Muusikoiden.net
06.06.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Epiphone ES-335 DOT
1
Mage
18.11.2002 11:33:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemuksia otsikon kitarasta?
Mieleni tekisi puoliakustista mukavalla blues soundilla ja tuommoisen hinta olisi oman budjetin kanssa balanssissa.
 
N_Bates
18.11.2002 20:47:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla löytyy tuosta astetta "parempi" malli, eli epi sheratonII. Erona dottiin lähinnä reunalistat ja kullanvärinen metalliosasto. Eli käytännössä sama kitara..
 
Reilu vuosi on tuolla tullut soiteltua, ja itse kyllä rakastan kyseistä vehjettä erittäin paljon. Valitettavasti en oo kunnon vahvistimen kanssa tuota päässyt soittelemaan kun muutaman kerran, joten en ole sitä parasta soundia siitä saanut ruuvattua irti.
 
Virettä tuo pitää ihan kohtalaisesti. Tarkotus ois kyllä uusia tuohon kaikki metalliosat jossain vaiheessa, kun tuntuvat olevan sellasta perus koreakamaa. Toimii kyllä, mutta pehmeetä on. toi kultainen väri tuntuu kans haalistuvan aika vauhtia.
 
Mikitkin on sitä mitä ton hintaluokan kitarasta voi odottaa. Nekin ois menossa vaihtoon sitten joskus kun on rahaa. Tuntuivat kiertävän aika helposti kun joskus treenikämpällä marshallin läpi pääsin soittelemaan. Ei sellaista kaunista kitarasankari-feedbackkiä, vaan sellasta inhottavaa mikrofonista kiertoa. Tosin nykyään noissa epin kitaroissa taitaa olla paremmat mikit..
 
Hmm.. mitähän vielä.. No joka tapuksessa erittäin kelvollinen kitara, ainakin tuo mun yksilö. Vaikka siihen aionkin osia vaihtaa paljon joskus tulevaisuudessa niin on se nytkin ihan mukava soitin.
 
Niin, sellanenkin huomio on tullut tehtyä että tuohon on ihan turha alkaa mitään alle 11-setin kieliä tunkemaan. Tossa oli ostettaessa jotku kuminauhat, ja kun vaihdoin oikeisiin kieliin elikkäs 11-settiin niin kitara alko soimaan aivan erilailla.
 
Itselläni ei ole minkäänlaista aikomusta luopua tuosta kitarasta koskaan.
 
Jurza
18.11.2002 21:12:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollu kirsikanpunainen dotti about 3 kuukautta. Tässä muutamat kommentit.
 
Virettä tuo pitää ihan kohtalaisesti.
Joo kyllähän se ihan siedettävästi pitää virettä. mutta jos innostuu bluesia vinguttaa oikeen kunnolla niin joutuu kyllä biisin jälkeen virittää. Vika mielestäni on satulassa, ei niinkään virityskoneistossa. Mulla ne kielet jää jumiin niihin satulan uriin eikä palaudu enää alkuperäiseen vireeseen jos tekee vähän enemmän venytyksiä. onneks toi satulan vaihto ei oo mitään hirveen kallista hommaa.
 
Tosin nykyään noissa epin kitaroissa taitaa olla paremmat mikit..
Jep näin on käyny. Mulla ei ole kertaakaan lähtenyt kiertää vaikka oon pistelly treeneissä aika reippaalla volyymillä menemään.
 
Niin, sellanenkin huomio on tullut tehtyä että tuohon on ihan turha alkaa mitään alle 11-setin kieliä tunkemaan.
Totta turiset.. mulla on nyt 11.setti ja soi kyllä jo pelkästään akustisena melkeen puolta kovempaa ku niillä tehtaan kuminauhoilla. Toi skitta herää eloon vasta paksummilla kielillä.
Mitäs tässä muuta, hyvä ja helvetin kaunis kitara. Sen ku kytkee putkivahvistimeen niin se kyllä laulaa! :-)
 
PIM
18.11.2002 21:45:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niitä satulan uria voi kyllä väljentää jollain sopivalla teräaseella, niin ettei sen takia tarvi uutta satulaa hommata.
 
I ain't like old Saint Nick, he comes but once a year. - BB King: Backdoor Santa
Wille
19.11.2002 09:15:11
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nii-i ja kokeile myös Epin Alley kattia, minusta se on hyvä!
Ja kuten Pete sanoikin satulan lovia voi sopivalla teräaseella väljentää... MUTTA VAROVASTI JA VÄHÄN KERRALLAAN!
 
Jurza
19.11.2002 09:28:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja kuten Pete sanoikin satulan lovia voi sopivalla teräaseella väljentää... MUTTA VAROVASTI JA VÄHÄN KERRALLAAN!
Ok, kokeilen heti kun olen kerännyt riittävästi rohkeutta.
 
PIM
19.11.2002 09:37:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä voisin myydä Epin Wildkatin 550 eurolla. Ei juuri uutta häpeä.
 
http://www.musicgearreview.com/revi … -wildkat-electric-guitar-review.htm
 
Kyseessä on sivun ylälaidassa näkyvä kellertävä kaunotar.
 
Mage
19.11.2002 10:31:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä voisin myydä Epin Wildkatin 550 eurolla. Ei juuri uutta häpeä.
 
Kiinnostus heräsi...
Missä päin suomea majailee tuo wildkat?
Pistä vaikka mailia mage@safe-mail.net
 
PIM
19.11.2002 11:01:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä ihan ruuhka-Suomen keskilattialla eli Hämeenlinnassa. Kuljetus radanvarren asutuskeskuksiin välillä HML-HKI onnistuu helposti kun otan skeban töihin lähtiessäni.
 
teleman
19.11.2002 12:08:58
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on ollut puolisen vuotta Dot. Vaihdoin siihen Gotohin virityskoneiston ja nyt pysyy hyvin vireessä eli alkuperäisenä ei tahtonut pysyä. Muuten olen ollut tyytyväinen kitaraan ja bändisoitossakin toimii hyvin. Kierto-ongelmia ei ole juurikaan teleä enempää esiintynyt. Kymppisatsin kieliä olen käytellyt.
 
Mage
19.11.2002 12:12:54
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä ihan ruuhka-Suomen keskilattialla eli Hämeenlinnassa.
 
Tässä hämeenlinnassahan minäkin. Mikäs mahtaa olla syynä kitarasta luopumiseen?
 
//Marko
 
PIM
19.11.2002 13:42:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niitä nyt tulee ja menee. Ei mitään sen järjellisempää syytä.
 
PJS
19.11.2002 17:48:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mitenkäs toi soveltuu muuhun kuin bluessin soittoon?
miren sujuu:
-perinteinen rock
-metalli/hard rock
-bluegras-roots kama
-beatles poppi
-dire straits -clean musiikki
 
Tinmo
19.11.2002 17:56:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mitenkäs toi soveltuu muuhun kuin bluessin soittoon?
miren sujuu:
-perinteinen rock
-metalli/hard rock
-bluegras-roots kama
-beatles poppi
-dire straits -clean musiikki

 
kyllä noi kaikki... ihan en kyl lähtis metallia tuolla soittamaan, jotenkin ei tunnu minusta oikealta 335 käyttää siihen hommaan, no se oli mun mielipide
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «