Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Muut soittimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kiippareista ja soundeista
1
BaariMikko
27.01.2003 23:12:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirjoitellessani vastausta tuohon sähköpianotopikkiin rupesin pohtimaan oman synani monipuolisuutta, ja samalla tuli mieleen yksi asia: vaikka synani onkin omasta mielestäni varsin monipuolinen vehje ja soundivalikoima hyvinkin laaja, olen jumittunut käyttämään lähes aina samoja kolmea-neljää soundia. Valtaosan ajasta soitan aina yhdellä tietyllä sähköpianosoundilla, yhdellä tietyllä urkusoundilla tai itse tekemälläni moog-imitaatiolla, vaikka ainakin urkujen ja rhodesien osalta valikoimaa riittäisi. Akustiselle pianolle ei ole oikein ollut käyttöä vähään aikaan, mutta niistäkin valitsen yleensä aina yhden ja saman. Eikä kyse ole siitä, että muut soundit olisivat huonoja, jotenkin sitä on vain tottunut niihin tiettyihin soundeihin ja vaikka muut soundit saattavat kuulostaa tietyllä tapaa jopa "hienommilta" kuin yleensä käytössä ovat soundit, mutta jotenkin niille tuntuu löytyvän aika huonosti käyttöä. Lisäksi olen havainnut, että tietyt soundit, kuten jouset ja torvet, ovat jääneet lähes kokonaan vaille käyttöä(samoin kuin kitarat ja bassot, mutta se selittyy sillä, että arsenaalista löytyvät em. soittimet ihan aitoina).
 
Mitenkä teillä muilla, onko käytössänne synan koko soundiarsenaali vai onko muillakin käytössä vain murto-osa synan soundivalikoimasta?
 
Listen to the music, not the song
Pianismi
28.01.2003 09:26:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkä teillä muilla, onko käytössänne synan koko soundiarsenaali vai onko muillakin käytössä vain murto-osa synan soundivalikoimasta?
 
Itselläni olisi about 3.500 soundia jo valmiina....käytän niistä useammin kuin kerran kuussa ehkä kahtakymmentä, ei kukaan oikeastaan tewe mitään 30 eri trumpettisaundilla.....ta ino mistäs sen tietää...
 
Jos nyt ostaisin synaa katsoisin lähinnä, rhodes urku ja piano soundit...
 
Tää ois semmosta hevahtavaa jazz-groovea....eli soita vähän saksalaisemmin.

28.01.2003 10:35:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkä teillä muilla,
 
Joo sama homma mulla. Kai sitä on vaan niin tottunu, ja kun bändin kanssa soittaa niin se bändin äänimaailma on jo muotoutunu aika vakioksi.
 
Eriasia on sit levytyspuuhat joissa kannattaa hakea eri soundeja. Vaikka yksittäinen saundi olis ohan perseestä niin kummasti oon huomannu et se sattuukin kyseiseen biisiin kuin "sormi nenään" kun se välittää sen biisin tunnelmaa oikealla tavalla.
 
"Lauluni tulevat jostain tuolta siniseltä taivaalta" Unto Mononen

28.01.2003 21:49:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ei kukaan oikeastaan tewe mitään 30 eri trumpettisaundilla.....ta ino mistäs sen tietää...
 
ei se määrä, vaan se laatu...
 
niin no joo... tai ehkä ei.
Casse
29.01.2003 21:00:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkä teillä muilla, onko käytössänne synan koko soundiarsenaali vai onko muillakin käytössä vain murto-osa synan soundivalikoimasta?
 
En ole jumittunut täysin samoihin soundeihin, mutta aika paljon kylläkin. Silloin tällöin seikkailen soundien välillä ja kattelen muitakin soundeja. Mutta perussoundeilla soitan suurimman osan ajasta.
 

29.01.2003 21:12:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tänään sattui hassu tilanne aiheeseen liittyen:
oli keikka ja jouduin oudolla synalla soittelee (korg n1).
keikka meni aika hyvin kun räpelsin vaan nappuloita kun etin sitä yhtä käyttökelposta soundia. painoin vielä vahingossa arpeggiaattorin päälle ---> epämääräistä korviahivelevää ulinaa... se siitä keikasta sitten.
 
suosittelen lämpimästi:
1. tutustu soittimeesi
2. kaiva siitä ulos pari hyvää soundia
3. heitä loput pois
4. tee jotain omia soundeja, miel. hyviä
5. vaihda soitinta
 
niin no joo... tai ehkä ei.
KB
29.01.2003 21:47:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

4. tee jotain omia soundeja, miel. hyviä
 
Siinä se.
 
"Difficile est satiram non scribere"
MCveisti
30.01.2003 09:04:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Mitenkä teillä muilla, onko käytössänne synan koko soundiarsenaali vai onko muillakin käytössä vain murto-osa synan soundivalikoimasta?"
 
Itse yritän etsiä synastani uusia juttuja, mutta aina päädyn pääosin samoihin soundeihin. Jos muokkaan jotain uutta soundia, huomaan hetken päästä, hei tää on hyvä, mutta oon tehnyt tällasia jo aikasemmin! Pääosin linja alkaa pysyä samana... Sinänsä pitäis ostaa varmaan uusi syna jos haluis ottaa käyttöön jotain uutta...
 
Thomas
30.01.2003 11:53:21 (muokattu 30.01.2003 11:55:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on about 20-30 soundia jota käytän vakituisesti (toki on monia soundeja joita käytän tarve kohtaisesti). Osa on oma tekemiä , mutta teen aika paljon myös sellaista, että otan valmiin soundin ja muokkaan sitä uuteen uskoon haluamallani tavalla. Niin ja niissä soundeissa jotka yleensä itse teen, pyrin tavoittelemaan jotain erikoisempaa juttua
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «