Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Godin session
1
petepawn
18.12.2023 21:42:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,
on vähän kitarakuume. Olen 15v jälkeen palannut kitaraan ( Epi SG G-400) ja käyn vauhdilla nettikurssia, koska vanhoja pohjia on.
 
Kävin eräässä suuressa soitinkaupassa eilen ja istuin tunnin kokeilemassa erilaisia vaihtoehtoja. Muhun teki hiton suuren vaikutuksen akustisesti näppäillessä Godin Session HT. Sen kaula pienehköihin käsiini tuntui just siltä. Ystävällinen myyjä neuvoi vahvistinhuoneeseen, missä sähköä en yhteenkään vahvariin saanut pistorasioista..
 
No, hinta on yli 200€ kalliimpi kuin eräässä tunnetussa verkkokaupassa ja vierailemassani suurmyymälässä tuntui että saman mallin kahden eri värivaihtoehdonkin välillä oli mielestäni eroa.
 
Onko teillä kokemuksia/suosituksia tai hyvä vaihtoehto, jota kannattaisi kokeilla?
 
Kuinka paljon merkitsee esim. Musamaailman uusien kitaroiden ostolle tarjoama "setup"?
 
mpekkanen
18.12.2023 21:53:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petepawn: Kuinka paljon merkitsee esim. Musamaailman uusien kitaroiden ostolle tarjoama "setup"?
 
Godin kitaroista ei ole kokemusta. Musamaailmasta olen ostanut useamman kitaran ja ainakin ne ovat olleet ihan hyvin säädettyjä.
Itse yrittäisi vähän tingata kivijalasta ja mainita verkkokaupan hinta. Verkkokaupan kitarat kai myydään ilman sen kummempia säätöjä, eli ne joutuu joku itse ruuvaamaan tai sitten viedä jollekin kitarasepälle, joka ottaa säädöistä oman korvauksen.
 
En tiedä minkä hintainen tuo Godin on mutta ainakin Musamaailman japanilainen Tokai TST-50 on erinomainen soitin ja se on uutena 995€. Kannattaa kokeilla jos ei ole entuudestaan tuttu.
 
petepawn
18.12.2023 21:58:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos nopeasta vastauksesta, vaikka ei tässä tuli ole hännän alla...
Juu, Tokai on kanssa kiinnostava merkki lukemieni arvosteluiden perusteella. Pitääpä ajaa kokeilemaan.
 
mpekkanen
18.12.2023 22:10:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petepawn: Kiitos nopeasta vastauksesta, vaikka ei tässä tuli ole hännän alla...
Juu, Tokai on kanssa kiinnostava merkki lukemieni arvosteluiden perusteella. Pitääpä ajaa kokeilemaan.

 
Itse ostin loppukesästä japanilaisen Tokain TTE-55 telecasterin ja tykkäsin siitä niin paljon, että ostin myös straton. Molemmat on minusta tosi hyviä kitaroista ja ne on varsinkin hintalaatusuhteeltaan aivan huippuja.
Suosittelen ainakin kokeilemaan. Stratoa saa myös sellaisena mallina, missä on humbucker tallassa. Taitaa olla aika samoissa hinnoissa.
Säädöt noissa kitaroissa oli täysin kohdillaan ja molempiin tuli gigbag mukaan.
 
petepawn
15.02.2024 20:45:31 (muokattu 15.02.2024 20:47:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei, palaan asiaan nyt reilun kuukauden Godin Session HT:n omistaneena. Kävin soittelemassa ( kokeilemassa) lähinnä Stratoja (Player), mutta muutamaa muutakin ( Schechter, Yamaha jne). Hyviä varmaan kaikki oli, mutta F-Musiikin jouluale toi Godinin hinnan samalle tasolle, joten ostin. Kitara on parempi kuin soittaja, mutta ehkä jälkikäteen yllätyin hieman skaalan olevan pidempi kuin vanhassa SG:ssäni. No, soittelen vielä molempia lähes päivittäin ja huomaan kyllä eron soundissa: SG rokkaa, Godin soi.
 
Vahvistimena kotisoitossa on nykyään Saksan kaupasta tilattu Catalyst 60.
 
Kiitos vielä kerran neuvoja antaneelle.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «