Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tube Factor.
1 2
benny
22.10.2002 23:07:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaapa joku Tube Factorysta.
Mitä kaikkea sitä käyttävät ihmiset soittavat ja millaisilla vermeillä.
 
On jäänyt semmoinen fiilis jotenkin että jos semmoisen ostaisi talteen jostain. Voisi pitää Korgin 24/7 kotona eikä tarvis treenikselle mennä kuin kitaran kanssa (helpompaa ;)
 
tumppi
23.10.2002 00:18:27
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kyseessähän on ns. paremman luokan booster/overdrive-tyyppinen ja laadukkaasti valmistettu vehje. Käyttää aitoa 12ax7-etuasteputkea. Itse olen käyttänyt lähinnä blues- ja rock-tyyppiseen soitteluun. Melko monipuolisten sävysäätöjen (vaikka vain yksi namiska) ansiosta voi taikoa aika laajan soundikirjon.
 
Vehkeessä kaksi eri "factoria", eli putkea säröytykseen käyttävä miedompi moodi (josta siitäkin saa aika rajutkin säröt). Ja sitten tuo factor 2, jolla saa kitaran "laulamaan".
 
Omani, vuoden ikäinen ja ERITTÄIN vähän käytetty ja uudenveroinen Tube Factor saattaa hyvinkin tulla piakkoin myyntiin, joten tarkkaile näitä netin myyntipalstoja. Olen hankkinut vielä kalliimpia leluja, joten jostain täytyy ilmeisesti luopua. Valitettavasti.
 
BaariMikko
23.10.2002 00:27:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja paljonkohan tuollainen vehje kustantaa?
 
benny
23.10.2002 00:43:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noin $200. Eli melkein saman verran suomessaki ;)
 
askomiko
23.10.2002 02:55:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vihreä moodi antaa ruttua, ja punainen isoa säröä. Tykkään molemmista, noin niinkuin soundin puolesta. Käytän sitä Marshallin kanssa. Vihreä toimii paljon paremmin, koska punainen kuulostaa liian pehmeältä, eikä sävynsäätö oikein minulle osu kohdalleen. Kun on alkupäässä nappulan asteikkoa, on tarpeeksi middleä, mutta liian tumma soundi, ja lisää kääntäessä soundi ei teroitu, vaan middle häviää. Hyvä soundi kumminkin. Vihreää voi buustailla jollain toisella säröpedaalilla, jolloin saa oikein kivasti perinteisen kuuloista rokkiruttua. Kone tykkää ainakin vanhemmasta Marshallista hyvin paljon.
 
tumppi
23.10.2002 08:03:56
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja paljonkohan tuollainen vehje kustantaa?
 
T-kaupassa 229 € ja postikulut 23 € päälle. F-musiikissa näyttäisi oleva 270 €. Siinä lähtökohtia.
 
Dr. Lazer
23.10.2002 09:05:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykkään laitteesta =)
 
JuSu
23.10.2002 10:16:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaapa joku Tube Factorysta.
Mitä kaikkea sitä käyttävät ihmiset soittavat ja millaisilla vermeillä.
 
On jäänyt semmoinen fiilis jotenkin että jos semmoisen ostaisi talteen jostain. Voisi pitää Korgin 24/7 kotona eikä tarvis treenikselle mennä kuin kitaran kanssa (helpompaa ;)

 
Mainio peli! Itse omistin tuollaisen, kunnes vaihdoin saman valmistajan Tubeman II:een.
 
Vinkki Tube Factorin omistajille: Vaihtakaa se putki. Itse vaihdoin aikanani alkuperäisen tilalle Audio Classicsin (en muista tarkkaa mallia), ja soundi kyllä parani. Etuasteputket ovat melko halpoja, kokeilkaa! Putkissa on eroja!
 
JuSu
 
PeeJii
23.10.2002 10:36:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vinkki Tube Factorin omistajille: Vaihtakaa se putki. Itse vaihdoin aikanani alkuperäisen tilalle Audio Classicsin (en muista tarkkaa mallia), ja soundi kyllä parani. Etuasteputket ovat melko halpoja, kokeilkaa! Putkissa on eroja!
 
Joo ja merkin vaihdon lisäksi voi kokeilla ECC 83:n (12AX7) tilalle ECC 82:ta (tai jopa ECC 81:tä) jolloin soundi tulee puhtaammaksi. Tämä voi joskus olla hyvä asia (parempaa overdrivea hakiessa).

Mulla ei ole tuota tube factoria joten en käytännössä ole kokeillut, mutta replexiin laitoin ECC 82:sen jolloin tummahko perussoundi muuttui lähemmäksi puhdasta ohitussoundia.
 
benny
23.10.2002 11:34:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäköhän putkia Mesan Rectot käyttää? Jos tuohon tuikkaisi samanlaisen niin tulisiko säröä? Ihan vain näin kelasin teoriapuolelta. Menen pohtimaan taas GAS-ongelmiani.
 
Sateentekijä / Jani
23.10.2002 12:44:22
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on tube factor ollut käytössä kesästä lähtien ja olen ollut tyytyväinen.
Soundia saa vehkeestä irti aika monipuolisesti. Hieman itseäni on harmittanut se ettei factoreille ole omia volyyminupikoita.
 
Laite toimii kivasti myös esivahvistimena akustiselle kitaralle(,jossa käyttämäni Dean Markleyn mikki ei oikein tuota toivotun tasoista ulostuloa ilman esivahvistusta).
 
Mitenkäs iso homma tuollainen putken vaihto on ja mitä minkä hintaisia nuo mainitut putket ovat (ts. mitä maksaa ja miten tehdään?) ?
 
Sateentekijä / Jani
23.10.2002 12:47:10
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ai niin...ja laitteina minulla on Ibanez AR250 ->tube factor -> Fender Princeton Chorus.
 
Musiikki jota soittelen vaihtelee kaiketi jossain popin ja raskaan suomirokin välimaastossa.
 
JuSu
23.10.2002 13:11:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs iso homma tuollainen putken vaihto on ja mitä minkä hintaisia nuo mainitut putket ovat (ts. mitä maksaa ja miten tehdään?) ?
 
Mitähän nuo nyt maksaa, enpä osaakaan yhtäkkiä sanoa... 5-10 euroa/kpl, veikkaisin...?
 
Ei muuta, kuin TF:n kyljistä ruuvit auki (pitkiä) ja sormet sisuksiin. Vaati muistaakseni pikkuisen sorminäppäryyttä, ihan töppösormi voipi tuntea ahdistusta. Putki irtoaa kannastaan ilman voimankäyttöä. Ekalla kerralla voi mennä putken vaihtoon puolikin tuntia, jos rauhassa ja huolella tutkii asiaa (kuten kannattaa tehdä, jottei hajoita mitään), sen jälkeen viidessä minuutissa.
 
JuSu
 
askomiko
23.10.2002 18:36:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäköhän putkia Mesan Rectot käyttää? Jos tuohon tuikkaisi samanlaisen niin tulisiko säröä? Ihan vain näin kelasin teoriapuolelta. Menen pohtimaan taas GAS-ongelmiani.
 
Säröä kyllä, mutta rectoa siitä ei tulisi. Lähestulkoon kaikki putkivahvarit käyttävät oletuksena etuasteessaan 12ax7-putkia. Jollainen tuossakin siis on. Eri merkeillä on tietysti eroja, mutta ei se ihan maailmaa muuta.
 
benny
07.11.2002 20:28:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HII-O-HOI TUMPPI! Nyt olisi ajankohta minulla ainakin aika lähellä. Palkkaa tulee parin viikon päästä, joten olisiko asiallista palata tuohon ko. vihjailuun? :)
 
tumppi
07.11.2002 21:50:40
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HII-O-HOI TUMPPI! Nyt olisi ajankohta minulla ainakin aika lähellä. Palkkaa tulee parin viikon päästä, joten olisiko asiallista palata tuohon ko. vihjailuun? :)
 
toistaiseksi TF vielä on ja pysyy tuossa kamalaatikossa. Pitäisi ehtiä rauhassa vielä testailemaan eri putkien kanssa kuten JuSu kehoittaa. Ja eihän se todellakaan mikään huono nytkään ole. Jospa sittenkin olisi varaa pitää tuokin lelu...
 
Jos päätös myynnistä syntyy, laite tulee varmaan myyntiin tänne muusikoiden netin torille.
 
benny
07.11.2002 22:27:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PELKURI! Taidan poistaa sen jostain sitten uutena. Saan ainakin sen vuoden takuun ;)
 
Teuvo
08.11.2002 10:56:42
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...
Mitä kaikkea sitä käyttävät ihmiset soittavat ja millaisilla vermeillä...

 
Pulliainen käytti ainakin alkuvuonna keikoilla voxien edessä tube factoria ja sitä HK leslie juttua, noh mikässenytoli, no kumminkin...
 
Itselläni on Tubeman2 ja se on helvetin hyvä lisä nimenomaan fendereiden eteen, mm. Hot rod deluxe piristyy kaikinpuolin putkimiehestä. Muitten koneiden edessä enkä suoraan konsoliin ole saanut yhtä herkullista saundia/vaikutusta aikaan.
 
benny
08.11.2002 12:05:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Pulliainen käytti ainakin alkuvuonna keikoilla voxien edessä tube factoria ja sitä HK leslie juttua, noh mikässenytoli, no kumminkin...

 
Rotosphere tms.
 
tumppi
08.11.2002 13:22:05
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PELKURI! Taidan poistaa sen jostain sitten uutena. Saan ainakin sen vuoden takuun ;)
 
Ole sinä siis ROHKEÄ ja osta vaan pois uutena jos on kiire. Kyllä tuo minun "käytetty" kelvannee jollekin muulle sitten hieman myöhemminkin.
 
Sinänsä huvittava tuo vuoden takuu. Ei näitä PAREMMIN tehtyä pedaaleja saa normaalikäytöllä mitenkään rikki vuodessa. Mulla on kasa noin 20 vuotta vanhoja laatikoita ja kaikki toimii edelleen ilman ongelmia. Halpojen rimpuloiden kanssa on tietysti toisin, ne voi hyvinkin laueta jo lyhyen käytön jälkeen.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «