Muusikoiden.net
22.05.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Wavelab ja masterointi.
1
Nick Leeson
01.02.2024 18:16:17 (muokattu 01.02.2024 18:17:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen vasta-alkaja tuon Wavelabin kanssa. Aikanaan koko ohjelma tuntui liian monimutkaiselta, mutta on nykyään muuttunut enemmän käyttäjäystävälliseksi. Muutamaa nyrkkisääntöä tässä haluaisin varmistaa. Onko niin, että sekvensserissä miksattu stereomiksaus ei saisi olla limitoitu eikä reilusti kompressoitukaan, että masteroinnissa on mahdollisuuksia tehdä parannuksia. Onko näin ? Joka käyttää wavelabia, niin kysäisisin kokemuksesta, että mitä pluginnejä käytät masteroutissa ja onko niillä järjestystä ? Muutenkin olisi mukava kuulla kokemuksia ohjelman käyttäjiltä. Minun kuuntelu on laatuluokkaa joten se tietenkin auttaa.
Kaikista mielipiteistä olen kiitollinen:)
 
Antti1
01.02.2024 18:42:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksauksen kannattaa olla juuri sellainen kuin parhaalta kuulostaa. Ideaalitilanteessa masterointivaiheessa ääntä ei tarvitse muokata erityisen rajusti. Mä juuri tuuppasin yhden yhteistyöprojektin ulos, jossa tein jo itse miksaukseen poikkeuksellisen paljon stereomasterkanavaan kaikenlaista. Sen jälkeen jäi enää tarve ihan pienelle hienosäädölle. Edellinen projekti taas vaati kaikenlaisia taikatemppuja nimenomaan masteria tehdessä, että sain stereokuvan balanssin ja dynamiikan kuntoon.
morfin_mafer
04.02.2024 20:03:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on Ozone 10 Standard Wavelab -ohjelmassa ja masteroin ihan vaan valmiilla presetillä josta muutan asetuksia.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «