Muusikoiden.net
06.06.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Line 6 Variaxia kuultu
1
karkki
22.11.2002 13:20:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Posti toi eilen uuden Guitarist-lehden, jonka cd:llä on demottu tätä linekutosen uutta mallintavaa kitaraa. On simuloitu banjoa, dobroa, Gibsonin jatsikitaraa, paria akustista ynnä Stratoa. Ei soundit vakuuta, vaikka ne on demolle ilmeisesti soittanut valmistajan konsulentti. Kuulostavat aidontyyppisiltä, mutta eivät aidoilta.
Vehje tuntuisi sopivan parhaiten leluksi tai havaintovälineeksi jossakin koulutuksessa, jossa pitäisi nopeasti esittää, millaisilta erilaiset soittimet kuulostavat. Totiseksi soittokaluksi siitä ei minun mielestäni ole.
Miksi sen pitää olla niin pirun rumakin?
 
- AK
 
LaXu
22.11.2002 14:48:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jatkaa siis muiden mallintavien linjaa: melkein kuin aito, mutta ei kumminkaan.
 
Vilhelmus
22.11.2002 15:46:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpä hämmästynyt - sehän olisi ollut täysi sensaatio 100% toimivana.
 
Mutta nuo mallinnusvehkeiden haukkujat tuntuvat harvoin muistavan mistä todella on kyse. Eihän niistä tule sitä täpöllä ajetun putkipelin soundia, mutta helvetin monipuoliset soundit pikkurahalla. Hinta/tarjonta -suhde on aivan käsittämättömän hyvä.
 
Jos minulla olisi miljuuna ostaisin kyllä kaikki Valvetronixini mallintavat vahvarit ja niitä ajaisin sitten. Mutta tähän asti näin.
 
En osaa, olen minä.
LaXu
22.11.2002 16:00:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, ei mallintavissa sinänsä ole mitään vikaa, itsekin käytän mallintavaa vahvistinta (joka ei tosin mallinna mitään tiettyjä vahvistimia). Saisivat kyllä mallintavien valmistajat keskittyä enemmän edes noiden perusvahvistinten (Marshall, Vox, Fender, Mesa/Boogie) kunnolliseen mallintamiseen kaikkien mahdollisten vahvistinten mallintamisen sijaan. Uusimmassa Line6 Vettan päivityksessä on näemmä mallinnettu mm. ENGL Powerball, pari Bogneria ym. Onhan tuo helvetin monipuolinen vehje, mutta minä ainakin ottaisin mieluummin mallintavan, jossa on vähän mallinnuksia, mutta jotka ovat hyvin lähellä esikuviaan, kuin mallintavan, joka tekee perkaa kalat ja täyttää veroilmoituksen, sekä mallintaa klassikkovahvistimia "vähän sinne päin."
 
Vilhelmus
22.11.2002 16:25:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mutta minä ainakin ottaisin mieluummin mallintavan, jossa on vähän mallinnuksia, mutta jotka ovat hyvin lähellä esikuviaan, kuin mallintavan, joka tekee perkaa kalat ja täyttää veroilmoituksen, sekä mallintaa klassikkovahvistimia "vähän sinne päin."
 
Moni on varmasti samaa mieltä mutta mulle on tärkeintä se että soundi on hyvä ja käyttökelpoinen, sen sijaan että se olisi samanlainen kuin aidossa ja alkuperäisessä esikuvassaan.
 
En osaa, olen minä.
tulus
22.11.2002 17:47:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Posti toi eilen uuden Guitarist-lehden, jonka cd:llä on demottu tätä linekutosen uutta mallintavaa kitaraa. On simuloitu banjoa, dobroa, Gibsonin jatsikitaraa, paria akustista ynnä Stratoa. Ei soundit vakuuta, vaikka ne on demolle ilmeisesti soittanut valmistajan konsulentti.
 
Niinno, tuomitsen kepin vasta sitten kun olen päässyt sitä itse testaamaan.
 
Hauki on kala.
touhis
25.11.2002 17:17:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hassua, mutta arvasin heti otsikon nähdessäni, mitä Karkilla oli sanottavaa aiheesta. Taatusti ennakkoluulot vaikuttavat mielikuviin näissä asioissa. Joskus olisi kiva nähdä, kuinka mallintaviin suhtaudutaan silloin kun kuulija ei tiedä tuleeko ääni mallintavasta vai aidosta...
 
En ole itse kuullut/kokeillut laitetta, mutta en uskokaan, että se olisi 100-prosenttisesti strato, tele, lespaul, dobro ja banjo...
 
Vielä kun ymmärtäisin, kenelle tuo variax on suunnattu, siis mikä on kohderyhmä?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «