Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Pukeutuminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lierihattu (cowboy-hattu) Mistä?
1
Sabbathologist
10.06.2023 12:58:51 (muokattu 10.06.2023 13:03:07)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu. Jari Mäki Oy.tä saa ja Leather Heavenista. En kuitenkaan viitsi lähteä Forssaan enkä Pohjanmaalle matkustaa enkä haluaisi tilatakaan. UFF.eja hatun toivossa turhauttavaa kierrellä, kun elämäni aikana olen tasan yhden kuvaukseen sopivan päähineen löytänyt sieltä ja sekin oli hieman pieni.
 
Hatun pitäisi olla mieluiten nahkaa tai keinonahkaa. Tummanruskea mieluiten. Ns pahvistetsonit evät tule kysymykseen. Jostain erätarvikeliikkeistä voisi löytää nahkaisia lierihattuja, mutta eivät nekään oikein innosta. Olisikohan parasta laittaa vaan osto-ilmoitus torille? Onhan noita ihan oikeita hattukauppojakin olemassa, mutta tuntuu vähän hölmöltä mennä semmoiseen. Ja eikös katu-uskottavampaa ole ''löytää'' hatut ja muut asusteet, kuin mennä jonnekin kaupan hyllyltä ostamaan.
 
Eli lyhennettynä kysymys: mistä voisin löytää ''cowboy''hatun? Lainausmerkit siksi, että en ole jenkkifani enkä ole cowboy. Mutta jos laitan vain lierihattu, niin joku voi ehdottaa knallia tai borsalinoa. Tietysti sellainen possupiirakka-hattukin olisi aika hauska, mutta sellainen on ihan eri tarinaa jo sitten. Eli sellainen hieman leveälierisempi hakusessa. Ei kuitenkaan mikään Alkoholiponi-hattu. Jätetään sellaiset italiaanoille.
 
Rokkipeikko
26.06.2023 01:09:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hanki aito Joe Stetsonin perustaman Stetson merkkinen -jenkkilieri.
 
Ne on aika hintavia, varmaan Suomessakin virallinen maahantuoja/edustus/jälleenmyynti-diilillä saatavilla.
 
Itselläni on lähipiirissä ennen WTC-iskuja Amerikan halkiajolla autoharrastajana ajat sitten siellä käynyt, niin tuliaisia osti Californiasta tyylikkään aidon Stetsonin, se on nyt lapsuudenkodissani muistoesineenä, mitiä kaikki ihmiset eivät saa mahdollisuutta pitkään elämään, jos tulee syöpä tai joku vastava sairaus, mihin ei ole toistaiseksi läähehoitoa.
 
Voi olla, että hattu siirtyy jossain kohtaa minun omistukseeni, vaikka en erityisemmin välitä siitä, paitsi kaunis muisto ihmisestä, jonka olisin halunnut tuntea paremmin.
 
Jere Sumell https://jeresumell.munsivu.fi
Rokkipeikko
28.06.2023 09:02:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pidän tosta Jari Mäki Oy:n kyläkaupasta, mitä pohjanmaalla Koskenkorvan Ranch/Mäki Koskenkorvan Sheriffi. Olen ajat sitten ekan kerran tuli jossain vastaan, niin nyt kun mainitsit tuon, niin ajankuluksi viimeimmiän kerran katsoin miehen verkkokauppa/firman esittelymateriaalia Koskenkorvan kyläkauppiaan nettisivuilta.
 
En ole itse käynyt tuolla koskaan katsomassa, mitä pohjanmaalla on isäni puolen sukulaiset, kun olivat enimmäkseen ne lähimmät elossa vielä vanhuuteen saakka, mutta tuo esittelykierros museossa 4e henkilöltä tuo pääsylippu, niin pitäisi melkein käydä ehdottomasti tuolla tutustumassa vielä, kun itse Ranchin isäntä on elossa.
 
Toi Cadillac-kyyti/tilausvaraus ja voisi jossain kohtaa, jos on sellainen keikka tulossa, niin etukäteen varaa ja sopii hinnasta sitten, niin on tyylillä sisään lavalle. Varmaan aika monikin tunnettu ja vähemmän tunnettu on käyttänyt tuota samaa palvelua.
 
Tuosta tuotekatalogista päätellen Jari Mäki on vanhan koulukunnan Amerikan kävijä, käynyt usein siellä ja viettänyt pitkiä aikoja ehdottomasti, mitä itse olen unohtanut Amerikan en ainoastaan varallisuuteni tähden.
 
En itse ole mikään Amerikka/Yhdysvallat -ihanteena pitävä ihminen, mitä sielllä käyneiden suusta olen kuullut yhtä sun toista todellisuudessa, mitä se matkailumaanakin on, ja sen informaation pohjalta kaivanut netistä omaksi ajankulun iloksi lisäinformaatiota, niin Amerikan voi unohtaa.
 
Vaikka en ihannoi Amerikkaaa, enkä ajatellut elämäni aikana siellä edes vierailla varmastikaan, niin ei tuosta Jari Mäki Oy:n toiminnasta muuta voi kuin ehdottomasti pitää siitä. Jokseenkin hyvällä tavalla tajunut tuon homman.
 
Jere Sumell https://jeresumell.munsivu.fi
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «