Aihe: Viimeksi pelaamasi peli ja sen arvosana | |
---|
LordWinter 19.10.2019 16:02:11 (muokattu 19.10.2019 16:02:43) | |
|
Desperados: Wanted Dead or Alive Pelasin uudestaan monen vuoden tauon jälkeen. Erittäin hyvin säilynyt ja jäin jopa vähän koukkuunkin. Pelaamista riitti lähes 40 tuntia eikä ehtinyt puutua lainkaan, mikä yllätti. Vihujen tekoäly oli parempi mitä muistin ja usein toimivat ennalta-arvaamattomasti. Seuraavaksi pitäisi pelata Commandosit myös uusiksi, olivat muistaakseni hitusen vaikeampia kuin tämä. 7/10 |
|
LordWinter: Desperados: Wanted Dead or Alive Pelasin uudestaan monen vuoden tauon jälkeen. Erittäin hyvin säilynyt ja jäin jopa vähän koukkuunkin. Pelaamista riitti lähes 40 tuntia eikä ehtinyt puutua lainkaan, mikä yllätti. Vihujen tekoäly oli parempi mitä muistin ja usein toimivat ennalta-arvaamattomasti. Seuraavaksi pitäisi pelata Commandosit myös uusiksi, olivat muistaakseni hitusen vaikeampia kuin tämä. 7/10 Commandos1&2 ovat kyllä todella karjuntaa aiheuttavia pelejä... Se hetki, kun tuntikausia hierottu palapeli menee vituralleen yhden natsin takia ja hälytys raikaa. Ah. Pitäisi melkeenpä ottaa peluuseen nämä taas. Tokkopa! Tai no tokkopa n0kkoset tokkivat nokkopa niimpäkö ökköset pökköset pölöpölplöttö hirnau iihahaa! -NHR |
|
Fallout New Vegas tuli läpäistyä juuri äsken, kaikki DLC:t tuli myös pelattua. Sanoisin että pelattavuudeltaan tämä oli huimasti parempi kuin FO3, mutta tykkäsin FO3:n tarinasta enemmän. Tekisi mieli pelata tämä uudelleen, mutta ei ehkä ihan heti, kyllä tämän kanssa sen verran paljon aikaa kului. Steamin mukaan 121 tuntia meni kokonaisuudessaan. Seuraavaksi New California lataukseen, saas nähdä millainen se on. |
|
Tuomoo: Fallout New Vegas tuli läpäistyä juuri äsken, kaikki DLC:t tuli myös pelattua. Sanoisin että pelattavuudeltaan tämä oli huimasti parempi kuin FO3, mutta tykkäsin FO3:n tarinasta enemmän. Tekisi mieli pelata tämä uudelleen, mutta ei ehkä ihan heti, kyllä tämän kanssa sen verran paljon aikaa kului. Steamin mukaan 121 tuntia meni kokonaisuudessaan. Seuraavaksi New California lataukseen, saas nähdä millainen se on. Musta taas 3 otti itsensä päätarinan osalta vähän turhan vakavasti ja siitä jäi jotenkin yhdentekevän geneerinen olo, kun taas NV veti hassuttelun potenssiin 11 päätarinassa ja muaallakin kaikkine huikeine hahmoineen, sivutehtävineen, kumppaneineen ja factioneineen. New Vegasin tarinoissa oli jotenkin erityisempi tunnelma minulle. Viime perjantaina muuten julkaistiin Obsidianin (NV:n kehittäjät) uusi Outer Worlds, tällä kertaa avaruuteen sijoittuen, joka on hyvin samankaltainen kirjoitustyyliltään kuin New Vegas. Aivan mahtava ollut tähän mennessä ja ehdottomasti yksi viime aikojen timanteista. |
|
Tuomoo: Seuraavaksi New California lataukseen, saas nähdä millainen se on. New California tuli läpäistyä äsken. Olihan tuossa omat kökköytensä, mutta fanimodiksi uskomattoman laaja, ja hyvin nivoutui tarinaan mukaan. Kartat oli ehkä hivenen laajoja ja tehtäviä loppulaskussa yllättävän vähän, ja bugejakin toki löytyi ihan kiitettävästi, mutta hyvää työtä ovat kyllä fanit tässä tehneet. |
|
Star Wars - The Phantom Menace (PC, 1999) Tämä ei ole ollenkaan huono peli. Mos Espa -kentät ovat ehdottomia lemppareita, hyvä yhdistelmä puzzleja, dialogia ja toimintaa. Välillä vähän siviilejäkin piti nirhata ihan vain huvin vuoksi. En myöskään muistanut että soundtrackina oli käytetty alkuperäisen leffan musiikkeja, mikä ilahdutti myös. |
|
E : Täysin väärään ketjuun meni. |
|
Return To Castle Wolfenstein Aloitin pelin toiseksi vaikeimmalla, ajatellen että "ei kai tää nyt vaikea ole". Eipä juu heh heh. Pari kertaa meinasin aloittaa uudelleen helpoimmalla tasolla, mutta en sitten viitsinyt kun olin jo päässyt niin pitkälle. Uskomattoman vittumainen peli. Kaikkien vihollisten paikat pitäisi tietää ennen pelaamista, jotta tuon voisi päästä järkevästi läpi. Kun avaat oven, saman tien kajahtaa sniperin laukaus ja mission failed. Tai kun kävelet käytävää millimetrin eteenpäin, kivääri laukeaa ja mission failed. Tai kun hiivit natsitukikohdan lähellä millimetrin verran väärästä kohdasta puun vierestä, niin joku tolpan nokassa istuva apina bongaa sut, hälytys laukeaa ja mission failed. Grafiikat ihan persiistä, mutta vanha pelihän tämä on jo. Musiikit ihan kivat. Sanotaan vaikka että 6/10. If You cant stand the get out of the kitchen" -Tami, Lion # 79 |
|
Tuomoo: Return To Castle Wolfenstein Tää on just loistava peli! Ai että, tuli kunnon nostalgiafiilikset, kun nyt muistelin peliä. Ootko pelannut pelin yhteydessä tullutta Enemy territory -moninpeliä? Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
|
santakasa: Tää on just loistava peli! Ai että, tuli kunnon nostalgiafiilikset, kun nyt muistelin peliä. Ootko pelannut pelin yhteydessä tullutta Enemy territory -moninpeliä? Joskus kerran pari kokeillut, mutta en ole kunnolla tuota oikein pelannut. If You cant stand the get out of the kitchen" -Tami, Lion # 79 |
|
Tuomoo: Joskus kerran pari kokeillut, mutta en ole kunnolla tuota oikein pelannut. Just hauska peli, kun ei ole mitään realistisuutta eri modattujen servujen peleissä. Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
Milkop 09.07.2020 22:00:14 (muokattu 09.07.2020 22:01:05) | |
|
Doom Eternal (PC) Menihän se läpi viimeinkin. Jouduin siis aloittamaan pelin alusta kun sössäilin tallennusten kanssa ja jouduin aloittamaan pelin alusta kun olin jo ensimmäisellä kerralla päässyt viimeisen kenttään. No ei se menoa haitannut, touhu oli todellista selkäydin-osastoa ja jos Doom 2016 on tuttu niin sen pelin temmon voi kertoa kahdella. Tai kolmella. Ainoa napinan aihe olivat ajoittain vähän vamut tasohyppelyt, mutta kyllä niistäkin yleensä selvisi melko sukkelaan. Musiikit nyt tietenkin olivat täysin kaistapäiseen lahtaukseen sopivaa pommitusta (Fear Factory tuli mieleen useasti) ja meno muutenkin aivan älytöntä adhd-sekoilua. Vihollisiin olisi toivonut vähän variaatiota tai ainakin niin ettei samoja körmyjä olisi aina laitettu vain samaan kasaan. Jokin kenttien teema tässä vähän puuttui. Nyt tuntui että samoja mörrejä nirhi vain eri lavasteissa. No ei se kuitenkaan menoa haitannut kun naama valuu hikeä, refkleksit ovat äärimmillään ja jokainen hetki voi merkitä eroa kuoleman tai elämän välillä. Hyvä peli, parempi kuin edeltäjänsä mutta pienellä säädöllä tästä olisi saanut ihan ysin pelinkin. Nyt arvosanaksi vain 8/10 ja mieltymyksistä riippuva suositus. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
Flow 30.07.2020 19:34:15 | |
|
Milkop: Doom Eternal (PC) Menihän se läpi viimeinkin. Jouduin siis aloittamaan pelin alusta kun sössäilin tallennusten kanssa ja jouduin aloittamaan pelin alusta kun olin jo ensimmäisellä kerralla päässyt viimeisen kenttään. No ei se menoa haitannut, touhu oli todellista selkäydin-osastoa ja jos Doom 2016 on tuttu niin sen pelin temmon voi kertoa kahdella. Tai kolmella. Ainoa napinan aihe olivat ajoittain vähän vamut tasohyppelyt, mutta kyllä niistäkin yleensä selvisi melko sukkelaan. Musiikit nyt tietenkin olivat täysin kaistapäiseen lahtaukseen sopivaa pommitusta (Fear Factory tuli mieleen useasti) ja meno muutenkin aivan älytöntä adhd-sekoilua. Vihollisiin olisi toivonut vähän variaatiota tai ainakin niin ettei samoja körmyjä olisi aina laitettu vain samaan kasaan. Jokin kenttien teema tässä vähän puuttui. Nyt tuntui että samoja mörrejä nirhi vain eri lavasteissa. No ei se kuitenkaan menoa haitannut kun naama valuu hikeä, refkleksit ovat äärimmillään ja jokainen hetki voi merkitä eroa kuoleman tai elämän välillä. Hyvä peli, parempi kuin edeltäjänsä mutta pienellä säädöllä tästä olisi saanut ihan ysin pelinkin. Nyt arvosanaksi vain 8/10 ja mieltymyksistä riippuva suositus. Itse en pitänyt niin paljon kuin pidin edeltäjästä. Jotenkin liian turboahdettu ja hetkeäkään ei ollut suvantovaihetta ja aina mentiin kaasu pohjassa. Edeltäjä oli rytmillisesti parempi. |
|
Breath of the Wild Odotukset oli korkealla koska pelkästään hyvää kuullut pelistä. Odotukset täyttyivät ja ylittyivät. Pelistä löytyi useita rohkeita muutoksia perus-Zeldoihin verrattuna, mutta kaikki tuntuivat toimivan. Aseiden kertakäyttöisyys tuntui alussa todella oudolta, mutta sen kanssa ei ollut mitään ongelmia muuten kuin sen suhteen ettei aina tiennyt kannattaisiko jotain aseita säästää parempaa käyttöä varten. Toinen itselleni iso seikka oli Overworld-musiikin korvaaminen hiljaisuudella, mikä osoittautui myös hienoksi ratkaisuksi ja oli iso syy pelin tunnelmaan. Vika bossi oli hieman antiklimaattinen ja tuntui liian tavanomaiselta kaiken uutuuden jälkeen. Kaiken kaikkiaan kaunis peli. 10-/10 |
|
Lunar 2: Eternal Blue Perus jrpg, melko alkeellinen julkaisuvuoteensa nähden. Ykkösosa oli kyllä joka tavalla parempi, tälläkin kuitenkin omat hetkensä. Dialogiin oli selvästi panostettu ja tämä olikin ehkä parhaita juttuja koko pelistä. Lopussa oli myös hienoja animaatioita, mutta mitään yllättävää ei tarinan puolesta tapahtunut. 7-/10 |
|
Fallout 1 Vähän meinasi karjututtaa kun viimeisessä tehtävässä peli alkoi kaatuilla, ja koko ajan lensin ulos pelistä jonkun virheilmoituksen kera. Muistelin että tämä olisi ollut pidempi sekä hieman parempi kuin tämä olikaan, mutta olihan tämä nyt siltikin loistava peli. 10/10. If You cant stand the get out of the kitchen" -Tami, Lion # 79 |
|
Super Mario Odyssey Taattua Nintendo-laatua. Toisin kuin BotW joka osoittautui ylivoimaisesti parhaimmaksi Zeldaksi, tämä ei kuitenkaan ylittänyt Mario Galaxya. Sellainen next level, mikä oli huomattava Skyward Swordin ja BotWin välillä jäi tässä saavuttamatta. Hyvä peli kuitenkin ja pelattavaa riittää main storyn jälkeenkin. 9-/10 |
|
Tyttären kanssa pelataan Ray-Man:ia läpi. Kiva peli. 5/5. Kiimassa kontrapunktiseen satsiin. |
M4ss3 m/ 29.01.2021 00:08:18 (muokattu 29.01.2021 00:09:36) | |
|
Resident Evil 4 + Assignment Ada & Separate Ways-extramodet 5/5. On se edelleen helvetin toimiva peli. Hämmentävää miten pelkkään pääkampaniaan sai kulumaan reilut 8 tuntia vaikka yritinkin vetää mahdollisimman nopeasti. Ainoat harmittavat asiat on cutscenejen tajuttoman paska reso, ihan hirvittävää mössöä. Toinen asia mitä ei voi olla huomaamatta näin 15 vuoden jälkeen julkaisusta on, että miten kökköä liikkuminen pelissä loppujen lopuksi on vaikka se aikanaan olikin koko genren mullistavaa. Seppo teki kepposen ja käy tamtam. |
|
Witcher 3 Wild Hunt Viimeinkin sain tämän tarinan loppuun. Hieman yli 70 tuntia Mantereella vietettiin. Liian helppo vaikeustaso söi lopun eeppisyyttä(oma moka) ja viimeset 10h mentiin pitkälti putkessa, mut olihan tää ehottomasti 6/5 peli. Vähintään. Yksi upeimpia kokemuksia koskaan. Onneksi on vielä lisärit. I came here to drink milk and kick ass - and I just finished my milk. |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|