Muusikoiden.net
06.06.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: millainen pääte v-amppiin?
1 2
haist vittu sit
07.11.2002 00:21:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eli kun ostin v-ampin niin huomasin että se ei jostain syystä toimi niin että sen laittaisi vahvistimeni efektisisääntuloon... ja inputissa se ei oo kiva. eli haluaisin ostaa jonkun halvan kitarapäätteen... onko ehdotuksia??
 
-K-
07.11.2002 00:34:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eli kun ostin v-ampin niin huomasin että se ei jostain syystä toimi niin että sen laittaisi vahvistimeni efektisisääntuloon... ja inputissa se ei oo kiva. eli haluaisin ostaa jonkun halvan kitarapäätteen... onko ehdotuksia??
 
Oletko muistanut ruuvata effects loop potikkaa =) ? erm. Mikä nuppi ? paljonko tehoa ? ...Rocktron velocity varmaan paras trankkupääte, valitettavasti ei vaan mitenkään halpa. Dumbilla oli joku mosvalve, mutta hän varmaan kertoo siitä enemmän, halpa se kuitenkin oli ? ellen väärin muista.
 
haist vittu sit
07.11.2002 00:36:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

siis mulla on marshall valvestate nuppi... joku vanhempi malli... en iha tiiä onko se 50 vai 100 wattinen... mitä meinaat efekti luupin ruuvaamisella?
 
haist vittu sit
07.11.2002 00:36:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo siis siinähän on sellanen joo... ei se mitään auta.
 
-K-
07.11.2002 00:38:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

siis mulla on marshall valvestate nuppi... joku vanhempi malli... en iha tiiä onko se 50 vai 100 wattinen... mitä meinaat efekti luupin ruuvaamisella?
 
siis siinähän on se potikka jolla säädetään efektiloopin voimakkuutta ? ...monesti on tuo ollut nollilla ja ihmetellyt että miksei kuulu mitään.
 
haist vittu sit
07.11.2002 00:47:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

siis oletko sä koittanut tota juttua ihan samalla vahvistimella... kun mulle sanottiin jo liikkeesstä että se ei välttämättä toimi sillä efektiluuppivirityksellä... ja sitte ku pääsin kämpille koittamaan ni se ei silleen pikasen kokeilun jälkeen toiminu ja sen jälkeen oon pitäny v-ampin inputissa.
 
-K-
07.11.2002 00:50:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En, olen kokeillut tuota omalla Laneyn TF800:lla ja reenikämpän Marshall VS-100:lla. Eihän tuo välttämättä tosiaan toimi. Onko se soundi inputissa niin kauhea, ei se meinaan kauheasti parane efektiloopissakaan ? vai mikä tuossa mättää ? ei lähde tehoja ?
 
Kore
07.11.2002 09:03:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sen laittaa inputtiin, niin valmiiksi mallinettu ja muokattu soundi menee vielä vahvarin etuasteen läpi ja tuloksena ei varmasti ole mikään helmi soundi. Aikamoista puuroa varmaan? Ainakin kovilla särömeiningeillä...
 
En ole muuten ikinä kuullutkaan, että vamppi (omistan itsekkin ko. vehkeen) ei toimisi suoraan vaffarin efektiluuppiin. Omituista...
 
JuSu
07.11.2002 09:09:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eli kun ostin v-ampin niin huomasin että se ei jostain syystä toimi niin että sen laittaisi vahvistimeni efektisisääntuloon... ja inputissa se ei oo kiva. eli haluaisin ostaa jonkun halvan kitarapäätteen... onko ehdotuksia??
 
Marshallin Valvestate -päätteitä näkee aina välill käytettynä 100-200 euroa, tehosta riippuen. Lienee halvin vaihtoehto, ja soundi sen mukainen.
 
Thomannilla näyttää olevan Rocktronin Velocity 100 vähän päälle 300 euroa. Ei jostain syystä löydy kitarapäätteet -osastolta, käytä hakua.
 
JuSu
 
haist vittu sit
07.11.2002 15:16:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thomannilla näyttää olevan Rocktronin Velocity 100 vähän päälle 300 euroa. Ei jostain syystä löydy kitarapäätteet -osastolta, käytä hakua.
 
no ellei sekään sitten tuon kalliimpi oo niin vois tosiaan harkita... mä oon käyttäny v-ampista lähes aina sitä jotain mesan puhdasta mallinnusta ja sitten säröt on tullu bossin ds-2:sta... marshallin eq-säädöt saa pitää lähes nollissa ettei ala sellanen paskarätinä kun laittaa bossin päälle. sitten mulla lähtee v-ampin toisesta ulostulosta kaappimallinnuksen kera mikseriin ja sellä päässä sitten kuulostaakin jo ihan hyvältä.
 
Dumb
07.11.2002 15:46:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on vähän kiire, joten palaan asiaan vielä myöhemin, mutta ihan vaan selvennykseksi, että eikö siitä lähde ollenkaan ääntä vai eikö soundi vaan ole hyvä?
 
Sulla on varmaan Marshallin Valvestate 8100 nuppi (mulla on tollanen myös) ja siinä efektilenkin vieressä on sellainen "effect mix"-potikka, joka kannattaa kääntää täysille silloin kun kytketään erillinen etuaste siihen effect sendiin kiinni.
 
MosValve löytyy tosiaan. Kerron siitä myöhemin...
 
haist vittu sit
07.11.2002 15:50:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

marshall vs100 mulla on... ja kun koitin sitä joskus looppiin ni ei kuulunu inahdustakaan... mutta nyt meen koittamaan sitä varmuuden vuoksi uudestaan kun sillon olin niin hätänen.
 
Kalm
07.11.2002 16:03:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

marshall vs100 mulla on... ja kun koitin sitä joskus looppiin ni ei kuulunu inahdustakaan... mutta nyt meen koittamaan sitä varmuuden vuoksi uudestaan kun sillon olin niin hätänen.
 
Uskoisin että paremmin se tuon loopin loopin returnin kautta toimii kuin normaali-inputissa, ellei
tuossa VS:ssä ole looppia sijoitettu jotenkin oudosti. (kuten esim. marsun 5210:ssa missä loopin paikka on niin oudossa kohtaa vahvistinketjua ettei siinä toimi oikein mikään laite fiksusti? Jos en nyt aivan väärin muista niin ei tainnut edes mastervolume vaikutaa jos loopista jotain syötti?).
 
V-ampista driveboost pois,gainia pienemmälle ja ylimääräiset efektit pois niin saattaa jopa onnistua. .
 
Dumb
08.11.2002 09:24:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dumbilla oli joku mosvalve, mutta hän varmaan kertoo siitä enemmän, halpa se kuitenkin oli ? ellen väärin muista.
 
Joo, Tube Works MosValve trankkupääte löytyy räkistä ja hyvin toimii. Tehoa löytyy 2x80W ja takaa löytyy kaksi (tai neljä, en muista) 4ohmin lähtöä. Säätiminä on ainoastaan Gain (=volume) ja Preesens (molemmille kanaville omansa).
 
Mulla ei ole juurikaan muista trankkupäätteistä kokemusta, joten en voi vertailla soundia muiden kanssa, mutta mitään valittamista ton MosValven suhteen ei löydy. Hyvä soundi siinä on.
 
Kuten olen jo aiemin täälläkin valittanut, niin POD Pron kanssa tuosta päätteestä alkaa hieman tehot loppumaan kesken kun PODin ulostulon haluaisi pitää aika lailla pienellä. Mesan etusen kanssa päätettä tarvitsee 'avata' korkeintaan hieman yli neljännes (!).
 
Mulla on ollut toi pääte nyt kaksi ja puoli vuotta eikä kertaakaan ole ollut minkäänlaisia ongelmia! Yksi luotettavimmista laitteistani, ehdottomasti.
 
Ostin ton päätteen Down Town Guitarsin (nyk. Musamaailma Retails) muuttomyyntien aikana. Oli myyntitililaite ja hintaa 1800-2000mk. Ei siis paha hinta noin hyvästä trankkupäätteestä.
 
Jos jostain tollasen päätteen löydät niin testaa ihmeessä ja jos et sitä osta niin ilmoittele täällä kun toi MacGyver ainakin olisi kiinnostunut tuosta MosValvesta(ni)...
 
DJjuki
08.11.2002 12:36:24
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harmi kun en ole vielä päässyt kunnolla testaamaan bändisoitossa tuota Velocityä; oli niin kiire että ehdin ainoastaan koittaa toimiiko se ylipäänsä :Ž
 
-juki
 
haist vittu sit
08.11.2002 14:07:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no joo... nyt sain jotenkin toimimaan sen loopin kautta.. vähän hassua kyllä kun välillä alkaa kuulua sellanen jumalaton kirkas paska soundi ja kun vähän potkii vahvaria niin sitten taas toimii jonkun aikaa... mikä lienee vikana. no paremmalta jokatapauksessa kuulostaa kun inputista. päättäri olis kova sana.
 
haist vittu sit
08.11.2002 14:12:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kävin katsomassa sitä rocktronia thomannin sivuilla... mitenkä hyvin tollanen 2x50w riittää... mulla on marshallin joku 2x12 kaappi ja ajattelin joskus ostaa 4x12 kaapin.
 
JuSu
08.11.2002 14:44:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kävin katsomassa sitä rocktronia thomannin sivuilla... mitenkä hyvin tollanen 2x50w riittää... mulla on marshallin joku 2x12 kaappi ja ajattelin joskus ostaa 4x12 kaapin.
 
Riittää mihin? Bänditreeneihin? Juu. Klubikeikalle? Juu. Stadionille? Ei, mutta siellä mikitetään kuitenkin (kuten myös monissa paikoissa, joissa 2x50 W riittäisi ilmankin).
 
JuSu
 
haist vittu sit
08.11.2002 16:09:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aattelin vaan ku se on transistori ja sitä rataa... tuli kyllä homma selväks.
 
JuSu
08.11.2002 16:15:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aattelin vaan ku se on transistori ja sitä rataa... tuli kyllä homma selväks.
 
Sorry, ei ollut tarkoitus olla tyly. Eli kyllä tuolla 2x50 W ajaa ihan hyvin vaikka kahta 4x12" kaappia.
 
JuSu
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «