Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pelle Miljoona & 1980
1 2 3 4 5 6 7 8
ozz3
13.02.2011 13:52:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

glx405: So what, sanoi Paavo Lipponen ja soitti Kiinan keisarille.
 
Eilen Lutakossa Pöllö ja yhtyeensä Miljoona OY soitti mainion keikan. Tupa oli loppuunmyyty ja fiiis loistava. Bändin biisien sanat osattiin ulkoa ja ne ovat hakkautuneet kaksijalkaisten fanien hermostoon. Yleisö ei niin nuorta ollut. Ja minä retostelin, että näin 31 vuotta sitten tuon saman kokoonpanon. Minulla oli silloin tennarit, mutta nyt en niitä pysty pitämään, kun tulee jalat kipeäksi, jos pitempään joutuu seisomaan. Entinen nuori punkkari.
 
Jotain pieniä kämmejä biiseissä tuli, mutta so what taaskin. Niitä ei lasketa eikä vuodeta wikileakseille eikä hesareille. Kohu siitä tulisi. Vinguttajatiluttajapoliisit juoruilisivat tiedon kuitenkin eteenpäin. Bändin keskiössä olivat Pöllö ja Tumppi, jotka tuttuun tapaan vuorottelivat kannujen takana jouhevasti. Kolmosena hääri Sami, jonka lavatyöskentelyä -kuten Miihkali Monroe Bandissakin- oli ilo seurata. Yllättäen sivusta tukea antamaan päätyivät legendamme Andy, joka oli oivassa soittovireessä. Tosin kitara oli miksattu aika alas, mutta eihän tämä kitarabändi olekaan, vaan uuden ajan airut syntikoineen. Paitsi että toinen sivutuki Taskinen käytti paljon pianoa. Andy muuten näytti oudolta lavalta. Haluatteko tietää miksi? Ei se mitään, möläytän mielipiteeni silti eetteriin: Andylla ei ollut Gibsonia.
 
On hyvä fiilis tämän keikan jälkeen. Äidin ei kannata itkeä, vaikka Tumppi kaupunginvaltuustoonkin pääsi ja on nyt äidin ikäinen. Sitä paitsi Tumppi oli ainoa, jolla ei ollut hattua päässään. Se pistää miettimään.

 
Minkäslainen setti oli? Tuliko itse albumin lisäksi muuta matskua?
 
M.A.C.H.O. # 15_"WRONG!" | MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 | V.L.K #39
Atomic Cafe
13.02.2011 16:21:49 (muokattu 13.02.2011 19:54:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotenkin voisi kuvitella että OY toimii uudelleen lämmitettynä paremmin kun 1980 jonka keikoissa oli myös koomisia piirteitä. Moottoritie on sen laatuista musiikkia että siinä ei hatuilla peitetyt kaljut pahemmin häiritse.
 
Sanoitukset tosin ilmentävät teinituskaa, ihmisenä kasvamisen vaikeutta ja kotipesältä lähtemistä. Elämä kutsuu, palleissa kihelmöi, maailman mielipuolisuus pelottaa ja houkuttelee syntisiin leikkeihin. Hauskahan se on nuoruuttaan muistella kun lähtemiset alkaa olemaan lähdetty ja elämä on kaikkea muuta kun uutta ja jännittävää. Moottoritie on edelleenkin kuuma mutta ei sinne ole mitään hinkua mennä, mieluiten köröttelee pienempiä kyläteitä koska niissä ei ole niin kova meno ja pää pysyy kunnossa. Kun on löytänyt maailmasta kaiken sen mitä sieltä haluaa löytää ja samalla oppinut tietämään mitä sieltä ei halua löytää niin mitäs sitä turhaan päätä seinään takomaan, se on rankkaa ja raskasta huvia.
 
texjazz
13.02.2011 22:03:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ozz3: Minkäslainen setti oli? Tuliko itse albumin lisäksi muuta matskua?
 
Tuli rakastelua, palavaa lankaa, gabrielia. En nyt kaikkia muista.
 
Älleh ellus allo nodhat. -Elprup Peed, 1634
texjazz
13.02.2011 22:04:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Atomic Cafe: Jotenkin voisi kuvitella että OY toimii uudelleen lämmitettynä paremmin kun 1980 jonka keikoissa oli myös koomisia piirteitä. Moottoritie on sen laatuista musiikkia että siinä ei hatuilla peitetyt kaljut pahemmin häiritse.
 
1980 toimi kyllä hyvin kanssa. Kyllä Rubberduckin ja Piesnackin kitarointi on aina kuulemisen arvoista.
 
Älleh ellus allo nodhat. -Elprup Peed, 1634
Atomic Cafe
13.02.2011 23:32:49 (muokattu 14.02.2011 14:31:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

glx405: 1980 toimi kyllä hyvin kanssa. Kyllä Rubberduckin ja Piesnackin kitarointi on aina kuulemisen arvoista.
 
Kyllä se ihan hyvin toimi musiikin puolesta. Rubberduck ja Piesnack ovat nykyään muutenkin hyvässä kunnossa ja se on hieno asia koska nämä heput ovat nähneet huonompiakin aikoja.
 
tsDGMC
13.02.2011 23:41:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä keikka oli tänään tavalla! HUH! Vieläkin hiki virtaa ja korvat soi. Ja vihdoinkin sain pöllön signeerauksen travellaajan raamattuun elikkäs Buddha Bluesiin
 
Atomic Cafe
14.02.2011 14:39:16 (muokattu 14.02.2011 14:47:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos joku jätti Marian väliin niin täältä löytyy kuuma moottoritie ilman keskikaistalla hoipertelevaa kyläkauppiasta: http://www.youtube.com/watch?v=sQJGKuy9eI0
 
Tuohan toimii erittäin hyvin vaikka Sami ei ehtinyt studioon. Antti joi Vesan pöydän alle juuri ennen lähetystä mutta sitä ei edes huomaa.
 
HaloOfFlies
16.01.2012 17:12:37 (muokattu 16.01.2012 17:23:01)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pelle Miljoona United saa pian lisävahvistusta, kun Tumppi Varonen liittyy bändiin basisti-laulajaksi. Problems? tekee toistaiseksi viimeiset keikkansa helmi-maaliskuussa, sen jälkeen luvassa on "indefinite hiatus".
 
http://www.mesta.net/musa/uutiset/?aid=24515
 
Pelle Miljoona United on kyllä pirun kova livenä, pari vuotta takaperin tuli nähtyä. Maaliskuussa tulee nähtyä sitten Pelle ja Tumppi molemmat Teatrialla.
 
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Prophet
15.11.2012 19:49:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elämäkertakirjassa mainitaan, että Ari Taskisella oli kasarin alussa New Yorkista ostettu Sequential Circuits Prophet 5 syntetisoija.
 
Atomic Cafe
15.11.2012 21:07:35 (muokattu 15.11.2012 22:50:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin taisi olla...
 
Suurin vaikuttajani biisin syntyyn oli uusi Prophet 5-syntetetisaattorini jota alkeellisella tekniikallani soittelin. Itse riffihän on niin simppeli kuin olla voi. Prophetin saundi, Pellen sanoitus ja bändin hieno levytys teki Moottoritie on kuumasta suomalaisen rock-musiikin klassikon!
 
http://www.youtube.com/watch?v=ILUP4Ti2VjI
 
Gardiner
10.02.2013 20:51:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=OuJR … st=UUOjt2lXafExm4dsdCxw4O2Q&index=1
 
Joku on laittanu kulttuuriteon nettiin. Täytyy laittaa linkkiä tänne. On muuten aika mukavan kuulosta. Ja Rubberduck Jones on rock.
 
Pianossa ei ole vääriä nuotteja. -Thelonius Monk
HaloOfFlies
26.04.2015 11:55:38 (muokattu 26.04.2015 15:01:59)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienon keikan heittivät Pelle ja United Raahessa eilen! Oli mahtavaa nähdä Pelle ja Tumppi viimein samalla lavalla. Club Flirt oli täyteen pakattu, ja vähän ahdastakin meinasi välillä olla. Kohokohtia olivat tietysti ikiklassikot Katupoikien laulu, Moottoritie on kuuma ja Tahdon rakastella sinua. Mutta myös Väkivalta ja päihdeongelma kuulosti upealta! Pelle on legenda, mitä muutakaan voi sanoa. Paljon oli Pellen musikin parissa kasvaneita paikalla todistamassa keikkaa.
 
Setti:
 
Mun täytyy mennä (en ole tosin ihan varma tuosta nimestä)
Lähdetään kiitämään
Pitkä marssi vapauteen
Lanka palaa
Juokse villi lapsi
Pelko ja viha
Katupoikien laulu
Älä äiti itke
Olen kaunis
Gabriel
Vapaus on suuri vankila
Moottoritie on kuuma
Tahdon rakastella sinua
Hyvää yötä maailma
Encore:
Väkivalta ja päihdeongelma
Hyvä fiilis
 
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Kailis
27.04.2015 01:09:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pöllö on Pöllö vaikka voissa paistais.
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
tumppiv
02.06.2015 09:47:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei Mä oon asunut stadissa Hermannissa aina 14 vuotiaaseen asti.Sit muutettiin Malminiittyyn Vantaalle. Meillä oli bändi Näköhäiriö. Asuimme Vantaalla myös Stefun ja Taskisen kanssa ja muutin v 77 takas stadiin.
Eka Problems oli trio.Jallu, Taskinen ja mä.
 
Demo Harrison
02.06.2015 10:06:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaaha, jos täällä on itse Tumppi linjalla, niin kehunpa vaan että "Seuraan rakkautta" (PMU:n Diaspora-levyllä) on hemmetin hieno powerpoppi.
 
En totta puhuen ole niin seurannut Pellen ja bändinsä uraa, mutta Diasporan lainasin kirjastosta, kuunneltuani juttutuokion Njassan kanssa Radio Helsingissä jokunen vuosi sitten.
 
Krooninen sävelkorvan tulehdus ja ajoittainen rytmitajuttomuustila
HaloOfFlies
04.09.2016 15:26:54 (muokattu 04.09.2016 15:49:02)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostanpa tätä sillä Pelle & United julkaisi viime vuonna uuden levyn Kino Riviera, joka on kyllä taattua Pöllöä. United kävi eilen Raahessa keikalla ja hyvä keikka oli taas. Soittivat myös uunituoreen biisin "Suhoi suhoi", jota ei vielä löydy miltään levyltä. Hyvältä kuulosti. Encorena vetivät Problems-klassikon Ei tää lama päähän käy.
 
Setti:
Rikoin lakia
Juokse villi lapsi
Ajan halki kesäyön
Jee jee jee
Suhoi suhoi
Cecilia
Nuoret sankarit
Lanka palaa
Mä haluun mennä
Kello kuus
Pelko ja viha
Älä äiti itke
Olen kaunis
Gabriel
Katupoikien laulu
Tahdon rakastella sinua
Moottoritie on kuuma
Hyvää yötä maailma
Encore:
Ei tää lama päähän käy
 
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
HaloOfFlies
08.09.2016 14:11:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onnea Tumppi Varoselle eilisen merkkipäivän johdosta, jos/kun tätä lukee.
 
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Alfons Åberg
08.09.2016 18:45:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HaloOfFlies: Onnea Tumppi Varoselle eilisen merkkipäivän johdosta, jos/kun tätä lukee.
 
Kiitos, kiitos.
 
"Jos johtaisin levy-yhtiötä, niin nakkaisin kaikki kolme hiuksista vittuun ja ottaisin oikeita talentteja tilalle. Sellaisia jotka osaavat oikeasti säveltää." -danny-
HaloOfFlies
16.05.2018 14:43:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pelle Miljoona Oy lähtee syksyllä 40-vuotiskiertueelle alkuperäiskokoonpanossa. Unitedin näin viikko sitten livenä ja kyllähän tämäkin pitää nähdä. https://www.is.fi/viihde/art-2000005681898.html?ref=rss
 
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
shuffle
16.05.2018 17:26:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HaloOfFlies: Pelle Miljoona Oy lähtee syksyllä 40-vuotiskiertueelle alkuperäiskokoonpanossa. Unitedin näin viikko sitten livenä ja kyllähän tämäkin pitää nähdä. https://www.is.fi/viihde/art-2000005681898.html?ref=rss
 
Kun vaan se Pellen laulukondis pysyisi speksissä, niin lähden katsomaan minäkin.
Pellen uusin levy on vitun hyvä vaikka gamla gubbe saatana. Pelle on nykyään semmoinen, että levyillä ja välillä livenä laulaa hyvin, ja välillä menee noloksi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «