Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Neural Amp Modeler - ilmainen kilpailija Tonexille yms
1
superfly
24.03.2023 09:14:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olikos tästä jo juttua? Vaikuttaa erittäin lupaavalta projektilta. Youtubesta löytyy paljon matskua aiheesta.
 
https://bedroomproducersblog.com/2023/03/14/neural-amp-modeler/
 
Killing internet dragons is serious business!
Antti1
24.03.2023 09:31:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei varmaan mitään laajempaa keskustelua vielä ainakaan.
 
Toi on varmaan teknisessä mielessä noista kaikista tarkin, ainakin noita vaiheen "nollaustestejä" kuunnellessa ihan reilusti lähempänä. Se on sit eri asia kuuluuko ko. ero tai tuntuuko se merkittävästi erilaisemmalta/paremmalta soittaessa. Mä en jaksanut testata, kun on niin paljon muutakin romua ja softaa jo leikkikaluina, mutta hyvältähän se(kin) kuulostaa.
superfly
24.03.2023 09:44:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tykkäilen tuosta käyttöliittymästä, siinä ei ole mitään ylimääräistä. Se on vain "vahvistin". Esim Tonexissa on välitön option paralysis päällä kun on kaikkea tarjolla.
 
Killing internet dragons is serious business!
charvette
24.03.2023 10:09:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyy myös aktiivinen Facebook ryhmä.
 
PIM
26.03.2023 16:39:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikasesti kokeilin NAMia ja selvästi enemmän näyttäis vaativan laskentatehoa kuin Tonex. 2014 mallin Getac Win10 tabletilla (i5-4300u prossu) samoilla sample ratella ja bufferilla taskmanager näytti Tonexin CPU kuorman vaihtelevan 1-3% välillä ja NAMin yli 12%. NAMissa mulla oli pelkkä vahvistincapture ilman IR:ää ja Tonexissa vahvistin- ja kaappicapturet + reverbiä mausteeksi. Bufferia joutu venyttämään NAMilla jo niin isoksi että pääsi eroo naksuista ja poksuista, että latenssi alkoi jo selvästi haittaamaan soittoa.
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Kenkuru
09.04.2023 17:07:38 (muokattu 09.04.2023 17:08:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeilin päivän verran ja täytyy sanoa, etten ymmärrä miksi pöhinä tän ympärillä on.
Suurin osa noista captureista on aika huonoja ja yhtään tajunnan räjäyttää ei löytynyt.
 
Käytin referenssinä Neuralin Soldano plugaria ja yksikään noista ei päässyt lähellekään.
Tietysti voi olla, että tällä haetaan jotain muuta kuin hyvää kitara soundia.
 
Humanoid
10.04.2023 07:45:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kenkuru: Kokeilin päivän verran ja täytyy sanoa, etten ymmärrä miksi pöhinä tän ympärillä on.
Suurin osa noista captureista on aika huonoja ja yhtään tajunnan räjäyttää ei löytynyt.
 
Käytin referenssinä Neuralin Soldano plugaria ja yksikään noista ei päässyt lähellekään.
Tietysti voi olla, että tällä haetaan jotain muuta kuin hyvää kitara soundia.

 
Tarkoittaa varmaan sitä, että capturet ovat sitten kehnolaatuisia?
Mitä itse olen tuota testaillut, niin varsin kelpo systeemi, ja reagoi hyvin vahvistimen säätöihin vielä "lennostakin".
 
Vertailuvideoitakin on tehty: https://www.youtube.com/watch?v=aXSnQzF-liE&t=802s
 
Jaketsu
30.04.2024 19:22:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.dimehead.de/
 
Tälle julkistettiin näemmä hardware-yksikkö ihan hiljattaen. Preorder hinta 595e, latenssia 0,5ms, käyttöliittymä vaikuttaa aika karulta. Jäädään seuraamaan mielenkiinnolla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «