Muusikoiden.net
02.05.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikkiäänestys
1 2 3
flimtrick
31.07.2009 08:00:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua hämmentää toi monen valinta AKG 414 suosikkilaulumikrofoniksi... Mä en oo onnistunut vielä kertaakaan saamaan sillä hyvää laulusoundia vaikka muutaman kerran on tullut yritettyä. Mun mielestä se on vaan liian tumma laululle tai sit pitää olla todella kirkasääninen laulaja.
 
AKG:n vierelle ku on pistänyt vaikka Neumann TLM ni valinta on aina ollut varsin selkeä...
 
Aki
31.07.2009 16:14:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

masterhat: milläs olis kiva poimia akkaria edukkaasti. SPB1 ja sm58 yhdistelmällä poiminkin ihan ok soundia
 
Mä en tykkää tosta vastavaihesoundista ollenkaan. Mikit harkitsemattomasti eri etäisyyksillä tekee just tollasen häikän.
 
Jätä 58 pois ni saat SP:tä sijoittelemalla hyvän soundin. SP B1 on erittäin hyvä mikki.
 
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
masterhat
31.07.2009 16:51:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aki: Mä en tykkää tosta vastavaihesoundista ollenkaan. Mikit harkitsemattomasti eri etäisyyksillä tekee just tollasen häikän.
 
Jätä 58 pois ni saat SP:tä sijoittelemalla hyvän soundin. SP B1 on erittäin hyvä mikki.

 
okei. kerran niin nauhottelinkin, siin oli tosin kaks kitaraa ja pari laulua samaan aikaan ja pelkästään 1kpl spb1, joten sen kokeilun jälkeen en osannut kauheesti sanoa juuta enkä jaata mikin soundista (kun meno oli sen erta huojuvaa). Seuraavaksi teen niin kuin sinä neuvoit, Thanks!
 
''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa''
Mikael
02.08.2009 20:37:01 (muokattu 02.08.2009 20:39:02)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

flimtrick: Mua hämmentää toi monen valinta AKG 414 suosikkilaulumikrofoniksi... Mä en oo onnistunut vielä kertaakaan saamaan sillä hyvää laulusoundia vaikka muutaman kerran on tullut yritettyä. Mun mielestä se on vaan liian tumma laululle tai sit pitää olla todella kirkasääninen laulaja.
 
AKG:n vierelle ku on pistänyt vaikka Neumann TLM ni valinta on aina ollut varsin selkeä...

 
Mua ei hämmennä ollenkaan. Mä diggaan 414:sta lauluhommissa kyllä ja jos sokkona pitäis etukäten valita sen ja minkään TLM:n väliltä, niin mun valinta olis ehdottomasti 414. Mut täähän vaan kuvaa just tällasen mikkisuositus-faq:n vaikeutta...
 
Hauskaa on vieläpä se, että noista mun 2003 listaamista laulumikeistä en kyllä nyt valitsis mielelläni yhtäkään :D Toki kaikilla vois onnistuakin, mut mikään niistä ei oo nykyään mitenkään suosikki vasinkaan laululle.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Harsu
03.08.2009 16:58:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

flimtrick: Mua hämmentää toi monen valinta AKG 414 suosikkilaulumikrofoniksi...
 
Niin, mitä itse olen 414:sta laulussa testannut, on se ollut mukavan tumma, mutta ei tukkoinen.
 
bize
04.08.2009 14:07:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harsu: Niin, mitä itse olen 414:sta laulussa testannut, on se ollut mukavan tumma, mutta ei tukkoinen.
 
Koululla tehtiin keväällä suuri laulumikkisokkotesti, 414 oli naisääneen varsin vahvoilla. Miesäänelle taasen tuo TLM (103) toimi mainiosti. Mutta tosiaan, hyvin on erilaisia miehiä ja naisiakin, että kovin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä tosta ei voi tehdä.
 
U87 ei kerännyt muuten liiemmin raadin suosiota. :)
 
"Because, for me, the less faders you have to deal with, the better it sounds. You don't need 90 faders to make it happen." -C. Lord-Alge
Master Fader
04.08.2009 17:31:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

U47 on mun suosikki peruslaulusoundiin. U67 on vähän tummempi vaihtari. (87 on sama mikki ilman putkea.) Erikoissoundeja voi sitten hakea dynaamisista esim. 421.tä. SM57 en tykkää, koska se soundaa livemikiltä eli keikkanauhoitukselta. SM7 on tosi hyvä kovaa laulettuun rock-musaan. Ribboneihin en oo tykästynyt.
 
Kohta joku ajattelee, että hänellä ei ole varaa näihin mikkeihin. Ei minullakaan. Ei äänittäjän tarvitse omistaa kaikkia työvälineitään. ei ole koskaan tarvinnut.
 
KM54 on pirun hyvä akustisille soittimille. U67 on hyvä melkein mihin vaan vähän vintage-henkiseen. Hifi-hommat sitten DPA:lla.
 
Ribbonit torville ja perkoille.
 
myslique
05.08.2009 13:43:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Master Fader:
 
Onko sulla kokemuksia MD441:stä?
 
Mä en haluaisi veloittaa ylimääräistä mutta mun on pakko.
ejhfi
05.08.2009 15:44:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

myslique: Onko sulla kokemuksia MD441:stä?
 
Vaikka en Master Fader olekaan, vastaan kuitenkin omat kokemukseni. Toimii kuin sika pakkasella virvelimikkinä, joskaan ihan helpolla en uskalla sitä yläkalvon mikiksi laittaa. Puhaltimissa ja tietenkin laulussa todella jees. Myös ambienssina menee, koska on ihmeellisen tarkka ollakseen dynaaminen. Parina tällä voisi saada ihmeitä aikaan monessa vedossa. Meikäläisellä MD441 kuuluu luottokalustoon.
 
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
albert18
05.08.2009 20:02:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näitä mikkejä pitäs arvioida myös sen mukaan millaisessa ympäristössä niitä on tarkoitus käyttää. Ainakin karkea jako meluisa ympäristö (live, treenikämppä) ja ilman ympäristömeteliä (studio).
 
Laulumikkeinä ei taideta studiossa käyttää juurikaan dynaamisia ja konkkamikit treenikämpällä saa aikaan vaan kiertoa.
 
Luulottelee,
Albert
 
Avoid activities that can cause damage to your files, your computer or yourself.
Master Fader
05.08.2009 20:57:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

myslique: Onko sulla kokemuksia MD441:stä?
 
No eipä juurikaan. Olen toki äänittänyt sillä joskus vuosia sitten, mutta suoraan sanoen mulla ei ole sellaista näppituntumaa sen soundista. Viime aikoina olen kyllä kelaillut sitä rumpuäänityksiin. Voiskohan sitä saada hyvän retro-overin? Beatles-henkisen? Mulla on se kuva siitä, että se on suht neutraali dynaamiseksi ja että siinä on tiukka suuntakuvio.
 
Mikael
05.08.2009 22:55:08 (muokattu 06.08.2009 09:19:06)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Master Fader: No eipä juurikaan. Olen toki äänittänyt sillä joskus vuosia sitten, mutta suoraan sanoen mulla ei ole sellaista näppituntumaa sen soundista. Viime aikoina olen kyllä kelaillut sitä rumpuäänityksiin. Voiskohan sitä saada hyvän retro-overin? Beatles-henkisen? Mulla on se kuva siitä, että se on suht neutraali dynaamiseksi ja että siinä on tiukka suuntakuvio.
 
Suurimmassa osassa Beatles-levytyksiä overheadina oli AKG D19 ja veikkaisin että 441 on aika paljon hifimpi. Mä oon käyttänyt muutamia kertoja 441:stä rumpuäänityksissä tomi- ja virvelimikkinä ja oon tykännyt.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «