Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bon Jovi
1 2 3 4 563 64 65 66 67 68
RockFanatic
08.02.2024 13:05:10 (muokattu 08.02.2024 13:10:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://twitter.com/JoviUpdates/status/1755333854905180247
 
Jon on kärsinyt äänihuulten atrofiasta eli kroonisesta ohenemissairaudesta viimeiset 10 vuotta. Leikkaus tehty pari vuotta sitten, miehellä on nykyään toispuoleinen äänihuuliproteesi (ilmeisesti jonkinlainen muovinen jatkopala helpottamassa äänihuulten liikkuvuutta). Sanoo olevansa hyvinkin paranemaan päin, mutta mikäli ääni ei palaudu riittävän hyvälle tasolle, uutta kiertuetta ei enää tule.
 
Vihdoinkin - äijä olisi kyllä voinut a) tulla tämän tautinsa kanssa ulos jo vuosia sitten ja b) alentaa roimasti keikkalippujen hintoja, jos nyt välttämättä piti tien päälle lähteä etenevän äänisairauden kourissa. Vaan minkäs se vanha bisneshai ja työnarkomaani luonnolleen voi...
 
Huhtikuussa muuten julkaistaan Hulussa (USA) ja Disney+:ssa (muu maailma) neliosainen dokumenttisarja "Thank You, Goodnight: The Bon Jovi Story". Taitaa ukkojen tarina olla ihan oikeasti pikkuhiljaa päättymässä, mutta olipahan ura - hattua päästä ja kättä lippaan papoille, ja Jonin toipumiseen kaikesta huolimatta kaikkea hyvää.
 
Muusikon muija
08.02.2024 16:13:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loppu on varmaan lähellä. Mutta, jos tilaisuus tulee, maksan mielelläni lipun vielä kertaalleen varsinkin jos laulukunto olisi siedettävämpi. Samboran jos viimeiseen rypistykseen saisi mukaan, niin olisin iloinen.
 
McLeach
09.02.2024 14:17:25 (muokattu 09.02.2024 14:18:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu aika jännä, että mies on painanut yli kymmenen vuotta tuollaisella tilanteella/diagnoosilla. Siitä en ole kovin yllättynyt, ettei ole kertonut asiasta julkisuuteen ottaen huomioon miehen työmoraalin. Ei se paljastus olisi keikkailuun ja levyntekoon kuitenkaan vaikuttanut. Olisihan se hienoa, että saisi äänen ok-kuntoon ja vetäisi vielä kunnon jäähyväis-rundin richien kanssa. Tulevalla levyllä toki vielä Phil-X mukana, joten voi olla toiveajattelua.
 
vkl
10.02.2024 19:22:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löysin tuben juusta Jonin soolo keikan mitä en ole ennen nähnyt. Tykästyin kovasti.
 
https://www.youtube.com/watch?v=guMuq76xBBc
 
Sinep7
10.02.2024 21:01:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tollanen vamma, niin taitaa olla aika soittaa Richielle, et vielä yksi rundi ja lopetellaan. Kun levyrintamalla yhtään hyvää kokonaisuutta ei ole tullut vuosikymmeneen. Oli se tolkuttoman kova bändi 1984-1995. Olin keikalla New Jersey kiertueella, ihan murhaa.
 
McLeach
11.02.2024 22:22:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sinep7: Tollanen vamma, niin taitaa olla aika soittaa Richielle, et vielä yksi rundi ja lopetellaan.
 
Niin, no... Vamma ollut 10 vuotta päällä ja nyt menossa parempaan suuntaan. Eli ei toi nyt ihan selvä peli ole.
 
ttpp44
12.02.2024 13:09:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sinep7: Tollanen vamma, niin taitaa olla aika soittaa Richielle, et vielä yksi rundi ja lopetellaan. Kun levyrintamalla yhtään hyvää kokonaisuutta ei ole tullut vuosikymmeneen. Oli se tolkuttoman kova bändi 1984-1995. Olin keikalla New Jersey kiertueella, ihan murhaa.
 
Richie mukana niin olisi laulupuolellakin ihan eri lailla voimaa. Pystyisi hoitelemaan itse monta biisiä ja Jonillakin ois aika tukeva pohja kun Richie taustalla.
 
Samaa mieltä kyllä siitä, että jonnet ei kyllä oikein varmaan muistakaan miten tiukka bändi oli aikanaan. Slippery-Jersey-soololevyt-Faith oli kyllä sellaista menoa että morjens. These Daysin kohdalla alkoi sitten ainakin itellä jo vähän paras fiilis laantua.
 
Sykes87
14.02.2024 07:46:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se saattaa tässä olla Bon Jovin osalta.
Richienkään lavakunnosta ei oikein ole varmaa tietoa, koska ei ole moneen vuoteen oikein tehnyt mitään isomman mittaluokan hommia. Muutamien YouTube- videoiden perusteella soitto ja laulu on vähintäänkin vaihtelevassa kunnossa. Joten paha näistä asetelmista on ponnistaa isolle kiertueelle.
 
Toivottavasti olen väärässä, olisihan se hienoa nähdä vielä kerran tämä bändi livenä ja hyvässä soittokunnossa. Oli parhaimmillaan ihan järjettömässä iskussa. En tule vamaan ikinä ymmärtämään miten biisinkirjoitus tyrehtyi niin täysin Keep the Faithin jälkeen (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta), mutta siihen asti oli kyllä sekä biisit että soitto mielettömän kovaa. Hieno bändi!
 
Sinep7
14.02.2024 14:45:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sykes87: Kyllä se saattaa tässä olla Bon Jovin osalta.
Richienkään lavakunnosta ei oikein ole varmaa tietoa, koska ei ole moneen vuoteen oikein tehnyt mitään isomman mittaluokan hommia. Muutamien YouTube- videoiden perusteella soitto ja laulu on vähintäänkin vaihtelevassa kunnossa. Joten paha näistä asetelmista on ponnistaa isolle kiertueelle.
 
Toivottavasti olen väärässä, olisihan se hienoa nähdä vielä kerran tämä bändi livenä ja hyvässä soittokunnossa. Oli parhaimmillaan ihan järjettömässä iskussa. En tule vamaan ikinä ymmärtämään miten biisinkirjoitus tyrehtyi niin täysin Keep the Faithin jälkeen (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta), mutta siihen asti oli kyllä sekä biisit että soitto mielettömän kovaa. Hieno bändi!

 
Tätä olen ihmetellyt itsekin, ensin tehdään viisi levyä, hittiä hitin perään. Sit 30 vuotta, johon mahtuu vain yksi superbiisi joka on It's my life. Minulle tärkein biisi bändiltä ja livenä vielä kovempi. Bändin olisi pitänyt vaan pysytellä hard rockissa eikä lähteä siirappiballadi/country ja sun muihin. Rahaa toki tuli. Richien lähtö naulasi osaltani tämän bändin. Enkä sano, et Phil X olisi huono kitaristi. Mut Sambora on minulle ainoa oikea tähän bändiin. Hänen soitossaan on vaan sitä jotain, ja ihan mahtava vokalisti. Vaikka muusikoille viina maistuu, niin josko hän saisi pikkasen hillittyä. Oliko se Adrian Smith, joka totesi, et kyllästyi soittamaan krapulassa.
 
carmake
14.02.2024 19:08:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sinep7: Tätä olen ihmetellyt itsekin, ensin tehdään viisi levyä, hittiä hitin perään. Sit 30 vuotta, johon mahtuu vain yksi superbiisi joka on It's my life. Minulle tärkein biisi bändiltä ja livenä vielä kovempi. Bändin olisi pitänyt vaan pysytellä hard rockissa eikä lähteä siirappiballadi/country ja sun muihin.
 
Oon muistaakseni aikasemminkin sanonu oman näkemykseni tästä biisimateriaalin heikkenemisestä. Epäilen kyllä vahvasti, että kun Bonkan ääni alkoi vajota suohon, laulumelodiat piti vaan oikasta mukavuusalueelle ja eihän siitä hommasta yleensä sillon enää mitään tule.
 
krautio
14.02.2024 19:50:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitää muistaa, että BJ oli lähtökohtaisesti tukka-hardrock-bändi ja menestyivät siinä erinomaisesti 90-luvun taitteeseen asti. Tuli grunge ja bändi muuttui askel askeleelta springsteen-rockiksi tukan ja riffien määrä vähetessä vuosi vuodelta. Lopputuloksena on kuitenkin pitkä ura, joka olisi tyssännyt kuin seinään, jos olisivat jatkaneet tuota kasari-imagoa väen vängellä.
 
Hey Ho, Let's Go!
badcompany
14.02.2024 23:51:10 (muokattu 14.02.2024 23:56:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sykes87: Kyllä se saattaa tässä olla Bon Jovin osalta.
Richienkään lavakunnosta ei oikein ole varmaa tietoa, koska ei ole moneen vuoteen oikein tehnyt mitään isomman mittaluokan hommia. Muutamien YouTube- videoiden perusteella soitto ja laulu on vähintäänkin vaihtelevassa kunnossa. Joten paha näistä asetelmista on ponnistaa isolle kiertueelle.
 
Toivottavasti olen väärässä, olisihan se hienoa nähdä vielä kerran tämä bändi livenä ja hyvässä soittokunnossa. Oli parhaimmillaan ihan järjettömässä iskussa. En tule vamaan ikinä ymmärtämään miten biisinkirjoitus tyrehtyi niin täysin Keep the Faithin jälkeen (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta), mutta siihen asti oli kyllä sekä biisit että soitto mielettömän kovaa. Hieno bändi!
Desmond Child!!!!. mies taisi hypätä biisinteko vaiheessa mukaan slippery when wetin-sessioihin ja taisi sinne keep the faith -levyyn asti olla vielä muutamissa biiseissä mukana!. oikeesti välillä miettiny että kuinka iso rooli säveltäjänä miehellä ollut noissa suurimmissa hiteissä?. krediteissä lukee bon jovi/sambora/Child mutta ei toi kerro kuka näistä kolmesta herrasta on mitäkin säveltänyt itse biisiin?. voi olla että child 70 prossaa ja loput 30 prossaa bonkka ja sambora...ken tietää
 
Otustelija
15.02.2024 08:41:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuitenkin Desmond Childin oma levy oli täyttä paskaa. Pettymys oli suuri kun sen hankin ilmestyessään.
 
ttpp44
15.02.2024 10:48:54 (muokattu 15.02.2024 10:49:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitikin alkaa katselemaan bändin livevetoja vuosien saatossa ja jumantsuigeli tuli vastaan tällainen absoluuttinen helmi, joka on aiemmin jäänyt näkemättä/kuulematta. Eli Runawaystä ihan huikea sovitus, ei mitään järkeä miten hyvä: https://www.youtube.com/watch?v=tqbTK9NFH8o
 
ttpp44
15.02.2024 15:55:55 (muokattu 15.02.2024 16:00:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

badcompany: Desmond Child!!!!. mies taisi hypätä biisinteko vaiheessa mukaan slippery when wetin-sessioihin ja taisi sinne keep the faith -levyyn asti olla vielä muutamissa biiseissä mukana!. oikeesti välillä miettiny että kuinka iso rooli säveltäjänä miehellä ollut noissa suurimmissa hiteissä?. krediteissä lukee bon jovi/sambora/Child mutta ei toi kerro kuka näistä kolmesta herrasta on mitäkin säveltänyt itse biisiin?. voi olla että child 70 prossaa ja loput 30 prossaa bonkka ja sambora...ken tietää
 
Mitähän tässä nyt höpistään? Desmond Child on kirjoittanut biisejä ihan yhtä lailla Keep The Faithin jälkeen Bon Jovin levyille. Itse asiassa enemmänkin. Esim. vaikkapa These Daysillä ja The Circlellä on yhtä monta Childin kirjoittamaa biisiä kuin Slipperyllä. Monella myöhemmän kauden levyllä on useita biisejä, joissa Child kirjoittajana.
 
Child osasi kirjoittaa 80-90 lukujen henkeen sopivia supertarttuvia pop rock -biisejä mutta ei osannut riittävästi noiden bändien osalta mukautua. Kirjoittihan se sitten ihan erilaisille artisteille hittejä kuten Ricky Martinille.
 
Korjatkaa joku tietävämpi, mutta oma suht vahva käsitys on, että biisin krediteissä nimien järjestys on olennainen ja kertoo osuudesta biisin teossa melko suurella todennäköisyydellä. Mitään ehdotonta sääntöä ei ole, mutta aika varmasti voi olettaa, että ensimmäinen nimi listassa on biisin pääasiallinen kirjoittaja.
 
kupteri
15.02.2024 19:08:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ttpp44:Korjatkaa joku tietävämpi, mutta oma suht vahva käsitys on, että biisin krediteissä nimien järjestys on olennainen ja kertoo osuudesta biisin teossa melko suurella todennäköisyydellä. Mitään ehdotonta sääntöä ei ole, mutta aika varmasti voi olettaa, että ensimmäinen nimi listassa on biisin pääasiallinen kirjoittaja.
 
Ei välttämättä. Jotkut laittavan noihin koko bändin vaikka kaikki eivät olisi osallistuneet. Beatlesilla suurin osa biiseistä on Lennon/McCartney vaikka osa on ihan puhtaasti jomman kumman kokonaan tekemiä - tässä taisi olla takana sopimus ettei tule kisaa "teostoista" (ja päälle muutamia Harrisonin biisejä ja oliko Ringolla yksi). Jotkut bändit laittavat biisintekijät aakkosjärjestyksessä.
 
Varsinaiset "teosto-osuudet" selviää vain noista Teoston ja vastaavien tietokannasta. Ja nekin on sen mukaan miten biisintekijät ne on ilmoittaneet. Eli vaikka säveltäjä A olisi tehnyt koko biisin ja sanoittaja B sanat niin siellä pitäisi olla A 50% ja B 50% (olettaen ettei ole kustantajaa viemässä siivua), mutta voi olla vaikka A 25%, B 25%, C 25% ja D 25% "reilu kerho koko kvartetille rahat2 tai A 40%, B 40%, C 10% ja D 10%. Molemmissa tapauksissa tekijätiedoissa on A, B, C, D tai vaikka C, A, B, D.
 
Sen olen huomannut että Suomessa on oltu paljon tarkempia säv/san/sov -osastolla kun taas ulkomailla monesti säv/san on yhdistetty ja nimet on vain kertaalleen. Tietokannassa ne on sitten säv ja san samat nimet kahteen kertaan.
 
---
 
Desmond Childin osuutta voi arvioida jos kuuntelee Bon Jovin demoja noista hittibiiseistä. Nehän on sinällään valmiita mutta on saatettu sitten parantaa jotain bassokuviota (Livin' On A Prayer), lisätä euroviisumodulaatio loppuun tai jotain muuta säätöä. Jopa semmoista että ei edes sävellyskrediittiä välttämättä antaisi, enempi tuottamista tai sovittamista. Mutta tuohan on tosiaan sopimuskysymys. Noita demojahan löytyy netistä. Kyllä ne kaikki on parempaan suuntaan mennyt että on se silleen "kultasormi".
 
Ja tosiaan jos sen omat yksin tehdyt biisit ei lennä niin sekin tukee sitä että kaveri on hyvä tuunaamaan lähes valmiita paremmaksi. Sanoituspuolesta en tiedä että onko niihin myös koskenut.
Flash
16.02.2024 10:01:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kupteri: Sanoituspuolesta en tiedä että onko niihin myös koskenut.
 
On, esim. Livin' On A Prayer on sellainen, mihin taisivat kaikki kolme laittaa lusikkansa soppaan sanoituksen suhteen.
 
Live Music Is Better!
kyseinen
16.02.2024 11:01:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hitinteossa tärkeintä on loppujen lopuksi kuitenkin markkinointi ja muu puljaus.
 
Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen
McLeach
16.02.2024 12:19:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyseinen: Hitinteossa tärkeintä on loppujen lopuksi kuitenkin markkinointi ja muu puljaus.
 
Ei nyt ehkä tärkeintä, mutta tärkeää silti. Itse olen ihmetellyt miksei These Daysilta jäänyt radiohittejä elämään. Mielestäni bonkan paras levy kokonaisuutena sekä yksittäisten biisien osalta.
 
krautio
16.02.2024 12:32:52 (muokattu 16.02.2024 12:33:56)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tähän sellainen teoria, että eka sinkku "This ain't a love song" oli yritys olla Always kakkonen. Onhan se ihan hyvä biisi, mutta Always superbiisinä vielä jyräsi aktiivisesti tuossa vaiheessa. Tämän vuoksi eka sinkku olisi voinut olla ärhäkkäämpi rokkibiisi esim. Hey God (julkaistiin toki myöhemmin sinkkuna). En nyt tiedä löytyykö tuolta levyltä mitään superbiisiä, mutta on se kuitenkin varsin tasavahva kokonaisuus.
 
McLeach: Ei nyt ehkä tärkeintä, mutta tärkeää silti. Itse olen ihmetellyt miksei These Daysilta jäänyt radiohittejä elämään. Mielestäni bonkan paras levy kokonaisuutena sekä yksittäisten biisien osalta.
 
Hey Ho, Let's Go!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 563 64 65 66 67 68

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «