Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kotistudio uusiksi 2024
1 2 3 4
rintapek
07.02.2024 12:51:36 (muokattu 07.02.2024 12:53:54)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Avasin tämmöisen ketjun että en muihin ketjuihin kuulumattomilla pähkäilyilläni sotke niitä muita ketjuja.
 
Studio Gubbelandian reunaehtoja:
Minä asun tässä ja tämä on yksiö (ja minulla on naapureitakin, mut heidät minä ny otan huomioon automaattisesti)
Gubbelandian FengShuin on oltava ihmisasumus jossa voi soittaakin.
Jos lopputulos on studio/treenikämppä jossa voi nukkua niin jotain meni pahasti pieleen.
WAF-kertoimen (Wife approval factor) on siis pysyttävä korkeana ja kaiken on näytettävä siltä, että tavara on paikallaan juuri siinä missä se on.
Sama rajallinen tila toimittaa soitinvaraston, kirjaston, elokuvteatterin ja olohuoneen virkaa ja studion ny vaan on sovittava siihen yhtä huomaamatta kuin piian alapesu talon saippualla.
 
Äänitystarpeista sevverran, et Trubaduon musanäytteisiin tartten (haluan) vähintään neljä audiokanavaa kerralla, kuusi on parempi ja kahdeksan + midi on varmasti tarpeeksi kaikkeen mitä tulen tekemään.
Omien biisien vääntämiseen midi, mic- ja HiZ-inputti.
Komentokeskuksena toimii joka tapauksessa sohva, langaton näppis ja -hiiri ja näyttönä 42" fullHD-telkkari.
 
Nykyinen DAWini Bandlab Cakewalk on nyt sellaisenaan tiensä päässä enkä aio jäädä arvuuttelemaan pidänkö sen seuraajasta tai sen hinnasta.
Se itse asiassa kannusti nyt laittamaan Gubbestudiota uusiksi koska jotain on kohta tehtävä joka tapauksessa.
 
Meinasin päivittää vanhan musaläppärin ja mahdollisesti äänikortinkin nyt samatien, mut tulin toistaiseksi toisiin ajatuksiin tajutessani, et en tiedä miltä softapohjalta haluaisin/tykkäisin lähteä liikenteeseen, joten kaikki empiiriset Win- (ja Linux) kokeilut voin ihan hyvin hoitaa tolla olemassaolevalla ja päivittää koneen sit kun olen viisaampi, jos sellainen päivä joskus koittaa.
 
Vastenmielisyyteni tietokoneita kohtaan ei ole kadonnut mihinkään eikä varmaankaan tule katoamaan koskaan joten mulle on oleellista tunne siitä, että musantekovehkeet ei v*ttuile mulle.
 
Ajattelin ensiks kokeilla ProTools Introa. 8 audio-, midi- ja instrumenttiraitaa melko todennäköisesti riittää mulle ihan sellaisenaan ja jos jokin siinä ei riitä niin lisenssillä ja rahallahan siihen saa mitä vaan. Jos mä siis ensiks tulen sen kans toimeen.
 
Mut nyt ensiks täs olemassa olevat ja tulevat vehkeet hakee paikkansa ja niille siistien sähkö- ja piuhavetojen laittaminen korkealla WAF-kertoimella aiheuttaa Gubbelandiaan semmoista sekasortoa, et pitäis varmaan ottaa viikko lomaa.
Räkkiasennettava äänikortti ei halua siististi asettua mihinkään.
 
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
iec
07.02.2024 14:30:37 (muokattu 07.02.2024 14:49:28)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Avasin tämmöisen ketjun että en muihin ketjuihin kuulumattomilla pähkäilyilläni sotke niitä muita ketjuja.
 
Studio Gubbelandian reunaehtoja:
Minä asun tässä ja tämä on yksiö (ja minulla on naapureitakin, mut heidät minä ny otan huomioon automaattisesti)
Gubbelandian FengShuin on oltava ihmisasumus jossa voi soittaakin.
Jos lopputulos on studio/treenikämppä jossa voi nukkua niin jotain meni pahasti pieleen.
WAF-kertoimen (Wife approval factor) on siis pysyttävä korkeana ja kaiken on näytettävä siltä, että tavara on paikallaan juuri siinä missä se on.
Sama rajallinen tila toimittaa soitinvaraston, kirjaston, elokuvteatterin ja olohuoneen virkaa ja studion ny vaan on sovittava siihen yhtä huomaamatta kuin piian alapesu talon saippualla.
 
Äänitystarpeista sevverran, et Trubaduon musanäytteisiin tartten (haluan) vähintään neljä audiokanavaa kerralla, kuusi on parempi ja kahdeksan + midi on varmasti tarpeeksi kaikkeen mitä tulen tekemään.
Omien biisien vääntämiseen midi, mic- ja HiZ-inputti.
Komentokeskuksena toimii joka tapauksessa sohva, langaton näppis ja -hiiri ja näyttönä 42" fullHD-telkkari.
 
Nykyinen DAWini Bandlab Cakewalk on nyt sellaisenaan tiensä päässä enkä aio jäädä arvuuttelemaan pidänkö sen seuraajasta tai sen hinnasta.
Se itse asiassa kannusti nyt laittamaan Gubbestudiota uusiksi koska jotain on kohta tehtävä joka tapauksessa.
 
Meinasin päivittää vanhan musaläppärin ja mahdollisesti äänikortinkin nyt samatien, mut tulin toistaiseksi toisiin ajatuksiin tajutessani, et en tiedä miltä softapohjalta haluaisin/tykkäisin lähteä liikenteeseen, joten kaikki empiiriset Win- (ja Linux) kokeilut voin ihan hyvin hoitaa tolla olemassaolevalla ja päivittää koneen sit kun olen viisaampi, jos sellainen päivä joskus koittaa.
 
Vastenmielisyyteni tietokoneita kohtaan ei ole kadonnut mihinkään eikä varmaankaan tule katoamaan koskaan joten mulle on oleellista tunne siitä, että musantekovehkeet ei v*ttuile mulle.
 
Ajattelin ensiks kokeilla ProTools Introa. 8 audio-, midi- ja instrumenttiraitaa melko todennäköisesti riittää mulle ihan sellaisenaan ja jos jokin siinä ei riitä niin lisenssillä ja rahallahan siihen saa mitä vaan. Jos mä siis ensiks tulen sen kans toimeen.
 
Mut nyt ensiks täs olemassa olevat ja tulevat vehkeet hakee paikkansa ja niille siistien sähkö- ja piuhavetojen laittaminen korkealla WAF-kertoimella aiheuttaa Gubbelandiaan semmoista sekasortoa, et pitäis varmaan ottaa viikko lomaa.
Räkkiasennettava äänikortti ei halua siististi asettua mihinkään.

 
Itse lähtisin liikkeelle ensinnäkin siitä, että sulla pitää olla hyvät kuulokkeet. Kun kerran naapurit pitää ottaa huomioon, on viisainta rakentaa äänentoisto kuulokekuuntelun ympärille. Audiointerfacen kuulokelähdön tulee olla laadukas, ettei siitä aiheudu taajuusvastevirhettä tai sitten voima lopu kesken hankalaimpedanssisten kuulokkeiden kanssa. Mulla ei ole henk.koht kokemusta Valcon VMK25-kuulokkeesta (https://kuulokenurkka.com/arvostelu-valco-vmk25/), mutta kuulokkeiden kehittäjä (jäsen dewil) on ystävällisesti julkaissut täälläkin palstalla EQ-asetukset mitä voi käyttää studiokäytössä kyseisten kuulokemallien kanssa ( https://youtu.be/pYgmYl8tG-8?si=cQNMGWAcCffUSQfR). Nuohan ovat vastamelukuulokkeet, joita voi käyttää myös ihan johdollisena studiokäytössä kun halutaan ettei äänessä ole latenssia (Bluetoothilla latenssi estää reaaliaikaisen monitoroinnin). Toinen hyvä referenssistudiokuuloke on puoliavoin Sennheiser HD600 ja sillekin löytyy valmiita EQ-käyriä, jolla saa bassovajeen oikaistua. (https://auxry.com/2022/10/26/2-miksauskuulokkeet-studiohommiin/) Puoliavoimuus on sitten huonompi juttu jos on kaksi ihmistä yksiössä ja pitäisi tehdä musajuttuja. Tai jos soitat akustista soitinta tai laulat mikkiin ja otat metronomisoundin kuulokkeisiin DAW-softasta, niin avoimet/puoliavoimet luurit vuotavat sen metronomiäänen mikin kautta äänitettyyn raitaan.
 
Ja en voi varmaan tarpeeksi painottaa kuinka tärkeää on saada taajuusvaste kohdalleen joko erillisillä softilla (Sonarworks yms) tai valmiilla tutkituilla EQ-asetuksilla ( https://www.reddit.com/r/oratory1990/wiki/index/list_of_presets/ )
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Mikael
07.02.2024 14:55:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisin itse kuvitella, että tohon tarpeeseen joku pienehkö 2ch tabletop äänikortti jossa adat-väylä olis just passeli. Normikäytössä pienin ja huomaamaton ja lisäkanavat vois kaivaa kaapista tarvittaessa äänityksen ajaksi ja laittaa sit taas katseilta piiloon kun hommat on hoidettu.
 
Kuulokehommat todellakin kannattaa ottaa haltuun. Niillä pääsee paljon pidemmälle pienellä harjoittelulla kuin millään kaiuttimilla ei-akustoidussa kotitilassa. Tossa tulikin jo ihan hyviä ajatuksia aiheesta.
 
Fuzz is Clean!
rintapek
07.02.2024 15:26:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: Itse lähtisin liikkeelle ensinnäkin siitä, että sulla pitää olla hyvät kuulokkeet.
 
En tohon väitä vastaan.
 
Toisaalta volume ei oo mulle sillai ongelma etteikö täs pystyis ihan mainiosti akkaria rämpyttämään ja laulamaan. Olen siitä onnellisessa asemassa, et rivarihuoneistojen välissä on suhteellisen tuhdit tiiliseinät ja viikonloppuduuni pitää huolen siitä, et musatouhut tapahtuu arkisin keskellä päivää eikä viikonloppuna keskellä yötä.
 
Huoneakustiikka on ja tulee olemaan se millaiseksi tilan koko, muoto, materiaalit ja mun asuminen ja kalustus sen tekee, eli en ala edes miettimään tarttisinko bassoansoja tai akustiikkalevyjä. Enkä kyl ole havainnut täs mitään sellaista minkä kans en tulisi toimeen.
 
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
rintapek
07.02.2024 15:44:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Voisin itse kuvitella, että tohon tarpeeseen joku pienehkö 2ch tabletop äänikortti jossa adat-väylä olis just passeli. Normikäytössä pienin ja huomaamaton ja lisäkanavat vois kaivaa kaapista tarvittaessa äänityksen ajaksi ja laittaa sit taas katseilta piiloon kun hommat on hoidettu.
 
Toi meni laakista mietintämyssyyn.
 
Tää nykyinen äänikorttini (M-Audio FastTrack Ultra 8R) on laadultaan ja ominaisuuksiltaan mulle kelvollinen ja toimii vielä Win10:ssä seiskan ajureilla ja toimii tietääkseni heittämällä Linuxissa mut toiminta Win11 tai mahdollisessa Mac- ympäristössä on mulle arvoitus. Et jotain tälle ehkä tarttee tehdä joka tapauksessa jossain lähitulevaisuudessa.
Puhumattakaan siitä, et just nyt huomaan räkkiasennettavan bändiroinan sisältävän sekä esteettisiä että teknisiä haasteita leppoisaan löhöilyyn suunnitellussa olohuoneympäristössä.
Söpö 2ch, midi + adat alkoi just kiinnostamaan kovin.
Kiitos.
 
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
iec
07.02.2024 16:42:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: En tohon väitä vastaan.
 
Toisaalta volume ei oo mulle sillai ongelma etteikö täs pystyis ihan mainiosti akkaria rämpyttämään ja laulamaan. Olen siitä onnellisessa asemassa, et rivarihuoneistojen välissä on suhteellisen tuhdit tiiliseinät ja viikonloppuduuni pitää huolen siitä, et musatouhut tapahtuu arkisin keskellä päivää eikä viikonloppuna keskellä yötä.
 
Huoneakustiikka on ja tulee olemaan se millaiseksi tilan koko, muoto, materiaalit ja mun asuminen ja kalustus sen tekee, eli en ala edes miettimään tarttisinko bassoansoja tai akustiikkalevyjä. Enkä kyl ole havainnut täs mitään sellaista minkä kans en tulisi toimeen.

 
Studiokajarien kanssa kannattaa myös mitata ja säätää kaiuttimien vaste, että on kunnossa kuuntelupaikalla. Kohtuullisella hinnalla saa esim Behringerin ECM 8000 -mittamikrofonin. REW-mittasofta on ilmainen ja näillä kahdella ja mikkitelineen avulla saakin jo kohtuullisen hyvän käsityksen kajarien taajuusvasteesta huoneessa.
 
Isoimmat ongelmat tuppaavat tulevan yleensä sinne jonnekin alle 20Hz...300Hz taajuuksille. Siinä ei auta vaikka olisi kuinka hyvät kajarit, niin huoneella on järkyttävän suuri vaikutus tuolle taajuusalueelle. Ilman subbaria on tietenkin turha tavoitella mitään 30-40Hz taajuuksia ja useimmiten vaikkapa pienien Genelecien vaste loppuu bassopäässä siellä 60Hz tienoilla. Mutta tärkeämpää kuin basson ulottuvuus, on se kuinka tasaisesti se ääni sieltä tulee koko kaiuttimen toistamalla taajuuskaistalla huoneessa kuuntelupaikalla.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Vessajono
07.02.2024 16:46:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Söpö 2ch, midi + adat alkoi just kiinnostamaan kovin.
 
RME Babyface Pro. Se on toki kalleimmasta päästä noita pikkuinterfaceja ja samaan hintaan saa hulppeasti isompiakin kanavamääriä, mut ensinnäkin se täyttää nimenomaan noi speksit ja toisekseen RME:llä on sellanen käyttäjäystävällinen tapa, et niiden softatuki kestää 15-20 vuotta, joten ihan joka vuosi ei tartte olla miettimässä kamapäivityksiä jos niiden kelkkaan hyppää.
 
Once is a mistake, twice is a jazz
Mikael
07.02.2024 17:05:11 (muokattu 07.02.2024 17:26:04)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Audient iD14 on toiminut mulla aivan hyvin. RME Babyface oli mullakin aikaisemmin ja se on toki kiva mutta, halvemmallakin selviää.
RME:ssä on toki noi kaikki edellä mainitut edut (+RME TotalMix rulez) ja itsekin olisin kyllä mielellään, mutta raha ratkaisi tällä kertaa :D
 
Audientin kamuna mulla on Behringer ADA8200
 
https://audient.com/products/audio-interfaces/id14/overview/
https://www.behringer.com/product.html?modelCode=P0ATL
 
Ps. MIDI-usb on maailman halvin ja helpoin asia niin että sitä ei välttämättä interfacessa tarvitse.
 
Fuzz is Clean!
rintapek
07.02.2024 17:42:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael:
Ps. MIDI-usb on maailman halvin ja helpoin asia niin että sitä ei välttämättä interfacessa tarvitse.

 
Nonii. Tuote jota en ole koskaan ymmärtänyt edes katsella.
Kuinkahan suuria muita aukkoja mun tietämyksessäni maailman tavarapaljoudesta vielä onkaan?
 
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
Henri Henri Olavi
07.02.2024 17:55:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ota huomioon, että tuossa Pro Tools Introssa ei ole kuin neljä AUX-kanavaa. Nehän menee jo pelkästään päävoksujen kaikuihin.
 
Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki!
Vessajono
07.02.2024 18:20:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos konekin on joka tapauksessa menossa uusiksi, niin senkin uhalla, että kuulostan uskonnollisen kultin johtajalta, ehdotan Logic-kortin katsomista. Ellei oo pakko olla läppäri, niin käytetty Mac Mini ei tee oikeestaan ihan hirveen isoo reikää lompakkoon, kun kerran näyttö ja muut oheislaitteet on jo valmiina. Ja tommosille raitamäärillehän riittää aivan hyvin vähän mopompikin kone, joten siinä mielessä ei mikään mahdoton kustannus, vaikka ostais uutenakin.
 
Logic tietysti maksaa sen reilun pari hunttia, mutta väitän, että kun ottaa huomioon millanen plugarikattaus siinä tulee mukana, niin se hinta-laatusuhde on aivan ylivoimainen.
 
Once is a mistake, twice is a jazz
iec
07.02.2024 18:56:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Jos konekin on joka tapauksessa menossa uusiksi, niin senkin uhalla, että kuulostan uskonnollisen kultin johtajalta, ehdotan Logic-kortin katsomista. Ellei oo pakko olla läppäri, niin käytetty Mac Mini ei tee oikeestaan ihan hirveen isoo reikää lompakkoon, kun kerran näyttö ja muut oheislaitteet on jo valmiina. Ja tommosille raitamäärillehän riittää aivan hyvin vähän mopompikin kone, joten siinä mielessä ei mikään mahdoton kustannus, vaikka ostais uutenakin.
 
Logic tietysti maksaa sen reilun pari hunttia, mutta väitän, että kun ottaa huomioon millanen plugarikattaus siinä tulee mukana, niin se hinta-laatusuhde on aivan ylivoimainen.

 
Komppia tälle ajatukselle. On tuo Logic kyllä hyvä Mac Minin kanssa kimpassa.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Henri Henri Olavi
07.02.2024 19:07:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MacMini M1 -koneita saa käytettynä 16 Gt RAM:lla ja 512 Gt SSD:lla jollain muutamalla satasella. Jos vaan sattuu sellainen tulemaan vastaan.
 
Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki!
rintapek
07.02.2024 19:39:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Ellei oo pakko olla läppäri, niin käytetty Mac Mini ei tee oikeestaan ihan hirveen isoo reikää lompakkoon
 
Ei tosiaankaan ole pakko olla läppäri. Mulla on tässä nyt kytkettynä viihdeläppäri (jolla nytkin surffaan musanetissä) ja tuo musaläppäri ja nää on läppäreitä vaan koska sisäinen Sulo Vileenini sai käyttökelpoiset halavalla ja ne sattui olemaan läppäreitä. Ajatuksena kait myös se, et läppärin voi näppärästi pistää laukkuunsa ja kuljettaa mukanaan. Pöh. Kplme vuotta olen täs asunut eikä kumpikaan läppäri ole kertaakaan liikahtanut paikaltaan paitti pölyjä pyyhkiessä, niist on näytöt kertaakaan katsomatta, näppäimistöt ja lääppimishiiret täysin koskematta.
Kummankaan masiinan ei tosiaankaan tartte olla läppäri.
 
Itse asiassa yhtä MacMiniä mä tossa jo kattelin mut sillä oli niin edukas hinta, että se löysi minua paljon vikkelämmän ostajan.
 
mut lelukauppaan mulla ei sinänsä ole kiire. nyt täs ensin vaihtuu studion järjestys ja tää päivä on mukavasti menny laitteiden paikkoja vaihdellessa, hyllyjä purkaessa ja kasatessa ja piuhoja uusiks vedellessä. Paikat ja tila alkaa niinku hahmottua ja näyttää siltä, et parempaa FengShuita kohti olen menossa.
 
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
Ukko
08.02.2024 12:05:03 (muokattu 08.02.2024 12:13:20)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äänitystarpeista sevverran, et Trubaduon musanäytteisiin tartten (haluan) vähintään neljä audiokanavaa kerralla, kuusi on parempi ja kahdeksan + midi on varmasti tarpeeksi kaikkeen mitä tulen tekemään
 
Tarpeet täyttäviä mikseri/äänikortteja löytyy kuinka ja paljon. Esim. https://www.thomann.de/fi/zoom_livetrak_l_8.htm Toimii äänityksessä myös ilman tietsikkaa jos tietsikka ahdistaa. Ja tuotteet voit siirtää tietsikalle jälkikäsittelyä varten
 
Nykyinen DAWini Bandlab Cakewalk on nyt sellaisenaan tiensä päässä enkä aio jäädä arvuuttelemaan pidänkö sen seuraajasta tai sen hinnasta Jos tuote on tuttu ja toimiva, miksi vaihtaa ? Kyllä sen pitäisi toimia pitkälle tulevaisuuteen.
 
Räkkiasennettava äänikortti ei halua siististi asettua mihinkään.
 
Mulla on tuollainen eikä vie suuresti tilaa. Lisäkanavia saa aina 20in/24out asti. Täyttää nykyisellään tarpeeni.
Ja tietysti esim. Sonarworks on asiaa kuuntelussa asiallisten kuulokkeiden tukena.
 
COVS jäsen nro 6
rintapek
08.02.2024 12:44:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko:
Jos tuote on tuttu ja toimiva, miksi vaihtaa ? Kyllä sen pitäisi toimia pitkälle tulevaisuuteen.

 
Kaikki toimii tällä hetkellä just kuin ennenkin.
Nykyinen DAW vaan lakkaa olemasta eikä kukaan tiedä tarkkaa päivää.
Pitää aktivoida säännöllisin väliajoin ja mulla on kutina, et kun maksulliset seuraajat on saatavilla (joista en tiedä mitään) niin maksuttoman aktivointi ei enää onnistu.
 
Äänikorttini toimii täl hetkellä mainiosti. Mut edessä on vissiin pakkosiirtymä win11:aan enkä ole mistään löytänyt tietoa toimiiko se enää siinä win7.n ajureilla.
 
Musaläppäriä alkaa ikä painaa. Just lakkas kaks usb-liitintä toimimasta ja sain ne korvattua usb-hubilla ainoaan toimivaan. Siit on kerran myös käyttöjärjestelmälevy pamahtanut. Se täl hetkellä toimii mut en enää pidä sitä kovin luotettavana.
 
En halua joutua tilanteeseen jossa mulla yllättäen syystä tai toisesta ei ole toimivaa studiota jolloin saatan joutua raapimaan kasaan jotain kiireellä ja kalliilla kuitenkaan tykkäämättä lopputuloksesta.
 
Sen vuoksi mä teen nää FengShui-parannukset nyt kun kaikki vielä toimii ja mulla on aikaa harkita mitä mä itse asiassa haluan.
 
en tartte parasta vaan sellaisen joka miellyttää itteäni ja jonka kans on mukava operoida.
 
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
Mikael
09.02.2024 18:36:38 (muokattu 09.02.2024 18:37:44)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek:
Äänikorttini toimii täl hetkellä mainiosti. Mut edessä on vissiin pakkosiirtymä win11:aan enkä ole mistään löytänyt tietoa toimiiko se enää siinä win7.n ajureilla.

 
Näköjään Win11 onnistuu:
https://www.youtube.com/watch?v=soEDhIcZ4zg
 
Fuzz is Clean!
FastEddie
12.02.2024 18:32:05 (muokattu 12.02.2024 18:32:52)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tietsikka menee vaihtoon joka tapauksessa, Mäkki on kyllä harkittavan arvoinen vaihtoehto. Peruskattauksessa mukana tuleva Garageband hyvä DAW ja siitä siirtyminen isoveli Logiciin käy jouhevasti. Mäkillä myös tietokoneen kanssa kamppailu jää minimiin verrattuna PC maailmaan.
Eli alussa ei välttämättä tarvitse edes sijoittaa rahaa audio-ohjemaan, vaan sen voi sijoittaa esimerkiksi Focusriten i/o:hon. Ne ovat hyviä ja edullisia.
 
If you think you are too old to rock n roll, then you are.
rintapek
13.02.2024 11:21:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Ota huomioon, että tuossa Pro Tools Introssa ei ole kuin neljä AUX-kanavaa. Nehän menee jo pelkästään päävoksujen kaikuihin.
 
Mä voin silti sitä kokeilla. Nyt kun mulla on tos kone joka on joka tapauksessa menossa vaihtoon niin mä voin jikseenkin huoletta latailla ja testailla kaikkea maan ja taivaan väliltä. En oo koskaan käyttäny Protaria joten aattelin selvittää tykkäänkö mä siitä. Jos tykkään niin rahallahan siihen saa lisää jos tartten.
 
Ajattelin testaa myös Waweformin ja Reaperin vaik olenkin muistavinani, et se oli aikanaan yks niistä joista en tykännyt yhtään. Jostain syystä (mun pääni on se syy) tää Cakewalk on ollu hyvinkin yhteensopiva mun pääni kanssa..
 
Jos ja kun innostun niin lataan tuohon vanhaan musaläppäriin rinnakkaiskäyttikseksi Linuxin ja testaan Ardurinkin.
 
Mulla on aikaa, tän ei tartte valmistua päivässä.
 
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
Henri Henri Olavi
13.02.2024 11:31:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Jos tykkään niin rahallahan siihen saa lisää jos tartten.
 
Jep. Myös, jos loppuu ominaisuudet kesken, mutta ei halua sjoittaa kerralla koko softaan, niin Pro Tools Studio -version kuukausimaksu on n. 30€.
 
Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «