Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Alaikäiset bändit!
1
manfred
26.12.2002 12:21:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aina puhutaan siitä, että saako alaikäse soittaa klubeilla ja niin eespäin, mutta nyt haluisinkin kuulla tosielämän kokemuksia. eli bändit, joiden jäsenet on alaikäsiä, kertokaas keikkakokemuksianne ja kohtelustanne siellä. tietty myös joskus viime aikoina alaikäisiä olleiden mielipiteet on tervetulleita. kiits
 
Gibson Marshallin läpi=maailmankaikkeus
Aapo
26.12.2002 18:24:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuutisen vuotta sitten ehdittiin soittaa alaikäisinä muutama keikka. Kohtelu oli ihan normaalia. Tosin kerran oli ihme kyttääminen päällä, ja koko ajan muistuteltiin että ainuttakaan olutta ei sitten juoda.
 
Yksi klubi, jossa meidän lisäksi soitti muitakin alaikäisiä, kuulemma käytti tuota ikäkysymystä tekosyynä jos ei halunnut nuorta bändiä keikalle. On helpompi sanoa ettei laki salli, kuin että ei haluta teitä keikalle.
 
Jos on yritystä ja suostuu aloittamaan vähän vaatimattomammasta paikasta, pääsee kyllä keikalle. Varsinkin pienemmissä baareissa noita lakeja ja asetuksia sovelletaan muutenkin ihan miten milloinkin tuntuu sopivalta.
 
KMT
26.12.2002 23:54:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä maalla ei yleensä olla niin tiukkapipoja
 
manfred
27.12.2002 00:47:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä maalla ei yleensä olla niin tiukkapipoja
 
kesällä ois aika siidee vetää "kiertue" (pari keikkaa) jossain vähän poissa hesasta. ainahan saa unelmoida... :)
 
Meiän bändi tulee alas niin ku lyijynen ilmalaiva denatured
Minä vaan
27.12.2002 09:30:05
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aina puhutaan siitä, että saako alaikäse soittaa klubeilla ja niin eespäin, mutta nyt haluisinkin kuulla tosielämän kokemuksia. eli bändit, joiden jäsenet on alaikäsiä, kertokaas keikkakokemuksianne ja kohtelustanne siellä. tietty myös joskus viime aikoina alaikäisiä olleiden mielipiteet on tervetulleita. kiits
 
Aikanaan about reilu parikymmentä vuotta sitten jolloin alkoholilaki oli tiukempi kuin nykyään tuli soitettua (bändin kanssa) jossa kaikki oltiin n.14-vuotiaita Hesassa ravintola Fenniassa täydelle salille (oli muuten pieni ramppikuume)okei se oli yksityistilaisuus mutta anyway viinatarjoilu ja kaikki muu oli täysin samaa kuin jos paikka olisi ollut auki kaikille
sovitun pikku keikkapalkkion lisäksi joku äijä huusi että kerätään hatulla rahaa pojille soittokamoihin yms.tuli ihan mukava korvaus siitä että soitettiin muistaakseni joku 5-6 biisiä ja oli pitkän aikaa rinta rottingilla
 
hörhö
27.12.2002 09:54:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole soittamassa ollut, mutta muita keikkoja joo. Niin lakihan sallii alaikäiset esiintyjät johonkin tietyyn kellonlyömään asti(muistaakseni 03.00), mutta baarin itsensä päätettävissähän tuo on. Ehkäpä baari ei senkään takia mieli ottaa, että huonoja kokemuksia aikaisemmasta alaikäisten käytöksestä.
 
kivi
27.12.2002 17:14:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ollut muutamallakin keikalla pentuna, ja ikävällä tavalla on muistissa että piti olla tiukasti takahuoneessa, anniskelualueelle ei saanut mennä hortoilemaan. En tiedä, olisiko nykyään suvaitsevaisempaa - epäilen.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
manfred
27.12.2002 17:29:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ollut muutamallakin keikalla pentuna, ja ikävällä tavalla on muistissa että piti olla tiukasti takahuoneessa, anniskelualueelle ei saanut mennä hortoilemaan. En tiedä, olisiko nykyään suvaitsevaisempaa - epäilen.
no-pitäähän meiänkin soittaa, vaikka kärsimällä. kiitti kaikista tiedoista.
 
Meiän bändi tulee alas niin ku lyijynen ilmalaiva denatured
Washburn
09.01.2003 10:10:15
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitettiin yks keikka krouvissa.Ehtona oli et jos me juodaan jotain alkoholia tai poltetaan röökkii ni keikka loppuu. paikalla piti olla joku valvojakin mut eipä sitä näkyny
 
JCM
09.01.2003 10:35:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ollut muutamallakin keikalla pentuna, ja ikävällä tavalla on muistissa että piti olla tiukasti takahuoneessa, anniskelualueelle ei saanut mennä hortoilemaan. En tiedä, olisiko nykyään suvaitsevaisempaa - epäilen.
 
Itsekin alaikäisenä pari keikkaa tehneenä (v.1997) tiedän sanoa omien kokemusteni perusteella, että nykypäivänä on suvaitsevaisempaa (ts. välinpitämättömämpää) meininkiä. Mentiin keikan jälkeen tiskille tilaamaan eikä kukaan kyselly mitään. Riippuu tietysti paikasta, nämä vaan eivät olleet kovin vastuuntuntoisia ilmeisesti.
 
Klikkaappa tuosta linkistä nii näät millä asioilla täsä ollaa!: Rok
SANTHYR
waldemarx
19.01.2003 13:54:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen soittanu parissa baarissa. Viimeks me soitettiin jossain Ruoveden Linja-autoaseman baarissa ja saatiin me alaikäset erityisen hyvää kohtelua, ku saatiin juoda olutta niin paljon ku haluttiin ja mä sain ilmaset röökit sieltä. Sit saatiin ilmanen rekkamiehen päivällinen + 50€ matkakorvauksia.
 
Waldemarx
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «