Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: MOTU 828 (2024)
1
Mikael
30.03.2024 10:40:22 (muokattu 30.03.2024 13:18:38)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äänikortin uusinta on edessä ja MOTUn uusin versio 828:sta kiinnostaa:
 
https://motu.com/en-us/products/828/
 
Onks kellään kokemusta tai mielipiteitä tästä?
 
24in/32out, laadukkaat muuntimet, erittäin pienet latenssit, sisäisen mikserin DSP ja softan kauko-ohjaus tuntuis erityisen houkuttavalta. Omia etusia vain kaksi, mutta niissä audiointerfacen etusiksi melko massiiviset 74db gainia ja inserttipisteet lisäksi.
 
Fuzz is Clean!
pappasfin
02.04.2024 21:58:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Äänikortin uusinta on edessä ja MOTUn uusin versio 828:sta kiinnostaa:
 
https://motu.com/en-us/products/828/
 
Onks kellään kokemusta tai mielipiteitä tästä?
 
24in/32out, laadukkaat muuntimet, erittäin pienet latenssit, sisäisen mikserin DSP ja softan kauko-ohjaus tuntuis erityisen houkuttavalta. Omia etusia vain kaksi, mutta niissä audiointerfacen etusiksi melko massiiviset 74db gainia ja inserttipisteet lisäksi.

 
Varmaan ihan hyvä laite ja tuo USB versio on 3.1 joten nopeus on siinä parempi (HUOM! jos vain tietokoneessa on sitten se uudempi USB versio).
 
Jos tietokoneessa kuitenkin on aikaisempi USB versio 2.0 niin se syö sitten tuota nopeuden tehoa pois samoin jos tietokoneessa on tehot nuihkut.
 
Motun laitteet vaikuttavat kyllä varsin hyvältä, tuon lisäksi katselin mm. MotuM6 ja Arturia Audio Fuse Studio ja Avid MBOX Studio. Tuon MOTU 828 hinta ainakin itsellä tuntuu sellaiselta, että jätin ostohousut pois ja noissa muissa ihmettelin sitä, että ovat vielä USB 2.0 versiolla. Lisäksi itse tykkään, että noita XLR varustettuja etusia on enempi kuin kaksi.
 
Yllättävän moni audio interface on vielä USB 2.0 versiolla vaikka 3.0 on ollut jo markkinoilla hyvän aikaa.
 
Itse päädyin odottamaan jos vaikka tulis parempaa tarjontaa tuon USB version suhteen ja tällä hetkellä minulle on riittänyt mainiosti 48.0 kHz / 64 samples ja Input Latency 2.8 ja monitor low latency 0.
 
Ehkä tästä viestistä oli jotain hyötyä tai sitten ei :D
 
PappaSFin
Vessajono
03.04.2024 09:59:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Yllättävän moni audio interface on vielä USB 2.0 versiolla vaikka 3.0 on ollut jo markkinoilla hyvän aikaa.
 
Koska USB 2.0 on useimmissa tapauksissa täysin riittävä ratkaisu. Kaistanleveys ja siirtonopeus eivät sinänsä takaa esim. pienempää latenssia ja USB 3.0:sta tai Thunderboltista rupee olemaan hyötyä vasta siinä vaiheessa, kun puhutaan oikeasti isoista kanavamääristä, ts. ollaan jossain siellä 128 i/o -suuruusluokassa.
 
Once is a mistake, twice is a jazz
Mikael
03.04.2024 10:25:28 (muokattu 03.04.2024 10:31:09)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki riippuu tietty tarpeesta, mut mulle etuasteet ja USB2/3 ei ollut mikään erityinen valintakriteeri. Tarve oli kuitenkin vähintään 24 input kanavalle ja vähintään viidelle kuulokemiksaukselle + tietty kortin sisäisen mikserin DSP on kiva juttu kuunteluita rakennellessa. Mikkietusia on omasta takaa sen verran, että kortissa ne ei ole mulle mitenkään välttämättömiä.
 
MOTU:n tuki kiinnostaa aika paljon. RME:n kanssa tämä asia oli erittäin hyvässä kunnossa vaikka nyt lopulta FF800 muuttuikin käyttökelvottomaksi softatuen loputtua ja lopullisesti kun Applen tuki firewirelle loppuu. RME olis tietty varmasti hyvä valinta mutta samoilla ominaisuuksilla aika paljon kalliimpi.
 
Fuzz is Clean!
Vessajono
03.04.2024 10:51:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: MOTU:n tuki kiinnostaa aika paljon. RME:n kanssa tämä asia oli erittäin hyvässä kunnossa vaikka nyt lopulta FF800 muuttuikin käyttökelvottomaksi softatuen loputtua ja lopullisesti kun Applen tuki firewirelle loppuu. RME olis tietty varmasti hyvä valinta mutta samoilla ominaisuuksilla aika paljon kalliimpi.
 
Mä oon kattonut useampaakin MOTU:a joskus vähän sillä silmällä, mutta kun on kerran tottunut RME:n tukeen, niin kaikki muu arveluttaa :D
 
Once is a mistake, twice is a jazz
Mikael
03.04.2024 12:37:55 (muokattu 03.04.2024 12:41:58)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Mä oon kattonut useampaakin MOTU:a joskus vähän sillä silmällä, mutta kun on kerran tottunut RME:n tukeen, niin kaikki muu arveluttaa :D
 
Jep. Rahat ei vaan riitä... tietty käytettyä vois katella mut sit toisaalta ihan uuden mallin ostaminen vois kyllä myös auttaa pidempään käyttöikään. Motun supportista on vähän kahdenlaista vibaa ainakin foorumeilla maailmalla.
 
Fuzz is Clean!
darkus
04.04.2024 13:51:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli parisen vuotta tollanen Motu 16A ja se oli kyllä aivan haamu mun räkissä. En edes tiennyt sen olemassaolosta mitään pariin vuoteen, kun se vaan toimi kokoajan moitteetta eikä sen asetuksia tarvinnut roplata koskaan.
 
Jos nämä uudemmat Motut on yhtään sinnepäinkään luotettavia niin uskaltaisin tuota uutta 828:a kokeilla.
 
anapena
04.04.2024 19:05:34 (muokattu 04.04.2024 19:08:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Kaikki riippuu tietty tarpeesta, mut mulle etuasteet ja USB2/3 ei ollut mikään erityinen valintakriteeri. Tarve oli kuitenkin vähintään 24 input kanavalle ja vähintään viidelle kuulokemiksaukselle + tietty kortin sisäisen mikserin DSP on kiva juttu kuunteluita rakennellessa. Mikkietusia on omasta takaa sen verran, että kortissa ne ei ole mulle mitenkään välttämättömiä.
 
MOTU:n tuki kiinnostaa aika paljon. RME:n kanssa tämä asia oli erittäin hyvässä kunnossa vaikka nyt lopulta FF800 muuttuikin käyttökelvottomaksi softatuen loputtua ja lopullisesti kun Applen tuki firewirelle loppuu. RME olis tietty varmasti hyvä valinta mutta samoilla ominaisuuksilla aika paljon kalliimpi.

 
Sanoisin että Motu tulee tukimielessä heti RMEn jälkeen kakkosena, eli hyvällä tolalla se. Tarkoitan nimenomaan ajurituen elinkaarta. Muu supportti kannattaa kysellä esim. Motunation-saitilta.
 
Tarviiks kekään 112Dtä? Joutilas hyllyssä.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
Mikael
07.04.2024 10:37:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena:
 
Tarviiks kekään 112Dtä? Joutilas hyllyssä.

 
Tääkin olis voinut toimia koska muuntimia piisaa, mutta 828 lähti jo tilaukseen.
 
Fuzz is Clean!
anapena
07.04.2024 16:01:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Tääkin olis voinut toimia koska muuntimia piisaa, mutta 828 lähti jo tilaukseen.
 
No hitsi, palautat sen jne.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
iec
08.04.2024 09:23:30 (muokattu 08.04.2024 10:15:40)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Palauttamisesta nettikauppaan (ja erityisesti Thomannille) onkin sangen mukavia kokemuksia.....
 
Tai no oikeastaan siinä mielessä, että enpä taida enää kovin herkästi ostaa B-stock-tuotteita. Kas kun Thomannin henkilökunta ei ehdi tarkistamaan onko tuotteen palauttaja palauttanut ehjän tuotteen vai rikkinäisen (kun on helpompi vain palauttaa muuten vain kuin alkaa saikkaamaan rikkinäisen tuotteen kanssa.) Ei tuntunut hauskalta saada edellisen palauttama epäkuntoinen kampe ja tehdä siitä sitten videota Thomannille, että miten vika ilmenee.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Mikael
15.05.2024 19:34:02 (muokattu 16.05.2024 19:12:13)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jonkin aikaa nyt Motun kanssa puuhattu ja hyvät on vibat. Ehkä ainoa negatiivinen ylläri oli CueMix5-softan snadit vajavaisuudet. EQ/Kompura on vain analogisissa sisääntuloissa (ei siis adat-kanavissa) ja sisäiset routtausmahdollisuudet eivät aivan vedä vertoja RME:n TotalMixille. Muuten laadukkaan oloinen laite, joka toimii vakaan oloisesti. Kuuntelumiksausten säätäminen puhelimella/pädillä on varsin kätevä ominaisuus, kun jokainen soittaja voi itse tehdä oman kuulokemiksauksen.
 
Tässä vielä kuva treenis-studion päivitetystä räkistä, jossa RME FF800 sai jatkoaikaa 4ch mikkietusena ja line/fuzz-kitarainputtina.
https://muusikoiden.net/dyn/users/181394.jpg
 
Fuzz is Clean!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «