Muusikoiden.net
22.05.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvän päivän fiilistelyt ja uutiset
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Henri Henri Olavi
25.08.2020 14:11:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Vanha sotaratsu Soundcraft Ghost 32
 
Oi, ihanaa! Tämän kanssa tuli tehtyä yksi levy Rennesissä. Hyvät muistot :)
 
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
-Hexa-
16.12.2020 14:58:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulipahan miksaultua studioliveä, jossa akkarit on vuotojen takia äänitelty DI-signaalilla.
Akkareita oli 2 ja kummassakin Piezot.
 
Miksausvaiheessa alun masennuksen, IR kikkailujen ja lukuisten muiden testailujen jälkeen kokeilin tätä: https://www.uaudio.com/review/sound-machine-wood-works/#second-nav
 
Herranjumala, että nykyteknologialla tehdään taikoja ja varsin kivuttomasti :)
 
Iso suositus muillekkin piezo akkareiden kanssa tappeleville!
 
Tekniikka on musiikissa hyvä renki, mutta huono isäntä.
Antti1
04.01.2021 22:20:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään oli ensitestissä 9 uutta mikkiä, uusi etuastemuunninhässäkkä, sekä läjä muuta. Kaikki vaikutti oikein hyvältä, seuraavat pari päivää sitten rumpuja niillä talteen.
 
Erityisesti kuitenkin ihastuin JZ V67:n soundiin. Se kiinni Audient ASP880:aan ja rec, niin täysin valmista unelmasoundia puski talteen. Ei nyt juuri ole U67 verrokiksi, mutta huomasi välittömästi soundin olevan siinä määrin samaa sukua, etten ainakaan äänitteeltä osaisi "klooniksi" tunnistaa. En kyllä netistä löytyneistä sokkotesteistäkään, kun sitä aidoksi luulin.
 
Onpa mukavaa piiiitkästä aikaa, kun on oma pikkupaja ja omat kamat, jotka ei toimi vision toteuttamisen jarruina.
askomiko
07.01.2021 17:52:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kotikutoinen iisakinkirkko on soittojensa osalta valmis. Ai saatana että on ollut vittumaista paskaa. Odotan silti innollla että se on valmis ja kuultavissa. Vähän kuin väitöskirja, on se valmiina kivampi kuin keskeneräisenä, olkoon minkälainen rytö tahansa.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Muovinen
08.01.2021 09:21:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sain meidän bändin seuraavan sinkun miksauksen vihdoin valmiiksi ja Virtalähteelle masteroitavaksi. Seuraavaksi pitäisi saada vähintään EP kasaan, mieluummin pitkäsoitto. Se vähän hirvittää mutta myös hyvällä tavalla.
Jucciz
12.01.2021 02:38:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Sain meidän bändin seuraavan sinkun miksauksen vihdoin valmiiksi ja Virtalähteelle masteroitavaksi. Seuraavaksi pitäisi saada vähintään EP kasaan, mieluummin pitkäsoitto. Se vähän hirvittää mutta myös hyvällä tavalla.
 
Kappas, just torstaina kävin Jaakon pajalla yhden äänittämäni ja miksaamani biisin tiimoilta, josta lisää kesemmällä. Hienot puitteet ja hieno mies.
 
Muovinen
12.01.2021 12:19:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Kappas, just torstaina kävin Jaakon pajalla yhden äänittämäni ja miksaamani biisin tiimoilta, josta lisää kesemmällä. Hienot puitteet ja hieno mies.
 
Ei ole paljoa tarvinnut uusintoja ottaa masteroinneissa. Näyttää tämäkin heilahtavan kerralla läpi mutta minkäs teet kun priimaa pukkaa. Se oma miksaushan se lähinnä aina huolettaa, kun en voi kuitenkaan sanoa olevani ammattilainen.
Jucciz
13.01.2021 19:16:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puuhastelin eilen ja tänään studiolle kaheksan akustointisermiä. Vuodot eivät tähänkään mennessä ole olleet studiolivehommissa varsinainen ongelma, mutta kyllähän nämä vielä tuovat monipuolisuutta hommaan.
 
http://jucciz.com/kuvia/misc/sermit1.jpg
http://jucciz.com/kuvia/misc/sermit2.jpg
 
Tein itte ja säästin. Sisällä 120 x 60 x 5 cm akustiikkalevy, päällä Thomannin paksuinta moltonia ja höylätystä kuusesta tehdyt karmit, jotka pätkittiin ja pintakäsiteltiin GAS-Pekan verstaalla.
 
Ammattilainen ois varmasti tehnyt hienommat, mutta kyllä nääkin toimii. Kääntyvät jalat pitää vielä keksiä jostain noiden alle. Vinkkejä otetaan vastaan, mistä sais semmosia, mitä esim. roll-upeissa käytetään.
 
Tämmösiä siis:
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0 … stand_1024x1024@2x.jpg?v=1589485262
 
Henri Henri Olavi
13.01.2021 19:29:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvältä näyttää.
 
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
Mikael
13.01.2021 20:07:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvän näköistä Jucciz. Mä oon kans välillä miettinyt moisia ja oon kelannut, että kannataisko olla sisällä paksuhko puulevy jonka molemmin puolin olis akustolevy?
 
Fuzz is Clean!
Jucciz
13.01.2021 21:19:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Hyvän näköistä Jucciz. Mä oon kans välillä miettinyt moisia ja oon kelannut, että kannataisko olla sisällä paksuhko puulevy jonka molemmin puolin olis akustolevy?
 
Siihen en osaa ottaa kantaa, mutta voinhan toki joskus heittää nuo peräkonttiin ja tulla vierailulle. Testataan, miten paljon noista on tollasenaan iloa. Voit olla varma, että ainakaan noi ei oo vaikeat tehdä, kun jopa meikäläiseltä onnistui. ;)
 
oksatboys
17.01.2021 15:56:44 (muokattu 17.01.2021 16:01:16)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äänitin eilen mielettömän instrumentaali levyn. Tähän astisista sessioista nämä olivat ehdoton ykkönen. Bändissä oli neljä kovan luokan soittajaa soittiminaan rhodes/urku, sähkökitara, basso ja rummut. Sessiot meni soundin ja soiton osalta hyvin. MS auditronin multimix-pöytä toimi taas erinomaisesti ja uusin hankin Universal Audion la-610 toimi basson kanssa loistavasti.
 
Session päätyttyä tilattiin pitsaa ja nautittiin kylmää olutta, luettiin suru-uutiset Maijasen kuolemasta ja luukutettiin Paven tuotantoa Royals ajoilta eteen päin.
 
Kanavalista oli tämmöinen:
 
Rummut (Saari-setti studion dempatussa nurkassa)
 
SD: molemmin puolin sm57 > SQN-kenttämikserillä monoksi limitteri päällä > MS IMQ, equtusta
BD: sm58 > MS IMQ, equtusta
OH 2 x u89 AB-parina > MS IMC, pientä equtusta
HH: MD441 > MS IMC
Tomit: MD421 > MS IMC
 
Kitaravahvistimelle oli kaksi kanavaa: EV 661 ja shuren unidyne A 580sb > SQN-kenttämikseri > MS IMC.
 
Basso > UA la-610
 
Rhodes mk2 > tweed deluxe > EV 661 > MS IMC
 
Tilamikkinä oli md21 osoittelemassa qrd-diffuusoreja > MS IMC.
 
Ainut sääh-osasto oli urku joka piti soittaa nordilla.
 
Jucciz
17.01.2021 21:06:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oksatboys: Äänitin eilen mielettömän instrumentaali levyn. Tähän astisista sessioista nämä olivat ehdoton ykkönen. Bändissä oli neljä kovan luokan soittajaa soittiminaan rhodes/urku, sähkökitara, basso ja rummut. Sessiot meni soundin ja soiton osalta hyvin. MS auditronin multimix-pöytä toimi taas erinomaisesti ja uusin hankin Universal Audion la-610 toimi basson kanssa loistavasti.
 
Session päätyttyä tilattiin pitsaa ja nautittiin kylmää olutta, luettiin suru-uutiset Maijasen kuolemasta ja luukutettiin Paven tuotantoa Royals ajoilta eteen päin.
 
Kanavalista oli tämmöinen:
 
Rummut (Saari-setti studion dempatussa nurkassa)
 
SD: molemmin puolin sm57 > SQN-kenttämikserillä monoksi limitteri päällä > MS IMQ, equtusta
BD: sm58 > MS IMQ, equtusta
OH 2 x u89 AB-parina > MS IMC, pientä equtusta
HH: MD441 > MS IMC
Tomit: MD421 > MS IMC
 
Kitaravahvistimelle oli kaksi kanavaa: EV 661 ja shuren unidyne A 580sb > SQN-kenttämikseri > MS IMC.
 
Basso > UA la-610
 
Rhodes mk2 > tweed deluxe > EV 661 > MS IMC
 
Tilamikkinä oli md21 osoittelemassa qrd-diffuusoreja > MS IMC.
 
Ainut sääh-osasto oli urku joka piti soittaa nordilla.

 
Nyt oli kyllä kivan kuuloinen päivä, pl. Maijanen, jonka poismeno on valtava suru-uutinen.
 
askomiko
17.01.2021 23:30:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Hyvän näköistä Jucciz. Mä oon kans välillä miettinyt moisia ja oon kelannut, että kannataisko olla sisällä paksuhko puulevy jonka molemmin puolin olis akustolevy?
 
Niinkun äänieristysmielessä? Ei oikeastaan, sillä erityskyvyn lisällä ei oikein tee mitään kun äänen kulkutietä ei sermillä kuitenkaan voi tukkia kokonaan. Massaa tulee kovasti lisää mutta se on vaan haitake sitten kun noita siirtelee eestaaas.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Danko
17.01.2021 23:53:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Mä oon kans välillä miettinyt moisia ja oon kelannut, että kannataisko olla sisällä paksuhko puulevy jonka molemmin puolin olis akustolevy?
 
ehkä jopa sillain, niin kuin Teatterikorkeakoulun studion gobot (en muista mistä ne oli kopioitu, olisko ollut Soundtracksilta) et toisella puolella oli paljas vesivaneri (soiva puoli) ja toisella moltonilla vuorattu villa (kuollut puoli). niillä pystyis helpohkosti muuntelemaan tilan "soivuutta".
 
"Tätä palvelua selaillessani olen tullut siihen tulokseen että täällä liikkuu enimmäkseen alle 20-vuotiasta heviporukkaa." -Chrometta
jones88
08.02.2021 14:08:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meidän rumpali oli taas lähettänyt uutta soolomatskuaan mulle miksattavaksi yhden biisin verran. Lauantaina sitten projektia auki ja ensimmäinen kuuntelu. Lähtee makiasti peer günt -henkisellä tiukalla junttauksella mutta oli lopulta paljon muutakin. Jalka vispaa ja kylmiä väreitä tulee pitkin biisiä.
 
Oon jostain syystä jo jonkun aikaa kuunnellut todella vähän musaa, etenkään mitään uutta, niin tää oli näin kevään alkuun aikamoinen piristysruiske. Vähän jopa innostuin. Vielä kun äänitys ja sounditkin oli hyvälaatuista, niin mikäs siinä oli lauantaiaamua viettäessä.
 
washburn
10.02.2021 19:43:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oman bändin debyyttisinkku tuli masteroinnista takas ja ai että kun tuli hyvä, vaikka olikin mun miksaama :) Masteroinnin teki Jens Bogren.
 
Live long and Prosper
oksatboys
01.03.2021 20:29:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viime lauantaina oli varsin ilahduttavat sessiot, joissa purkitettiin alle kuuteen tuntiin bluegrassbändin ensimmäinen levy. Itse soitin maniskaa ja äänitin. Viikkoa takaperin oli koko viikonloppu tahkottu biisejä studiossa, mutta taso ei vielä kelvannut vähäisestä harjoittelusta takia. Uusinta sessio menikin sitten loistavasti, kun oli treenisessiot alla ja muutenkin totuttu studiossa soittoon. Yleinen fiilis pysyi myös huomattavan korkealla, kun kaikki 10 biisiä meni 1-2 otolla maaliin.
 
Kanavalista oli tämmöinen:
- laulu 1: md421 -> MS multimix
-laulu2: md421 -> MS multimix
- laulu 3: Beyerdynamic m300 -> MS multimix
- banjo: md408 -> MS multimix
- mandoliini: md441 -> MS multimix
- kitara: md441 -> MS multimix
- kontrabasso: d202 -> ua la-610
- tila: Melodynamic 75A -> MS multimix
 
Mikseristä oli eq:a käännelty pikkasen ja bassoa kompuroin tuolla laakkosjohdannaisella.
Päivän päätteeksi tein vielä testimiksaukset, joissa laulu1 meni ua:n läpi ja Studerin 900-sarjan limitteri länäs masterbussissa. Alkoi soundaamaan jo ihan no jos ei musiikilta niin bluegrassiltä.
 
Mikael
02.03.2021 10:52:49 (muokattu 02.03.2021 10:53:07)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oksatboys: Viime lauantaina oli varsin ilahduttavat sessiot...
 
Tätä on kyllä kiva päästä jossain vaiheessa kuuntelemaan. Kuulosta jo nyt niin hyvältä vaikka ääntäkään en oo kuullut :D
 
Fuzz is Clean!
dewil
02.03.2021 13:33:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo Melodynamic 75A vaikuttaa kyllä mielenkiinoiselta säilykepurkilta. Kuis toimi?
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 57 8 9 10 11

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «