Muusikoiden.net
08.06.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jelppikerho goes Kitarakamat uudelleen
1 2 3 4 5 647 48 49 50 51
myrtonen
12.01.2020 19:05:15 (muokattu 12.01.2020 19:35:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytäisikö joku T-kaupan katalogista tällaisen jakki-adapterin: https://www.swamp.net.au/assets/full/TAPP.jpg
 
Mieluiten stereolle ja monolle käypäinen ja pitäisi olla siis räkkipaneeliin kiinnitettävä. Mikä tuolle on suomenkielinen nimi? Runkojakki adapterilla?
 
Sometimes I feel like streaming.
ituvirtanen
12.01.2020 22:39:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jatkon nimi on NA3 JJ. Löytyy Neutrikin sivuilta. Laipallista versiota ei näytä olevan sellaisenaan listalla. Osina voi varmasti rakentaa. Joku patch panel voisi ajaa asiansa, jos liitoksia tarvitsee enemmän.
 
janik
15.01.2020 07:57:37 (muokattu 15.01.2020 08:15:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaiskos joku kertoa noista Schallerin megaswitcheistä, että mitä eroa on E ja P mallilla? Schecteriin pitäis uusi laittaa, mutta kumpi?
 
P-malli taitaa olla se oikea, jos nykyistä johdotusta tutkii, tuo nykyinen on joku noname-namiska...
 
73nd3r
15.01.2020 20:10:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös tuosta olis apua megaswitchien sielunmaailmaan:
https://schaller.info/en/megaswitches
 
Eli se P on suunniteltu sopimaan HH-kitaraan ja sen splittauksiin.
Jos oikein ymmärrän, mikä olisi kyllä harvinaista.
 
janik
15.01.2020 21:50:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

73nd3r: Eikös tuosta olis apua megaswitchien sielunmaailmaan:
https://schaller.info/en/megaswitches
 
Eli se P on suunniteltu sopimaan HH-kitaraan ja sen splittauksiin.
Jos oikein ymmärrän, mikä olisi kyllä harvinaista.

 
Jep, tuolta niitä tutkiskelinkin ja tilasinkin, koska ei tuota Peetä löytynyt muualta.
 
Volcom
17.01.2020 17:05:51 (muokattu 18.01.2020 09:50:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edit: siirsin omaan lankaan
 
"Music comes first; lyrics are secondary"
mettän peikko
18.01.2020 08:52:35 (muokattu 18.01.2020 08:56:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla olisi mahdollista hommata 80-luvulta peräisin oleva kitara jossa on Kahlerin vibratalla. Tuo Kahler on aina vaikuttanut minusta hyvin pelottavalta laitokselta kun olen floikkaan tottunut. Kitara on ollut usemman vuoden soittamatta ja se vaatisi jonkin verran huoltoa. Kitaroita olen aikaisemminkin huoltanut mutta tuo talla arveluttaa minua jonkin verran.
Minkälaisia kokemuksia teillä on noista Kahlereista ja saako niihin jostakin varaosia? Thomannin ja muutaman muun verkkokaupan tarjonnan katsoin mutta aika tyhjältä vaikutti Kahlerin osalta.
 
zedder
18.01.2020 15:03:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mettän peikko: Minulla olisi mahdollista hommata 80-luvulta peräisin oleva kitara jossa on Kahlerin vibratalla. Tuo Kahler on aina vaikuttanut minusta hyvin pelottavalta laitokselta kun olen floikkaan tottunut. Kitara on ollut usemman vuoden soittamatta ja se vaatisi jonkin verran huoltoa. Kitaroita olen aikaisemminkin huoltanut mutta tuo talla arveluttaa minua jonkin verran.
Minkälaisia kokemuksia teillä on noista Kahlereista ja saako niihin jostakin varaosia? Thomannin ja muutaman muun verkkokaupan tarjonnan katsoin mutta aika tyhjältä vaikutti Kahlerin osalta.

 
Voi olla että joutuu tilailemaan ulkomailta:
 
https://www.kahlerusa.com/resource/
 
https://www.whammyparts.com/kahler-replacement-parts
 
Hyvin resonoiva yksilö.
jpentti
18.01.2020 15:17:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mettän peikko: Minulla olisi mahdollista hommata 80-luvulta peräisin oleva kitara jossa on Kahlerin vibratalla. Tuo Kahler on aina vaikuttanut minusta hyvin pelottavalta laitokselta kun olen floikkaan tottunut. Kitara on ollut usemman vuoden soittamatta ja se vaatisi jonkin verran huoltoa. Kitaroita olen aikaisemminkin huoltanut mutta tuo talla arveluttaa minua jonkin verran.
Minkälaisia kokemuksia teillä on noista Kahlereista ja saako niihin jostakin varaosia? Thomannin ja muutaman muun verkkokaupan tarjonnan katsoin mutta aika tyhjältä vaikutti Kahlerin osalta.

 
Mä oon pärjännyt hyvin Kahlerin Pro, eli 23XX-sarjalaisten kanssa. Ekan Kahler-kepin osti -86 tai -87 (Charvel mod 6). Tällä hetkellä kahdessa kitarassani on Kahler Pro ja vuosien varrella niitä on useampi ollut. Muut Kahlerin mallit on mulle vieraampia paitsi Hybrid. Sitä en suosittele ainakaan tämän oman yksilöni perusteella, sillä laatu ei vastaa Pro-sarjaa.
 
Omat ongelmansa vireenpitävyyden kanssa siinäkin on ja enemmän huollettavaa ja säädettävää kuin floikassa, mutta paljon myöskin sellaisia ominaisuuksia, joita oppii arvostamaan kun ymmärtää keksinnön filosofiaa. Osa vireongelmista aiheutuu ainakin vanhemmissa kitaroissa kielilukosta joka yleensä sijaitsee normaalin satulan takana. Floikan kielilukko on toimivampi ja sellaiset onkin nykyään asennettuna kumpaankin Kahler-kitaraani.
 
Hyvin toimiakseen talla tarvitsee silloin tällöin perusteellisen puhdistuksen ja kielirullien herkistelyä. Olenpa pariin tallaan joskus vaihtanut kammen kuulalaakeritkin. Muutama pieni kuusiokoloavain tuumamitoituksella tarvitaan huoltohommissa.
 
Vahvistetut RPS-kielet toimii Kahlerin kanssa mainiosti. Joskus aiemmin jouduin juottamaan kielipunokset siitä kielen pallukan lähistöltä, ettei antaisi kovasti kammetessa sieltä periksi.
 
Varaosia on löytynyt aika mukavasti mm. Banzain verkkokaupasta ja ainakin muutama vuosi sitten oli sellainen putiikki jenkeissä kuin Whammiworld, josta on myös hyvää kokemusta. Taitaa olla nykyään nimi vaihtunut. https://www.whammyparts.com/kahler-replacement-parts
 
mettän peikko
18.01.2020 18:08:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset vastauksista. Hyvä tietää että noihinkin saa osia vaikkakin joutuu tilaamaan Ameriikoista. Tuosta kahlerin mallisesta kielilukosta minulla onkin jo huonoja kokemuksia kun semmoinen löytyy model sarjalaisista. Ei kyllä kuulosta houkuttelevalta nuo kielenpalluran punoksiin liittyvät ongelmat. Noita ongelmia minulla on ollut TOM ja strato tallojen kanssa. Floikalla noita ongelmia ei ole.
 
Ile10
28.01.2020 13:59:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vox AC 30 c2 kaiku ei toimi.
Noin 5 v ikäinen peli.
Avasin takakantta sen verran että pääsin katsomaan kaikulaatikkoa.
Tyyppi: BL3EB3C1B päiväys: 30.03.2015
Accutronics Belton , Korea
 
Kaikulaatikon liittimet näytti olevan kiinni, johdot ehjät, kaiun jouset OK.
Sen verran mittasin yleismittarilla että input puolen vastus n 73 ohm ja output n 260 ohm.
Kaikulaatikosta lähtevien Rca liittimien johdot näyttivät n 0 ohm piirilevyn liittimiin J23 ja J26.
Foot switch liittimesta lähtevä johdot näyttivät myös 0 ohm piirilevyn liittimelle J 21.
 
Enempää en ruvennut tekemään kun kokemusta alasta ei ole, ei schemaa eikä parempia mittausvälineitä.
Olisiko jollakin ollut samanlaista ongelmaa ja voiko sanoa mitään viasta?
Muuten laite pelittää aina foot switchiä myöten (VFS 2A), ainakin merkkivalot pelittää niin tremolo kuin kaiku kytkimen painalluksella.
 
73nd3r
28.01.2020 19:45:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ile10: ei schemaa
Tuossa voinen auttaa: https://el34world.com/charts/Schematics/files/Vox/Vox_Schematics.htm
 
Ile10
29.01.2020 11:52:22 (muokattu 29.01.2020 11:53:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Silmäilin Vox.n schemaa.. ja kokeilin vielä kaikua. Kun kaikutankkia heilautta niin tuleehan sieltä kaiku ja kaiun säätö pelittää eli lisää ääntä ja vähentää.
Tulin siihen "tulokseen" että vika voisi olla c 37 :ssä (560 pf/100v).
Se näyttäisi yhteiseltä tekijältä näille mikropiireille U 2 a /b - U 4 a/b ??
 
Juhani_t
30.01.2020 09:33:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ile10: Silmäilin Vox.n schemaa.. ja kokeilin vielä kaikua. Kun kaikutankkia heilautta niin tuleehan sieltä kaiku ja kaiun säätö pelittää eli lisää ääntä ja vähentää.
Tulin siihen "tulokseen" että vika voisi olla c 37 :ssä (560 pf/100v).
Se näyttäisi yhteiseltä tekijältä näille mikropiireille U 2 a /b - U 4 a/b ??

 
Olisi kyllä harvinaista jos keraaminen nappikonkka (onhan se sellainen?) olisi rikki. Mittaisin näin aluksi U2-U5:sten käyttöjännitteet molemmin puolin. Toimiiko efektilenkki normaalisti?
 
Ile10
31.01.2020 17:14:48 (muokattu 31.01.2020 17:16:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
Olen nyt mittaillut "kaikki mahdolliset" johdot mitkä liittyvät kaiku asteeseen ja näyttäsivät ehjiltä. Vahvistin piireiltä löytyy jännitteet + 27 ja - 27 vdc.
Kaikupurkkia kun kolauttaa niin kaiuttimesta tulee ääni ja se lisääntyy / vähenee kaiun levelpotikasta ( kaikutankki toimii) ja sen jälkeinen vahvistinpiiri NJM 2147
U 5 A. Tasoja en pääse mittaamaan U2 sisäänmenosta (+) koska ylmitt pienin ac alue on 200vac. Mutta se konkka josta jo mainitsin C 37 560pF/100V, sen piirinpuoleseen
liitokseen kun mittajohdon kärjellä koskee kaiusta tulee "ääni" jouset helisevät. Konkan toisesta puolesta ei tapahdu mitään, eli vastusten r 42 /r 43 yhtymäkohdasta.
C 37 konkka ei ole perinteisen keraamisen , littanan konkan näköinen, vaan niinkuin kiiltävä maalipintainen mutta ei kuitenkaan "tippa tantaali" konkka eli ei polariteettiä
+ /-.
Hmmm.. mitä seuraavaksi, pienemmällä acv alueella oleva Ylmi, oskilloskooppi, konkka hankintaan tms.
Olisiko vielä jotain neuvoa ?
Niin sitä efektilenkkiäkin mittailin ja minusta sekin on ok.
 
Olen unohtanut kiittää antamastasi ositteesta josta schema löytyi, SUURI KIITOS !!
 
Juhani_t
31.01.2020 19:31:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ile10: Hmmm.. mitä seuraavaksi, pienemmällä acv alueella oleva Ylmi, oskilloskooppi, konkka hankintaan tms.
Olisiko vielä jotain neuvoa ?
Niin sitä efektilenkkiäkin mittailin ja minusta sekin on ok.

 
Voihan sen konkan vaihtaa kokeeksi. Oskilloskooppihan tässä ois nyt paikallaan. Audioalueita mittailee tietokoneen äänikortilla ja oskilloskooppisoftallakin riittävällä tarkkuudella vianhakua ajatellen.
 
Ile10
01.02.2020 10:35:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Menee mielenkiintoiseksi ....
Jos olen kytkentäkaavaa tulkinnut oikein niin: liittimeltä J18 tulee signaali joka menee
R 85 kautta (+) U5B ja eteenpäin ,toimii.
Samalta liittimeltä (J18) tulee sama signaali R42 .lle joka kulkee C 37.n kautta U2B.lle ja sitä kautta kaikupiirin läpi samaan sisäänmenoon (+) U5B.n.
C 37 konkkaan kun mittajohdolla koskee U2 piirin sisäänmenoon niin kaiku antaa ääntä, tietty siinä on kalvaaninen yhteys ja konkan toiseltapuolen ei ole kalvaanista yhteyttä ja varmaan siltäpuolen kun mittajohdolla koskee konkan jalkaa niin mitään ei kuulu.
- Bypass kytkin toimii.
 
- Vastukset R 42 n. 47 kohm, R 43 n 1 Mohm
 
Nyt on jotain mitä ei huomaa paitsi jos se konkka C 37 on viallinen. Yritin sitä mitata konkkamittarilla mutta se ei tuossa kohdassa antanut tulosta piirilevyllä ollessaan, alueet vain vaihtelivat pf.n ja nf välillä . Muutamaan muuhun konkkaan antoi tuloksen.
 
Että siinä kohdassa mennään ...
t Ilkka
 
Ile10
01.02.2020 17:45:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vielä tuli tsekkauksia.
Sama schema missä kaikupiiri on. Siinä on Q1, kokeilin senkin toiminnan, sekin näyttäisi toimivan. Sehän näyttäisi toimivan niin että kun laittaa jalkakytkimen kiinni niin se vedättää Q yhden kantajännitettä alas (+27v) ja kaiku menee pois päältä.
Kun kytkimestä painaa niin että siihen tulee valo niin piiri aukeaa eli maa häviää ja kaiku toimii. Ilman jalkakytkintä tilanne on sama,piiri on auki ja kaiku toimii.
Kokeilin jalkakytkintä niin että se vedätti Q 1 kantaa alas (valo ei palanut) ja kolautin kaikutankkia, ei kuulunut kaiun ääntä, kun kytkin toiseen asentoon niin kaikuäänet palasivat kaikutankkia kolauttaessa. Eli se piiri toimii, näin ymmärtäisin.
 
Enempää en osaa kokeilla / mitata. Pitänee löytää jostain se konkka, oliko se C 37.
Jos siinä olisi se vika niin kaiketi se on poikki, vähän harvinaisempaa kyllä...
 
I T
 
aalataur
04.02.2020 17:38:55 (muokattu 04.02.2020 17:48:33)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Floikan kampi lonksuu ikävästi (Original FR) vaikka se on kiristetty kunnolla, flutterit on hankalia ja monet muutkin kampikikat... ei se pysy paikallaan, vaan tippuu alas roikkumaan, vaikka miten kiristelee. Siinä on sellaista välystä/falskaamista, joten napakkaa tuntumaa floikkavibratoihin ei oikein enää saa. Olenko pilannut sen kierteen alunperinkin kiristämällä liian tiukalle, vai miten se on voinut mennä tuommoiseksi?
 
Hoituuko tämä floikan kampiosan vaihdolla, vai onko vika siinä tallan kierteessä? Jotain muuta tapaa korjata tämä ongelma, esim. jotain kierreteippiä vois tunkea sinne väliin? Mutta "pysyvämpi" ratkaisu olisi kyllä parempi (tarvittavan osan vaihtaminen)
 
http://hikipedia.info/wiki/Tilutus
vvaltsu
04.02.2020 18:15:41 (muokattu 04.02.2020 18:30:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: Floikan kampi lonksuu ikävästi (Original FR) vaikka se on kiristetty kunnolla, flutterit on hankalia ja monet muutkin kampikikat... ei se pysy paikallaan, vaan tippuu alas roikkumaan, vaikka miten kiristelee. Siinä on sellaista välystä/falskaamista, joten napakkaa tuntumaa floikkavibratoihin ei oikein enää saa. Olenko pilannut sen kierteen alunperinkin kiristämällä liian tiukalle, vai miten se on voinut mennä tuommoiseksi?
 
Hoituuko tämä floikan kampiosan vaihdolla, vai onko vika siinä tallan kierteessä? Jotain muuta tapaa korjata tämä ongelma, esim. jotain kierreteippiä vois tunkea sinne väliin? Mutta "pysyvämpi" ratkaisu olisi kyllä parempi (tarvittavan osan vaihtaminen)

 
Kampipesä löysä, normihommia. Ostat uuden Schallerin kammen jossa tulee kampipesä mukana, vaihdat pesän ja kammen uusiin ja diu diu pauuuu trrr. https://www.thomann.de/fi/schaller_tremolobar_black_362003.htm
 
https://www.gearslutz.com/board/att … -rose-parts-question-fr-diagram.gif
 
1) Ota pois tremolo arm screw
2) Tremolo arm coupling putoaa pois
3) Lyö tremolo arm socket irti pohjalevystä. Suunta on ylöspäin jos katsoo tallaa noinpäin kun se on tuossa kuvassa. Se on boorisovitteella kiinni pohjalevyssä.
4) Laita uus socket paikalleen niin pitkälle ku se sormivoimin menee. Mielellään suoraan.
5) Laita coupling paikalleen ja kiristä screw. Katso että se tulee niin tiukalle, että se vetää socketin pohjaan asti.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 647 48 49 50 51

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «