Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Muut soittimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Herkkä mikrofoni?
1
flikflak
23.05.2019 21:14:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haluaisin äänittää hiljaisia ääniä. Ja joskus kovia, mutta sen verran kaukaa, että pitäisi olla herkkyyttä?
 
Millainen mikrofoni pitäisi olla? Tai muu systeemi?
 
Olen koittanut jollain Roden kameramikillä äänittää näitä, mutta kun sitten kovennan kompuralla, että kuuluisi kovemmin, nousee kohina liiaksi.
 
olikheter är vad som gör oss electwonisch.
basisti1971
24.05.2019 06:09:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
flikflak: Haluaisin äänittää hiljaisia ääniä. Ja joskus kovia, mutta sen verran kaukaa, että pitäisi olla herkkyyttä?
 
Millainen mikrofoni pitäisi olla? Tai muu systeemi?

 
Konkat ja elektreetit ovat pääsääntöisesti herkempiä kuin dymaamiset mikit, mutta poikkeuksia toki löytyy.
 
Etenkin konkissa tekee usein kiusaa heikko maksimiäänenpaineen kesto, joten jos tarve on todella hiljaisten -20dB ja todella kovien +90dB äänten tallentamiseen, parempi on käyttää kahta mikkiä.
Ainakin jos dynamiikalle ja taajuustoistollekin asettaa jotain vaatimuksia.
 
Erityisherkkyyttä ja -suuntaavuutta parannetaan yleensä paraboliheijastimin, noita saa sekä valmiina että tehdään itse.
 
T:Samuli
 
Sax-pappa
24.05.2019 08:59:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

basisti1971: Moi.
 

 
Konkat ja elektreetit ovat pääsääntöisesti herkempiä kuin dymaamiset mikit, mutta poikkeuksia toki löytyy.
 
Etenkin konkissa tekee usein kiusaa heikko maksimiäänenpaineen kesto, joten jos tarve on todella hiljaisten -20dB ja todella kovien +90dB äänten tallentamiseen, parempi on käyttää kahta mikkiä.
Ainakin jos dynamiikalle ja taajuustoistollekin asettaa jotain vaatimuksia.
 
Erityisherkkyyttä ja -suuntaavuutta parannetaan yleensä paraboliheijastimin, noita saa sekä valmiina että tehdään itse.
 
T:Samuli

 
Toinen vaihtoehto suuntaavuuden ja herkkyyden parantamiseksi on haulikkomikrofoni.
https://www.stpaulssound.fi/tuottee … /mikrofonit/haulikkomikrofonit/304/
 
flikflak
24.05.2019 15:15:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vinkeistä! Tsekkailen näitä!
 
olikheter är vad som gör oss electwonisch.
Kumiankka
28.05.2019 06:21:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Primo EM-172 elektreettikapseli on harrastajien suosiossa. Pui audio 5024l melko lähellä speksit käsittääkseni. Ei mikään maailman paras mutta hyvä kompromissi munsta
 
oksatboys
01.06.2019 10:24:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

flikflak:
Millainen mikrofoni pitäisi olla? Tai muu systeemi?

 
Mitä etuastetta käytät? Ei vähempi kohinaisesta mikistä ole iloa jos etuasteen pohjakohina on suurempi.
 
Pauli Lappalainen
01.06.2019 11:13:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä neuvojen antaminen olisi helpompaa jos tietäisi mitä äänitetään ja millaisessa ympäristössä. Myöskin se, että onko taajuusvasteen oltava tasainen jne....
 
Chaplin
17.06.2019 00:55:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Compressorilla nuo on ennen hoidettu
 
USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki?
JoKo
18.06.2019 17:09:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DPA 4006 on yksi hiljaisimmista mikeistä minkä tiedän. Mikietuasteen suhteen pärjää kyllä melkein millä vain. Huoneen oma kohina on sitten oma lukunsa, itse olen käyttänyt izotopen rx-softaa näiden siivoamiseen.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «