Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hassu ongelma sävellyksissa...
1
ultimatium
26.12.2002 22:38:58 (muokattu 26.12.2002 22:40:03)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä oon viime aikoina huomannut, että tulee paljon helpommin ja luontevammin hitaita heavy metal balladeja, vaikka olen omasta mielestä kuitenkin iloinen ihminen, enkä juuri murehdi... Ja ne lyriikat sitten niihin biiseihin... Huh huh, mitä höpö höpöä tulee niin helposti... Alkaa olla jo liikaakin slovareita, ylitarjontaa... Toisaalta sitten ei oikein löydy inspiraatiota/aihetta nopeitten biisien lyriikoihin... Mikähän ois hyvä apu? Lisää viinaa?
 
ps. Myydään "sydändenmurskaaja-varma hitti-balladeja", eniten tarjoavalle...
 
lxi
26.12.2002 23:18:06 (muokattu 26.12.2002 23:20:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikään tuskin estää balladia olemasta iloinen?
 
Irrota joku toimiva melodia ja laita siihen lisää tempoa. Eiköhän niitä ralleja ala syntymään.
 
Camaro
27.12.2002 04:53:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikään tuskin estää balladia olemasta iloinen?
 
Irrota joku toimiva melodia ja laita siihen lisää tempoa. Eiköhän niitä ralleja ala syntymään.

 
Helppoheikki.
 
ultimatium
27.12.2002 12:20:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Irrota joku toimiva melodia ja laita siihen lisää tempoa. Eiköhän niitä ralleja ala syntymään.
 
Ei oikein toimi minun sävellys tyylilleni... Kun jotain biisiä alan vääntämään, niin se tulee tunteen purskauksena, joskus niin nopeasti, että ei tarvitse kuin kirjoittaa ylös... Ei niitten rallien kanssa ongelmaa varsinaisesti ole, niitä syntyy itsestään vaan harvemmin... Kun alan rallia tekemään, niin usein mulla on valmis intro, josta se vaan alkaa jatkumaan...
 
Ja tuosta lyriikkahommasta... Usein tarvitsen vain jonkun kipinän, välittömästi, kun olin eilen tänne kirjoittanut, niin, pistin huvikseen yhden rallin soimaan ja kappas vaan, yhtä-äkkiä, biisin soidessa alkoi vaan sanat soimaan päässä ja eikun sovittamaan... Sen jälkeen tein slovariinkiin sanat ja se olikin taas helpompaa...
 
Aika kiva, kun on jo seuraava demo valmis, saa hioa oikein kunnolla biisejä, ennenkuin levyttää ne (kunhan ei liikaa, kun kerran on tunteet saatu biisille, ei niitä juuri kannata muuttaa)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «