Muusikoiden.net
22.05.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ozzy Osbourne
1 2 3 4 57 8 9 10 11
HaloOfFlies
18.10.2022 11:40:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvältä kuulostaa tämä uusi levy. Nimibiisi ja Nothing Feels Right tähän mennessä selkeitä kohokohtia levyllä.
 
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Rushkilde
18.10.2022 16:34:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Jos kuuntelis biisejä eikä tuotantoa?
 
Kyllähän se silmiin käy jos hyvä tarina on kirjoitettu vaikeasti luettavalla fontilla, olipa itse tarina sitten kuinka mestariteos tahansa.
 
caution2
21.11.2023 17:45:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bark At The Moon täytti 40vuotta. Uusi arvio levystä luettavissa linkin kautta.
 
https://levyhyllyntakaa.blogspot.co … zzy-osbourne-bark-at-moon-1983.html
 
Metalkallo
01.04.2024 22:21:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhaa blizzard aikaista haastista pistetty ulos.
https://www.youtube.com/watch?v=EAs2JRBUC3s
 
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
ttpp44
02.04.2024 16:00:03 (muokattu 02.04.2024 16:00:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkin tässä tullut juuri kählattua Ozzyn levyjä läpi ja edelleen Ozzmosis osaa yllättää kovuudellaan. Pistää ihan tasapäisesti kampoihin No More Tearsille ellei jopa ylitäkin.
 
Ozzyn laulussa on kyllä jotain todella jännää, jota en osaa pukea sanoiksi. Harva näin uniikki laulusoundi kestää omassa korvassa vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen kovaakin kuuntelua alkamatta lainkaan ärsyttää. Bon Scott, Brian Johnson, Axl Rose jne. ovat kaikki sellaisia, että jos liikaa kuuntelee yhtä soittoa, niin jossain kohtaa ei vaan jaksa enää. Ozzyn kohdalla samaa ei ole omalla kohdalla tapahtunut koskaan.
 
mpekkanen
02.04.2024 16:06:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ttpp44: Onkin tässä tullut juuri kählattua Ozzyn levyjä läpi ja edelleen Ozzmosis osaa yllättää kovuudellaan. Pistää ihan tasapäisesti kampoihin No More Tearsille ellei jopa ylitäkin.
 
Ozzyn laulussa on kyllä jotain todella jännää, jota en osaa pukea sanoiksi. Harva näin uniikki laulusoundi kestää omassa korvassa vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen kovaakin kuuntelua alkamatta lainkaan ärsyttää. Bon Scott, Brian Johnson, Axl Rose jne. ovat kaikki sellaisia, että jos liikaa kuuntelee yhtä soittoa, niin jossain kohtaa ei vaan jaksa enää. Ozzyn kohdalla samaa ei ole omalla kohdalla tapahtunut koskaan.

 
Jotain Axl Rose määkimistä ei jaksa sekuntiakaan, että on Ozzy siinä suhteessa parempi, vaikka hänen laulu soundi on ollut jo vuosikymmeniä vahvasti prosessoitu, joka vetää aika paljon pisteitä Ozzyn suorituksesta.
 
onjokäytössä
02.04.2024 19:51:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tätä tuottamisen kuviota juuri ajattelin, kun kuuntelin uutta Ozzya. "Crack Cocaine" Billy Morrisonin ja Steve Stevensin kanssa.
 
ttpp44
03.04.2024 08:45:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Ozzy siinä suhteessa parempi, vaikka hänen laulu soundi on ollut jo vuosikymmeniä vahvasti prosessoitu, joka vetää aika paljon pisteitä Ozzyn suorituksesta.
 
Totta toki mutta varmasti ihan yhtä prosessoituja ovat muidenkin vastaavien vanhojen ukkojen äänet levyillä.
 
Tympee Huttunen
03.04.2024 09:20:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ttpp44: Totta toki mutta varmasti ihan yhtä prosessoituja ovat muidenkin vastaavien vanhojen ukkojen äänet levyillä.
 
Ei ne kyllä ole. Ozzylla alkoi olla haamulaulajat mukana jo ennen tunetuksia ja ainakin viimeinen vuosikymmen on ollut niin prosessoitua laulua, että on sen kanssa ollut sietämistä. Mutta Ozzy on Ozzy. Joskus vain sellainen inhimillinen vokaaliraita virheine kaikkineen olisi miellyttävämpi kuin sentilleen säädetty robottiraita.
 
Paasio
03.04.2024 14:04:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ttpp44: Onkin tässä tullut juuri kählattua Ozzyn levyjä läpi ja edelleen Ozzmosis osaa yllättää kovuudellaan. Pistää ihan tasapäisesti kampoihin No More Tearsille ellei jopa ylitäkin.
 
Ozzyn laulussa on kyllä jotain todella jännää, jota en osaa pukea sanoiksi. Harva näin uniikki laulusoundi kestää omassa korvassa vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen kovaakin kuuntelua alkamatta lainkaan ärsyttää. Bon Scott, Brian Johnson, Axl Rose jne. ovat kaikki sellaisia, että jos liikaa kuuntelee yhtä soittoa, niin jossain kohtaa ei vaan jaksa enää. Ozzyn kohdalla samaa ei ole omalla kohdalla tapahtunut koskaan.

 
Oon kans aina diggailut Ozzmosista.
Sen jälkeen alkoi levyjen taso tippua, vaikka yksittäisiä hyviä biisejä niilläkin on siellä täällä.
 
Masturbation....Ejaculation....DYNAMATION #BlackPalle #PalleWishbone
Tympee Huttunen
06.04.2024 10:18:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On kyllä tuo "Tribute" vallan kova livejulkaisu. Randy ja koko bändi pääsee siinä vetämään oikein kunnolla. Esim. Children of the Graven versio on aika kova, kun Randy taitaa vetää normivieeellä oktaavia ylempää tuota ikonista riffiä. Uskoisin tämän olevan Randyn kuolemasta johtuen varsin autenttinen live, joskin Ozzyn laulua on toki voitu vetää uusiksi, kuten tuohon aikaan tapana usein oli.
 
Paasio
06.04.2024 14:52:53 (muokattu 06.04.2024 14:53:20)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tympee Huttunen: On kyllä tuo "Tribute" vallan kova livejulkaisu. Randy ja koko bändi pääsee siinä vetämään oikein kunnolla. Esim. Children of the Graven versio on aika kova, kun Randy taitaa vetää normivieeellä oktaavia ylempää tuota ikonista riffiä. Uskoisin tämän olevan Randyn kuolemasta johtuen varsin autenttinen live, joskin Ozzyn laulua on toki voitu vetää uusiksi, kuten tuohon aikaan tapana usein oli.
 
Mulla on tosta keikasta soundboard bootleg ja en muuta eroa julkaistuun versioon ole huomannut kun paremmat soundit.
 
Masturbation....Ejaculation....DYNAMATION #BlackPalle #PalleWishbone
Regalis Apertura
06.04.2024 15:17:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paasio: Oon kans aina diggailut Ozzmosista.
Sen jälkeen alkoi levyjen taso tippua, vaikka yksittäisiä hyviä biisejä niilläkin on siellä täällä.

 
Muistanko oikein että joku vuosi sitten jossain haastiksessa Ozzylta kysyttiin mielipidettä Ozzmosiksesta ja Ozzy ihmetteli sen soundimaailmaa. Sanoi että levy tehtiin jotenkin kiireellä ja miksauskin oli jotenkin jäänyt "oudoksi". Jäi mieleen että harkitsisi em. levyn uudelleen miksausta (tai sitten ihan uudelleen tekoa?). Taisi vaan jäädä aikomukseksi...
 
Paasio
07.04.2024 16:34:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Regalis Apertura: Muistanko oikein että joku vuosi sitten jossain haastiksessa Ozzylta kysyttiin mielipidettä Ozzmosiksesta ja Ozzy ihmetteli sen soundimaailmaa. Sanoi että levy tehtiin jotenkin kiireellä ja miksauskin oli jotenkin jäänyt "oudoksi". Jäi mieleen että harkitsisi em. levyn uudelleen miksausta (tai sitten ihan uudelleen tekoa?). Taisi vaan jäädä aikomukseksi...

 
Oon kans jostain lukenut että sen levyn teko oli jostain syystä yhtä tuskaa Ozzylle.
Muttei siinä mun mielestä ole mitään vikaa, kuuntelin just läpi taas.
Vähän raskaampi soundihan siinä on muihin levyihin verrattuna.
 
Parempi kuitenkin mielestäni kuin alkuperäinen miksaus joka oli Ozzmosis Demo bootlegillä, jossa on kevyempi soundi.
 
Siinä oli myös 6 biisiä mitkä ei levylle päätynyt ja joitain lopullisen levyn biisejä puuttui.
Ja ainakin osassa biiseistä soittaa selvästi joku muu kun Wylde.
 
Käsittääkseni aika pitkälti Wylden ansiosta levystä tuli lopulta sellainen kun on.
Ja onhan siinä vähän BLS meininkiä.
 
Hyvä albumi jokatauksessa ja yks Ozzy lemppareistani.
 
Masturbation....Ejaculation....DYNAMATION #BlackPalle #PalleWishbone
krautio
07.04.2024 18:53:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luin jostain haastattelun muistaakseni levyn alkuperäiseltä miksaajalta, jonka versiot sitten hylättiin. Edellinen levy No More Tears oli ollut menestys ja soundimaailma oli kelvannut ostavalle yleisölle. Ozzmosiksen enimmäiset miksaukset olivat muistuttaneet pitkälle edellistä levyä, mutta siinä vaiheessa oli grunge ja tylympi soundimaailma muuttaneet kuluttajien tottumusta. Levy-yhtiössä oli painettu paniikkinappulaa ja levy oli miksattu uusiksi kuulostamaan rujommalta ja vähemmän kasarilta. Käsittääkseni koko projekti oli ollut aika hätäinen ja kyseinen levyhän jäi myynnillisesti flopiksi vaikka sisältää rautaisia biisejä useita.
 
Paasio: Oon kans jostain lukenut että sen levyn teko oli jostain syystä yhtä tuskaa Ozzylle.
Muttei siinä mun mielestä ole mitään vikaa, kuuntelin just läpi taas.
Vähän raskaampi soundihan siinä on muihin levyihin verrattuna.
 
Parempi kuitenkin mielestäni kuin alkuperäinen miksaus joka oli Ozzmosis Demo bootlegillä, jossa on kevyempi soundi.
 
Siinä oli myös 6 biisiä mitkä ei levylle päätynyt ja joitain lopullisen levyn biisejä puuttui.
Ja ainakin osassa biiseistä soittaa selvästi joku muu kun Wylde.
 
Käsittääkseni aika pitkälti Wylden ansiosta levystä tuli lopulta sellainen kun on.
Ja onhan siinä vähän BLS meininkiä.
 
Hyvä albumi jokatauksessa ja yks Ozzy lemppareistani.
 
Hey Ho, Let's Go!
Regalis Apertura
08.04.2024 09:34:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paasio: Siinä oli myös 6 biisiä mitkä ei levylle päätynyt ja joitain lopullisen levyn biisejä puuttui. Ja ainakin osassa biiseistä soittaa selvästi joku muu kun Wylde.
 
Ainakin Steve Vai soitti kitarat My Little Manille (myös teki biisin). En ole varma soittiko jollain toisellakin...
 
Torniojaws
08.04.2024 17:06:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wikipedian mukaan Steve Vain piti olla jopa levyn varsinainen kitaristi, mutta sitten meni sukset ristiin Ozzyn kanssa. Tekstistä saa kuvan, että iso osa levyn biiseistä on Vain kanssa sävelletty alkujaan.
 
Wikipedian mukaan muutakin sakkia on ollut, mm. itse Lemmy:
 
John Purdell, Jim Vallance, Mark Hudson, Steve Dudas, Lemmy Kilmister, Duane Baron and Steve Vai
 
Vortech Industrial Death Metal
Megalomania
09.04.2024 10:14:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torniojaws: Wikipedian mukaan Steve Vain piti olla jopa levyn varsinainen kitaristi, mutta sitten meni sukset ristiin Ozzyn kanssa. Tekstistä saa kuvan, että iso osa levyn biiseistä on Vain kanssa sävelletty alkujaan.
 
Wikipedian mukaan muutakin sakkia on ollut, mm. itse Lemmy:

 
Alkuvuonnahan Vai puhui aiheesta ja korjaili myöhemmin sanomisiaan:
https://guitar.com/news/music-news/steve-vai-album-ozzy-osbourne/
https://guitar.com/news/music-news/ … ifies-ozzy-osbourne-album-comments/
 
"Koska musiikin voidaan havaita koostuvan melodiasta ja rytmistä, on kiinnitettävä huomiota siihen vaikutukseen, mikä niillä on kasvatukseen." - Aristoteles
Tympee Huttunen
17.04.2024 14:34:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paasio: Oon kans jostain lukenut että sen levyn teko oli jostain syystä yhtä tuskaa Ozzylle.
Muttei siinä mun mielestä ole mitään vikaa, kuuntelin just läpi taas.
Vähän raskaampi soundihan siinä on muihin levyihin verrattuna.

 
Itse muistelen, että vokaaliäänityksissä Ozzya revittiin kunnolla ja sen kyllä kuulee. On kyllä mainiot lauluraidat tässä. Hauskahti tulee flashbackeja ja tuntemuksia nuoruuteen, kun tuli levyä omassa huoneessa paljon kuunneltua.
 
Paasio
17.04.2024 16:07:44 (muokattu 17.04.2024 16:12:31)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tympee Huttunen: Itse muistelen, että vokaaliäänityksissä Ozzya revittiin kunnolla ja sen kyllä kuulee. On kyllä mainiot lauluraidat tässä. Hauskahti tulee flashbackeja ja tuntemuksia nuoruuteen, kun tuli levyä omassa huoneessa paljon kuunneltua.
 
Ok, no sehän selittää miksei Ozzy ite diggaa.
 
Tuli itellekin mieleen ensikosketus Ozzyyn.
 
Olin 14-15v ja kattelin yks ilta olkkarissa Schindlerin listaa. Mun huoneeseen oli
jäänyt vhs-nauha pyörimään ja yhtäkkiä alkoi kuulua kitarariffiä.
 
Vähän aikaa siinä kuuntelin ja soolon kohdalla oli pakko jo mennä kattomaan
että mitä ihmeen musaa sieltä tulee kun kuulostaa niin hyvältä.
 
No sehän oli Crazy train ja tais tulla Mr.Crowley myös.
Katoin sen pätkän monta kertaa siltä istumalta.
Unohtui Schindlerit listat silmän räpäyksessä. Black Sabbathin levyt jo löytyi mut
Ozzyn soolokamaan en ollu aikasemmin törmänny.
 
Tribute live käytiin hakee levykaupasta seuraavana päivänä ja muu tuotanto
sitä mukaa kun rahaa jostain revittyä sai.
 
Itseasiassa, kaipaan sitä aikaa kun ravas levykaupoissa ja divareissa tekemässä
löytöjä. Ja niitä stadissa siihen aikaan riitti. Ei saa samaa fiilistä netistä tilatessa.
 
Alan vissiin ukkoontua.
 
Masturbation....Ejaculation....DYNAMATION #BlackPalle #PalleWishbone
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 57 8 9 10 11

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «