Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Musiikkibisnes »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Digitaalisen musiikin myynti itse
1
tonitsi81
21.02.2021 12:49:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen julkaisemassa uutta musiikkia digitaalisesti Spotifyssa ja 13 muussa digijakelukanavassa. Moni kuulijani on kysellyt, mistä musiikkiani voisi ostaa. Tästä tuli mieleeni, että voisi kai biisejä myydä ihan ominkin päin suoraan kuulijoille, ainakin pienessä mittakaavassa. Eli miksi ohjata kuulija esim. iTunesiin, jos voisin myydä hänelle äänitiedoston suoraan. Minulla on nettikauppa CD:itä varten, ja maksun voisi hoitaa sitä kautta. Tiedoston lähettäisin sähköpostilla. Homma menisi ihan firman kirjanpidon kautta. Onko tällaista harrastettu, ja onko tässä jotain mitä en ole osannut ottaa huomioon? Ettei tule sitten noloja tilanteita kun olen polkaissut homman käyntiin. Pahoittelen jos on liian tyhmä kysymys.
 
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
 
Popilo
13.12.2021 12:27:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 294 päivää vanhaan aiheeseen!
 
Bandcamp?
 
Arkka
13.12.2021 13:36:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tonitsi81: Tiedoston lähettäisin sähköpostilla.
 
Asiasta sen enempiä tietämättä, tuossa voi tulla mahdollisia ongelmia riippuen toki tiedostokoosta. Esim. gmailissa vastaanotettavan mailin maksimikoko on 50 Mt ja aika monessa se on varmaan murto-osa tuosta. Jos myynti on pientä ja myyt vaikka yksittäisiä mp3-tiedostoja, niin ehkä se voiskin toimia, mutta siitä kannattaa mainita asiakkaalle etukäteen.
 
Asiakkaan kannalta lienee järkevämpi lähettää latauslinkki. En tiedä miten kannattaa hoitaa, mutta varmasti on siihen tähtääviä palvelujakin (meneekö siinä koko välikäsien minimoinnin idea?) ja ekana tuli mieleen, että jospa käyttämästäsi nettikaupasta (vai onko itse tehty?) löytyisi jo valmiina joku systeemi siihenkin?
 
Toisaalta varmaan joku "sama kiinteä linkki kaikille" -tapakin vois ehkä toimia jos toiminta on pienimuotoista. Muistat vaan mainita, että linkki on voimassa vaan ajan x, jolloinka voit sen sit vaihtaa kun se löytyy ympäri Internettiä :)
 
finnhits
14.12.2021 19:52:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arkka:ekana tuli mieleen, että jospa käyttämästäsi nettikaupasta (vai onko itse tehty?) löytyisi jo valmiina joku systeemi siihenkin?
Joo, aika monessa nettikauppa-alustassa on mahdollista myydä "ladattavia tuotteita".
 
morfin_mafer
15.12.2021 13:43:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maineikkaampaan Beatportiin ei yksityshekilö pääse ihan joka distribuutorin kautta enkä tiedä niitä kuin kaksi ja Beatport kuuntelee kaikki biisit ja jos ne ei ole tarpeeksi hyivä niin ne hylkää ne. Riittää jo, että levynkasnitaide on liian amatörimäinrn joten sen pitää olla 3/5 vähintään eikk ä1/5.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «