Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Musiikkibisnes »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Lukittu  |  Aihe: Varokaa huijareita!
1
folkkari
13.05.2003 09:02:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älä luota musabusineksessa sokeasti kehenkään. Paras tapa välttyä huijatuksi tulemiselta on ottaa itse asioista selvää, kysyä, kysyä, kysyä.
Asiossa auttaa mm. Muusikkojen liitto, Teosto ja Gramex. Puhelin käteen ja kysymään!
 
On ymmärrettävää, että kun on oikein innoissaan soittamisesta ja musasta, ei useinkaan jaksa keskittyä kuivakkaalta tuntuviin paperihommiin. Mutta uskokaa, se on oman edun mukaista ottaa selvää asioista! Varsinkin jos itse oikeasti uskoo omaan musaansa, kannattaa olla perillä asioista.
 
Kun levyä tehdään, on artistin/bändin hyvä tietää perusasiat.
Mikä on tuottaja, saako biisin radiosoitoista automaattisesti rahaa, kuka kerää voiton levymyynnistä jne.
 
Jos ei ole ollenkaan kiinnostunut rahasta, jota musiikki saattaa soittajan tilille tuoda, niin silloin voi unohtaa kaiken ja keskittyä vain soittamiseen. Mutta silloin ei kannata myöskään valittaa myöhemmin, että "hei, miks toi saa kaikki rahat mun biisistä!"
 
Miksi mä vaahtoan tästä?
Kuulin taas yhdestä huijausyrityksestä. Soittajilla oli intoa ja taitoa muttei tietoa. Onneksi ei vielä ehtinyt käydä kovin pahasti.
 
Kaikki kiinnostuneet ja apuaan tarjoavat eivät ole huijareita, mutta valitettavasti mr tai mrs Limoja aina olemassa. Tieto ja asioista perilläolo on paras tapa pitää omista oikeuksistaan kiinni. Kannattaa siis ottaa selvää asioista ja kysyä, vaikka se ei vaikuttaisikaan coolilta myöntää, että en tiedä.
Parempi katsoa kuin katua.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «