Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Millaisen bändin haluaisit perustaa?
1 2 3 4 5101 102 103 104 105
musamies
27.02.2020 21:26:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Jos tarviit basistia, niin oon käytettävissä.
 
Luulen, että bändissä, jossa pääasiassa juodaan kaljaa, tarvitsee eniten roudaria...
 
Onhan bändissä soittaminen kaljatarjoilun suhteen aika hyvä harrastus.
 
Oisko se menestys jos tekis kaljapulloista urut Nasse-setä tyyliin... Näköjään en tehtykin jo:
 
https://youtu.be/MR3QUk47SfM
 
TheFunkyOneDeluxe
26.03.2020 15:39:50 (muokattu 26.03.2020 15:52:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.youtube.com/watch?v=0a4MjNbqknE
 
Mä haluaisin duunaa tällaista musaa. Nauhoittanut iPhonella. Basso on aika paska, koska näpytin sen siinä. Odottelen tässä, että saisin hankittua MacBookin, niin sitten voisi tehdä jotain biisejä enemmän sekä tarvitsen oikeasti virityspedaalin, että ei joka kerta täydy uudelleen virittää päin honkia.
 
Mulla geeneissä todettu, että hyvin epätodennäköistä, että olisi hyvää korvakuuloa. Paikkaan sen sillä, että koitan etsiä biiseistä ja omasta soitosta skaaloja ja sitten tunnistan mitkä ovat riitasointuja ja koitan vaan laittaa sitten sopivia sointuja vaikka välillä laitan niitä ristiin ja rastiin.
 
Kuitenkin itse kysymykseen, niin haluaisin duunata Opium Den Musicaa. Se on ollut lapsuudesta saakka jo haave, koska kukaan ei ole tehnyt sitä musaa niin kuin olen toivonut.
 
Mulla idea on, että hyvin vähän säröä, mutta sellaista pientä overdrivea (jos olen ymmärtänyt oikein) ja sitten kuitenkin gruuvia, että voisi olla jonkinlainen Topi Sorsakosken tyyppinen laulaja (RIP).
 
Kun vaikka Agents, niin se on liian puhtoista. Joskus tekee mieli jopa kulkea Varg Vikernesin tietä ja nauhoittaa pelkästään iPhonella.
 
Ongelma on, että olen teininä joskus soittanut bändissä bassoa noin viidet harjoitukset ja sitä kautta ei ole oikein jammailu tullut veriin, mutta mä olen huomannut lähiaikoina, että #musiikkikuuluukaikille ja se, että jos on hyvä korvakuulo ja ei osaa tehdä hyvää musaa kertoo vaan siitä, että ei ole järin hyvä musamaku.
 
Mun mielestä juuri se, että opettelee soinnut ja sen jälkeen kokeilee vaan eri skaaloja opettaa paremmin kuin mikään biisien harjoittelu kouluissa. Mä olen vaan sen snaijannut ja se helpottaa huomattavasti soittamista. Ehkä typerää ja niin juuri kuuluisi tehdä, mutta olen ollut breikillä kitaran soittamisesta monta vuotta ja ajattelin ruveta taas soittamaan.
 
On vaan vähän sellainen "kaurismäkimäinen" näkemys musiikista, että ihmiset istuvat tuoleilla, polttavat tupakkaa (mitä ei saa enää tehdä!) ja juttelevat toisilleen, mutta taustalla oleva bändi tekee helvetin kovaa musaa.
 
Eli siis bändi olisi fättibasso, Gretch Bigsbyllä, Fender Jazzmaster ehkä myös Les Paul joihinkin kovempiin soundeihin, Hammondin (tjsp.) urut, naisrumpali (miksi ei muutkin soittajat) sekä siis tuo Topi Sorsakosken tyylinen laulu.
 
Kun tavallaan ajatus siis tuli pienenä poikana, kun luin Sherlock Holmesin tarinoita ja rupesin pohtimaan tuota oopiumin polttoa ja sitä, että sellaiseen loungeen, baariin, luolaan, jne. sopivaa musiikkia. Voihan siellä jotain QOTSAA kuunnella, mutta mä haen omaa styleä ja saa jakaa bändejä, jotka olisivat vähän samanlaisia kuin tuo lyhyt riffi, koska olisi kiva kuulla.
 
Muutenkin täytyy sanoa, että olen niin kyllästynyt kaikenlaiseen hindulaisuuden progreen, koska on jo Kingston Wall, että itse koitan tuohon Opium Den Musicaan yhdistää muita vivahteita.
 
Tack så mycket!
 
PS. Ja ei tuo Topi nyt ihan pakollinen ole, mutta toivon, että tuosta lyhyestä pätkästä ymmärtää mitä haen ja toisaalta en tiedä kuinka sitten "puhtoista" Agents on livenä, että tietenkin siinä saattaa sitten olla enemmän rosoisuutta, jne., mutta oopiumiluolamusaa on se idea ja eräänlaista järjestelmällistä progea, mutta ei siis hindushittiä ja enemmän vaikka kiinalaisia vivahteita tai arabiasta.
 
Koitan nyt tehdä vaan sitten MacBookilla aihioita ja katsoa, jos jotakuta saattaisi tällainen musa kiinnostaa, mutta kuten sanoin, niin musta ei ole oikein jammailijaksi, että mun pitää tehdä jotain pohjaa, jota paremmat muusikot bändissä voivat laajentaa ellen taas kyllästy kitaran soittamiseen moneksi vuodeksi.
 
Veepee
07.04.2020 22:13:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä hetkellä surinaa ja pörinää. Niin että voi hyvällä omallatunnolla katsella vain pedaalilautaa ja niplailla sitä. Kaunista musiikkia tietenkin.
 
Kun tulee vanhaksi on yhä vaikeampaa liikuttaa ruumiinjäseniä ja erottaa niitä toisistaan.
Loimutin
07.11.2020 10:56:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parasta olisi kerätä kasaan porukka jossa kaikki diggailevat aivan eri musagenrejä ja omaavat muutenkin täysin eriävät mielipiteet siitä mitä soitettaisiin. Joko koko homma kaatuisi omaan mahdottomuuteensa tai sitten siitä syntyisi jotain kaunista.
 
Korkki74
09.11.2020 02:44:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä sitä voisi sellaisen 90-luvun grungebändin perustaa.
 
Jos vaan Satakunnasta löytyy rumpalia ja kitaristia (tai kahta) joka on Nirvanansa ja Pearl Jaminsa kuunnellut ja joilla on aikaa, intoa sekä ideoita voi laittaa pikaviestiä tännepäin. Laulajan tonttia voi hoitaa se joka parhaiten hallitsee tai sitten etsitään joku siihen.
 
Nykyiset bändini treenaavat niin harvoin ja pelkään että tahti harvenee vielä tulevaisuudessa että aikaa tälläiselle olisi ihan varmasti.
 
ÄrGee
16.11.2020 13:39:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku "suomalaiselta kuulostava" raskaampi sekameteli/melodeath äärimetallivaikutteilla kiinnostaisi. Enemmän synkemmän ja raskaamman puoleista kuin folkahtavaa hilipatiheita. Vaikka en sen kaltaista noin muuten vierastakaan, päinvastoin.
 
Taitaa olla wanted-palstan tai jonkun muun paikka, kun kaikilla tutuilla on jo aktiiviset bändit olemassa. Periaatteessa laulaja tähän voisi löytyä.
 
Ja ei, tallaisia bändejä ei voi koskaan olla liikaa :)
 
To the stars!!!
Jester44
03.12.2020 22:33:32 (muokattu 03.12.2020 22:35:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haluaisin perustaa metallibändin joka hoitaa keikat ja muut, minä teen sävellykset.
Tyylisuunta Metallica, Pantera ja mitäs näitä muita hyviä onkaan.
Erittäin riffipainotteista. Ei yhtään osaa kappaleissa joissa vain rämpytetään yhtä sointua.
Biisi-ideoita on valtavasti mutta terveydentila ei oikein kannusta bänditoimintaan.
 
Jeszse
14.12.2020 11:48:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄrGee: Joku "suomalaiselta kuulostava" raskaampi sekameteli/melodeath äärimetallivaikutteilla kiinnostaisi. Enemmän synkemmän ja raskaamman puoleista kuin folkahtavaa hilipatiheita. Vaikka en sen kaltaista noin muuten vierastakaan, päinvastoin.
 
Taitaa olla wanted-palstan tai jonkun muun paikka, kun kaikilla tutuilla on jo aktiiviset bändit olemassa. Periaatteessa laulaja tähän voisi löytyä.
 
Ja ei, tallaisia bändejä ei voi koskaan olla liikaa :)

 
Täähän se vois olla.
 
P. Aholainen
07.01.2021 19:08:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Death metal bändin. Ei mitään kikkailumatskua, ei taivu sormet. Soittaa kyllä haluaisin. En oo kohta pariin kymmeneen vuoteen bändissä soittanut.
 
Samuli Alter
14.08.2021 12:05:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä hetkellä varmaankin tuotannollisesti primitiivistä punkkia (a la Shitlickers, Electric Funeral, Romutus etc.), lo-fi/power poppia tai post-punkia. (Electrelane, Sad Lovers & Giants, Cranes etc.)
 
Eniten kumminkin kiinnostelisi erinäinen kokeellinen, snadisti avantgarde suhina ja kolistelu. (Arktau Eos, Junkyard Shaman, Harvestman, Bong, Wovenhand, MONO, Tangerine Dream, Dark Buddha Rising, Ash Ra Tempel, Jon Hassell, OM, Les Ralles Denudes, IKUISUUS-lafkan tyyppinen musiikki) Elikkäs vaikutteina dronea, ambientia, folkia, psykedeelistä- ja progressiivista rokkia erinäisillä välineillä. Homman nimi on diy.
 
Hemmetin siistiä olisi kyhäillä jotain jollain porukalla. Tällähetkellä majailen Jyväskylässä, hmu!
 
ÄrGee
16.08.2021 19:47:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄrGee: Joku "suomalaiselta kuulostava" raskaampi sekameteli/melodeath äärimetallivaikutteilla kiinnostaisi. Enemmän synkemmän ja raskaamman puoleista kuin folkahtavaa hilipatiheita. Vaikka en sen kaltaista noin muuten vierastakaan, päinvastoin.
 
Taitaa olla wanted-palstan tai jonkun muun paikka, kun kaikilla tutuilla on jo aktiiviset bändit olemassa. Periaatteessa laulaja tähän voisi löytyä.
 
Ja ei, tallaisia bändejä ei voi koskaan olla liikaa :)

 
Kuinka ollakaan, yhdeksän kuukautta myöhemmin tällainen alkaa olla kasassa. Ensimmäiset tapaamiset, koesoitot ja treenit vielä edessä. Ehkä se lähtee sitten siitä.
 
To the stars!!!
rintapek
16.08.2021 20:05:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Semmoinen Jaakko&Teppo-duo.
Biisit kuin Jaakko Teppoa, mutta toteutus kuin Matti&Teppo.
 
Taidan olla jymymenestyksen äärellä?
 
Lapsi on terve kun se leikkii. Entäs aikuinen?
HXY
16.09.2021 14:17:07 (muokattu 16.09.2021 14:18:33)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellasen missä tehtäis superhäröä taidepaskaa, mutta samalla melodiat ja riffit olis iskeviä. Luovuudella ei muita rajoja kuin se, että jotain tarttuvaa siinä täytyy olla, ettei mene vaan treenisjamitteluksi. Ei haittais vaikka tulis popimpaakin biisiä välillä, kunhan ytimenä säilyy vapaa taiteellisuus.
 
Outoo taidepaskaa: https://soundcloud.com/frater427/coopers-dream
NukedBeethoven
24.11.2021 05:29:16 (muokattu 24.11.2021 08:13:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-----------------------
 
Jaffapate1
10.07.2022 00:01:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuun vähän myöhässä.
Mutta haluaisin perustaa bändin.
Punk/hard rock bändin ja etsisin jäseniä ite soitan kitaraa
Ja ois iha jees jos oisit innoikkaita etelä pohjanmaalta.
Oon vähä epätoivoinen kun en löydä mistään jäseniä
 
Hillbilly-Hunter
25.07.2022 13:58:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juici: ...minkälaisen bändin haluaisit joskus perustaa?
 

 
Haluaisin perustaa bändin joka soittaa mun biisejä! ;-)
 
...jotka aikaisempien soittokavereitten* mielestä on lyhyesti ja ytimekkäästi todettuina "Hyviä!"
 
...joita on "riittävästi!"
 
...joita tulee parhaimmillaan jopa useita/päivä.
 
...joista vain yksi on sellainen mihin en itse luota( vaikka muut tykkäävä).
 
...jotka eivät ole ihan "mitävaan" leirinuotio- ränkytyksiä.
 
LISÄKSI haluaisin bändiin jossa ihmisillä olisi NIIN hyvä itsetunto, ettei heidän tarvitse pönkittää sitä yrittämällä lyödä toisia lattian rakoon.**
 
Missä kaikki sitoutuvat siihen että jäseniä kerättäessä ei tyydytä "kompromisseihin!"***
 
Ja bändin tulisi toimia bändin hyväksi myös treenien ulkopuolella.
 
MUTTA... ainahan sitä saa haluta! :-)
 

 
*Hyvinkin kokeneita muusikoita.
 
**En kohdista tätä keneenkään yksilöön erityisesti, sillä näitä on osunut tielleni hyvin paljon...
 
***On täysin ääliömäistä koittaa kasata hyvää bändiä tyyliin:"No otetaan se kun ei ole parempaakaan saatavilla!" :o
 
T. Ikuinen multi-instrumentalisti****
 
****Teen tälläkin hetkellä levyä yksin, kun ei löydy sopivia tyyppejä mukaan.
 
"Never trust what the government says!" *G. Gallaway*
Kefiiri
25.08.2022 14:11:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hillbilly-Hunter:
 
****Teen tälläkin hetkellä levyä yksin, kun ei löydy sopivia tyyppejä mukaan.

 
Oot vaan liian ronkeli soittoseuran suhteen.
 
En ole musiikin asiantuntija.
Stone
28.11.2022 22:52:07 (muokattu 28.11.2022 23:19:24)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on bändi ja mukava porukka onkin, mutta jos vielä pitäisi muodostaa bändi, niin visio olisi seuraavanlainen:
 
Kaikkia jäseniä yhdistäisi, joko oman lapsensa tai läheisen ihmisen menetys, joka jättänyt syvät pysyvät arvet sekä pitkttyneen surun.
 
Tämä kokoonpano tekisi surutyötään oman musiikin ja omakohtaisen lyriikan voimin, jossa käsiteltäisiin mm. surua sekä omaa sisäistä tuskaa eri perspektiivistä sekä omaa selviytymismiskamppailuaan ja jos jotain hyvääkin löytää, niin sekin on okei.
 
Musiikkityyli voisi olla suomirock, blues, poprock tai millaiseksi se muodostuisikaan. Suomenkielellä kuitenkin lyriikat.
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
masoni
04.12.2022 08:19:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ois kiva terapiabändi semmonen et 90 luvun teknoa soitettais akustisilla soittimilla vähän niinku steven seagulls tyyliin.Esim. No limits yhtyeen biisi nou limits.Vois olla hauska vetää noita ysäreitä myös hevi versioina.Mutta ei jaksa,olen jo vanha mies...
 
LaMotta
20.01.2023 13:50:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omaa musaa tekevän. Edelleen on hämmentävää kuinka vaikeaa sellaisia henkilöitä on löytää.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5101 102 103 104 105

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «