Muusikoiden.net
22.05.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Santa Cruz
1 2 3 4 5133 134 135 136 137
CountX
15.08.2011 16:06:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin nää muutama viikko sitten Savonlinnassa ja täytyy sanoa että oli kyllä rautainen keikka. Jos nyt ei paras, mutta takuulla energisin keikka mitä olen ollut todistamassa. Huomaa että pojat tykkää soittaa. Toivottavasti menestyvät, lahjakkuudesta ei ainakaan pitäisi jäädä kiinni. Levyä odotellessa.
 
"You'll have to stand up to women, Paul. They all think they want to be liberated. But they all are secretly hungering after a big strong man with the pipe. To use a car metaphor: men were born to drive, women to be driven." -Swiss Toni
tukse
15.08.2011 21:08:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katoinpa sit tuon keikan mikä löytyy youtubesta. Hyvin äijät kyl vetää. Tämmöisiä bändejä tarvitaan enemmän suomeen! Täällä on jo ihan tarpeeksi noita oksennusbändejä. Tulen kyllä ostamaan jätkien levyn kuhan se ilmestyy.
 
ECrow
19.08.2011 12:31:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CountX: Näin nää muutama viikko sitten Savonlinnassa
 
Sama keikka löytyy tosiaan tuolta YouTubesta, pistin linkin aikaisemmin.
 
Oma biisimateriaali on minusta loistavaa. Soitanta kulkee ja taitoa löytyy.
 
Toivottavasti saadaan pikkuhiljaa vähän uutta väriä tähän nykymusiikin oksennukseen. Olen kurkkuani myöten täynnä autotune tekno ränkytyksiä ja ranteet auki mörinä metallia ja junkutus rockia jossa ei riffeillä ole enää mitään osaa.
 
Menestystä toivon herroille myös itsekin.
 
Searock
29.08.2011 12:08:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen tällä hetkellä erittäin hullaantunut kyseiseen bändiin. Poikien toimintaa on tullut seurattua melkein alkuajoista asti ja täytyy sanoa että aika kovia jätkiä ovat. Tänä vuonna on melkein kaikki On the Rocksissa järjestetyt keskiviikon Rock-Night keikat tullut käytyä tsiigamassa, eikä kyllä kertaakaan ole jätetty kylmäksi. Joka kerta on Santa Cruz tarjonnut lavaesiintymisellään ja huikeilla biiseillään uskomattoman shown ja fiiliksen, jota on menty hakemaankin. Suosittelen ehdottomasti bändin keikalla käymistä sekä kannattaa myös katsella heidän myspace sivujaan, sillä uuden EP:n "Anthems for the Young And Restless" pitäisi ilmestyä sinne aivan lähiaikoina. Keikoilla kuulemani perusteella pitäisi stygejen olla helvetin hyviä! Kaksi edellistä EP:tä olivat toki myös mahtavia. Santa Cruz on bändi, jota suomalainen rock n' roll on jo pitkään kaivannut. Tarttuvat laulumelodiat, kitarariffit ja rähisevä asenne tulevat toivottavasti viemään bändin vielä pitkälle. Valttikorttina erottumiselle muista voi hyvin olla nopeat ja räjähtävät tapping soolot, joita harvoin on kuultu tämäntyylisessä musiikissa. Luultavasti bändillä on jo vihdoin levydiiliäkin vireillä, sillä tänään ainakin järjestetään Bäkkärillä debyyttivideon kuvaukset. Innolla odotan kyllä debyyttilevyn julkaisua.
 
http://www.last.fm/user/Searock
tukse
14.09.2011 10:10:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käykäähän kuuntelemassa uudet rallit täältä: https://www.facebook.com/santacruzband?sk=app_178091127385
 
CountX
14.09.2011 16:12:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tukse: Käykäähän kuuntelemassa uudet rallit täältä: https://www.facebook.com/santacruzband?sk=app_178091127385
 
Todella hyvää matskua, ainakin nuo vauhdikkaammat biisit. Mehustelukappaleet (Too Late, Tonight ja Don't Runaway) ei kyllä toimi yhtään. Jättäisivät mehustelut Negativelle ja muille tissiposkille, ja keskittyisivät vaan rokkaamaan. We're Aiming High on muuten varmaan paras kotimainen rokkibiisi ikinä.
 
"You'll have to stand up to women, Paul. They all think they want to be liberated. But they all are secretly hungering after a big strong man with the pipe. To use a car metaphor: men were born to drive, women to be driven." -Swiss Toni
CountX
01.10.2011 17:36:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uutta videota pojilta: http://www.youtube.com/watch?v=T83BTgVEa00
Mukana tuttuja rock-naamoja.
 
"You'll have to stand up to women, Paul. They all think they want to be liberated. But they all are secretly hungering after a big strong man with the pipe. To use a car metaphor: men were born to drive, women to be driven." -Swiss Toni
hemoroidi
01.10.2011 23:19:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CountX: Uutta videota pojilta: http://www.youtube.com/watch?v=T83BTgVEa00
Mukana tuttuja rock-naamoja.

 
Ihan ookoo, mutta jotenkin on vaikea kuunnella koska laulaja on niin epävarma. Poika vois muuten olla Mike Trampin ja Olli Hermanin yhteinen lapsi.
 
Gritsen
06.10.2011 15:56:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun kirjoissa melko huono vertaus, Mike Tramp saa mut olemaan arvostamatta Vito Brattaakin ja olli herman.. jätetään se nyt tähän : D
 
Kärpäsruoska
06.10.2011 18:56:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ECrow: Toivottavasti saadaan pikkuhiljaa vähän uutta väriä tähän nykymusiikin oksennukseen. Olen kurkkuani myöten täynnä autotune tekno ränkytyksiä ja ranteet auki mörinä metallia ja junkutus rockia jossa ei riffeillä ole enää mitään osaa.
 
Joo. Toivottavasti sitä kuitenkin saadaan ilman että retrotrippaillaan aiemmilla vuosikymmenillä. Tässä Santa Cruzissa ei ainakaan ole mitään tuoretta, eikä niin laadukkaita biisejä että pelkästään niillä erotuttaisiin.
 
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. THV-klubi #28 Romantikkoitkijät #34 S.M.A.K.
hemoroidi
06.10.2011 19:19:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gritsen: Mun kirjoissa melko huono vertaus, Mike Tramp saa mut olemaan arvostamatta Vito Brattaakin ja olli herman.. jätetään se nyt tähän : D
 
Tarkoitin vain pojan ulkonäköä, en laulutaitoja, koska niitä ei tältä pojalta löydy. Minkä takia et arvosta Vito Brattaa? Sen takia kun kaveri soitti Trampin kanssa?
 
Gritsen
13.10.2011 17:32:27 (muokattu 13.10.2011 17:35:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hemoroidi: Tarkoitin vain pojan ulkonäköä, en laulutaitoja, koska niitä ei tältä pojalta löydy. Minkä takia et arvosta Vito Brattaa? Sen takia kun kaveri soitti Trampin kanssa?
 
No voin kyllä ymmärtää hyvän kitaristin automaattisen hakeutumisen hyvännäköisen laulajan pariin noina aikoina, mutta älä tulkitse väärin: Bratta on tosi vähällä näytölläkin (jotain 5 albumia?) yksi mainioimpia kitaristeja, keitä tiedän. Viittasin vain siihen, että kuinka rasittava Tramp on. Vaikka laulaahan se radar love -coverissa hyvin. Lisää harmia soppaan pistää se, että White Lionin rytmiryhmäkin toimii erinomaisena powertriona Brattan kanssa. Laulaja ja biisit kuitenkin sen bändin tekevät tässä genressä.
 
Josta päästäänkin Santa Cruzin ja vastaavien yhteen ongelmaan: kaikki tyylittömät introkiljaisut ja vingahdukset lisätään biiseihin, koska esikuvillakin se turhuus löytyi. Laulu-impro värittää monessa tapauksessa hyvin biisiä, mutta eiköhän ne OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOHHHHHHHHH YYYYYYYYYYYYYEAAAAAAAAAAAH:it ja niiden köyhä emulointi idolien vanavedessä voisi jäädä jo menneisyyteen. Uus-kasarirokki on todella helppo paketoida kivaan blondiin pakettiin, joka parin ikävuoden päästä voisi jo näyttää uskottavaltakin, mutta uskon että pojilta ei kyllä muista genreistä löydy edes kuuntelukokemusta. Lähdemateriaalia laajempaan lopputulokseen tarvitaan luovuutta, sen puuttuessa tätä pitää vain pastissina. Menenpä kuuntelemaan Steel Pantheria, se on edes hauskaa.
 
Edit: tuntuu väärältä edes upittaa tätä
 
Abysmal
13.10.2011 20:34:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gritsen: Josta päästäänkin Santa Cruzin ja vastaavien yhteen ongelmaan:
 
Naulan kantaan. Bändeiltä puuttuu yksinkertaisesti juuret. Bon Jovillakin oli vielä jonkinmoiset juuret. Juurettomuus on 2000-luvun juttu ja pastissit sen surullinen seuraamus.
 
joukov
13.10.2011 21:27:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CountX: Uutta videota pojilta: http://www.youtube.com/watch?v=T83BTgVEa00
Mukana tuttuja rock-naamoja.

 
Huomaa, että on Skid Row:t kuunneltu, ehkä liikaakin ja ehkä-sanan voi jättää pois.
 
Vice President of KISS Army Finland KAF-jäsenkortilla Bar Bäkkärin ja On The Rocksin hanajuomista -50%. Liity -> www.kissarmyfinland.com Helsinki KISS Expo 2011 - The Hard Rock Experience http://www.kissarmyfinland.com/expo/
winger
14.10.2011 10:32:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Santa Cruz livenä Pe 21.10. DOM, Helsinki ruotsalaisen Hate Galleryn kanssa!
 
kannattaa todellakin tsekata livenä - vahvoja vaikutteita voi löytyä monestakin suunnasta mutta ainakin kesäkuussa SC sai Cinderellan näyttämään Nosturilla lähinnä vanhoilta papoilta...mikä toki toisaalta on periaatteessa asian todellinen laitakin :)
 
Gritsen
14.10.2011 12:31:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Vaikutteita monesta suunnasta kuten Skid Rowlta, Mötleyltä, gunnareilta... monipuolista. Juuret tietenkään eivät tarkoita että vedetään naama irvessä käytettyjä likkejä blueskaavan päälle, mutta kehtaisin väittää, että aikansa suurimmat, omaperäisimmät ja mielenkiintoisimmat rock-artistit ovat inspiroituneet täysin eri genreistä kuin omastaan: esim. Clapton - Van Halen ja Paganini - Malmsteen.
 
Bon Jovissakin havaitsen enemmän Springsteeniä kuin mitään aikalaisistaan matkittua, mutta Cruzissa en havaitse Jovi-kopionnin alla Pomoa. Kehityksen ketju katkeaa tälläisiin. Tämähän on vähän kuin oman siskon nussimista ja geeniperimän mädäntymistä. Masentavaa.
 
Laulujen aiheetkin ovat akselilta "Mä oon kovis" ja "me ollaan koviksia". Tasan tälläinen bändi on kotipaikkakunnallakin, tosin santa cruz ei ole niin saamaton. Isojen sanojen takaa löytyy näiltä myös ihan kovaa työtä, siitä kunnia. Tuskin silti kannattaa jatkaa puuta päin kävelemistä kovalla vaivalla, kun edellispolvet ovat jo huomanneet, että sen voi kiertääkin.
 
hemoroidi
14.10.2011 12:54:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gritsen: No voin kyllä ymmärtää hyvän kitaristin automaattisen hakeutumisen hyvännäköisen laulajan pariin noina aikoina, mutta älä tulkitse väärin: Bratta on tosi vähällä näytölläkin (jotain 5 albumia?) yksi mainioimpia kitaristeja, keitä tiedän. Viittasin vain siihen, että kuinka rasittava Tramp on. Vaikka laulaahan se radar love -coverissa hyvin. Lisää harmia soppaan pistää se, että White Lionin rytmiryhmäkin toimii erinomaisena powertriona Brattan kanssa. Laulaja ja biisit kuitenkin sen bändin tekevät tässä genressä.
 
Josta päästäänkin Santa Cruzin ja vastaavien yhteen ongelmaan: kaikki tyylittömät introkiljaisut ja vingahdukset lisätään biiseihin, koska esikuvillakin se turhuus löytyi. Laulu-impro värittää monessa tapauksessa hyvin biisiä, mutta eiköhän ne OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOHHHHHHHHH YYYYYYYYYYYYYEAAAAAAAAAAAH:it ja niiden köyhä emulointi idolien vanavedessä voisi jäädä jo menneisyyteen. Uus-kasarirokki on todella helppo paketoida kivaan blondiin pakettiin, joka parin ikävuoden päästä voisi jo näyttää uskottavaltakin, mutta uskon että pojilta ei kyllä muista genreistä löydy edes kuuntelukokemusta. Lähdemateriaalia laajempaan lopputulokseen tarvitaan luovuutta, sen puuttuessa tätä pitää vain pastissina. Menenpä kuuntelemaan Steel Pantheria, se on edes hauskaa.

 
En olisi itse voinut paremmin sanoa!
 
kanisteri
14.10.2011 15:35:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gritsen: aikansa suurimmat, omaperäisimmät ja mielenkiintoisimmat rock-artistit ovat inspiroituneet täysin eri genreistä kuin omastaan: esim. Clapton - Van Halen
 
Kovana Halen-diggarina pakko kommentoida, vaikka off-topic. Tiedän, että Eddie väitti vaikuttuneensa Claptonista, mutta en usko tätä. Eddie todennäköisesti laskelmoi antavansa tällä väitteellä kypsemmän kuvan muusikkoudestaan, kuin jos olisi hehkuttanut Hendrixiä, Blackmorea ja vastaavia. Eddie on paljon paljon muutakin kuin tiluttelija (itse diggaan miestä enemmän komppikitaristina), mutta Clapton-vaikutteita en miehessä kuule. Jeff Beckin sen sijaan olisin hyvin uskonut.
 
rockjihad
15.10.2011 10:27:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gritsen: Laulujen aiheetkin ovat akselilta "Mä oon kovis" ja "me ollaan koviksia". Tasan tälläinen bändi on kotipaikkakunnallakin, tosin santa cruz ei ole niin saamaton. Isojen sanojen takaa löytyy näiltä myös ihan kovaa työtä, siitä kunnia. Tuskin silti kannattaa jatkaa puuta päin kävelemistä kovalla vaivalla, kun edellispolvet ovat jo huomanneet, että sen voi kiertääkin.
 
Noh, noi jäbät on kuitenkin vielä sen verran nuoria, että ehkäpä niitä muitakin inflensseja alkaa löytymään sitten ajan kanssa enemmän ja samalla musa ja lyriikat alkavat monipuolistumaan jne...
 
StJerky
15.10.2011 11:19:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kanisteri: Kovana Halen-diggarina pakko kommentoida, vaikka off-topic. Tiedän, että Eddie väitti vaikuttuneensa Claptonista, mutta en usko tätä. Eddie todennäköisesti laskelmoi antavansa tällä väitteellä kypsemmän kuvan muusikkoudestaan, kuin jos olisi hehkuttanut Hendrixiä, Blackmorea ja vastaavia. Eddie on paljon paljon muutakin kuin tiluttelija (itse diggaan miestä enemmän komppikitaristina), mutta Clapton-vaikutteita en miehessä kuule. Jeff Beckin sen sijaan olisin hyvin uskonut.
 
Ei se välttämättä noin mene. Minä olen vaikuttunut George Harrisonista ja Hank Marvinista, mutta kuulostan enemmän huonolta southern rock kitaristilta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5133 134 135 136 137

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «