Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kehittyminen tyssänyt seinään..
1
Pallisti
08.02.2003 13:26:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, eli mulla on sellanen tilanne, että mä en ole kehittynyt soittajana vähään aikaan. Olen soittanut muutaman vuoden, ja alussa kehityin nopeaan vauhtiin, mikä lienee melko luonnollista, mutta nyt kun mulla on perusjutut kai hallussa, niin mulla ei ole mitään hajua mitä mä treenaisin.
 
Meitsi on pop-jazz konservatoriossa, mutta sieltä en enää saa hirveesti kiksejä soittamiseen, kun mun pitää aina soittaa siellä kaikkee kakkaa, mikä ei putoo yhtään.
 
Mullla on semmonen morkkis meneillään, että en enää ole vähään aikaan treenannut ollenkaan ja sekös vasta harmittaa, koska tiedän, että tälläsestä pelleilystä ei tule lasta eikä paskaa..
 
Turhaa tilitystäkö?
 
Täysii ja ihan vi*un nopee.. www.collarbone.tk
MacGyver
08.02.2003 13:58:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, eli mulla on sellanen tilanne, että mä en ole kehittynyt soittajana vähään aikaan. Olen soittanut muutaman vuoden, ja alussa kehityin nopeaan vauhtiin, mikä lienee melko luonnollista, mutta nyt kun mulla on perusjutut kai hallussa, niin mulla ei ole mitään hajua mitä mä treenaisin.
 
Meitsi on pop-jazz konservatoriossa, mutta sieltä en enää saa hirveesti kiksejä soittamiseen, kun mun pitää aina soittaa siellä kaikkee kakkaa, mikä ei putoo yhtään.
 
Mullla on semmonen morkkis meneillään, että en enää ole vähään aikaan treenannut ollenkaan ja sekös vasta harmittaa, koska tiedän, että tälläsestä pelleilystä ei tule lasta eikä paskaa..
 
Turhaa tilitystäkö?

 
Aika tyypillistä joo. Itsellä tulee usein tuollaisia vaiheita, joissa vituttaa, koska sormet eivät toimi vain niin ollenkaan. Sitten taas kun jaksaa vain soittaa, niin kuukauden kuluttua huomaakin osaavansa soittaa aiemmin tuskailleensa jutut nopeammin, tarkemmin ja jatkuvammalla dynamiikalla. Senhän nyt ovat psykologitkin todistaneet, että oppiminen noudattaa pyöristettyä porrasmallia.
 
-MacGyver
 
Si vis pacem, para bellum
Treeniohjelma
Oma rakkaani
JCM
08.02.2003 15:25:47 (muokattu 08.02.2003 15:26:16)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, eli mulla on sellanen tilanne, että mä en ole kehittynyt soittajana vähään aikaan. Olen soittanut muutaman vuoden, ja alussa kehityin nopeaan vauhtiin, mikä lienee melko luonnollista, mutta nyt kun mulla on perusjutut kai hallussa, niin mulla ei ole mitään hajua mitä mä treenaisin.
 
Tuttua huttua. Kokeilepa vaikka olla viikon tai parin verran soittamata lainkaan, tartu sitten uudestaan instrumenttiisi.
Mulla pieni tauko on aina tehnyt hyvää tuossa tilanteessa.
 
Klikkaappa tuosta linkistä nii näät millä asioilla täsä ollaa!: Rok
SANTHYR
Härski
08.02.2003 19:59:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, muistan kans ku alkuaikoina ei mikään onnistunu. Sillon teki mieli heittää enolta lainattu kitara seinään. Mä päätin noin puolen vuoden tuhraamisen jälkeen lopettaa soiton ja palautin sen kitaran enolle. Siellä se sitten kaks viikkoa pysy, kunnes hoksasin mistä oli kysymys, ja eikun kitaran hakuun! Sitten olikin jo helpompaa ja siirryin bluesin ja rockin "ihmeelliseen" maailmaan.
 
Hannu H.
08.02.2003 21:44:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se oppiminen tapahtuu pätkissä minullakin. Välillä opin taas jotain uusia juttuja, ja sitten taas on väliaika jolloin en opi mitään uutta, mutta vanhat jutut uppoutuvat tänäaikana selkärankaan mistä on taas myöhemmin hyötyä. Eli jatka vaan soittamista oppimistauonkin aikana. Välillä kyllä tulee turhia taukoja, kun ei löydä sopivaa materiaalia mitä alkaisi työstää...
 
vieraile kotisivuillani
Vilppu
08.02.2003 21:51:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Motivaatio puoleen tuolta tulikin jo vinkkejä, mutta treeniasian suhteen tulee mieleen, että auttaisiko, jos ottaisit paperia ja kynän ja kylmästi lähtisit listaamaan niitä asioita mitä soitossasi mielestäsi pitäisi kehittää. Käy kaikki soiton osa-alueet läpi (tekniikka, teoria, fraseeraus, jne.) ja mieti mitä hyvää & parannettavaa niissä on. Sitten vain miettimään miten näitä juttuja olisi parasta treenata.
 
nyt kun mulla on perusjutut kai hallussa, niin mulla ei ole mitään hajua mitä mä treenaisin.
 
Pallisti
08.02.2003 22:19:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jee.. Kiitti, että jaksoitte vastailla mun visaiseen mussutukseen. Tänään olikin sitten super siisti bassottelu päivä. Tykitin varmaan joku 5 tuntia kaikkee kivaa ja opettelin muutaman ns. vaativammankin biisin. Nyt on olo jees poks.
 
Täysii ja ihan vi*un nopee.. www.collarbone.tk
ganesha
06.03.2003 13:53:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pidä vaikka vuoden tauko soittamisesta ja keskity esim. juoppotteluun ja naisten naurattamiseen. jos ei vielä sittenkään löydy tatsia, vaihda tyystin instrumenttia. toimii. nimimerkillä: kokemusta löytyy.
 
"if we can´t be free, let´s at least be cheap!" - Frank Zappa
Fortune
06.03.2003 19:39:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tauko tepsii. Itsellä 6 kuukautta teki aika terää (ei muuten, mutta soittoinnostuksen kannalta).
 
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Galleria avattu.
Kitarajeesus
06.03.2003 21:59:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuotteja pitää olla jumalattomasti jottei pääse fiilikset loppumaan.Mulla ei oo ollu päivää ilman soittoa about puoleentoista vuoteen.Jos se joskus maistuu puulta niin sitten otan jotain uusia biisejä reenaukseen.Pakotan itseni soittamaan.
 
Musiikki on elämä.
Pallisti
07.03.2003 08:42:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuotteja pitää olla jumalattomasti jottei pääse fiilikset loppumaan.Mulla ei oo ollu päivää ilman soittoa about puoleentoista vuoteen.Jos se joskus maistuu puulta niin sitten otan jotain uusia biisejä reenaukseen.Pakotan itseni soittamaan.
 
Bassolle löytyy yllättävän vähän soitettavia nuotteja.
 
Täysii ja ihan vi*un nopee.. www.collarbone.tk
Heissi
11.03.2003 23:07:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, eli mulla on sellanen tilanne, että mä en ole kehittynyt soittajana vähään aikaan. Olen soittanut muutaman vuoden, ja alussa kehityin nopeaan vauhtiin, mikä lienee melko luonnollista, mutta nyt kun mulla on perusjutut kai hallussa, niin mulla ei ole mitään hajua mitä mä treenaisin.
 
Puhut suullani. Pari vuotta olen tuota kitaraa soittanut ja viimeisen puolen vuoden aikana en ole oppinut oikeestaan mitään uutta. Ehkä pari uutta biisiä, mut kehitys sinällään on täysin tyssännyt.
 
Nyt näyttää taas paremmalta. Päätin ruveta reenaamaan biisejä joita en opi viidessä minuutissa. Panteraa on tullut soiteltua (ja kyllä, ne on _miulle_ helvetin vaikeita biisejä. ihan oikeasti.)
 
Kun vaan jaksais tohon kakkoskitaraan laittaa kielet ja alkaa soittelemaan muutakin kuin tuota perus "dropped d-tavaraa" jota nelikielisellä ykkösskeballani soitan.
 
Ehkä nyt vois sitten tesmiä vaikka sitä Stairway To Heavenia. Tai sit ei.
 
hymiö
 
Ex-Hesmo
ExE
16.03.2003 17:25:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pidä vaikka vuoden tauko soittamisesta ja keskity esim. juoppotteluun ja naisten naurattamiseen. jos ei vielä sittenkään löydy tatsia, vaihda tyystin instrumenttia. toimii. nimimerkillä: kokemusta löytyy.
 
Juu, itsekin aloin tässä pari päivää sitten soittelemaan tuota bassoa uudestaan. Oli semmonen 1-2 vuotta väliä jolloin soittelin satunnaisesti jotain shittiä. Tosin kun olin ja yhä olen melko paska basisti niin on vaikea löytää hyviä biisejä mitä soittelis: On joko näitä "liian" helppoja biisejä tai sit jotain aivan liian vaikeita.
 
Nyt olen alkanut harjottelemaan plekulla soittoa, kun sillä ainakin nyt tuntuis saavan jotenki paremmin rytmistä kiinni.
 
Saa nyt tosin nähdä kestääkö tämä nykynen innostus kovin kauaa...
 
toivottavasti
 
Master, Master, where's the dreams I've been after ?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «