Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Työnjako bändin ulkomusiikillisessa puolessa.
1
Teijo K.
07.05.2003 20:11:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändillä kuin bändillä on vaikka kuinka paljon ulkomusiikillisia hommia, jotka jonkun on vain hoidettava, että bändi pystyy toimimaan. Onko teillä jotain työnjakoa näissä, vai kaatuuko kaikki yhden ihmisen niskaan?
 
Keikkojen hommaaminen, eli se kaupallinen puoli. Äkkiä tuumattuna vaikein yksittäinen asia bänditoiminnassa. Olenkin sitä mieltä, että varsinkin aloittelevan bändin tärkein jäsen on juuri tuo keikkojen hankkija. Ilman keikkaa ei kehitystä bändissä tapahdu. IMHO.
 
PA kaluston joko hankkiminen tai vaihtoehtoisesti vuokraaminen keikalle? Sitten jos PA kamat on omat, kuka pitää ne kunnossa, kolvailee johdot kasaan ja pitää huolen että varasulakkeita on kaikkiin laitteisiin aina matkassa ym.
 
Kaluston kuljettaminen keikalle, aina sama kuski? Omistaako joku kuljetuskalustoa, pakettiautoa tai peräkärryä?
 
Treeniaikojen organisoiminen. Voi varsinkin vähän vanhemmista soittajista koostuvassa bändissä olla hyvinkin vaikeaa. Vuorotyöt ja perheet sotkevat kuvioita.
 
Treenikämpän vuokrien hoitaminen. Ainakin yksityisiltä vuokratuissa kämpissä tarvitaan aina yksi henkilö joka ottaa vastuun tilasta. Jos vuokrat myöhästyvät vuokranantaja haluaa selkeän osoitteen jonne lähettää karhulaskun.
 
Kiinnostaisi tietää myös niiden kokemuksia joilla on ollut, tai on, joko levytys- tai ohjelmatoimistodiili. Kuinka paljon tästä perustyöstä siirtyy esim. ohjelmatoimistolle? Ainakin yhden tutun bändin laulaja hommaa ohjelmatoimistodiilistä huolimatta suurimman osan keikoista edelleen itse. Miten on asiat teillä?
 
Ja teillä joiden bändissä on työnjako suoritettu, olisiko vinkkejä miten saisi bändikavereita lähtemään edes jollain panoksella mukaan tähän bänditoiminnan tylsään puoleen? Kaikki yksinpuurtajat varmasti olisivat kiitollisia, jos jollain olisi joku viisastenkivi tarjota tähän ongelmaan.
 
"You have to give some skin to get some tone.": Will Lee
MrGuitarist
07.05.2003 20:28:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko teillä jotain työnjakoa näissä, vai kaatuuko kaikki yhden ihmisen niskaan?
 
Bändin sisäisistä henkilöistä aika usein hommat jäävät parin henkilön hoidettaviksi. Tosin ei kuudelle ihmiselle riitäkään ainakaan meidän porukassa tekemistä.
 
Keikkojen hommaaminen, eli se kaupallinen puoli.
 
Keikat hoitaa ohjelmatoimisto. Jotain lähialueen keikkoja sovitaan itsekin, mutta nekin menee loppujenlopuksi ohjelmatoimiston kautta.
 
PA kaluston joko hankkiminen tai vaihtoehtoisesti vuokraaminen keikalle?
 
Omaa PA:ta bändillämme ei ole, muta miksaajamme on pitänyt huolen asiasta. Myös ohjelmatoimiston kautta menee aina myös raideri, jolloin PA:nkin _pitäisi_ keikkapaikan puolesta olla kunnossa.
 
Kaluston kuljettaminen keikalle, aina sama kuski? Omistaako joku kuljetuskalustoa, pakettiautoa tai peräkärryä?
 
Kaikki ajaa vuorollaan. Keikoille ollaan tähän asti selvitty henkilöautoilla + peräkärryllä, jota sitäkään ei aina tarvitse, varsinkin jos tehdään kimppakeikkoja muiden kanssa tai jos backline on muuten kunnossa.
 
Treeniaikojen organisoiminen.
 
Tähän vaikuttaa jokainen. Ikuista kädenvääntöähän se on ;)
 
Treenikämpän vuokrien hoitaminen.
 
Tällä hetkellä onneksemme on ilmainen treenitila.
 
Ainakin yhden tutun bändin laulaja hommaa ohjelmatoimistodiilistä huolimatta suurimman osan keikoista edelleen itse. Miten on asiat teillä?
 
Meillä ohjelmatoimisto hommaa karkeasti laskettuna noin 80% keikoista.
 
Dumb
07.05.2003 20:49:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko teillä jotain työnjakoa näissä, vai kaatuuko kaikki yhden ihmisen niskaan?
 
Aika pitkälle kaatuu mun niskoille nuo hommat.
 
Keikkojen hommaaminen, eli se kaupallinen puoli.
 
Mun homma oikeastaan. Muutkin kyllä saattavat sopia alustavasti jotain, mutta ohjaavat kuitenkin ihmiset aina mun juttusille. Siis jos on sellainen "hei, teillähän on bändi? Tuutteko soittamaan sinne ja sinne" -meininki. Demojen ym. myyminen on mun homma.
 
PA kaluston joko hankkiminen tai vaihtoehtoisesti vuokraaminen keikalle?
 
Ei ole tarvinnut vuokrailla, mutta jos tarvitsisi niin oletettavasti minä hoitaisin homman.
 
Kaluston kuljettaminen keikalle, aina sama kuski?
 
Vielä ei ole kenelläkään korttia bändissä, joten kuskit on enemmän tai vähemmän ulkopuolisia. Meidän pakettiautolla ollaan yleensä tavarat hoidettu paikalle ja sitten jollain henkilöautolla ihmiset. Kuski-asia saattaa kyllä muuttua tässä lähikuukausien aikana kun alkaa ajokortteja löytymään bändin sisältäkin.
 
Treeniaikojen organisoiminen.
 
Mun homma pääasiassa. Välillä kyllä palaa pinna, kun jollekin ei sovikaan se aika, mikä kaikille muille sopii, ja sanon, että "sovi muiden kanssa sitten uusi aika ja ilmoita mulle!". Noita poikkeuksia on kyllä aika harvassa.
 
Treenikämpän vuokrien hoitaminen.
 
Eipä tarvitse vuokraa maksaa, mutta minä olen se, joka on avaimen kuitannut itselleen eli minä olen vastuussa meidän tekemisistä kämpällä.
 
Ja teillä joiden bändissä on työnjako suoritettu, olisiko vinkkejä miten saisi bändikavereita lähtemään edes jollain panoksella mukaan tähän bänditoiminnan tylsään puoleen? Kaikki yksinpuurtajat varmasti olisivat kiitollisia, jos jollain olisi joku viisastenkivi tarjota tähän ongelmaan.
 
Minä olen tässä ajatellut, että pakotan muutkin mukaan noihin juttuihin jotenkin kun alkaa itsellä välillä into (viiden vuoden jälkeen) hiipua.
 
the jokke
07.05.2003 21:20:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko teillä jotain työnjakoa näissä, vai kaatuuko kaikki yhden ihmisen niskaan?
 
on meillä työnjako..
 
Keikkojen hommaaminen, eli se kaupallinen puoli.
 
suurimmaksi osaksi oon hoitanut tämän.
 
Kaluston kuljettaminen keikalle, aina sama kuski? Omistaako joku kuljetuskalustoa, pakettiautoa tai peräkärryä?
 
rumpali omistaa pakun ja ajokortin.. eli homma on hänen
 
Treeniaikojen organisoiminen.
 
vähän kaikki..
 
Treenikämpän vuokrien hoitaminen.
 
rumpali hoitaa tämänkin.
 
extra. siivoaminen
 
basisti ja mä siivotaan usein.. kitaristi joskus.. rumpali ei koskaan. se on oikeestaan sovittu juttu ku se hoitaa vuokran.
haist vittu sit
07.05.2003 22:21:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko teillä jotain työnjakoa näissä, vai kaatuuko kaikki yhden ihmisen niskaan?

totanoin... vähän liikaa ehkä kaatuu mun niskaan. ei kyllä valittamista oo, kun viimeaikoina apuakin on saanut tarvittaessa. kai.

Keikkojen hommaaminen, eli se kaupallinen puoli.

kaikkia myymiämme demoja en oo mä saanu kaupaks sentään, mutta keikat olen hommannu kaikki.

Kaluston kuljettaminen keikalle, aina sama kuski? Omistaako joku kuljetuskalustoa, pakettiautoa tai peräkärryä?

bändissä on vuoden päästä vasta yhellä kortti, mutta kaverit on lähteny henkilöautoilla kuskaamaan mielellään, kun niille on maksettu matkakorvauksia. bändissämme on vaan 3 sälliä ja kun yleensä ei bassovahvistinta, eikä rumpuja tarvitse ottaa mukaan, niin ollaan saatu kaikki mahtumaan yhteen henkilöautoon ja vielä yks ylimääränen kaveri on mahtunu lisäks.

Treeniaikojen organisoiminen.

no kun meitä on vaan kolme, ja kämpälle on mahdollista mennä lähes mihin aikaan tahansa, niin ei siinä mitään organisointia tarvita. auringon laskun aikaan me sinne mennään. ei kyl näin keväällä enää nii myöhää :)

Treenikämpän vuokrien hoitaminen.

jaa a... tällä hetkellä ei tarviikaan maksaa, mutta sitä puolta me ei juur muutenkaan hoidettas :D

extra. siivoaminen

meillä on treenikämppä 3 vuoden aikana siivottu 3 kertaa, joka kerta sen on tehny samat tytöt, ei o tarvinnu ees pyytää :) hyvä hyvä... kaljapullojen siivoominen on viimesen vuoden aikana tullut melkeen ongelmaks. niitä on aina jossain ja sit niitä tulee hetkessä vitusti lisää.
 
bändin sivu: kohtu.tk oma kotisivu: aarninvirallinenkohtufanisivu.cjb.net
KMT
07.05.2003 23:58:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keikkojen hommaaminen, eli se kaupallinen puoli.
Ei kenenkään harteilla, me kun emme hanki keikkoja, vaan
meitä pyydetään...
 
PA kaluston joko hankkiminen tai vaihtoehtoisesti vuokraaminen keikalle?
Jonkinlainen viritelmä rumpalilla ja kosketinsoittajalla...
 
Kaluston kuljettaminen keikalle, aina sama kuski? Omistaako joku kuljetuskalustoa, pakettiautoa tai peräkärryä?
Jokainen tulee omalla autolla
 
Treeniaikojen organisoiminen
Minä hoidan
 
Treenikämpän vuokrien hoitaminen
Ei tartte maksaa vuokraa, kun treenikämppämme on rumpalin huoneessa
 
Ja rahaasiat hoidan myös...
 
Mä olen vain tyhmä...
kivi
08.05.2003 08:47:42 (muokattu 08.05.2003 10:47:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keikkojen hommaaminen, eli se kaupallinen puoli
 
Meillä se on enimmäkseen basistin homma, sama kaveri hoitaa myös raha-asiat, eli kerää keikkaliksat ja maksaa bändin laskut (t-paidat, promomateriaali...) kun ne hänelle tuodaan.
 
PA kaluston joko hankkiminen tai vaihtoehtoisesti vuokraaminen keikalle? Sitten jos PA kamat on omat, kuka pitää ne kunnossa
 
Meillä on oma 1KW kokoaluesetti, joka riittää backlinen kanssa soittoruokaloihin. Isommissa paikoissa on yleensä PA, ja mielellään myös äänimies (joka tietää ennestään paikan kamojen viat) paikan puolesta, ettei tarvitse vähistä rahoista maksaa omaa:-D - emme ole kauhean miksaajakriittisiä, vaan lavabalanssi on yleensä selkärangassa selvä, vaikka ilman soundcheckiäkin.
 
kuljettaminen keikalle, aina sama kuski? Omistaako joku kuljetuskalustoa, pakettiautoa tai peräkärryä?
 
Meillä on oma pikkubussi. Kaikki roudaavat, mikä on aika poikkeuksellista, ja yleensä lava pannaan roudauskuntoon ja kasaan heti setin jälkeen, että pääsee juomaan rauhassa. Kuski on yleensä pistokeikkoja lukuunottamatta erikseen ihan siitä syystä, että ketään meistä ei huvita samana päivänä sekä ajaa kuuttasataa kilometriä että soittaa keikkaa, varsinkin jos sama peli jatkuu pahimmillaan pari viikkoa yhteen menoon joka päivä.
 
Treeniaikojen organisoiminen. Voi varsinkin vähän vanhemmista soittajista koostuvassa bändissä olla hyvinkin vaikeaa.
 
Yleensä treeneissä ruksitaan seuraavat, mutta sähköposti ja tekstiviestit on keksitty:-D
 
vuokrien hoitaminen.
 
Mulla on tuota varten tili, jonne odotan rahojen tulevan, ja makselen sieltä sitten. Ikävä kyllä yleensä myöhästyy vähän.
 
Kuinka paljon tästä perustyöstä siirtyy esim. ohjelmatoimistolle
 
Ei juurikaan, ei ainakaan niin että hommat tulisi hoidettua. Usein ohjelmatoimiston valinnat ovat niin kalliita, että vaikka keikkaliksa olisi 2000 euroa, siitä jää vähemmän käteen kuin 200 eurolla keikkailevalle omakustanneorkesterille. Eli ehdottomasti kannattaa miettiä, sälyttääkö tekniikkaa ja majoitusta toimistolle, vai nukkuuko edelleen kaverien nurkissa ympäri maata.
 
Levyjen postitus ja puhelimella soittelu hoituu yleensä toimistolta kuin toimistolta asiallisesti, mutta jos julistemainonta jää keikkapaikan harteille, sitä ei juuri hoideta. Kaverinetworking on tässäkin paras apu. Lehti- ja radiomainonta hoidetaan yleensä aina asiallisesti.
 
vinkkejä miten saisi bändikavereita lähtemään edes jollain panoksella mukaan tähän bänditoiminnan tylsään puoleen?
 
Eipä oikeastaan. Vastuun jakamiseen tarvitaan harjoitusta, pelkkä kuuman perunan sysääminen eteenpäin ei johda mihinkään. Tietysti, kun osoittaa luottamusta muiden kykyihin, saa tuloksia.
 
Onnea
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
paavi
08.05.2003 09:20:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, ei multakaan juuri nyt lähde tarkempia vinkkejä. Tärkeää on avoimmuus eli ilmoitetaan, mitä ollaan tekemässä. Silloin ei tule päällekkäisyyksiä ja muutkin ehkä huomaavat, kuka tekee jotain bändin eteen ja kuka ei. Muutenkin avoimmuus siinä mielessä, että pystyy sanomaan, jos ei kerta kaikkiaan joku kerta jaksa.
 
Toinen erittäin tärkeä asia on sanoissa pysyminen. Siihen perustuu tietenkin koko homma. Tässä lipsutaan yleensä treeniaikojen kohdalla. Harva näissä asioissa on mikään malliesimerkki (hyvässä tai pahassa), en ainakaan minä.
 
Jos soittaisin humppaa, en olisi niin ahdistunut.
Jokkeri
08.05.2003 09:55:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko teillä jotain työnjakoa näissä, vai kaatuuko kaikki yhden ihmisen niskaan?
Alussa kaikki jäi vähän niikuin luonnostaan minun harteille.
Nykyään tilanne on hiukan toinen ja tällähetkellä toimintakin on aika hiljaista.
 
Keikkojen hommaaminen?
Ohjelmatoimisto hoitaa n. 75 % loput sopii alustavasti kuka kullonkin ja sitten minu n ja ohjelmatoimiston kautta lopulliset sopimukset.
 
PA kaluston joko hankkiminen tai vaihtoehtoisesti vuokraaminen keikalle?
Pieni PA on oma ja sen hoito on yhteisvastuulla. Lähinnä minä olen sitä kasannut yms. mutta muutikin ottavat vastuuta. Hankinnat hoidetaan yhdessä.
 
Kaluston kuljettaminen keikalle?
Ennen oli yhteinen bussi, nykyään kuljetaan omilla autoilla ja peräkärryllä jos tarve vaatii. Kaikki ajaa vuorotellen ja välillä mukaan ankee joku kuski. Joka sitten sammu keikan aikana takahuoneeseen :)
 
Treeniaikojen organisoiminen?
Minun vastuulla mutta nykyään kun treenaminenkin on harvinaista herkkua niin into treenien sopimiseen on kasvanut muillakin.
 
Treenikämpän vuokrien hoitaminen?
Ei makseta vuokraa. Joskus jotain korvausta sähköstä yms.
Raha-asiat olen kyllä hoitanut alusta lähtien ja hyvä niin parempi että rahat on yhden näpeissä. Pysyy kontrolli paremmin.
 
Kuinka paljon tästä perustyöstä siirtyy esim. ohjelmatoimistolle?
Ohjelmatoimisto myy keikkoja ja hoitaa verotuspuolen keikka liksoista. Muuten hoidamme asiat itse. Majoitukset ja kalustot yms. Julisteet ja promo tavara hoidetaan itse.
 
Olisiko vinkkejä miten saisi bändikavereita lähtemään edes jollain panoksella mukaan tähän bänditoiminnan tylsään puoleen?
meillä otettiin asia puheeksi ja sovittiin vastuualueista. Hyvin on toiminut sen jälkeen. Moni vaan ei tajua ennen kuin kerrotaan kuinak paljon muuta bändin eteen täytyy tehdä jos meinaa muutakin kuin soittaa kämpillä.
Jarkko.
08.05.2003 10:28:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändillä kuin bändillä on vaikka kuinka paljon ulkomusiikillisia hommia
 
Sanos muuta. Kaiken hoitamiseen saisi helposti kulumaan puolipäivätyön verran (no ehkei just nyt, mutta josuks on ollut niinkin)
 
Ja teillä joiden bändissä on työnjako suoritettu, olisiko vinkkejä miten saisi bändikavereita lähtemään edes jollain panoksella mukaan tähän bänditoiminnan tylsään puoleen?
 
Kaikki hommat eivät sovi kaikille, esim. keikan hankinnassa tarvitaan sosiaalisia taitoja jne. En ole toteuttanut, mutta joskus on tullut mieleen, että nämä ulkomusiikilliset järjestelyt vois laskea yhdeksi "rooliksi" bändissä ja jakaa keikkaliksojakin sen mukaan. Esim. keikan 5-miehiselle bändilleen hankkinut kaveri sais liksasta 2/6 ja muut sitten kuudesosan. Rikastumaan harva tuolla pääsee (kuten nyt bänditoiminnassa muutenkaan), mutta ainakin menetetty vapaa-aika tulisi korvattua jotenkin. Noita jakosuhteita ja muita voi tietysti muokata omaan tilanteeseensa sopivaksi.
 
http://kuoppamaki.cjb.net/
Aegis
13.05.2003 12:06:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisin sanoa että teen 99% noista hommista meidän bändissä.
 
You are the all-singing, all-dancing crap of the world -Tyler Durden-
SirElwood
06.07.2003 17:36:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun niskoilla on nuo hommat... Jotain demon kansia ja nettisivuja sun muuta kyllä värkkäävät rakkaat bändi toverini mielellään, mutta jos pitää vaikka vieraalle ihmiselle soittaa -tai vaikka ihan tutullekin- ja esim. pyytää jotain kamoja laitaksi tms. niin minä sen joudun tekemään lähes aina. Ja vähän sama toisinpäin, jos kaverit lainaa, minä saan palauttaa. Pa-kamat on mun, joten piuhojen kolvaus on mun kontolla, samoin kitaristeille pitäisi jostain vahvistimet loihtia, kun ei sähkökitarasta tahdo mitään kuulua ilman styrkkaria. Myös treenien järkkäys oli pitkään mun kontolla, mutta siitä sanouduin irti, koska mulle sopii aina, työtön ja perheetön kun olen. Sopikoot muut milloin soitetaan, ja ilmoittakoot sitten mulle, niin raahaan perseeni paikalle.
 
Ei ole oman kissan hännän nostamista, jos sanon että meidän bändillä olisi kyllä pino ihan helvetin hienoja demonkansia, julisteita, nettisivuja, biisejäkin. Mutta yhtään biisiä ei olisi nauhalla, eikä niitä olisi edes treenattu ("laulukamat puuttuu" oli bändimme yleinen selitys treenilaiskuudelle aikoinaan) ellen minä olisi luonut olosuhteita "taiteen toteuttammiseen". Huolehdin myös siitä että kämpän vuokra on yleensä vain 2 kuukautta myöhässä.
 
Täytyy loppuun todeta että kyllähän ne pojat kokoajan otettaan parantaa... :)
 
Chemo
07.07.2003 10:11:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin meillä:
 
Keikkojen hommaaminen
 
Yhden ohjelmatoimiston kanssa kävimme läpi, mitä se heillä oleminen todella olisi, ja päätimme jatkaa tee-se-itse-linjalla. Tuo ei kannattanut, koska olemme viisihenkinen pumppu, tuottava keikkahinta olisi noussut kalliiksi. Vertailukohtana: monet nimekkäät, mutta eivät ihan niin kuumat artistit tekevät duokeikkaa komppaajan kanssa; näin saa ostettua nimekkään artistin keikalle aika halvalla.
 
Niin joo, meillä tätä tekee melkeinpä jokainen.
 
Sitten jos PA kamat on omat, kuka pitää ne kunnossa, kolvailee johdot kasaan ja pitää huolen että varasulakkeita on kaikkiin laitteisiin aina matkassa ym.
 
Omat kamat, 1.4 kW. Kiipparisti on eniten kiinnostunut PA-kamoista, joten hän tekee isoimman osan tuosta duunista.
 
aina sama kuski? Omistaako joku kuljetuskalustoa, pakettiautoa tai peräkärryä?
 
Kuski on kuka on, yleensä kuljetuskalusto on tullut basistin puolesta. Roudausvastuu kuuluu kaikille.
 
Treeniaikojen organisoiminen. Voi varsinkin vähän vanhemmista soittajista koostuvassa bändissä olla hyvinkin vaikeaa. Vuorotyöt ja perheet sotkevat kuvioita.
 
Tästä mä olen pitänyt huolta, ja joo - on joskus vaikeaa.
 
Treenikämpän vuokrien hoitaminen.
 
Meillä on asiat niin kivasti, ettei vuokria tarvitse maksella. Mutta mä olen toiminut kasöörinä muussa rahaliikenteessä.
 
miten saisi bändikavereita lähtemään edes jollain panoksella mukaan tähän bänditoiminnan tylsään puoleen?
 
Kaikkien pitäisi mun mielestä tuntea yhteisvastuuta homman toimimisesta, ja olla näissä jutuissa vähän oma-aloitteinenkin. Silloin on semmoinen reilun yhdessä tekemisen meininki, ja ukoista on koko ajan hyvä fiilis.
 
Mutta aina ei noin tietenkään ole. Eniten mua on vi*uttanut entisissä bändikavereissa ne aamuyöstä tehdyt katoamistemput - jätetty kamojen purku, roudaaminen ja mahdollinen purku kämpille vaan kylmästi muille. Jotkut eivät ole sopivia bänditoimintaan tässä mielessä, ikävä kyllä mulla on tämmöinen mielipide.
 
Mutta joskus asialle voi tehdä jotain. Keskustelulla se alkaa, positiivissävyisellä sellaisella eikä millään sormellaosoittelulla. Käytännössä parhaaseen tulokseen mun mielestäni pääsee, kun jokaiselle selkeästi ilmaistaan mitä kunkin pitää tehdä: epämääräinen tuskailu malliin "jonkun pitäisi myydä keikkojakin mutta kun mä teen jo niin paljon muuta eikä toikin tossa tee mitään" ei toimi.
 
Juha86
08.07.2003 22:38:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä teen biisit ja nettisivut, mut laulaja hoitaa käytännös kaiken muun. Sehän meille hommas ilmasen treenikämpän jossa on kamat ja kaikki. Käytännös kaikki noi hommat on sen vastuulla, mut se tavallaan meni luonnollisestikkin niin, kun ollaan eri paikkakunnilta ja sillä on "suhteita", niin se saa järkättyä kaikkea. Ei kuitenkaan sillä, et muita ei kiinnostais paskan vertaan bändiasiat.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «