Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: YUP
1 2 3 4 521 22 23 24 25
Zed
17.02.2008 23:41:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistähän tuo alkunauha on peräisin? Oli varsin riemastuttavan kuuloinen.
 
Kun kissa sanoo "mäy", niin se vaan on "mäy". Turha siitä on mennä mitään perkeleen filosofioita vääntämään. || Rokkipoliisi #1
Mikko_-Procyon-
17.02.2008 23:50:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sähköpaimen kuulosti semmoselta helpolta ja hyvältä (johon sitten kyllästyy nopeasti). Pari muutakin kuulosti ihan hyvältä, mutta seassa oli kyllä live-matskuksi sopimatonta kuraakin.
 
Vanhoista biiseistä vähän ihmettelen, millä ihmeellä sikamusiikkia, rankat ankat yms. sekundabiisit ovat setissä mukana. Artistilla kun on sitä tuotantoa jo niin monta levyllistä, että sieltä kyllä riittäisi parempiakin lohkaistavaksi soittoon. No, mikäs minä olen päättämään.. yhteen aikaan kävin aina näitten keikat katsomassa, mutta "lauluja metsästä" -kiertueen aikana tuli kyllästys. Keppijumppaa on eka levykin, jota en ole ostanut. Se 4:n biisin EP:kin on vielä hyllyssä, mutta mutta.. ei vaan irtoa enää fiiliksiä. Vähän sama ku abs. nollapisteen uusia levyjä ei enää jaksa nukahtamatta kuunnella. Kai mä oon vaan vanhaksi tullu?
 
Silver dollar forger
Aleksi Gaiss
18.02.2008 17:07:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/profile_videos?user=tiongfi tuolla videoita uusista ja vanhoista biiseistä Kuopion keikalta.
 
Millä noiden videoiden audio on otettu? Kuulostaa yllättävän selkeältä.
 
Äänitys- ja miksauspalveluja tarjolla!
Mordax
18.02.2008 18:20:29 (muokattu 18.02.2008 18:24:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millä noiden videoiden audio on otettu? Kuulostaa yllättävän selkeältä.
 
Kaveri nauhoitteli ne digikameralla. Kameran väri oli muistaakseni hopea. Auttoiko?
 
Siis tämmösellä:
http://a.img-dpreview.com/reviews/CanonS1IS/Images/canon_s1_3q.jpg
 
Where's that confounded bridge?
Aleksi Gaiss
19.02.2008 17:12:03 (muokattu 19.02.2008 17:12:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok! Arvelinkin että juuri tuolla - taitaa olla ainoita pelejä missä sisäänrakennettuna stereomikki ja äänentason säätö. Pitäis melkein hommata se uudempi malli...
 
Äänitys- ja miksauspalveluja tarjolla!
Zed
14.03.2008 22:40:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.yup.ms/uutiset/index.html
 
Sakaralle YUP sitten päätyi, kuten kuukausia sitten vihjailtiinkin.
 
meitu
15.04.2008 20:39:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.levykauppax.fi/artist/yu … vapauden_kaupungit_limited_digipak/ tuollaista olisi sitten tuloillaan.
 
"There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston
bedlam
15.04.2008 20:52:09 (muokattu 15.04.2008 20:56:00)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.levykauppax.fi/artist/yu … vapauden_kaupungit_limited_digipak/ tuollaista olisi sitten tuloillaan.
 
Jees! Heti pit laittaa varaukseen.
 
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
patonki
16.04.2008 16:09:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Virallisten sivujen uutisen mukaan tuo Vapauden kaupungit -albumi julkaistaan myöskin vinyylinä.
 
Olen tietenkin asian suhteen jäävi sanomaan sen suurempaa, mutta tykkään kyllä kovasti tuosta tulevasta levystä.
 
Zed
16.04.2008 16:23:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Digipäkki lähti tilaukseen. Tietääkös pa-tonki, onko sessioiden ylijäämäbiiseistä odotettavissa sinkku- tai EP-julkaisuja, ja milloin?
 
http://www.poliisi.fi/
patonki
17.04.2008 01:11:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Digipäkki lähti tilaukseen. Tietääkös pa-tonki, onko sessioiden ylijäämäbiiseistä odotettavissa sinkku- tai EP-julkaisuja, ja milloin?
 
Niin, sessioista jäi kaksi biisiä levyn ulkopuolelle, mutta ne tullaan käsittääkseni julkaisemaan juurikin sinkulla tai ep:llä. Ainakin viimeksi, kun asiasta oli puoskareiden kanssa puhetta, niin syksylle menisi tuon pikkulevyn julkaisu.
 
sellisti
17.04.2008 22:29:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilaukseen lähti digipäkki, kiitos vaan linkistä meitulle. Mielenkiinnolla jälleen kerran odotellaan.
 
"Musiikki ei ole sitä mikä soi. Musiikki on sitä, miksi se mikä soi, soi niin kuin se soi silloin kun se soi." (Leif Segerstam) --- "Musiikki on kuin huumori. Toisille sitä ei kannata selittää, toisille ei tarvitse." (en muista kuka)
STT
25.04.2008 00:12:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään (pe 25.4.2008) noin kymmenen aikoihin pasahtaa YUP-sivuille nettisingle "He olivat vapaat" koko kansan ihmeteltäväksi.
 
jigsore
25.04.2008 08:36:18 (muokattu 25.04.2008 09:29:07)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään (pe 25.4.2008) noin kymmenen aikoihin pasahtaa YUP-sivuille nettisingle "He olivat vapaat" koko kansan ihmeteltäväksi.
 
Loistavaa. Sitä ennen sinkku saa ensiesityksen YleX:llä, kohtapuolin pärähtänee soimaan.
 
Hyvältä kuulosti, aika poukkoileva meininki ja jännät skittasaundit. Pakko kuulla lisää!
 
Höhö, aika hulvaton bändipotretti: http://www.yup.ms/
 
seikkailumielellä ja leikkimielellä
Klapp
25.04.2008 11:33:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvältä kuulosti, aika poukkoileva meininki ja jännät skittasaundit.
 
Kiesus, onpahan pahuksen hieno laulu. Oikein, oikein hieno. Sitä orkesterin omassa mielessäni neuroottisemmaksi määrittyvää sarjaa, johon kuuluvat viimeaikain tuotannosta niin "Maailmassa on virhe", "Voi hyvä luoja mitä nyt" ja "Mikään ei voi mennä vikaan". Ja tähdennettäköön, että josko mainituissa veisuissa on viimeistä lukuunottamatta ehkä jotain musiikillistakin samankaltaisuutta, niin neuroottisella olemuksella tarkoitan ennen kaikkea temaattista tekijää.
 
Mut kyllähän toi sit tosiaan kanssa kuulosti ihan valtavan hyvältä.
 
"Tulevat sanomaan minulle/millainen runon pitää olla/minulle joka osaan tehdä/vaikka lehmänsorkkaan sopivan/hevosenkengän. -Pentti Saarikoski
Zed
25.04.2008 15:49:25 (muokattu 25.04.2008 15:51:31)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan mukavaltahan tuo sinkku kuulosti, valmiiksi tuntui sovitetun jo keikalle. Tällainen Leppymättömät-keskitempo-hölkkä on YUP:n tylsintä antia, mutta nuo keu-keu-rätätätä -kompastelut rikkoivat mukavasti biisin rakennetta. Soundit kuulostivat sopivan rouheilta ja luontevilta. Ei tule olemaan levyn paras biisi, mutta kokonaisuudelta odotan paljon.
 
http://www.poliisi.fi/
Hannu H.
25.04.2008 23:54:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotenkin ei tuo sinkku mua lämmittäny näin yksittäisenä.
Mut edellinen levy keppijumppakin toimii parhaiten kokonaisuutena mun mielestä.. Levyä ootellessa.
 
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella Näin syntyy studio!
bedlam
26.04.2008 00:44:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä tuo henk koht ihan päätä räjäyttänyt. En kyllä sikäli siitä huolestuisi että tavallisesti nämä ennakkomaistiaiset / singlet ovat olleetkin lopulta sitä levyn heikointa antia. Jotenkin nyt vain tuo biisi kuulosti fiilikseltään ja meiningiltään hieman "löysähkölle". Kun Keppijumppaa oli pitkästä aikaa sellainen YUP-levy, jossa bändillä tuntui olevan jatkuvasti kiire jonnekin. Seuraavaan biisiin tai seuraavaan riffiin, en tiedä, mutta kuitenkin niin ettei jääty ikinä jahkailemaan paikoilleen. Ja siitä tuli hyvälle tuulelle. Tää biisi taas oli siihen verrattuna jotenkin sellaista edellisten levyjen tyylistä ...ääh anteeksi ...rallattelua. Jossa oli siis kuin hämäyksenä niitä kviik-kvaak-kitarakirskuntaääniä, mutta joiden virka ei oikeastaan loppujen lopuksi ehkä ollut sen kummempi kuin harhauttaa hetkeksi kuulijaa.
 
Nyt olen kyllä kaljoissani ja röyhtäisen sen kunniaksi. RÖÖÖÖ. Mutta siis että voin olla väärässä ja voin olla liian humalassa. Mutta pentele vie, rakastuin siihen edellislevyn tyyliin, että vedetään biisi ja sen osat niin nopeasti ohi kuin se on mahdollista. Että mielummin jokaista riffiä ja melodiaa yksi kerta liian vähän kuin pari kertaa liikaa. Pitkä Putki vaikkapa hyvä esimerkki tästä. Esim. Lauluja Metsästä-levyssä minua harmittaa se, että joitakin kertsejä toistetaan puhki asti. Hyvä melodia menettää helposti tehoaan liialla toistolla.
 
TOISAALTA taas niiden kohkausbiisien lisäksi myös tunnelmaviisujakin kaipaisin, Nyrkkeilijä on lempparibiisejäni koskaan evö ja ainut YUP-kappale, joka oikeasti tuo tipan linssiin joka hiton kuuntelukerralla. Samoin kyllä Erinomaisia Ihmislapsia, jonka rankkaisin aliarvostetuimpien biisien listaan, jos ymmärtäisin että mitä se käytännössä edes tarkoittaa.
 
Mutta innolla odotellaan levyä. Innolla olen YUP:n jokaista tuotosta odottanut jo 15 vuoden ajan. Outo Elämä oli ainoa levy, jota ekaa kertaa kuunnellessani olin melkeinpä järkyttynyt, mutta siitäkin levystä opin ajan mittaan diggailemaan.
 
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
-Mickill-
26.04.2008 01:24:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä tuo henk koht ihan päätä räjäyttänyt. Jotenkin nyt vain tuo biisi kuulosti fiilikseltään ja meiningiltään hieman "löysähkölle". Kun Keppijumppaa oli pitkästä aikaa sellainen YUP-levy, jossa bändillä tuntui olevan jatkuvasti kiire jonnekin. Seuraavaan biisiin tai seuraavaan riffiin, en tiedä, mutta kuitenkin niin ettei jääty ikinä jahkailemaan paikoilleen. Ja siitä tuli hyvälle tuulelle. Tää biisi taas oli siihen verrattuna jotenkin sellaista edellisten levyjen tyylistä ...ääh anteeksi ...rallattelua. Jossa oli siis kuin hämäyksenä niitä kviik-kvaak-kitarakirskuntaääniä, mutta joiden virka ei oikeastaan loppujen lopuksi ehkä ollut sen kummempi kuin harhauttaa hetkeksi kuulijaa.
 
Hyvä kun täältä löytyy kirjoituksia jotka on ihan kuin omasta päästä, ni ei tartte ite alkaa yrittää vääntää tänne mitään sen kummempaa. Oikeesti, oon niin samaa mieltä tosta kun olla ja voi. Pakko antaa oikein plussaa!
 
Nyt olen kyllä kaljoissani ja röyhtäisen sen kunniaksi. RÖÖÖÖ. Mutta siis että voin olla väärässä ja voin olla liian humalassa.
 
No ei tässä itekään täysin selvinpäin olla mutta ei nyt kännissäkään voi väittää olevansa, "kivoissa pienissä".
 
There's nothing left to say but fuck you anyway.
Zed
26.04.2008 11:42:31 (muokattu 26.04.2008 20:23:00)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lauluja Metsästä-levyssä minua harmittaa se, että joitakin kertsejä toistetaan puhki asti. Hyvä melodia menettää helposti tehoaan liialla toistolla.
 
Tämä on kyllä totta. Lauluja metsästä nyt on muutenkin suoraan Radio Novan soittolistoille kelpaavaa materiaalia, täynnä sinä-minä -lyriikkaa ja pannukakuksi kompressoitua puuroa. Huomattavasti positiivisemmalta tämä uusi kama onneksi vaikuttaa.
 
E1: Minäkin olen tosiaan humalassa, eilen käytiin katsomassa Knopflerin Markkia, ja juotiin kummisedän kanssa kirkasta viinaa esitystä katsellessa. Vieläkin mukavan lämpimässä hönössä, ja kohta kaljaa koneeseen. Bedlami on kyllä hieno setä, ihan kuin meikäläisen ajatuksia tiivistettynä selkeään muotoon. Minäkin olen siis hieno setä.
 
E2: No hei. :) . Nyt olen vielä enemmän humalassa. Ajattelin kameroineni kävellä tänään Härmälän lävitse, ja selvitä jopa hengissä jos Luoja Suo. Katsotaan miten äijjän käy. Kävin muuten Pirkkalan keskustassa K-kaupassa ostoxilla. Ostin hautakynttilän, ja kerroin riutuneen oloiselle kassatytölle ampuvani itseni. Hän hymyili vaivautuneesti. Minä irvistin. Pitäkää itsenne sivistyksen ikeessä, olkaa kilttejä eläimille ja lähimmäisille!
 
E3: En edes tiedä, olenko humalassa. Teknisesti lienee oltu humalassa yli vuorokausi, mutta tässä vaiheessa huomaa sisuksissaan filosofisen puolen nostavan takkuista päätään. Kävelin Härmälän lävitse, otin videokuvaa talosta, jossa on tapettu ihminen sadistisella tavalla. Kusin Pispalan harjulla, ja lenkkeilevät tytöt katselivat minua paheksuvan huvittuneesti. Tervehdin heitä äänekkääsi lipsuttaen samalla punaista kieltäni. Nyt otamme viinaa. Aaa. Maksa kärsii, mutta ehkä tästä selvitään hengissä. Kuunnelkaa hei YUP:n musiikkia, ja pitäkää itsenne itsenänne. Hejj, sanå ruoåtsalainen.
 
E4: Juuri tulimma saunasta. Maaailma pyärii, pyärii, on jännä olo. Niin. No. Vapauden kaupungit -vinyylissä on kuulemma samaa maisemaa laajemmassa muodossa. Kai sepitää hommata jos levyn sisältö yleensäkin miellyttää.
 
http://www.poliisi.fi/
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 521 22 23 24 25

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «