Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ajanveitettä bändikämpälle?
1
Catja
05.11.2002 19:17:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli miten vietätte aikaa treeniksellä sillon kun ette soita, tai venaatte myöhästynyttä basistia??
 
Soittaminen on tietysti yleisin vaihtoehto, mutta mitä muuta treeniksellä voi tehdä?? Kommentteja..
 
Dumb
05.11.2002 19:26:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meidän treenikämpällä on sellainen systeemi, että avaimia annetaan vain yksi per bändi ja meillä tämän avaimen olen kuitannut haltuuni minä. Näin ollen olen yleensä aina ensimäisenä paikalla ja lähden viimeisenä. Yleensä menen vielä ihan tarkoituksella tunnin tai enemmän liian aikaisin, jotta voin rauhassa näprätä kaikkia pikkujuttuja ennen kuin muut tulevat möykkäämään.
 
Meillä on kyllä treenikämpällä kasa Myrkky-lehtiä, mutta lehdet kun sattuvat olemaan minun niin olen ne lukenut läpi ties kuinka monta kertaa ja yleensä niitä lukevatkin sitten muut bändiläiset.
 
Ja niin, onhan meillä siellä sohva, joten tarpeen tullen voi ottaa vaikka pienet nokoset... 8-)
 
Catja
05.11.2002 19:35:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja niin, onhan meillä siellä sohva, joten tarpeen tullen voi ottaa vaikka pienet nokoset... 8-)
 
Meilläki on 2 isoo sohvaa ja 3 pientä.. Välillä niistä on kyllä haittaki, koska ku väsyttää niin sohva on houkuttelevampi ku soittaminen.. =D Onneks mua ei väsytä koskaa.. ;)
 
Vein tänää uudet pelikortit kämpille.. Saa pelata pasianssia muita ootellessa.. =)
Mäki oon meidän bändin ainut jolla on avain kämpälle joten oon yleensä se joka venaa muita.. Muutki kyllä sais avaimet, mut ne ei oo viel hommannu (vaikka ollaan treenattu samassa paikassa jo suhteellisen kauan..)
 
R&B
05.11.2002 20:15:06
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli miten vietätte aikaa treeniksellä sillon kun ette soita, tai venaatte myöhästynyttä basistia??
 
Soittaminen on tietysti yleisin vaihtoehto, mutta mitä muuta treeniksellä voi tehdä?? Kommentteja..

 
Juoda kaljaa, lukea lehteä, jutella, tehdä sanoituksia. Eipä ole kyllä tuommoisiin tyhjänpäiväisyyksiin meillä aikaa jäänyt. Treenis on skulaamista varten. Jos joskus olen sattunut tulemaan ekana treenikselle, muitten odotteluun kulunut aika on yleensä mennyt virittämiseen, piuhojen asentamiseen, kamojen roudaamiseen, säätöjen etsimiseen. Tosin jos tuollaiset jutut eivät kiinnosta ja tavoitteena on vain rämpyttää syystä että voi pitää itseään muusikkona, niin tehkä siellä muita ootellessa mitä lystäätte.
 
kivi
05.11.2002 20:54:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hm. Yleensä jos luppoaikaa jää tuntitolkulla, käyn yleismittarilla keikkalaatikoista piuhat läpi, ja heitän rikkinäiset korjattavien pinoon. Saatan korjatakin ne, jos aikaa jää.
 
Jos aikaa on vähemmän kuin monta tuntia, käyn vahvistimen soundeja läpi ja säädän pedaalien potikat millintarkasti oikeisiin asentoihin, sekä säätelen kitaroita. Meillä on sellainen periaate, että muiden soittajien aikaa ei tärvätä soundien (tai edes volyymitasojen) hakemiseen - niiden pitää olla kohdallaan siinä minuutissa, mikä aina aluksi hakataan unisonossa A-sointua tasojen tsekkaamiseksi. Yleensä ovatkin.
 
Treeniksellä en nuku kuin pakon edessä. Joskus on pakko, kun kotikin on toisella puolen suomea:-)
 
Vilhelmus
05.11.2002 21:15:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puhutaan paskaa, kertaillaan bändiasioita, poltetaan tupakkaa (komppiosasto) - tosin ulkona, kuunnellaan musaa, pelataan nuhapumpputietokoneella skijumppia, juodaan kaljaa.
 
Catja
05.11.2002 21:35:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hm. Yleensä jos luppoaikaa jää tuntitolkulla, käyn yleismittarilla keikkalaatikoista piuhat läpi, ja heitän rikkinäiset korjattavien pinoon. Saatan korjatakin ne, jos aikaa jää.
 
Meki käytiin yhtenä päivänä kaikki treeniksen piuhat läpi, (niitä oli ainaki 2 laatikollista) ja huomattiin että ykskää niistä ei toiminu kunnolla.. =) Seuraavana päivänä käytiin ostamassa uusia piuhoja..
 
zezo
06.11.2002 11:28:26
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli miten vietätte aikaa treeniksellä sillon kun ette soita, tai venaatte myöhästynyttä basistia??
 
Soittaminen on tietysti yleisin vaihtoehto, mutta mitä muuta treeniksellä voi tehdä?? Kommentteja..

 
Elikkäs katotaan telvisiota, pelataan pleikkari ja kuunellaan musiikkia. Yleensä kyllä treenataan vaikka joku olisikin myöhässä.
 
hemmo
06.11.2002 11:53:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos aikaa on vähemmän kuin monta tuntia, käyn vahvistimen soundeja läpi ja säädän pedaalien potikat millintarkasti oikeisiin asentoihin, sekä säätelen kitaroita. Meillä on sellainen periaate, että muiden soittajien aikaa ei tärvätä soundien hakemiseen.
 
Joo, sama täällä, jotain tulee räplättyä ja kokeiltua, kun ei muuten ehdi. Ja viinaa tulee juotua joka välissä.
 
kusve
06.11.2002 12:31:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

on teillä ihme kämpät ku löytyy telkkaria, pleikkaria ja sohviaki heti monta! meille sinne mahu juurikaan muuta ku kamat ja me ite... tosin sielä on sitä turhaa törkyä nii paljo ettei siltä välillä löyä itteekään...
eipä silti; kysytäämpä kuin paljo te maksatte siitä kämpästä! mä voin sanoo että koko bändi ei oo vielä koskaan 3:n vuoden aikana maksanu yhtään mitään! ja kahvinkeitin ja ½pussia kahvia ym:t tykötarpeet saatiin ihan iloksemme sinne...
ja sitte siihen ku jotku virittää ja roudaa ja muuta vastaavaa. meillä ei oikeen sitä voi tehä ku kamat on samasa paikasa kokoajan... uutta järjestystä ei kukaan jaksa rueta värkkäämään ku ihan ensimmäiseksi pitäs nakata kaikki kamat ulos...
mut ihan kysymykseen, eli ajanvietettä: ku ei sitä tarvi keksiä ku sinne kämpälle mennään tekeen musiikkia, EI LORVIMAAN!
 
kiitos.
 
the jokke
06.11.2002 12:39:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

on teillä ihme kämpät ku löytyy telkkaria, pleikkaria ja sohviaki heti monta! meille sinne mahu juurikaan muuta ku kamat ja me ite... tosin sielä on sitä turhaa törkyä nii paljo ettei siltä välillä löyä itteekään...
eipä silti; kysytäämpä kuin paljo te maksatte siitä kämpästä! mä voin sanoo että koko bändi ei oo vielä koskaan 3:n vuoden aikana maksanu yhtään mitään! ja kahvinkeitin ja ½pussia kahvia ym:t tykötarpeet saatiin ihan iloksemme sinne...
ja sitte siihen ku jotku virittää ja roudaa ja muuta vastaavaa. meillä ei oikeen sitä voi tehä ku kamat on samasa paikasa kokoajan... uutta järjestystä ei kukaan jaksa rueta värkkäämään ku ihan ensimmäiseksi pitäs nakata kaikki kamat ulos...
mut ihan kysymykseen, eli ajanvietettä: ku ei sitä tarvi keksiä ku sinne kämpälle mennään tekeen musiikkia, EI LORVIMAAN!
 
kiitos.

 
kyllähän siellä kämpässä viihtyäkin saa!! me maksetaan 300mk kuukaudessa lämmitetystä huoneesta, siellä on pari sohvaa, pöytä, aurinkovarjo =), tuoleja, cd-soitin, jääkaappi, kahvinkeitin, kaappitilaa, soittokamat, keittiö ja vessa on yläkerrassa yhteisissä tiloissa.. olis se varmaan tylsää mennä tekemään musiikkia johonkin harmaaseen ikkunattomaan kuutioon!!!??
 
kusve
06.11.2002 12:48:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllähän siellä kämpässä viihtyäkin saa!! me maksetaan 300mk kuukaudessa lämmitetystä huoneesta, siellä on pari sohvaa, pöytä, aurinkovarjo =), tuoleja, cd-soitin, jääkaappi, kahvinkeitin, kaappitilaa, soittokamat, keittiö ja vessa on yläkerrassa yhteisissä tiloissa.. olis se varmaan tylsää mennä tekemään musiikkia johonkin harmaaseen ikkunattomaan kuutioon!!!??
 
tottakai sielä saa viihtyä, pitää viihtyä ja me viihytäänki... heh, osuit aika hyvin ku sanoit harmaaseen ikkunattomaan kuutoon, nimittäin meijän kämppä on harmaa ku se on vuorattu kaiken moisilla kennoilla ja se on ikkunaton ku me on peitetty ikkunat foliolla ja se on melko pitkälle suorakulmion muotonen... ja tottakai sielä lämmitys pitää olla...
 
T.M.
06.11.2002 13:12:28
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


 
kyllähän siellä kämpässä viihtyäkin saa!! me maksetaan 300mk kuukaudessa lämmitetystä huoneesta, siellä on pari sohvaa, pöytä, aurinkovarjo =), tuoleja, cd-soitin, jääkaappi, kahvinkeitin, kaappitilaa, soittokamat, keittiö ja vessa on yläkerrassa yhteisissä tiloissa.. olis se varmaan tylsää mennä tekemään musiikkia johonkin harmaaseen ikkunattomaan kuutioon!!!??

 
Ehkä miljonäärien mielestä...
 
the jokke
06.11.2002 13:16:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Ehkä miljonäärien mielestä...

 
jos viittasit muhun ni olet aika helvetin paljon hakoteillä..
 
Catja
06.11.2002 16:06:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

on teillä ihme kämpät ku löytyy telkkaria, pleikkaria ja sohviaki heti monta!
 
Kaikille oma sohva =)
 
tosin sielä on sitä turhaa törkyä nii paljo ettei siltä välillä löyä itteekään...
 
Me ollaan kasattu kaikki ylimääränen roina yhteen nurkkaan.. Heti tuli tilaa paljo enemmän..
 
eipä silti; kysytäämpä kuin paljo te maksatte siitä kämpästä!
 
Tasan 0€
 
uutta järjestystä ei kukaan jaksa rueta värkkäämään ku ihan ensimmäiseksi pitäs nakata kaikki kamat ulos...
 
Me vaihdettiin uus järkkä viime maanataina.. Kyllähän siinä 3 tuntia meni, roinaa oli sen verran paljo..
 
kiitos.
 
Ole hyvä!
 
Dumb
06.11.2002 16:53:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

on teillä ihme kämpät ku löytyy telkkaria, pleikkaria ja sohviaki heti monta!
 
Meidän kämpän hienoudet rajoittuu lähinnä kahteen vessaan ja tuohon (omaan) sohvaan.
 
meille sinne mahu juurikaan muuta ku kamat ja me ite... tosin sielä on sitä turhaa törkyä nii paljo ettei siltä välillä löyä itteekään...
 
Treenikämpälle kyllä kerääntyy aika helposti kaikkea aivan sinne kuulumatontakin sälää. Nykyisin ei tule enää niin helposti kaikkea varastoitua sinne kun saman kämpän jakaa nykyään eräs toinenkin bändi.
 
kysytäämpä kuin paljo te maksatte siitä kämpästä! mä voin sanoo että koko bändi ei oo vielä koskaan 3:n vuoden aikana maksanu yhtään mitään!
 
Eipä makseta mekään mitään. Kyseessä on kaupungin 'bänditila', joka puhjautuu siihen, että siellä on yksi soittotila ja neljä komeroa (komeroiden koko on sitä luokkaa, että jos mä laittaisin kitarakamani sinne niin se olisikin jo täynnä).
 
ja kahvinkeitin ja ½pussia kahvia ym:t tykötarpeet saatiin ihan iloksemme sinne...
 
Mä en juo kahvia, joten en kavinkeitintä treenikämpälle kaipaa. Jos me joskus saadaan selkeästi oma treenikämppä niin sittenhän siellä voisi olla kahvinkeitintä, jääkaappia ym.
 
ja sitte siihen ku jotku virittää ja roudaa ja muuta vastaavaa. meillä ei oikeen sitä voi tehä ku kamat on samasa paikasa kokoajan... uutta järjestystä ei kukaan jaksa rueta värkkäämään ku ihan ensimmäiseksi pitäs nakata kaikki kamat ulos...
 
Mäkin olen välillä miettinyt, että pitäisiköhän muuttaa treenikämpän järjestystä, mutta aina on jäänyt kuitenkin tekemättä. Toi nykyinen on ollut jo sen verran kauan, että tuntuisi varmaan oudolta, jos järjestystä muuttaisi.
 
mut ihan kysymykseen, eli ajanvietettä: ku ei sitä tarvi keksiä ku sinne kämpälle mennään tekeen musiikkia, EI LORVIMAAN!
 
Soittamaanhan mekin sinne mennään, mutta kyllähän tollanen mahdollisuus esim. istua tauon ajan sohvalla ja miettiä bändin tulevaisuuden suunnitelmia on ihan kiva.
 
imburied
06.11.2002 22:22:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo. täysin ilmanen treenikämppä, meidän vanha autotalli, mut kyl siellä tilaa on :D
ja peräti yks iso sohva, ja oikee lämmitys. siinäpä se ajanviete, jos muuta haluaa niin pitääki sit kävellä jo mun kämppään :) eipä täälä kukaan tavaroita säilytäkkää muutaku minä ja joskus serkkupoika. muut roudaa aina kotiisa. parempi näin :O
 
Penasol
12.11.2002 21:45:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä on mukava treenikämppä, entinen studio. Kaksi ihmistä on hirttänyt itsensä pihakoivuun. Siinä on soittotila (Kahden bändin kamat mahtuu hyvin) ja tarkkaamo/keittiö. Keittiössä on pöytä, jääkaappi ja hella sekä tiskipöytä. Yhdet treenit on vasta ehditty pitää, kun muutettiin sinne viime viikonloppuna. Treenien jälkeen basisti lähti, jäin rumpalin kanssa tupakoimaan keittiöön, sitten soittelimme vähän ja joimme kahvit tupakoiden. Eli luultavasti "vapaa- aika" tulee olemaan improvisointia ja säveltämistä. Tietysti käypäisinä päivinä parin treenioluen kera, joskus pelkkää "treeniolutta", riippuu miten pitkät soittosessiot on ollut.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «