Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: trubaduurivehkeet
1
pikkumies
23.02.2024 14:53:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Satunnaista keikkailua varten olen jossain vaiheessa hankkimassa äänentoistolaitetta. Pitäisi saada kytkettyä kitara ja 1-2 laulumikrofonia mutta pohdin tässä etuja pa + mikseri vs trubaduurivahvistin. Trubaduurivahvistimista olen pohtinut vaihtoehdoksi Harley bentonin streetboxia, koska siinä olisi 3 kanavaa eli juuri se mitä tässä tilanteessa tarvitsisin ja etuna olisi myös kevyt ja simppeli kokonaisuus ja vieläpä omalla akulla.
 
Onko jollain kyseisestä laitteesta kokemuksia? Jonkin verran youtubevideoarvosteluja löytyy mutta ei mitenkään kohtuuttoman paljon.
 
Hinnalla on väliä, montaa sataa en haluaisi laitteisiin laittaa.
 
vekotin75
23.02.2024 15:38:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen tehnyt satunnaisia trubakeikkoja Mackien pikkumikserillä (10 kanavaa, efektit mukana) ja parilla Db:n Aktiivikaapilla.
 
Näillä vehkeillä tarvittaessa roudaus onnistuu "yhdellä vedolla" pa:n puolesta. Tällä setillä pystyy myös tekemään pieniä bändikeikkojakin, jos tarvetta on. Mielestäni soundi on ihan ok, varsinkin kun koko setti menee henkilöauton takaluukkuun kitaran kera.
 
Mackien mikseri oli muistaakseeni uutena 300 euron paikkeilla, ja kaapit noin 200 euroa kappale. Eli käytettynä vastaavan setin saa varmasti edullisesti.
 
nightbird
23.02.2024 20:22:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pieni laajemmalle säteilevä tolppakaiutin jossa mikseri.
Itseäni mainostaen ja esimerkin omaisesti katso nimimerkilläni myynnissä oleva Proelin tolppasyteemi.
Toimii akullakin, saa kinni mikin, soittaa voi myös blutoothin ja muisti-tikun kautta.
Hinta ei päätä huimaa, alle kolmensadan,
Tämä tai vastaava niin pärjäät hyvin.
 
Tami
24.02.2024 11:13:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suurin vedenjakaja on tuo akun tarve... Mikäli pitää olla akkumahdollisuus, on valikoima kapeampi. Se miten usein semmoinen tilanne tulee eteen, on sitten kysyjän ratkaistavissa.
 
Yleisesti kannatan mikseri + PA-yhdistelmää, koska se taipuu moneen muuhunkin juttuun. Tuommoinen trubavahvari on kätevä, mutta baarikeikalla tai isommassa paikassa se on huono, kun semmoisen nostaminen ylös ihmisten korvien tasalle on vaikeaa. Pitseriassa sulosoinnut hukkuvat ihmisten polviin...
 
Eli pikkumikseri jossa kaiku ja sitten aktiivikaappi tolpannokkaan...
 
Tuosta
Mikseri: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1897518
ja alkuun vaikka 1 kaappi: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1879378
 
Kuuluu kilometrin kauemmas kuin tuommoinen streetbox eikä ole hinnalla pilattu. Nuo vain esimerkkinä, tuommoisia parinsadan paketteja on torilla jatkuvasti.
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «