Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Lyriikka »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Runoilija ja sanoittaja etsii sanoitettavaa musiikkia
1
Heruraha93
07.02.2024 17:51:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
 
Nimeni on Jori-Ville Rahkonen, 35-vuotias runoilija ja sanoittaja. Olen kirjoittanut runoja 17-vuotiaasta asti ja sanoituksia lähes yhtä pitkään.
 
Asun Turun alueella ja tiedustelisin olisiko Turun alueella mitään bändejä, ensisijaisesti metallibändejä tai vaikka jotain Occult Rock -bändejä, jotka haluaisivat vakituisen sanoittajan. Ei haittaa sekään, jos bändi toimii eri paikkakunnalla ja on myös mahdollista, että sanoittaisin vain osan biiseistä, vaikka yhden, ihan sen mukaan mikä lähestymistapa bändin visiota palvelee.
 
Olen eniten kotonani metallimusiikin sanoittamisessa, mutta ei tuolla tyylillä ole oikeastaan mitään väliä, jos jotain lähdetään tekemään. Kunhan tiedän mitä haetaan, niin voin sen pohjalta alkaa tekemään sanoituksia. Voin sanottaa oikeastaan mitä vaan tyyliä, mutta jos jotain humppaa tai muuta pitää sanoittaa niin vaadin että muusikko/muusikot ainakin ostavat muutaman kaljan baarissa, että toivun kokemuksesta. Toivon että tähän tilanteeseen ei kuitenkaan päädytä.
 
Omaa luonnollista suuntaustani sanoittajana voisi kuvailla jotenkin tyyliin Nick Cave playing with Ouija-Board, eli sellaista romantiikan yhdistelmää okkultismin ja mystiikan kanssa. Esimerkkinä Suomen skenestä ja metallimusiikista voisin mainita että tykkään esimerkiksi Babylon Whoresin ja The Sleep of Monstersin sanoituksista. Ulkomaalaisista artisteista esimerkiksi Behemothin - Sekä Nergalin että etenkin Krzysztof Azarewiczin - sanoitukset ovat sellaisia joista monia arvostan.
 
Olen aiemmin sanoittanut muutamia demoja, omia bändejäni, ne eivät ole mitään tunnettuja. Lisäksi olin sanoittamassa 2009 yhtä biisiä yhdellä Death Metal -demolla pelkkänä sanoittajana. Lisäksi olen ollut tekemässä sanoja yhdelle Phallosopherin biisille ja sanoittanut yhden The Abbeyn biisin. Joillekin muusikoille olen myös kevytyrittäjyyden kautta sanoittanut joitain biisejä. Olisi mukavaa tehdä enemmän sanoituksia taas. En ole loppupeleissä sanoittanut niin paljoa muiden biisejä kuin olen julkaissut vaikka runoutta. En näe syytä miksi en voisi tehdä enemmän sanoituksia ja osaksi siksi laitoinkin tämän ilmoituksen.
 
Suosittelen ottamaan rohkeasti yhteyttä. Siltä pohjalta voidaan katsoa mihin päädytään. Jos ei päädytä lopulta mihinkään, sekin on ok, mutta jos ei tee mitään, ei tapahdu mitään, se on se pahin.
 
Yhteydenotot sähköpostiosoitteeseen newaeonpoetry@gmail.com
 
Jori-Ville Rahkonen
New Aeon Poetry
facebook.com/groups/NAP186
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «