Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hurriganes
1 2 3 4 5198 199 200 201 202
PekkaRii
13.08.2003 14:04:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy sanoa, että oon Marlowen kanssa samoilla linjoilla. En ole elänyt 70-luvulla asiasta toiseen.
 
Get On on hyvä, muuten mä yllätyin miten valjua se homma oli. Siis kun niitä levyjä kuuntelin. Aika onnetonta suorstaan.
 
Pioneerejä kyllä suomalaisessa musiikissa.
 
Pitää olla maha tai selkäranka näkyy
HulluSimo
13.08.2003 14:04:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"On typerää kiistellä siitä, onko Hurriganes hyvä vai huono.
Se on Hurriganes ja sillä siisti.
2000 vuotta on kiistelty jo siitäkin,
oliko Jeesus hyvä vai huono, ja yhä siitä ollaan eri mieltä."
 
-Remu Suosikissa 10/74
 
Noin se menee!
 
...or still alive! Katsokaa wanted!
Silvio Dante
13.08.2003 14:08:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"On typerää kiistellä siitä, onko Hurriganes hyvä vai huono.
Se on Hurriganes ja sillä siisti.
2000 vuotta on kiistelty jo siitäkin,
oliko Jeesus hyvä vai huono, ja yhä siitä ollaan eri mieltä."
 
-Remu Suosikissa 10/74
 
Noin se menee!

 
Totta !!!
 
Just when I thought I was out, they pull me back in!
Blue Moon
13.08.2003 15:57:06 (muokattu 13.08.2003 16:13:14)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös nuo ole noitte biisien alkuperäisiä esittäjiä? Nythän puhuttiin siitä, että kuka on tehnyt paremmat Cover- versiot näistä biiseistä.
 
Saattaahan se noinkin olla mutta tuossa viimeisessä, lainaamassani viestissä mainittiin vain versio. Paras versio vai paras cover-versio - liekö tuo niin oleellista. Saattaahan myöhemmin tehty olla alkuperäistä parempikin, kuten vaikkapa Hurriganesin "I Will Stay".
 
Ainakin "Keep A Knockingia" veivasi Louis Jordan jo vuonna -39 ja kappaleen juuret lienevät vieläkin kauempana. Hurriganesin "Good Morning Little Schoolgirl":in innoittaja taitaa olla Yardbirdsin versio (arvailua edellinen), joka omien kuulokuvieni perusteella taas on plokattu suoraan Don & Bobin versioista, joka taas on esim. Sonny Boy Williamson I:n "Schoolgirliin" verrattuna niin erilainen, että tässäkään (kuten "Keep A Knocking":inkaan) tapauksessa on vaikea puhua "coverista", ennemmin puhuisin vain eri versioista.
 
Monet noista Hurriganesin versioista on melkoisen omaperäisiä alkuperäisiin (tai muihin versioihin) verrattuina, enkä mä koe lainakappaleiden esittämistä tällä tavalla (= "omalla tyylillä") mitenkään negatiivisena asiana.
 
- It's been a long time coming -
Härski
13.08.2003 16:24:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin no, joo. Versioiminen.. no okei. Jatkakaa.
 
bassoola
13.08.2003 21:24:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin no, joo. Versioiminen.. no okei. Jatkakaa.
 
Kuuntelin tossa kasetilta, joka oli Ganesin keikalta nauhoittettu esim. rautalankabiisi Emmaa ja kyllä Albert ja bändi veti tosi tunteella ja jää monet rautalankakitaristit ja bändit toiseks... (ja monet rock kitaristit ja bänditkin)
 
soolo
14.08.2003 20:11:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kuinkas moni on lukenut sen Hurriganes kirjan
 
elämä on laiffii
HulluSimo
14.08.2003 20:18:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kuinkas moni on lukenut sen Hurriganes kirjan
 
Tottakai olen lukenut. Moneen kertaan.
 
...or still alive! Katsokaa wanted!
Härski
14.08.2003 20:33:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kuinkas moni on lukenut sen Hurriganes kirjan
 
Toki. Kahteen kertaan, vasta.
 
Cotton
14.08.2003 21:14:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kuinkas moni on lukenut sen Hurriganes kirjan
Tottakai on luettu, mainio kirja.
 
fender-mies
14.08.2003 21:19:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä hurriganes kirja osataan jo melkein ulkoa.
Rock muusikon raamattu.
Remun-poika varjoiselta kujalta on myös lukemisen arvoinen.
Seitsemän ilon kyyneleet on jo vaikeammin ymmärrettävää kerrontaa.
 
Peter Gunn
14.08.2003 21:26:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen lukenut. Hyvä kirja. Suosittelen kaikille.
 
-J
14.08.2003 21:31:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kuinkas moni on lukenut sen Hurriganes kirjan
 
Molemmat. Remun aikaisemman kirjan "Poika varjoiselta kujalta" sekä tämän uudemman, n. vuosi sitten ilmestyneen...löytyy tietenkin kirjahyllystä muiden rock-kirjojen seasta.
 
Itseasiassa, asiasta poiketen, aikaisemmin keräilin kaikennäköistä 'ganesiin liittyvää tavaraa. Sitä tuli sitten haalittua lähes kaikki alkuperäiset älppärit, hurriganes t-paita 70-luvulta, julistetta, tarroja, lehtileikkeitä, keikkavideoita...
 
Hurriganes onkin ainoa bändi mitä olen tosissani joskus digannut apinan raivolla...
 
Ei teillä kellään sattuis oleen näkkileivän palaa takataskussa. Mulla meni kurkkuun jotain karvasta eikä se lähde pois!
HulluSimo
14.08.2003 21:34:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

keikkavideoita...
 
Mitäs keikkavideoita sulta löytyy? Ja mistä oot löytänyt?
 
...or still alive! Katsokaa wanted!
-J
14.08.2003 22:02:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs keikkavideoita sulta löytyy? Ja mistä oot löytänyt?
 
Mistäköhän mä niitä silloin haalin..hmm...Keltaisen Pörssin kautta löysin jotain kopionkopionkopioita, sangen huonolaatuisia. Joitakin Tavastian-vetoja löytyy pätkittäin, sekä muutamia festariotoksia. Sit muutama joitakin Remun soolopläjäyksiä,sekä joku Hurriganesin Osuuspankille tekemä mainos. Kaikenkaikkiaan löytyy livepätkää ihan aikojen alusta, viimeisiin keikkoihin asti. Järvisen, Kallion ja Louhivuoren ajalta. Sit löytyy jotain, lähinnä Remun haastatteluja, jne. Viime vuosina otin sit telkkarista kaiken mahdollisen nauhalle. On niitä jokunen kasetti täynnä. Osa tosin aika huonolaatuista, mutta kyllä ne asiansa ajaa :)
 
Ei teillä kellään sattuis oleen näkkileivän palaa takataskussa. Mulla meni kurkkuun jotain karvasta eikä se lähde pois!
mzg
14.08.2004 04:01:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otsikkoa miettiessä, ainut ilmaus on.
"Hurriganes on rock".
Jos tämmönen raskaan musiikin ystävä, pitää edelleen ganesia, suomen kaikkien aikojen parhaana bändinä, kiitos äitille joka on ganesia soittanu mulle niin kauan kun muistan.
Videoita+muuta tullu katottua, valitettavasti en ikinä päässy kattomaan ganesia livenä, ei nuo videot kuitenkaan oo sama asia, liian myöhään synnyin.
 
Mutta on ainakin yksi yhteinen asia mitä voidaan fiilistellä mutsin kanssa, ganesin levyt+sinkut+videot+kaikki muut sälät.
 
Kyllä se musiikki voikin olla vaan yksinkertasta ja kaunista....
 
"kaljat on loppu, kuolema tulee"
sirdickyj
14.08.2004 13:05:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin siitähän ei toden totta voi keskustella, onko Hurriganes hyvä vai huono, etenkään kun k.o. adjektiiveista on meillä kaikilla niin kovin erilainen käsitys.
 
Mutta kyllä aika on tehnyt tehtävänsä Ganesin suhteen, todella keskinkertainen bändi musiikillisen antinsa suhteen mielestäni, mutta legendaarinen kylläkin monestakin syystä.
 
Monille meille täällä kirjoittaville Hurriganes varmasti vastasi poikavuosina käsitettä rock´n roll. Se taas ei johtunut niinkään muiden huonoudesta, vaan siitä että muitahan ei yksinkertaisesti ollut. Siis kotimaassa, ja nuortenlehti Suosikkihan tuota Ganesia puffasi kovastikin. No, olihan noita pyristelijöitä ja perässähiihtäjiä tietenkin muttei yhtään vakavastiotettavaa kilpailijaa.
 
Hurriganes on Suomen Kiss ja Remu Suomen Gene Simmons; kummallakaan yhtyeellä ei ole koskaan ollut juuri mitään sanottavaa musiikillisesti, mutta hommat on hoidettu asenteella ja ehdottomuudella, joka on sitten tehnyt musiikin esittämistavasta ja presentaatiosta tärkeämpää kuin itse musiikin sisällöstä. Mutta sitähän on rock´n roll.
 
Ja nykyäänhän nuo herrat Aaltonen ja Simmons ovat aivan yhtä loppu molemmat. Mutta tyhmä ei ole se, joka myy vaan se, joka ostaa. Ja ovathan nuo eläkerahansa ansainneet.
 
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
JMP71
14.08.2004 19:37:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kristittyjen jumala-sanan voi kirjottaa myös pienellä. Siis jos ajattelee ettei se "Jumala" ole mikään todellinen ylempi voima tms.
 
En ny oo ihan varma hy väksyykö äidinkielen opettajat tms. tuon, mutta kirjotan jumalan edelleen pienellä.
 
Hanki parempaa luettavaa.
Late_
14.08.2004 19:52:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös tämä ole muusikoiden net eikä mikään v...n
äidinkielentunti.
 
paras keppi mies Hurriganesissa.

 
Keppimies tulee yhteen..
 
Fuck You, I Won't Do What You Tell Me!!
Travolta
14.08.2004 20:25:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hurriganes on Suomen Kiss ja Remu Suomen Gene Simmons; kummallakaan yhtyeellä ei ole koskaan ollut juuri mitään sanottavaa musiikillisesti, mutta hommat on hoidettu asenteella ja ehdottomuudella, joka on sitten tehnyt musiikin esittämistavasta ja presentaatiosta tärkeämpää kuin itse musiikin sisällöstä. Mutta sitähän on rock´n roll.
 
mikä bändi kuulosti samalta -74 kuin kiss ?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5198 199 200 201 202

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «