Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Efektilauta...
1
aon
04.12.2002 21:36:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iltaa. Tulee todennäköisesti aiheelliseksi mullekin rakennella jonkinlainen pedaalilauta sen jälkeen kun tilaan Cry Babyn ja Holy Grailin Thomannilta, kun sitten jo alkaa polkusimia olemaan ihan liikaa erikseen roudattavaksi. Sopiva lankku mulla on jo valmiina (sellainen iso pala mäntyliimalevyä, vähän sahailen ylimääräisiä pois). Tuli mieleen, että miten olette kiinnittäneet polkimet lautaan? Velcrohan vaikuttaisi järkevältä, mutta sitten se toinen puoli tarrasta on siellä spetkun pohjassa haittaamassa "irti laudasta"-käyttöä. Jotain reikäpeltinauha-viritystäkin (se nauha polkimen yli ja ruuveilla lautaan) olen miettinyt, mutta se taas vahingoittaa maalipintaa, ja on wahin kanssa vähän onneton.
Fortune
04.12.2002 21:43:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotain reikäpeltinauha-viritystäkin (se nauha polkimen yli ja ruuveilla lautaan) olen miettinyt, mutta se taas vahingoittaa maalipintaa, ja on wahin kanssa vähän onneton.
 
Ota efektin pohjalevy irti, laita reikäpeltinauha väliin siten, että tassujen ruuvinkohdat sopivat niihin reikiin ja pistä pohja takaisin kiinni. Toimii wahillakin ja pysyy.
 
Eikä vahingoita mitään.
 
Dam-di-dam-di-dam.
Uutta musiikkia saatavilla.
MrGuitarist
04.12.2002 21:45:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on reikäpeltinauhalla. Pieniä palasia, 2 per pedaali, vastakkaisissa kulmissa. Pysyy ainakin, ja varmasti tukevin menetelmä pedaaleiden kiinnittämiseen, jopa wahille. Ei nämä maalipintaa naarmuta, jos ei jotain aivan ihme viritelmiä tee. Tosin jos vetää sellaisen pitkän "nauhan" siitä pedaalin päältä, niin maalitkin saattaa lähteä mukana.
 
Kiinni laudassa nämä ovat sitten pienellä ruuvimutterilla ja perhosmutterilla. Saa nopeasti irti ja kiinni. Kätevähän tämä tosin ei ole, verrattuna tarranauhaan.
 
aon
04.12.2002 22:28:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Ota efektin pohjalevy irti, laita reikäpeltinauha väliin siten, että tassujen ruuvinkohdat sopivat niihin reikiin ja pistä pohja takaisin kiinni. Toimii wahillakin ja pysyy.
 
Eikä vahingoita mitään.

 
Okei. Selvitti paljon. Noin mä sen teen todennäköisesti.
kivi
04.12.2002 22:51:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

>>Ota efektin pohjalevy irti, laita reikäpeltinauha väliin siten, että tassujen ruuvinkohdat sopivat niihin reikiin ja pistä pohja takaisin kiinni. Toimii wahillakin ja pysyy.
 
>Okei. Selvitti paljon. Noin mä sen teen todennäköisesti.

 
Mulla on sillai, että pohjalevyt on paikallaan; mä en halua longottaa niitä ettei mee kosteus sisään. Mutta kutakuinkien kaikkien pedaalien ruuveissa on aivan hyvin riittänyt mittaa siihen, että ruuvi menee ensin reikäpeltinauhan läpi ja sitten vasta pedaaliin.
 
Se reikäpeltinauha kannattaa muuten maalata mustaksi (tai mikä laudan pohjaväri tuleekin olemaan) jo etukäteen, vaikka siitä sitten leikkeleekin myöhemmin pätkiä. Näyttää siistimmältä.
 
Mulla ne on sitten laudassa ihan tavallisilla lyhyillä puuruuveilla. Hyvin kestää.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Dumb
04.12.2002 23:10:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on sillai, että pohjalevyt on paikallaan; mä en halua longottaa niitä ettei mee kosteus sisään. Mutta kutakuinkien kaikkien pedaalien ruuveissa on aivan hyvin riittänyt mittaa siihen, että ruuvi menee ensin reikäpeltinauhan läpi ja sitten vasta pedaaliin.
 
Mulla on samalla tavalla. Vähän sitä reikäpeltinauhaa joutuu usein pyöristelemään sieltä pedaalin päästä, mutta muuten ihan yksinkertainen homma.
 
Se reikäpeltinauha kannattaa muuten maalata mustaksi (tai mikä laudan pohjaväri tuleekin olemaan) jo etukäteen, vaikka siitä sitten leikkeleekin myöhemmin pätkiä. Näyttää siistimmältä.
 
Eipä tullut aikoinaan mieleen kun laudan rakensin. Voisihan tuon tietysti toteuttaa jälkeenpäinkin. Voisi vaikka yhteen kokeilla joskus ja jos näyttävyys parannee huomattavasti niin sitten tehdä sama kaikille pedaaleille.
 
Mulla ne on sitten laudassa ihan tavallisilla lyhyillä puuruuveilla. Hyvin kestää.
 
Noi Line6:n isot pedaalimallintajatkin pysyvät muuten ihan vaan kahdella ruuvilla kiinni, eli riittää kun kiinnittää ne niistä sivuilla olevista kohdista (ainoat kohdat, joissa ruuvit eivät ole upotettuina).
 
samip88
16.08.2006 15:05:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mä laitoin laitaan lukkotarranauhalla. takuuvarma kikka saada pedaalid pysymään, ja kun se on tarraa, niin niiden järjestystä on helppo muuttaa
 
McNulty
16.08.2006 15:10:11 (muokattu 16.08.2006 15:11:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on velcro-tarranauhalla. Sillä pehmeämmällä pörröpuolella koko pedaalilaudan pinta ja sitten pienet pätkät sitä vastakappaletta pitkittäin tai poikittain pedaalin pohjaan. Pysyy! Tosin, joistain pedaaleista joutuu pohjasta repiin kumitassut pois, mutta häliäkö vällä kun pistää ne talteen. Saahan ne takaisinkin. Jos ovat liimattavia kumitassuja niin 3M myy laadukkaita kumitassuja joita voi sitten liimata myöhemmin kiinni.
 
edith: ja nimenomaan pedaalilaudan muunneltavuus onnistuu helposti, kädenkäänteessä.
 
El zorrero más grande en el mundo
Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «