Muusikoiden.net
08.06.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Akustisen kitaran osto-opas ;)
1
Keke Urlaub
08.11.2002 17:15:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli tosa mieleen että oikeastaan saattaisi hankkia kyllä jonkun kohtuu hyvän teräskielisen akustisen. Mihinkä kannattaa kiinnittää huomiota sellaista ostaessa; esim. puulajien vaikutus/miten rakennettu jne. Budjetti taitaa liikkua jossain viidensadan euron paikkeilla. Ei elektroniikkaa.
 
Aqualung -J.U.O.P.P.O. = Juhlallisen Uhrautuva Optimisti ja Pysyvästi Passiivinen Organisaattori-
karhu
08.11.2002 23:46:27
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä tiedän että nyt jotkut vetää herneen nenään mut jos pystyt käydä ilman ennakkoluuloja testaamassa Landolan uusia lämpökäsiteltyjä akustisia saatat yllättyä positiivisesti sopii tohon sun hintahaarukkaan ja ääni ja soitettavuus on varmasti hintaluokkaansa parempi
monelle toi Landolan nimi jo tuo mieleen halvan paskan johtuen siitä (myös itselläni) on eka kitara ollut Landolan tosihalpa nailonkielinen mutta eipä noi muittenkaan merkkien halpamallit ole mitään kaksisia
 
Keke Urlaub
09.11.2002 10:54:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis Landolathan ovat ihan hyviä kuulemani perusteella sieltä kalliimmasta päästä. Olikos ne missä maassa valmistettu (korea/taiwan)? Merkkejä on vain niin pirusti, että käyttäjäarviot tässä nousee arvoonsa.
 
Aqualung -J.U.O.P.P.O. = Juhlallisen Uhrautuva Optimisti ja Pysyvästi Passiivinen Organisaattori-
Fortune
09.11.2002 11:23:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis Landolathan ovat ihan hyviä kuulemani perusteella sieltä kalliimmasta päästä. Olikos ne missä maassa valmistettu (korea/taiwan)?
 
Pietarsaaressa.
 
http://www.landola.fi/company.html
 
"Kun maailma tasapäistyy niin persoonat sivuun väistyy" -J.Leskinen
Tuolla on myös Norsuja!
Keke Urlaub
09.11.2002 14:33:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pietarsaaressa. Miten suomalaisia tuotteita kyetään myymään noin halvalla kappalemäärään nähden?
 
Aqualung -J.U.O.P.P.O. = Juhlallisen Uhrautuva Optimisti ja Pysyvästi Passiivinen Organisaattori-
PJS
10.11.2002 00:14:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ne on tosi hyviä kitaroita. itsellä on tollanen jc-855. soi hyvin, sellainen hieman bassovoittoinen saundi. fishmanin mikki +equ pelittää hyvin, ja se on kaunis katsoa.
 
Ossi
10.11.2002 01:01:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten suomalaisia tuotteita kyetään myymään noin halvalla kappalemäärään nähden?
 
Älä hyvä ihminen pohdi tuommoisia vaan osta pois ennenkuin nostavat hintoja.
 
Baila Mi Hermana
Veli
10.11.2002 15:46:09
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä tiedän että nyt jotkut vetää herneen nenään mut jos pystyt käydä ilman ennakkoluuloja testaamassa Landolan...
 
Landola on kyllä tosissaan parantanut laatuaan, ei puhettakaan että kannattaisi jättää kokeilematta pelkän ennakkoluulon takia. Hinta-laatusuhde on kohdallaan, ja lämpökäsitellyt soivat jo kuin hintaansa puolta kalliimmat kitarat. Landolallahan on nykyään halpamallina käsittääkseni Peders, millä nimellä rosoisempaa laatua oleva tavara pusketaan markkinoille.
 
Itselläni on lämpökäsitelty normaalikoppainen Landola EMF:n mikeillä, ja hyvin soi. Saundi on suhteellisen syvä ja kuitenkin heleä olematta liian kirkas. Mikitettynä toimii todella hyvin hintaluokassaan. Ainoa mahdollinen henkilökohtainen moitteen aihe olisi ehkä kitaran kaula, jossa saisi olla ehkä hieman litteämpi profiili jotta istuisi paremmin omaan käteen.
 
PJS
10.11.2002 16:09:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

täs on vähä tietoja mun lanntsusta:
malli:jc-855 (jumbo koppa, soolo-lovi), teräskielinen, otelauta ruusupuuta koppa suomalaista koivua (nordic birch).
fishmanin mikit (olen tätänykyä kalamiehen toveri, puujalkavitsi huomhuom)
 
ja vire pysyy hianosti ja se on kaunis ja mää pirän siitä.
 
kivi ja vierähdys!!!!
Kore
10.11.2002 16:48:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin itse viime kesänä puolen vuoden harkinnan jälkeen 400 euroa maksavan teräskielisen.
 
Kokeilin useita merkkejä ja malleja ja lopulta päädyin siihen, että eniten kitaraa ja hyvää soundia saa tuolla rahalla joko Alvarezin tai Landolan mallistosta. Lopulta päädyin Alvareziin oikeastaan vain sen seikan takia, että katselemani kitara miellytti silmää huomattavasti enemmän kuin kovin pelkistetty Landola (makuasia tietenkin, luulen että monella saattaisi vaaka kallistua toiseen suuntaan).
 
Ja tämä siis vain yksi mielipide.
 
Kannattaa muuten tuon hintaluokan soitinta ostaessa testata mahdollisuuksien mukaan useampaa saman mallin edustajaa. Yksilöerot saattavat olla melko suuriakin.
 
Keke Urlaub
10.11.2002 18:54:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oikeastaan se suurin pelonaihe tuota akustista ostaessa on mahdolliset tulevat intonaatio-ongelmat, jos vaikka puu alkaa elää tms. Onkos sellaista ilmennyt runsaasti? Omistin aikoinani Yamahan fgx-sarjan elektroakustisen ja reilun vuoden jälkeen intonaatio oli aika metsässä.
 
Niin, ja teille Landolan suosittelijoille, hyvä kitarahan se tuntuu olevan, olen mä sellaisia testaillut ja hyviksi havainnut. Mutta mites teillä on setupit ollut ostettaessa kitaroissa, esim. kielten korkeudet/mahdolliset särinät=kaulan profiili?
 
Aqualung -J.U.O.P.P.O. = Juhlallisen Uhrautuva Optimisti ja Pysyvästi Passiivinen Organisaattori-
karhu
11.11.2002 11:23:28
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta mites teillä on setupit ollut ostettaessa kitaroissa, esim. kielten korkeudet/mahdolliset särinät=kaulan profiili?
Omassani J-855 B-bandin mikityksellä varustetussani oli kyllä säädöt ihan vimpan päälle kunnossa (ostin Huttuselta) en sitä tiedä onko hän laittanut säädöt kuntoon vai onko tehdas asetukset
Kitaran ulkonäöstä vielä sen verran että vertailtiin kerran vierekkäin Gibsonin J-200 kanssa ja ulkonäkö oli lähes identtinen lukuunottamatta pään muotoilua sekä Gibsonissa oli "koristeellisempi" talla
 
PJS
11.11.2002 19:03:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omassani J-855 B-bandin mikityksellä varustetussani oli kyllä säädöt ihan vimpan päälle kunnossa (ostin Huttuselta) en sitä tiedä onko hän laittanut säädöt kuntoon vai onko tehdas asetukset
Kitaran ulkonäöstä vielä sen verran että vertailtiin kerran vierekkäin Gibsonin J-200 kanssa ja ulkonäkö oli lähes identtinen lukuunottamatta pään muotoilua sekä Gibsonissa oli "koristeellisempi" talla

 
itse ostin omani porin soundcitystä, vähän käytettynä. säädöt oli hyvät joskin edellinen omistaja oli kaikesta päätellen nostanut kielten korkeutta ja mikin patteri oli lopussa :(.
 
ainakaan noiden thermowood-lämpökäsiteltyjen landoloiden ei pitäisi lähteä elämään ja varsinkin kun suomalainen koivu ei käsitykseni mukaan ole yhtä "eloisaa" kuin esim. korealaisesta bambupuusta tehdyt kopiokitarat.
 
kivi ja vierähdys!!!!
Hannu H.
11.11.2002 19:56:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No Yamahan DW-8 VRS on pirun hyvä tuntumaltaan, ja kauniskin vielä (mulla heritagecherrysunburst). Hinta oli jotain 2000mk muistaakseni...
 
Veli
12.11.2002 11:50:25
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, ja teille Landolan suosittelijoille, hyvä kitarahan se tuntuu olevan, olen mä sellaisia testaillut ja hyviksi havainnut. Mutta mites teillä on setupit ollut ostettaessa kitaroissa, esim. kielten korkeudet/mahdolliset särinät=kaulan profiili?
 
Eipä tuosta ole ainakaan mitään ihmeempää valittamista. Halvemmissa malleissa (alle 2000 mk) tuntuu tosin, että nauhamateriaali olisi vähän heikompaa tavaraa, kuluvat suhteellisen paljon. Omassa jonkun verran kalliimmassa kappaleessani ei ole suurempia ongelmia ollut.
 
Kore
12.11.2002 11:54:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No Yamahan DW-8 VRS on pirun hyvä tuntumaltaan, ja kauniskin vielä (mulla heritagecherrysunburst). Hinta oli jotain 2000mk muistaakseni...
 
Onko jammussa kokokuusikansi? Joskus kun noitakin katselin, niin muistaakseni totesin, että halvemmassa hintaluokassa Yamahala ei ole tarjota kuin laminaattia. Vaan saattaapa muisti/tieto tökkiä meikäläisellä...
 
Hannu H.
12.11.2002 21:08:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kokokuusi on...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «