Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5397 398 399 400 401 402 403
Lennu
02.03.2024 11:05:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Headrush Core kotiutettu. Juma mikä ero noilla IR-kaapeilla on noihin laitteen omiin mallinnettuihin, kuulostaa jopa alkuun ainakin hyviltä. Jatkan ruuvailua
 
Autistinen binääriaivo.
Guitarfreak
02.03.2024 15:23:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Headrush Core kotiutettu. Juma mikä ero noilla IR-kaapeilla on noihin laitteen omiin mallinnettuihin, kuulostaa jopa alkuun ainakin hyviltä. Jatkan ruuvailua
 
Jepu. Mulla oli GigBoard nii IR:llä oli ihan eri laitos
 
NOOT NOOT - Pingu
Räbbänä
02.03.2024 19:31:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilaisuus tuli ja se käytettiin. Nyt on toinenkin Strandberg talossa oranssin Resq:d Boden 8 muodossa.
 
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin."
PIM
05.03.2024 10:41:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olipa lähellä ettei tullut tehtyä lauantaina 400 kilometrin turhaa reissua, kun lähdin Jyväskylästä asti katsastamaan paria kitaraa yhdestä kuolinpesästä. Ko. kitarat oli ollut täällä torilla ja tori.fissä jo jonkin aikaa myynnissä ja kun olin saanut jo viestitellessä tingattu könttäsummasta 300 euroa pois lähdin ajelemaan kohti Keski-Suomea. Perille päästessä meinasi mieli mustua ja kiroilin jo siinä mielessäni, että paska reissu ja pitääkö tästä nyt lähteä tyhjin käsin kotimatkalle, kun toinen kitaroista oli aika paljon karummassa kunnossa kuin olin odottanut. Kyseinen kitara oli tietysti juuri se mikä oli ollut mulla pääasiallisesti kiikarissa eli parinkymmenen vuoden ikäinen kiinalaisen käsityötaidon mestarinäyte ja uutena 2,5 kiloa maksava Eastman ER2, joka oli muuten hienossa kunnossa, mutta otelauta näytti juuri siltä kuin jos minä olisin yhtäkkiä saanut päähäni alkaa vaihtamaan otelautanauhat omatoimisesti ja luistanut hommasta siinä vaiheessa kun paikalleen naputellut nauhat olisi pitänyt viimeistellä. Siinä sitten hetken kitaraa koeajettuani totesin itsekseni, että kyllähän tällä nyt soittamaan pystyy tässäkin kunnossa vaikka käynti asiantuntevan kitarasepänän pakeilla on edessä jossain vaiheessa, joten heitin kitaraa kaupitelleelle edesmenneen pojalle omasta mielestänikin vähän härskin tarjouksen 850e yhteensä molemmista, jota sitten myyjä halusi pyöristää 900 euroon, jolla kaupat sitten syntyivät.
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
mpekkanen
05.03.2024 11:40:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: Olipa lähellä ettei...
 
En tiedä paljonko sinulla on kitaroita, mutta tuntuu siltä että ostat jatkuvasti uusia, niin tuli mieleen, että myytkö koskaan vanhoja pois tai vaihdatko?
Ainakin itseä askaruuttaa sellainen, että jos on useita kymmeniä soittimia, niin niissä on myös melkoinen hoitaminen ja säätäminen. Kitara kun on pari vuotta jossain nurkassa, niin siihen saa käytännössä tehdä säädöt uudelleen jos sillä meinaa soittaa. Jos soittimia on paljon, niin saa olla jatkuvasti joitakin kitaroita ruuvaamassa. Ihmisiä on tietysti monenlaisia, mutta itse en tykkää siitä säätämisestä ollenkaan.
Mulla oli joskus myös likemmäksi 40 kielisoitinta yhtä aikaa ja väsyin ihan totaalisesti säätämiseen ja paskoihin kitaroihin, jotka hävitin.
Nykyään ei ole enää kuin 5 sähkökitaraa ja siinäkin tuntuu olevan liikaa...
 
PIM
05.03.2024 14:35:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: En tiedä paljonko sinulla on kitaroita, mutta tuntuu siltä että ostat jatkuvasti uusia, niin tuli mieleen, että myytkö koskaan vanhoja pois tai vaihdatko?
 
No en tiedä kyllä itsekään ihan tarkkaa lukua, mutta jos joku haluaa väkisin ostaa, (se joku= yleensä serkkupoika, jolla on vähä samaa vikaa) niin voin kyllä myydä tai vaihtaakin, mutta en tee mitenkään aktiivisesti kauppaa kitaroilla. Ostaminen on vaan niin paljon helpompaa kuin myyminen, joten kitaroita nyt vaan kertyy, kun vielä emäntäkin ennemmin yllyttää ostamaan uusia kuin myymään vanhoja. Ja kun käy päivätöissä, asuu perityssä omistusasunnossa, ei ole huollettavia eikä läträä kohtuuttomasti päihteiden kanssa, ajelee muutaman tonnin vanhalla autolla ja tilipäivä on kuitenkin joka toinen maanantai niin johonkinhan ne rahat on tuhlattava.
 
Ainakin itseä askaruuttaa sellainen, että jos on useita kymmeniä soittimia, niin niissä on myös melkoinen hoitaminen ja säätäminen. Kitara kun on pari vuotta jossain nurkassa, niin siihen saa käytännössä tehdä säädöt uudelleen jos sillä meinaa soittaa. Jos soittimia on paljon, niin saa olla jatkuvasti joitakin kitaroita ruuvaamassa. Ihmisiä on tietysti monenlaisia, mutta itse en tykkää siitä säätämisestä ollenkaan.
 
Mä taas tykkään... no en niinkään varsinaisesti säätää, mutta muuten sählätä ja säheltää kitaroiden kanssa ja koko ajan on joku modausprojekti tai pari levällään pöydällä odottamassa uusia mikkejä tai -kytkentöjä. Ja osa jossain backburnerilla odottamassa ideoita ja inspiraatiota. Eilen tein Jyväskylän stratoon Dan Armstrong kytkennän ja pari muuta tuossa on jonossa odottamassa samaa operaatioo. Kolvaaminen onkin niitä harvoja asioita mihin tulee uppouduttua totaalisesti joskus jopa useammaksi tunniksi kerrallaan, ettei välillä malta edes somettaa.

Mulla oli joskus myös likemmäksi 40 kielisoitinta yhtä aikaa ja väsyin ihan totaalisesti säätämiseen ja paskoihin kitaroihin, jotka hävitin.
Nykyään ei ole enää kuin 5 sähkökitaraa ja siinäkin tuntuu olevan liikaa...

 
Kuten sanoit meistä on moneksi, ja onneksi tätä lajia voi harrastaa niin monella eri tavalla ja tasolla ettei kaikkien tarvitsekaan tehdä asioita jollain tietyllä kaavalla.
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
WanhaWetäjä
06.03.2024 00:32:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: No en tiedä kyllä itsekään ihan tarkkaa lukua, mutta jos joku haluaa väkisin ostaa, (se joku= yleensä serkkupoika, jolla on vähä samaa vikaa) niin voin kyllä myydä tai vaihtaakin, mutta en tee mitenkään aktiivisesti kauppaa kitaroilla. Ostaminen on vaan niin paljon helpompaa kuin myyminen, joten kitaroita nyt vaan kertyy, kun vielä emäntäkin ennemmin yllyttää ostamaan uusia kuin myymään vanhoja. Ja kun käy päivätöissä, asuu perityssä omistusasunnossa, ei ole huollettavia eikä läträä kohtuuttomasti päihteiden kanssa, ajelee muutaman tonnin vanhalla autolla ja tilipäivä on kuitenkin joka toinen maanantai niin johonkinhan ne rahat on tuhlattava.
Oletko kuullut aiheesta sairaalloinen hamstraaminen? Sinulla saattaa olla tämä vaiva liittyen kitaroihin,täh?
 
Mä taas tykkään... no en niinkään varsinaisesti säätää, mutta muuten sählätä ja säheltää kitaroiden kanssa ja koko ajan on joku modausprojekti tai pari levällään pöydällä odottamassa uusia mikkejä tai -kytkentöjä. Ja osa jossain backburnerilla odottamassa ideoita ja inspiraatiota. Eilen tein Jyväskylän stratoon Dan Armstrong kytkennän ja pari muuta tuossa on jonossa odottamassa samaa operaatioo. Kolvaaminen onkin niitä harvoja asioita mihin tulee uppouduttua totaalisesti joskus jopa useammaksi tunniksi kerrallaan, ettei välillä malta edes somettaa.
Sulla voi olla myös asperger tai joku muu autismin kirjoon liittyvä neurologinen oireyhtymä. Noihin liittyy usein sairaalloinen tarve tehdä jotain SAMAA päivästä toiseen, jopa vuodesta toiseen.

Kuten sanoit meistä on moneksi, ja onneksi tätä lajia voi harrastaa niin monella eri tavalla ja tasolla ettei kaikkien tarvitsekaan tehdä asioita jollain tietyllä kaavalla.
Juu, kaikenmoisia outoja otuksia löytyy varsinkin täältä "muusikoiden"netista, itseni luen myös tähän joukkoon, toki olen myös ex-muusiikko = olen ansainnut elantoni soittamalla kaikenmoista paskaa jo vuodesta 1978.
 
Nyt kun mittarissa on kohta 67v niin olen vedenjakajalla...vieläkö jaksaa vai pistänkö kaiken myyntiin ja soitot on siinä, saas näkee.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Jeszse
06.03.2024 06:10:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Oletko kuullut aiheesta sairaalloinen hamstraaminen? Sinulla saattaa olla tämä vaiva liittyen kitaroihin,täh?
 
Sulla voi olla myös asperger tai joku muu autismin kirjoon liittyvä neurologinen oireyhtymä. Noihin liittyy usein sairaalloinen tarve tehdä jotain SAMAA päivästä toiseen, jopa vuodesta toiseen.

 
Tai harrastus.
 
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
PIM
06.03.2024 06:27:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Oletko kuullut aiheesta sairaalloinen hamstraaminen? Sinulla saattaa olla tämä vaiva liittyen kitaroihin,täh?
 
Mistä luulet, että se rajoittuu pelkästään kitaroihin? Köyhä lapsuus, vähän leluja kai vaikuttaa edelleen. ;)
 
Sulla voi olla myös asperger tai joku muu autismin kirjoon liittyvä neurologinen oireyhtymä. Noihin liittyy usein sairaalloinen tarve tehdä jotain SAMAA päivästä toiseen, jopa vuodesta toiseen.
 
Tuskinpa, kun en tee mitään samaa päivästä toiseen vaan into johonkin vaihtelee kausiluontoisesti yleensä ihan taloudellisen tilanteen mukaan. Tällä hetkellä nyt vaan sattuu olemaan juotosasema tuossa esillä, mutta kohta se voi taas lojua kaapin perillä vuoden pari odottamassa seuraavaa innostusta.

 
Juu, kaikenmoisia outoja otuksia löytyy varsinkin täältä "muusikoiden"netista, itseni luen myös tähän joukkoon, toki olen myös ex-muusiikko = olen ansainnut elantoni soittamalla kaikenmoista paskaa jo vuodesta 1978.
 
Nyt kun mittarissa on kohta 67v niin olen vedenjakajalla...vieläkö jaksaa vai pistänkö kaiken myyntiin ja soitot on siinä, saas näkee.

 
Onneks mulle musiikki, soittaminen ja kitaroiden kanssa puljailu on aina ollut vaan kiva harrastus. Mulla on vielä 9 vuotta tuohon ikäään. Saas nähdä mikä mania silloin iskee, kun noihin aikoihin pitäisi hypätä myös pois työelämästä ja vapaa-ajan määrä kasvaa räjähdysmäisesti.
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Kontiak
06.03.2024 12:32:24 (muokattu 06.03.2024 12:33:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: Ostaminen on vaan niin paljon helpompaa kuin myyminen, joten kitaroita nyt vaan kertyy, kun vielä emäntäkin ennemmin yllyttää ostamaan uusia kuin myymään vanhoja.
 
Homma näyttää siis toimivan.
 
https://www.instagram.com/p/C2PgWHdIP0k/
 
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM
Kefiiri
06.03.2024 12:43:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kontiak: Homma näyttää siis toimivan.
 
https://www.instagram.com/p/C2PgWHdIP0k/

 
Vaikka internetissä on paljon höpönlöpöä niin näyttää sentään olevan asiaakin :)
 
En ole musiikin asiantuntija.
XTL
07.03.2024 02:05:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viimeksi kokeillessa ei kyllä ollut minkäänlaista vääntöä G4m palautuksen kans. Klikkaa palautus, mailissa tulee lappu. Tulostus ja pakkaus ja paketti toimipaikkaan. Rahat palautui kun paketti oli tarkastettu perillä.
 
Voi olla eri kokemus jos pitää riidellä jostain viasta tai ongelmasta toimituksessa toki.
 
L.H
09.03.2024 20:13:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marsun 1960AV komero tuli haettua Splawnin alle. Vähän meinas jännittää, kun myyjä sanoi maksun jälkeen, että ei ole avannut kaappia ja katsonut onko siellä alkuperäiset kaiuttimet, mutta olihan ne ja hyvin jytisee.
 
korvaoo
11.03.2024 12:24:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Oletko kuullut aiheesta sairaalloinen hamstraaminen? Sinulla saattaa olla tämä vaiva liittyen kitaroihin,täh?
 
Sulla voi olla myös asperger tai joku muu autismin kirjoon liittyvä neurologinen oireyhtymä. Noihin liittyy usein sairaalloinen tarve tehdä jotain SAMAA päivästä toiseen, jopa vuodesta toiseen.

 
Juu, kaikenmoisia outoja otuksia löytyy varsinkin täältä "muusikoiden"netista, itseni luen myös tähän joukkoon, toki olen myös ex-muusiikko = olen ansainnut elantoni soittamalla kaikenmoista paskaa jo vuodesta 1978.
 
Nyt kun mittarissa on kohta 67v niin olen vedenjakajalla...vieläkö jaksaa vai pistänkö kaiken myyntiin ja soitot on siinä, saas näkee.

 
Itehän en ole keikoilla ikinä tienannut, poislukien kun joskus saanut ihan palkkaa firman tapahtumissa... Mitä tulee tuohon kaikesta luopumiseen, niin tein pari vuotta sitten päätöksen että myyn kaiken pois, ostan yhden sopivaisen kitaran ja pidän yhden hyvän vahvistimen. Tämä kaikki siis koska lääkäri sanoi että nikkeliallergia on pahana, eikä ainakaan tule helpottamaan ihan helpolla. Noooh tein suurinpiirtein noin, jätin yhden hyvän vahvistimen ja myin kaiken pois ja ostin yhden silmäkarkki Kieselin. Nyt kitaroita on taas sen puolen tusinaa ja vahvistimia läjä vaikka tein jo digiloikankin tässä välin ja piti myydä kaikki vahvistimet pois kun tuon Helixin lunastin :D
 
kaikki paitsi on turhaa.
askomiko
11.03.2024 12:51:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienostunutta loungejazzia varten ostin Occult Pedals Fuzzvengerin. Kyllä sivistyksen taso nousee tällä.
 
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Guitarfreak
12.03.2024 09:01:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

korvaoo: Itehän en ole keikoilla ikinä tienannut, poislukien kun joskus saanut ihan palkkaa firman tapahtumissa... Mitä tulee tuohon kaikesta luopumiseen, niin tein pari vuotta sitten päätöksen että myyn kaiken pois, ostan yhden sopivaisen kitaran ja pidän yhden hyvän vahvistimen. Tämä kaikki siis koska lääkäri sanoi että nikkeliallergia on pahana, eikä ainakaan tule helpottamaan ihan helpolla. Noooh tein suurinpiirtein noin, jätin yhden hyvän vahvistimen ja myin kaiken pois ja ostin yhden silmäkarkki Kieselin. Nyt kitaroita on taas sen puolen tusinaa ja vahvistimia läjä vaikka tein jo digiloikankin tässä välin ja piti myydä kaikki vahvistimet pois kun tuon Helixin lunastin :D
 
Joka kerta tän tarinan kirjottaa uudestaan :D
 
NOOT NOOT - Pingu
BugBadWolf
12.03.2024 13:05:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

korvaoo:... lääkäri sanoi että nikkeliallergia...
 
Rosterikielet?
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
PIM
12.03.2024 14:08:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BugBadWolf: Rosterikielet?
 
Optiman kullatut.
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Laulava Kylätohtori
12.03.2024 14:31:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

L.H: Marsun 1960AV komero tuli haettua Splawnin alle. Vähän meinas jännittää, kun myyjä sanoi maksun jälkeen, että ei ole avannut kaappia ja katsonut onko siellä alkuperäiset kaiuttimet, mutta olihan ne ja hyvin jytisee.
 
Joku pahantahtoinen skeptikko voisi sanoa, että tuollaiset toteamukset olisi hyvä lausua ääneen *ennen* maksua. Pääasia kuitenkin, että oli mitä piti.
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Pauli Lappalainen
12.03.2024 14:39:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Joku pahantahtoinen skeptikko voisi sanoa, että tuollaiset toteamukset olisi hyvä lausua ääneen *ennen* maksua. Pääasia kuitenkin, että oli mitä piti.
 
Ihan sama vaikka olisi jotkut philipsit kunhan on marsun logo tallessa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5397 398 399 400 401 402 403

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «