Muusikoiden.net
08.06.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Itsetehty case efektilaudalle
1
Tomtom
31.01.2003 11:44:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälaisia rakennelmia olette kyhäilleet? Mä ajattelin aloittaa projektin omalle laudalle, idea olisi valmiina, vain toteutus puuttuu.. laudan jälkeen voisi rakentaa vahvistimelle vastaavan pöntön. Tiedättekö onko markkinoilla valmiita alumiinisettejä, mistä löytyisi kulmapalat ja saranat, sekä kannen ja pohjan liitoskohdan osat. Filmivaneria saa varmaankin ihan metritavarana, että sen ei pitäs tuottaa ongelmia. Jollain taisi myös olla tietoa firmoista, jotka tekee suoraan mittojen mukaan valmiin, voisin kuvitella, ettei oo ihan halpaa tavaraa se.
 
Jabe
31.01.2003 12:18:25 (muokattu 31.01.2003 12:20:45)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästä on jo _niin_ monta kirjoitusta, että tsekkailepa ensin ne vanhat threadit. Esim. pedalboard -hakusanalla löytyy monta juttua.
 
EDIT: Tällä en tietenkään tarkoita sitä, ettetkö voisi kysyä lisää jne. Vastaan itsekin mielelläni, jos haluat jotain tietää ... mutta aloita tosiaan noista vanhoista threadeistä. Itse olen selostanut oman rakennusprojektini ainakin kahdesti tällä palstalla :-)
Tomtom
31.01.2003 13:11:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä, ihan hyvää jutskaa monelta kantilta. Mä kun haluan nimenomaan filmivanerista ja perhoslukoilla olevan casen, mutta kun just noi kulmapalat ja muut metallilistaosat puuttuu. Niistä olisin kaipaillu tietoja.
 
Lastulevy on tietty yks vaihtoehto, mutta kulmat pitäis joka tapauksessa suojata jollain, että pysyvät suht. siistinä. Pedaalilautaa nyt ei muutenkaan kyllä paiskota, että kestävuyyden kannalta lastulevykin varmaan toimii?
 
Dumb
31.01.2003 13:16:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälaisia rakennelmia olette kyhäilleet?
 
Itse en ole kyhäillyt mitään, mutta eräs tuttuni teki mulle pedaalilaudan ja floor boardin suojaksi sellaisen roudauslaatikon (eli ihan samanlaisen kuin saisi tilaamalla esim. transit caselta). Se on siis erillinen laatikko, eikä mikään pedaalilaudan pohja, johon laitetaan kansi päälle. Pedaalilauta laitetaan ensin laatikon pohjalle, siihen floor boardi päälle (laudan fb:n välissä on yleensä piuhoja) ja lopuksi pari tyynyä pehmustamaan ja tiivistämään laatikko. Hyvin toimii.
 
Pitäisi vaan jaksaa pehmustaa tuo laatikko jossain vaiheessa niin peittyisi kaikki pop-niittien vastakappaleet ym. haittatekijät ja pedaalilaudan naarmuttajat sinne pehmusteen alle. Ja samalla boksin sisäpinta muuttuisi mustaksi nykyisen keltaisen sijaan. 8-)
 
Dumb
31.01.2003 13:17:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistaakseni noita osia myy muuten Star Like -niminen äänentoisto(?)firma.
 
Tomtom
31.01.2003 14:14:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi on mun mesta! Onneks ovat laittaneet hyvät tilausohjeet, ettei tartte soittaa sinne tyyliin "joo.. mä oon aatellu tehdä semmosen laukun.."
 
Jabe
31.01.2003 16:07:28 (muokattu 31.01.2003 16:13:42)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok, sulla oli ihan asiallisia jatkokyssäreitä :-) Koitanpa pistää lisäinfoa niihin:
 
Muovisia, melko isoja nurkkapaloja saa mm. Biltemasta. Olen ostanut niitä kaiuttimen nurkkiin. Metallisia pyöristettyjä nurkkapaloja löysin Helsingistä Hokola -nimisestä kaupasta Hämeentieltä. Siellä myydään myös muita heloja, saranoita yms. Suurin osa valikoimasta on kodintavaraa, mutta löysin myös styrkkarin roudauslaatikkoon käypää kamaa. Isoja perhoslukkoja en nähnyt.
 
Näiden mestojen yhteystiedot:
 
Hokola Oy
Hämeentie 20
Helsinki
 
www.biltema.fi
 
EDIT: sitten on esim. tämä firma Ylöjärvellä: http://www.smartcase.fi/index.html
Minulla ei ole omia kokemuksia, mutta nettisivujen mukaan voi ostaa myös osia ja tarvikkeita.
Tomtom
31.01.2003 17:32:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitänee marssia Hokolan puotiin vilkaisemaan. Vermeitten ei tosiaan tartte olla mitään Smartcase- laatua, voipi tulla tyyriimmäksi rakentaa itte, kuin ostaa valmis. Kyllähän alumiinikulmista saa uskottavuutta kunnolla, pitänee laskeskella toi Raitotuotteen vaihtoehto kaikilla kilkuttimilla,niin näkee kuinka paljon pitää kuvetta kaivaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «