kyllähän even toimintamallit tunnetaan...
 
gogo
08.06.2005 14:35:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, just kuulin radiosta vissiin toista kertaa. Aika levotonta tuhkimoa toi kertosäe on kyllä. Ja Nipan laulu kuulostaa tuossa levylläkin todella epävarmalta ja hapuilevalta. Mutta kaikenkaikkiaan ihan vauhdikas ralli, niin Dingoa kun vaan voi olla.
 
oksettaa.
M.i.k.key
08.06.2005 16:56:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta siis vaikuttavatko Toikka ja Valkama Bomfunkeissa enää?
 
Mä lopetan nää hommat!
J.Hollström
09.06.2005 10:42:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta siis vaikuttavatko Toikka ja Valkama Bomfunkeissa enää?
 
Johon tossa yllä vastasin. Ei vaikuta, ainakaan keikkakokoonpanossa toistaiseksi.
 
Bonham
09.06.2005 14:12:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä Musta leski on kyllä hyvin positiivinen yllätys!
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
M.i.k.key
09.06.2005 14:33:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johon tossa yllä vastasin. Ei vaikuta, ainakaan keikkakokoonpanossa toistaiseksi.
 
Juu, mutta eräs toinen vastaus vähän sameutti tuota tulkintaa... eipä muuta
 
Mä lopetan nää hommat!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 515 16 17 18 19

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «