Muusikoiden.net
22.05.2024
 

Lyriikka »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kun kesä on
1
labrador
24.03.2024 23:14:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen erikoisen ongelman edessä, kun tarvitsen sanat Susanna Lönnbergin levyttämään biisiin "Kun kesä on", mutta kun kappaleen sanoitusta ei löydy mistään.
Olen kirjoittanut sanat kuuntelemalla biisiä Spotifysta, mutta sitten tulee se ongelma: Heti a-osassa teksti menee: "Koen seikkailun ja leikkipaikan..", mutta tuo lauseen pisteytetty sana on niin epäselvästi laulettu tai taltioitu, että siitä ei ota mitenkään selvää.
Netistä ei apua löydy, joten olisiko sinulla tietoa, mikä tuo mystinen sana on?
 
peteihis
25.03.2024 14:57:45 (muokattu 25.03.2024 15:14:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Koen seikkailun ja leikkipaikan..",
 
"Koen seikkailun ja leikkipaikat nuo, kun on ennallaan, saan juosta nauraa vaan."
 
Ja pari mutta kohtaa, joissa harmaat aivosolut joutui töihin (tahallinen Poirot-viittaus):
 
"... jätskit saan ja limpsaa milloin vaan ..."
 
"... seppeleen mä kukkasista taas teen, sen polle saa ..."
 
"... En kaupunkiin mä tahtoisi mennäkään, kun niin mä viihdyn vaan ... "
 
Kun oikein rupesin kuuntelemaan, niin olihan siellä kadonneita tai pyöristyneitä konsonatteja monessakin paikassa mutta suurimman osan niistä kuuntelijan pää paikkaa niin ettei huomaakaan. Noissa ihmekohdissa sattuu aika monta asiaa yhtaikaa: Hiljainen konsonantti, pari (asian kannalta tarpeetonta) täytesanaa, lyhyeksi jäänyt vokaali, pikkuisen "epäsuomalainen" painotus, sanan/lauseen vaihtuminen ääntä katkaisematta... Niin sitäpä ei sitten meinaakaan hahmottaa.
 
En mä yleensä tässä osiossa liiku, mutta nyt sattui silmiin :)
 
EDIT:
 
Varmaan kuulin tämän aikoinaan radiosta ja olin sitä mieltä, että kesä ei ole ollenkaan tuommoinen, kun aurinko porottaa niin että päähän sattuu, paarmat pyörii silmillä, limpsaa ei tosiaankaan saa milloin vaan, jos edes ikinä eikä hevoselle joudettu mitään kukkaseppeleitä syöttämään ... Mutta kullekin omat satunsa sallittakoon... :D
 
labrador
26.03.2024 10:16:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

peteihis: "Koen seikkailun ja leikkipaikat nuo, kun on ennallaan, saan juosta nauraa vaan."
 
Ja pari mutta kohtaa, joissa harmaat aivosolut joutui töihin (tahallinen Poirot-viittaus):
 
"... jätskit saan ja limpsaa milloin vaan ..."
 
"... seppeleen mä kukkasista taas teen, sen polle saa ..."
 
"... En kaupunkiin mä tahtoisi mennäkään, kun niin mä viihdyn vaan ... "
 
Kun oikein rupesin kuuntelemaan, niin olihan siellä kadonneita tai pyöristyneitä konsonatteja monessakin paikassa mutta suurimman osan niistä kuuntelijan pää paikkaa niin ettei huomaakaan. Noissa ihmekohdissa sattuu aika monta asiaa yhtaikaa: Hiljainen konsonantti, pari (asian kannalta tarpeetonta) täytesanaa, lyhyeksi jäänyt vokaali, pikkuisen "epäsuomalainen" painotus, sanan/lauseen vaihtuminen ääntä katkaisematta... Niin sitäpä ei sitten meinaakaan hahmottaa.
 
En mä yleensä tässä osiossa liiku, mutta nyt sattui silmiin :)
 
EDIT:
 
Varmaan kuulin tämän aikoinaan radiosta ja olin sitä mieltä, että kesä ei ole ollenkaan tuommoinen, kun aurinko porottaa niin että päähän sattuu, paarmat pyörii silmillä, limpsaa ei tosiaankaan saa milloin vaan, jos edes ikinä eikä hevoselle joudettu mitään kukkaseppeleitä syöttämään ... Mutta kullekin omat satunsa sallittakoon... :D

 
Kiitän ja kumarran vastauksestasi. Olin menettää jo uskoni vastauksen löytymisestä!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «