Muusikoiden.net
08.06.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson melody maker
1 2 3 4 520 21 22 23 24
Karipiirto
10.04.2007 16:13:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fidut se mitään vaikeeta oo. Hankalempaa ehkä kuin jossain tilulilussa mutta kyllä sinne pääsee mihin tarviikin.
 
Pääsee toki mutta niin pääsee klassisessa kitarassakin. Se nyt vain on vähän eri asia että maksaako vaivaa tapella kättä johonkin epämukavaan asentoon sinne päästäkseen. Minusta kitaran soitto on jo itsessään sen verran haasteellista puuhaa etten sitä enää hankaloita tällaisilla asioilla. Kyllähän nämä on melko soittajakohtaisia asioita mutta itselleni Lespa ei vain sovi. Ja tuo ylänauhoille pääsy on vain yksi syy siihen miksi se ei sovi. ;)
 
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
Joees
10.04.2007 17:49:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pääsee toki mutta niin pääsee klassisessa kitarassakin. Se nyt vain on vähän eri asia että maksaako vaivaa tapella kättä johonkin epämukavaan asentoon sinne päästäkseen. Minusta kitaran soitto on jo itsessään sen verran haasteellista puuhaa etten sitä enää hankaloita tällaisilla asioilla. Kyllähän nämä on melko soittajakohtaisia asioita mutta itselleni Lespa ei vain sovi. Ja tuo ylänauhoille pääsy on vain yksi syy siihen miksi se ei sovi. ;)
 
Juu, tottakai jokanen diggaa mistä diggaa :-)
 
Kitaran soittaminen on just niin vaikeeta kuin haluut sen olevan, tai just niin helppoa kuin haluut sen olevan ;-)
LP:ssä ei itselleni ole mitään muuta kuin se paino. Tällanen saatanan rääpäle luhistuu alle ihan kunnollisellakin hihnalla :-) Jos kauan tarvii kannatella moista...
 
Periaatteessahan sun ei tarvi päästä kuin yhdellä kielellä sinne korkeelle. Ja se on se ohuin-e. Muitten kielten viimeisimpien nauhojen äänethän löytyvät sitten jo muualtakin.
 
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
elbowski
10.04.2007 17:55:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä olisi kans hieno, DC kahdella P90:llä 652 euroa:
http://guitare.playback-europe.com/ … paul_faded_dc_satin_ebony-9314.html

 
Helevettiläinen, pitää varmaan taas kesän aikana laittaa kitara vaihtoon mikäli hinta ei nouse.
 
Texas is the reason. Texas forever.
ministeri
10.04.2007 21:19:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä olisi kans hieno, DC kahdella P90:llä 652 euroa:
http://guitare.playback-europe.com/ … paul_faded_dc_satin_ebony-9314.html

 
Mulla on tollainen keltaisena. Tosi murea vehje. Tykkään vaikkakin toi pintakäsittely on aika arka.
 
hilipatihippan
Karipiirto
10.04.2007 21:35:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LP:ssä ei itselleni ole mitään muuta kuin se paino. Tällanen saatanan rääpäle luhistuu alle ihan kunnollisellakin hihnalla :-) Jos kauan tarvii kannatella moista...
 
Yksi keikka takana ja paino juuri häiritsi kun olen nyt kumminkin sitä Van Halen -koulukuntaa että lavalla tulee pomppia ja liikkua. :)
 
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
Paby
10.04.2007 22:00:17 (muokattu 10.04.2007 22:00:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä olisi kans hieno, DC kahdella P90:llä 652 euroa:
http://guitare.playback-europe.com/ ... paul_faded_dc_satin_ebony-9314.html
 
Mulla on tollainen keltaisena. Tosi murea vehje. Tykkään vaikkakin toi pintakäsittely on aika arka.

 
Jos keskustellaan faded-malleista, niin löytyy tuolta perus-lentoveetäki (faded...) halvalla.
http://guitare.playback-europe.com/ … ying_v_faded_worm_cherry-13153.html
 
Bensaa gaasu-liekeille! Kelpais ainakin mulle.
 
"Honey! C'mon over here, Sugar-buns. This machine just called me an asshole! "
Räbbänä
10.04.2007 22:07:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos keskustellaan faded-malleista, niin löytyy tuolta perus-lentoveetäki (faded...) halvalla.
http://guitare.playback-europe.com/ … ying_v_faded_worm_cherry-13153.html
 
Bensaa gaasu-liekeille! Kelpais ainakin mulle.

 
Voe häättänäh, taitaa kyllä nyt palaa bensat, kaasut metanolit ja kaikki muu pasha samassa kopassa kun alkaa olla jo melko paha GAS.
 
"Oujee"
duc
10.04.2007 22:11:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voe häättänäh, taitaa kyllä nyt palaa bensat, kaasut metanolit ja kaikki muu pasha samassa kopassa kun alkaa olla jo melko paha GAS.
 
Ei olis paljon kalliimpi tälläinen kolmimikkinen V:
http://guitare.playback-europe.com/ … aded_3-pickup_worm_ebony-12797.html
 
papitsu
10.04.2007 22:35:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei olis paljon kalliimpi tälläinen kolmimikkinen V:
http://guitare.playback-europe.com/ … aded_3-pickup_worm_ebony-12797.html

 
Paitsi että kolmimikkinen on ruma. Ja punanen on mustaa hienompi.
 
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
duc
10.04.2007 22:41:36 (muokattu 10.04.2007 22:42:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paitsi että kolmimikkinen on ruma. Ja punanen on mustaa hienompi.
 
Musta on kyllä tylsä väri, mutta itse olen kyllä tykännyt aina siitä miltä kolmimikkiset Gibsonit näyttävät. Itse laittaisin varmaan tuohon humpparikokoisen P90:n keskimikiksi niin tulis monipuolisuutta lisää soundeihin.
 
Hannu H.
11.04.2007 10:48:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko suomen kaupoissa missään näkyny noita? Mimmosia hintoja lienee?
Entä tuleeko tuohon englannin putiikin hintaan muuta kuin tuo 30e toimituskulut lisäksi?
 
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella
Numb
11.04.2007 11:05:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LP:ssä ei itselleni ole mitään muuta kuin se paino. Tällanen saatanan rääpäle luhistuu alle ihan kunnollisellakin hihnalla :-)
 
Eivät ne kaikki niin painavia ole. Täytyy vain löytää se kevyt & hyvin soiva. En ole omaani ihan tarkkaan punninnut, mutta paino lienee n. 3,7 kg. Se on aika kohtuullinen paino kitaralle, ja pieni Les Paulille.
 
Eilen kun soittelin ilman vahvistinta, minulle selkisi miksi ihastuin juuri tähän Les Pauliin. Siis painottomuuden lisäksi. Se on se, että soittaessa koko kitara soi. Tässä on siis kyse juuri siitä miltä se soittaessa tuntuu.
 
En usko, että jonkun muun vahvistimen kautta soittamana erottaisin omaani muista Pauleista. Mutta kun soittan ilman vahvistinta, ääni tuntuu kuuluvan joka puolelta kitaraa, ja koko kitara elää. Samalla tavoin se elää, kun vahvistimen kautta soittaa, mutta silloin tietenkään tuo akustinen ääni ei ole korvinkuultava.
 
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
Joees
11.04.2007 12:51:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eivät ne kaikki niin painavia ole. Täytyy vain löytää se kevyt & hyvin soiva. En ole omaani ihan tarkkaan punninnut, mutta paino lienee n. 3,7 kg. Se on aika kohtuullinen paino kitaralle, ja pieni Les Paulille.
 
Eilen kun soittelin ilman vahvistinta, minulle selkisi miksi ihastuin juuri tähän Les Pauliin. Siis painottomuuden lisäksi. Se on se, että soittaessa koko kitara soi. Tässä on siis kyse juuri siitä miltä se soittaessa tuntuu.
 
En usko, että jonkun muun vahvistimen kautta soittamana erottaisin omaani muista Pauleista. Mutta kun soittan ilman vahvistinta, ääni tuntuu kuuluvan joka puolelta kitaraa, ja koko kitara elää. Samalla tavoin se elää, kun vahvistimen kautta soittaa, mutta silloin tietenkään tuo akustinen ääni ei ole korvinkuultava.

 
Juu, tottahan tuo on tiedossa että noissakin on eroja painon suhteen. Mulla on muistaakseni sen päälle neljä kiloa. Lähemmäs puolta varmaan.
Mutta noin yleisesti voi kyllä sanoa että LP on kohtuullisen painava soitin, verrattuna vaikka just stratoihin ja teleihin. Eikä se SG paina myöskään yleensä kauheesti.
Eikä mua se paino siinä silleensä haittaa, tuo hyvä hihna helpottaa kyllä paljon. Ja itsehän juuri tuon LP:n halusin, niin ei parane valittaa ;-P
 
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
Karipiirto
11.04.2007 12:57:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta noin yleisesti voi kyllä sanoa että LP on kohtuullisen painava soitin, verrattuna vaikka just stratoihin ja teleihin. Eikä se SG paina myöskään yleensä kauheesti.
 
Lisäksi sen body on melkoisen tuhti ja kulmikas ainakin kun on straton sulaviin linjoihin tottunut. ja istualta soitettaessa sen reuna painaa ikävästi rintaan.
Ja se kaulan kulma, jonka johdosta kielet on niin korkealla rungosta on näin pidemmällä aikavälillä osoittautunut liian hankalaksi itseni kaltaiselle tumpulalle. ;)
 
Hyvä soitin mutta ei täytä kaikkia ominaisuuksia mitä kitaralta haen. :)
 
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
Numb
11.04.2007 13:00:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä soitin mutta ei täytä kaikkia ominaisuuksia mitä kitaralta haen. :)
 
Ei minullakaan. Siksi myös strato 8)
 
Vai saako sitä sanoa stratoksi, kun se on ESP... ;)
 
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
Karipiirto
11.04.2007 13:01:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vai saako sitä sanoa stratoksi, kun se on ESP... ;)
 
Näyttääkö se stratolta? Jos, niin se on strato. ;)
 
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
Joees
11.04.2007 13:31:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisäksi sen body on melkoisen tuhti ja kulmikas ainakin kun on straton sulaviin linjoihin tottunut. ja istualta soitettaessa sen reuna painaa ikävästi rintaan.
Ja se kaulan kulma, jonka johdosta kielet on niin korkealla rungosta on näin pidemmällä aikavälillä osoittautunut liian hankalaksi itseni kaltaiselle tumpulalle. ;)
 
Hyvä soitin mutta ei täytä kaikkia ominaisuuksia mitä kitaralta haen. :)

 
Nuo eivät oo mua haitanneet millään tavalla. Vaikkakin Ruokankaan sulavilla linjoilla olen tottunut soittamaan :-P
Pääasiassa mä tolla istualtaan himassa soittelen, eikä oo tuntunut mitenkään erityisen kulmikkaalta.
 
Nuo on vaan tottumiskysymyksiä. Mulla menee ihan yhtä hyvin stratot kuin lepakot. :-)
 
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
ministeri
11.04.2007 16:18:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisäksi sen body on melkoisen tuhti ja kulmikas ainakin kun on straton sulaviin linjoihin tottunut. ja istualta soitettaessa sen reuna painaa ikävästi rintaan.
 
Heh. Kokeiles joskus jotain 335 mallia. Kun aloin itse soittamaan sellaisella niin alkuun tuli oikeaan käsivarteen sisäpuolelle mustelma...mutta siihen tottui kyllä.
 
hilipatihippan
Karipiirto
11.04.2007 16:55:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh. Kokeiles joskus jotain 335 mallia. Kun aloin itse soittamaan sellaisella niin alkuun tuli oikeaan käsivarteen sisäpuolelle mustelma...mutta siihen tottui kyllä.
 
Uuh, pistit pahan. ;)
Myönnetään että noihin paksukaisiin verrattuna se lespa on melkoisen sulava peli. :)
 
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
papitsu
11.04.2007 17:19:39 (muokattu 11.04.2007 22:12:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uuh, pistit pahan. ;)
Myönnetään että noihin paksukaisiin verrattuna se lespa on melkoisen sulava peli. :)

 
Mitä vikaa 335:sissa muka on? Eihän tuo mikään tilukeppi ole, mutta en minä semmosta haluakaan. Täst mie tykkään. Semmoset stratot on ihan liian pieniä ja kevyitä, eihän niistä mitään kunnon tuntumaa edes saa. :)
 
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 520 21 22 23 24

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «