Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpuäänitystilat Suomessa
1
jÖhY
16.02.2024 11:40:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro,
 
en pikaisella haulla löytänyt ketjua aiheesta, niin ajattelin laittaa sellaisen alulle. Eli saisiko tähän ketjuun ihmisten kokemuksia rumpuäänitystiloista Suomessa. Lähinnä itseäni kiinnostaisi isommat tilat, joista saisi vähän luonnollistakin kaikua talteen ja sen puolesta olisi hyvä, jos olisi laittaa myös vähän äänitettyä näytettä mistä kuulostella, olipa sitten pelkkää rumpusoundia tai julkaistu kappale.
 
Studioiden puolesta kiinnostaa myös suurpiirteinen hinta, jos sellasta tietoa on tarjolla. Saa laittaa myös DIY-äänityksiä vaikka rantamökiltä. Itsekin tullut joskus äänitettyä hirsimökissä ja saanut hyvää matskua talteen.
 
Jos saisi koostettua jonkinlaisen läpileikkauksen näistä, niin voisi olla hyödyllistä infoa monelle muullekin. Kiitokset etukäteen!
 
-Juho
 
Mikael
18.02.2024 19:13:55 (muokattu 18.02.2024 19:18:19)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvistä isoista tiloista missä ite oon ollut äänittämässä rumpuja tulee mieleen Petrax Hollolassa ja Magnusborg Porvoossa, joka lienee isoimpia puisia saleja mitä maastamme tähän käyttöön löytyy. Rumpuraitoja ei ole laittaa jakoon, mutta vaikkapa Markus Nordestrengin Songs From The Red Hill on äänitetty tuolla Mankussa ja sit vaikka Ninni Poijärven Tie ja Hoedownin Black and White on äänitetty Petraxilla mun toimesta. Toki molemmissa paikoissa on äänitetty lukuisia levyjä ja lopputuloksesta on välillä vähän vaikea sanoa mikä on itse tilasta ja mikä muista asioista kiinni... mut noista mä mestoista mä itse oon tykännyt.
 
Fuzz is Clean!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «