Muusikoiden.net
17.05.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jazzmaster vol. 1
1 2 3 4 5
lifer
22.04.2024 16:36:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Mitkä vahvistimet on teidän kokemuksen mukaan parhaat matchit jazzmasterin kanssa? Mulla on nyt UAD Dream ja Marsun wanha JMP ja varsinkin Dreamilla on vaikea välttää räikeän repivän ylämiddlen muodostumista jos vahvaria yhtään haluaa puskea, kuten tapana usein on. Isommilla säröillä ilmiö tasaantuu kompression myötä mutta kun nykyään tulee soitettua sellaisilla max reunasäröillä pääasiassa.
 
Vox AC30 oli liian kirkas vaikka vaihtoi elementtiä. Blues junior oli hemmetin hyvä mutta sillä tietty alkoi säröytyä liian aikaisin bändin kanssa. Hotrod on ollut täydellinen omaan menoon.
 
Joku voisi pitää rajallisena ihmisenä, mutta itse pidän enemmän termeistä "omistautunut" tai "entusiasti".
Laulava Kylätohtori
22.04.2024 18:51:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Mitkä vahvistimet on teidän kokemuksen mukaan parhaat matchit jazzmasterin kanssa? Mulla on nyt UAD Dream ja Marsun wanha JMP ja varsinkin Dreamilla on vaikea välttää räikeän repivän ylämiddlen muodostumista jos vahvaria yhtään haluaa puskea, kuten tapana usein on. Isommilla säröillä ilmiö tasaantuu kompression myötä mutta kun nykyään tulee soitettua sellaisilla max reunasäröillä pääasiassa.
 
Entäs mikä elementti? Itse lähtisin ratkaisemaan ongelmaa elementtiä vaihtamalla.
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
p130
22.04.2024 20:39:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Mitkä vahvistimet on teidän kokemuksen mukaan parhaat matchit jazzmasterin kanssa? Mulla on nyt UAD Dream ja Marsun wanha JMP ja varsinkin Dreamilla on vaikea välttää räikeän repivän ylämiddlen muodostumista jos vahvaria yhtään haluaa puskea, kuten tapana usein on. Isommilla säröillä ilmiö tasaantuu kompression myötä mutta kun nykyään tulee soitettua sellaisilla max reunasäröillä pääasiassa.
 
Joku Bassmanin sukupuuhun kuuluva pelaa tai Voxmeininkiä, jos se Jazzmasterin twang on juttu. Eq väliin ja nykyisillä ajoa tekisi mieli sanoa.
 
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Puavali
23.04.2024 05:22:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Mitkä vahvistimet on teidän kokemuksen mukaan parhaat matchit jazzmasterin kanssa? Mulla on nyt UAD Dream ja Marsun wanha JMP ja varsinkin Dreamilla on vaikea välttää räikeän repivän ylämiddlen muodostumista jos vahvaria yhtään haluaa puskea, kuten tapana usein on. Isommilla säröillä ilmiö tasaantuu kompression myötä mutta kun nykyään tulee soitettua sellaisilla max reunasäröillä pääasiassa.
 
Testaappa Ampeg Superjet, jos jostain löytyy
Muovinen
23.04.2024 16:22:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Entäs mikä elementti? Itse lähtisin ratkaisemaan ongelmaa elementtiä vaihtamalla.
 
Dreamissa mulla on ne ihan stock kaapit ja JMP menee Torpedo liveen jossa vaihtoehtoja tietysti hurumykke. En ole itse asiassa edes selvittänyt että saako Dreamin kaapit vaihdettua mihin vain haluaa. Kyllä ne soittaessa toimii hyvin mutta miksatessa huomaa aina vetävänsä 2-3,5 kilon alueelta reilusti alaspäin. Jazzmasterin talla lienee lähde noille resonansseille, joita ko alueella majailee.
mike tapping
23.04.2024 17:00:03 (muokattu 23.04.2024 17:02:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Dreamissa mulla on ne ihan stock kaapit ja JMP menee Torpedo liveen jossa vaihtoehtoja tietysti hurumykke. En ole itse asiassa edes selvittänyt että saako Dreamin kaapit vaihdettua mihin vain haluaa. Kyllä ne soittaessa toimii hyvin mutta miksatessa huomaa aina vetävänsä 2-3,5 kilon alueelta reilusti alaspäin. Jazzmasterin talla lienee lähde noille resonansseille, joita ko alueella majailee.
 
Dream on aika terävän soundinen purkki, sille ei kai hirveästi mahda. Siitä saa toki kaappimallinnuksen pois, mutta vaihtoehtoiset pitää tuoda jostain muualta kuten esim Ox stompista.
 
Itse olen käyttänyt hx stompin loopissa, jolloin soundia voi equttaa omiin mieltymyksiin.
 
Laulava Kylätohtori
23.04.2024 17:14:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Dreamissa mulla on ne ihan stock kaapit ja JMP menee Torpedo liveen jossa vaihtoehtoja tietysti hurumykke. En ole itse asiassa edes selvittänyt että saako Dreamin kaapit vaihdettua mihin vain haluaa. Kyllä ne soittaessa toimii hyvin mutta miksatessa huomaa aina vetävänsä 2-3,5 kilon alueelta reilusti alaspäin. Jazzmasterin talla lienee lähde noille resonansseille, joita ko alueella majailee.
 
Jos Greenback-mallinnuksia käytät, niin GB:thän myös korostavat kyseisiä taajuuksia jonkin verran.
 
Jos ei mikin vaihto kiinnosta, niin entäs ihan vaan EQ-pedaali kuten jo ehdotettiinkin. Tarpeeksi hyvällä saa aika tarkkaankin leikattua tiettyjä taajuuksia.
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Swan
23.04.2024 17:57:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lifer: Mitä mikkejä tämän ketjun lukijat suositte jazzmastereissanne? Harkitsen mikkien vaihtoa omaani. Aiemmin kokemusta 60's sarjan fenkusta ja ne olivat monipuolisuudessaan aivan helmet. Multa saa kohta näin ollen ostaa tymäkät Katajan käämimät JM mikit B) .
 
EMG JMaster -setti vakuutti itseni aivan täysin. Vihoviimeinen brändi, jolta sitä odottaisi, mutta EMG on onnistunut tekemään ihan Jazzmasterin kuuloiset hurinattomat mikit, jotka tuntuu soittaessa paremmilta kuin Kinmanin Surfmasterit. Settiin kuuluu vielä rhythm circuitin tilalle menevät samat aktiiviset EQ-säätimet kuin Gilmourin stratosetissä, joilla saa tarvittaessa joko lisää läskiä, kilkettä tai volumea ylipäänsä. Hyvin monenlaista ääntä saa ulos koskematta pedaaleihin tai vahvariin ollenkaan.
 
https://www.emgpickups.com/jmaster-pickguard-system.html
https://www.youtube.com/watch?v=f8EoDkfo8pA
 
Had to be me. Someone else might have gotten it wrong.
lifer
24.04.2024 08:39:25 (muokattu 24.04.2024 08:45:45)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Swan: EMG JMaster -setti vakuutti itseni aivan täysin. Vihoviimeinen brändi, jolta sitä odottaisi, mutta EMG on onnistunut tekemään ihan Jazzmasterin kuuloiset hurinattomat mikit, jotka tuntuu soittaessa paremmilta kuin Kinmanin Surfmasterit. Settiin kuuluu vielä rhythm circuitin tilalle menevät samat aktiiviset EQ-säätimet kuin Gilmourin stratosetissä, joilla saa tarvittaessa joko lisää läskiä, kilkettä tai volumea ylipäänsä. Hyvin monenlaista ääntä saa ulos koskematta pedaaleihin tai vahvariin ollenkaan.
 
https://www.emgpickups.com/jmaster-pickguard-system.html
https://www.youtube.com/watch?v=f8EoDkfo8pA

 
Vau. Kiitti vinkistä! Kuulostipas ne hyviltä. Voipi olla, että tulee jopa tilattua. Onneksi on olemassa myös pelkällä master volalla ja tonella. Toisaalta olisi nätti myös noilla säädöillä ja kuulostaa tarpeellisemmilta kuin alkuperäiset.
 
Kenties ainoa miinus on tuo patterihomma. Niiden kanssa tulee aina lopulta vastaan se, että nytpäs onkin virta loppu ja soittaa pitäisi.
 
Joku voisi pitää rajallisena ihmisenä, mutta itse pidän enemmän termeistä "omistautunut" tai "entusiasti".
Swan
24.04.2024 10:10:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lifer: Vau. Kiitti vinkistä! Kuulostipas ne hyviltä. Voipi olla, että tulee jopa tilattua. Onneksi on olemassa myös pelkällä master volalla ja tonella. Toisaalta olisi nätti myös noilla säädöillä ja kuulostaa tarpeellisemmilta kuin alkuperäiset.
 
Kenties ainoa miinus on tuo patterihomma. Niiden kanssa tulee aina lopulta vastaan se, että nytpäs onkin virta loppu ja soittaa pitäisi.

 
Yleensä patteri kestää noissa verrattain pitkään, kunhan piuhan muistaa aina irrottaa soiton loputtua, ja virran vähyyden huomaa saundissa kauan ennen kuin ääni tyssää tykkänään. Toisaalta jos käykin ilmi, että sekä mikit että kitara on pitopelejä, ainahan voi modauttaa rungon taakse patterille oman kotelon, jolloin vaihdon takia ei enää tartte purkaa koko soitinta atomeiksi.
 
Had to be me. Someone else might have gotten it wrong.
lifer
04.05.2024 20:07:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli hankittua Seymour Duncan antiquity kakkoset, kun niitä eräs myyjä kovasti kaupitteli. Otaksun niiden olevan aika hyvät.
 
Joku voisi pitää rajallisena ihmisenä, mutta itse pidän enemmän termeistä "omistautunut" tai "entusiasti".
mpekkanen
04.05.2024 21:32:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikähän siinä on, että kun katsoo youtube videoita jazzmaster ja jaguar kitaroista, niin 95% niistä on soitannollisesti ihan paskoja videoita. Onko nuo kitaramallit sellaisia, että ne kiinnostaa jotain parin soinnun grunge rämpyttäjiä, jotka ei osaa yhtään mitään. Siltä se vähän tuntuu.
 
p130
04.05.2024 22:12:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Mikähän siinä on, että kun katsoo youtube videoita jazzmaster ja jaguar kitaroista, niin 95% niistä on soitannollisesti ihan paskoja videoita. Onko nuo kitaramallit sellaisia, että ne kiinnostaa jotain parin soinnun grunge rämpyttäjiä, jotka ei osaa yhtään mitään. Siltä se vähän tuntuu.
 
95 prosenttia kitaristeista on aika huonoja, voi liittyä asiaan. Kuulun itsekin selkeästi tuohon enemmistöön.
 
Alun perinhän Jazzmaster oli Fenderin malliston yläpäätä ja ammattilaisille suunnattu, mutta jäi marginaaliin myöhemmin. Jokin aika sitten kiinnitin huomiota, että Einvigin kitaristilla oli ainakin jossain pätkiäsä Jazzmaster. Mörköoopperaakin voi vetää sillä uskottavasti.
 
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
mpekkanen
04.05.2024 22:22:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

p130: 95 prosenttia kitaristeista on aika huonoja, voi liittyä asiaan. Kuulun itsekin selkeästi tuohon enemmistöön.
 
Alun perinhän Jazzmaster oli Fenderin malliston yläpäätä ja ammattilaisille suunnattu, mutta jäi marginaaliin myöhemmin. Jokin aika sitten kiinnitin huomiota, että Einvigin kitaristilla oli ainakin jossain pätkiäsä Jazzmaster. Mörköoopperaakin voi vetää sillä uskottavasti.

 
Aikoinaan jazzmaster ja jaguar oli kalliimpia kuin stratot ja telet. Jonkun verran olen katsonut videoita jaguareista, mutta niistä kunnollisia videoita ei ole oikein muita kuin Marc Ribotilla ja hänen videot ei varsinaisesti ole sen kitaran esittely videoita.
 
Mutta en minäkään mikään älytön soittaja ole. Välillä vaan ihmetyttää kun jotkut jaksaa tehdä videoita urakalla, vaikka ihan selkeästi se kannattaisi jättää jollekin toiselle.
 
LaXu
05.05.2024 13:48:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Mitkä vahvistimet on teidän kokemuksen mukaan parhaat matchit jazzmasterin kanssa? Mulla on nyt UAD Dream ja Marsun wanha JMP ja varsinkin Dreamilla on vaikea välttää räikeän repivän ylämiddlen muodostumista jos vahvaria yhtään haluaa puskea, kuten tapana usein on. Isommilla säröillä ilmiö tasaantuu kompression myötä mutta kun nykyään tulee soitettua sellaisilla max reunasäröillä pääasiassa.
 
Mielestäni toimii ihan minkä vaan kanssa - kunhan itse kitaran säätää sopivasti.
Tone-potikan käyttö on aika ehdoton, ja volapotikan rullaaminen ainakin omassa Fender American Original 60s Jazzmasterissa myös vaikuttaa kirkkauteen.
 
Tallamikki vola ja tone täysillä on kyllä aika riipivä, mutta rullaa volaa taaksepäin ja tonea johonkin 5-7 paikkeille, niin ongelma katoaa.
 
juici
05.05.2024 19:17:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Mikähän siinä on, että kun katsoo youtube videoita jazzmaster ja jaguar kitaroista, niin 95% niistä on soitannollisesti ihan paskoja videoita. Onko nuo kitaramallit sellaisia, että ne kiinnostaa jotain parin soinnun grunge rämpyttäjiä, jotka ei osaa yhtään mitään. Siltä se vähän tuntuu.
 
Pitää kuunnella vanhoja mestareita: https://www.youtube.com/watch?v=tUdTcP-fs9g
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
p130
05.05.2024 19:28:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juici: Pitää kuunnella vanhoja mestareita: https://www.youtube.com/watch?v=tUdTcP-fs9g
 
Kovan linjan 'billyukoilla tulee jänniä reaktioita, jos mainitseekaan Carl Perkinsin ja Jazzmesterin https://m.youtube.com/watch?v=xZwCk … XQ2FybCBQZXJraW5zIGphenptYXN0ZXI%3D
 
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
mpekkanen
05.05.2024 19:35:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juici: Pitää kuunnella vanhoja mestareita: https://www.youtube.com/watch?v=tUdTcP-fs9g
 
Harvoin tulee alapeukutettua, mutta nyt oli kyllä semmoinen esitys. Johnny Cashin esittämänä tuo on ihan hyvä biisi, mutta tämä versio oli kyllä täysin perseestä.
 
juici
05.05.2024 19:38:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Harvoin tulee alapeukutettua, mutta nyt oli kyllä semmoinen esitys. Johnny Cashin esittämänä tuo on ihan hyvä biisi, mutta tämä versio oli kyllä täysin perseestä.
 
Mee nyt roskiin, kun et viihdettä ymmärrä.
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
lifer
05.05.2024 20:20:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juici: Pitää kuunnella vanhoja mestareita: https://www.youtube.com/watch?v=tUdTcP-fs9g
 
Täähän oli aika hieno veto!
 
Mutta tuohon aiempaan aiheeseen liittyen tulee mieleen, että nykyään tuntuu olevan yleisempää jazzmasterin muoto ja sit sähköt ja muu hardware aika pitkälti muuta. Eikä siinä mitään, minusta se hemmetin hyvä ergonomian kannalta.
 
Joku voisi pitää rajallisena ihmisenä, mutta itse pidän enemmän termeistä "omistautunut" tai "entusiasti".
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «