Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Milloin bändissä?
1 2 3
re infecta
04.05.2003 22:15:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kauanko olitte soittaneet soitintanne ihan himassa/soittotunneilla ennen kuin aloititte ensimmäisessä bändissänne?
 
Itse olen kitaroinut alle kuukauden, joten taitoni ovat olemattomat. Osaan kuitenkin renkuttaa kymmeniä sointuja ja barretikin luonnistuu. Pari helppoa sooloakin osaan. Luulisin, että jos löytäisi jonkun kaveriporukan, jossa kaikki olisivat aloittelijoita (siis eivät soittaneet käytännössä yhtään), niin basisti, rumpali kuin vokalistikin, uskaltaisi sitä lähteä bänditoimintaan mukaan ilman, että pelkäisi menettävänsä kasvonsa. Siinä kun koko porukka tekee virheitä, niin ei voi ketään moittia. Uskoisin, että bändissä soittaminen antaisi potkua harjoittelulle ja mukavampi se olisikin soitella, kun saisi ihan kokonaisiin biiseihin osallistua. Olisi rummut ja kaikki ja rokkenroll :) Onhan sitä maailma täynnä helppoja biisejä, joista voisi aloittaa..
 
No ei voi mitään. Ei löydy tämmöistä kaveriporukkaa ja yksin treenaaminen jatkuu. Koskahan sitä uskaltaa laittaa itsensä Wanted-osastolle tarjolle? ..ööö..pari-kolme vuotta varmaan vielä..
 
"I will rather learn to enjoy misery than partake a life of hypocrisy"
lindo
04.05.2003 22:18:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitin ehkä 1-2 v yksin kotona kunnes kaveri koulussa ehdotti että aletaan soittaa kimpassa. Oli se vähän outoa silloin, kun piti ruveta oikeen BIISEJÄ soitamaan, sitä ennenhän olin vaan paukutellut rumpuja, en mitään biisejä.
 
I don't belive anything, if i don't see it first
KMT
04.05.2003 22:19:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No koulun bändijutskassa alotin kun olin noin pari kuukautta soittanu, virallisesti aloitin bändisoittamisen kun olin soittanut noin 9 kk...
 
Mä olen vain tyhmä...
Antti1
04.05.2003 22:23:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kauanko olitte soittaneet soitintanne ihan himassa/soittotunneilla ennen kuin aloititte ensimmäisessä bändissänne?
 
En tiedä.. Joku vuoden, kaks?? Tosin senkin jälkeen (siis ennen bändiä) mulla oli 4v taukoa.
 
Itse olen kitaroinut alle kuukauden, joten taitoni ovat olemattomat. Osaan kuitenkin renkuttaa kymmeniä sointuja ja barretikin luonnistuu. Pari helppoa sooloakin osaan.
 
Hei mutta, toihan on tosi hyvin. Älä lannistu.
 
Luulisin, että jos löytäisi jonkun kaveriporukan, jossa kaikki olisivat aloittelijoita (siis eivät soittaneet käytännössä yhtään), niin basisti, rumpali kuin vokalistikin, uskaltaisi sitä lähteä bänditoimintaan mukaan ilman, että pelkäisi menettävänsä kasvonsa. Siinä kun koko porukka tekee virheitä, niin ei voi ketään moittia.
 
Ei sellaiseen bändiin välttämättä kannata mun mielestä mennä ollenkaan, missä toisia vain moititaan, oli kuinka aloittelija tahansa. Se on tietty eri asia, jos ei viitsi edes yrittää tulla paremmaksi.
 
Uskoisin, että bändissä soittaminen antaisi potkua harjoittelulle ja mukavampi se olisikin soitella, kun saisi ihan kokonaisiin biiseihin osallistua. Olisi rummut ja kaikki ja rokkenroll :) Onhan sitä maailma täynnä helppoja biisejä, joista voisi aloittaa..
 
Tuo on totta. Joskus tulee kyllä hiukan turhautumisia bändinkin kanssa, mutta kun vaan pitää mielessä ettei sitä tee elääkseen (ainakaan vielä).
 
No ei voi mitään. Ei löydy tämmöistä kaveriporukkaa ja yksin treenaaminen jatkuu. Koskahan sitä uskaltaa laittaa itsensä Wanted-osastolle tarjolle? ..ööö..pari-kolme vuotta varmaan vielä..
 
Varmasti löytyy tuollainen porukka, jos vaan yrität aktiivisesti. Pari kuukautta vielä treenaisin ja sitten rupeaisin itseäni, sun asemassa, mainostaa. Kun sä kuitenkin osaat jo paljon sointuja ja eikös sulla ollut jostain kanteleesta jo valmiiksi hiukan teorian tietämystä? Vai sekotanko nyt väärään tyyppiin?
 
Onnea vaan valitsemallesi tielle. Rohkea rokan syö..
 
Vihaan heitä, niitä, jotka sanovat: "Paperi on valkoinen." kääntämättä katsettaan. Vihakaan ei ole aitoa, en enää tiedä mikä on. -P. Karjalainen 2003
re infecta
04.05.2003 22:30:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eikös sulla ollut jostain kanteleesta jo valmiiksi hiukan teorian tietämystä? Vai sekotanko nyt väärään tyyppiin?
 
Jep. Kanteletta soittelin joskus 8 vuoden verran. Konserttikantele on myyty, mutta ajattelin kaivaa 5-kielisen esiin ja rimputella sitä tuossa kitaran rinnalla. Vois jollain moniraiturilla jossain vaiheessa yhdistellä soundeja... :)
 
"I will rather learn to enjoy misery than partake a life of hypocrisy"
allapollo
04.05.2003 22:33:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olin bändissä ennen kuin olin soittanut hetkeäkään. Päätin että rupean soittamaan rumpuja ja kaveri halusi soittaa kitaraa niinpä perustimme bändin, leikimme Metallicaa ja soitimma For whom the bell tollsia ja Seek and destroyta päättymättömät tunnit. Voi elämä, ne oli hyviä aikoja ne!
 
Muusikoiden.net-poliisit on natsisikoja!
KanZuu
04.05.2003 22:58:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Menin ekaa kertaa soittamaan "bändiin" joku 3-5 kuukautta soiton aloittamisen jälkeen. Soitimme niinkin kovaa kun nirvana smells like teen spirit ja apulannan anna mulle piskaa ja mato, kaikki ilman laulua =) Sitten tulin kämpän puutteessa tauko ja nyt taas on tullut kyhäilyä. Rohkeesti vaan bändiä kyhämään! Aluks jännitti sairaana muakin, mutta tosiaan hauskaa!
 
Penasol
04.05.2003 23:04:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Jep. Kanteletta soittelin joskus 8 vuoden verran. Konserttikantele on myyty, mutta ajattelin kaivaa 5-kielisen esiin ja rimputella sitä tuossa kitaran rinnalla. Vois jollain moniraiturilla jossain vaiheessa yhdistellä soundeja... :)

Katsos treenaat kitaraa nyt vähän kondikseen ja perustat sitten progepumpun jossa soitat myös kannelta. Minusta ainakin se olisi ihan OEKKEEN. Oikein jos kannelta käyttäisi, niin voisi olla oikein hienon kuuloista!
 
"Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana."
Fortune
05.05.2003 00:39:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa-a, aloitin soittamisen 9-vuotiaana ja taisin olla 12, kun bändissä aloitin. Vai 13? Ei voi muistaa :)
Aerodactev
05.05.2003 07:21:23 (muokattu 05.05.2003 07:21:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloitin kitaransoiton 1998, pianonsoiton 1994 (huom. taidot 1996 jälkeen ruosteessa). 2000 yritin perustaa bändiä kosketinsoittajana ja sitten ihan oikeaan bändiin päädyin 2001, vaikkakin tracker-taustat vaihtuivat oikeisiin soittimiin vasta 2002.
 
Veres! Ajaa sinun etsiä edelleen. Ajaa Google Kierrellä.
Ei eläinkokeille!
Jonte
05.05.2003 07:42:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kauanko olitte soittaneet soitintanne ihan himassa/soittotunneilla ennen kuin aloititte ensimmäisessä bändissänne?
 
Basistiksi ruvetessa pari-kolme päivää.
 
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
juhist
05.05.2003 10:22:36 (muokattu 05.05.2003 10:24:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen kitaroinut alle kuukauden, joten taitoni ovat olemattomat. Osaan kuitenkin renkuttaa kymmeniä sointuja ja barretikin luonnistuu.
 
Tosi hyvin, jos barret onnistuu jo! Mulla meni kovalla reenaamisella puoli vuotta.
 
Itse soittelin 1,5v. ennenkuin aloitin bänditoiminnan.
 
Se, joka toista haukkuu on se miksi toista haukkuu itse. -lastensuusta-
Sleeper
05.05.2003 10:48:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bänsi perustettiin ennenkuin kellään jäsenistä oli instrumentti kotona. No paitsi laulajalla. Rumpalilla ei oo vieläkään omia rumpuja, eikä basistilla bassoa. Että niin.
 
[levyt] Elämä on appelsiini. Ensin on kova kuori ja sitten makea sisus, makea... mmm..... drool... -Homer Simpson
JCM
05.05.2003 11:18:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oikeastaan bänditoimintaa on ollut ihan alusta asti. Eli siitä kun kitaran otin ensimmäisiä kertoja käteen.
ForSakeN
05.05.2003 11:34:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tällä nyt tarkoitetaan niitä satunnaisia kertoja, jolloin joissakin koulun juhlissa kautta muissa tapahtumissa soittaa pari biisiä niin sitten itsekin aloitin n. muutaman kuukauden soiton jälkeen, mutta taas varsinaisen bänditouhun, jossa oli jo oma bändi, meni jo useampi vuosi. Kai osaks johtu omasta epävarmuudesta ja ujoudesta sillä hetkellä...
 
Se on siellä missä tuntuu...ja SYVÄLLÄ! (siis se plugi) :o
kid ego
05.05.2003 11:53:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloin soittaa klassista 8-vuotiaana ja ekassa "bändissä" (huom. lainausmerkit!) olin 11 tai 12. En osannut yhtä ainutta sointua eikä kukaan muukaan osannut mitään. Se siitä klassisesta.
 
get the funk out!
poppamies
05.05.2003 13:18:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kauanko olitte soittaneet soitintanne ihan himassa/soittotunneilla ennen kuin aloititte ensimmäisessä bändissänne?
 
Ei yhtään. Hommattiin soittimet ja ruvettiin "soittamaan".
 
"G-strings are for strippers"
Teemu Tee
05.05.2003 14:02:07 (muokattu 05.05.2003 14:02:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kahdeksan vuotta pianoa.
 
Soittimen harjoitteluun kuluva aika ei ole ratkaisevin vaan ennemminkin soitettavan musiikin oppimiseen käytetty aika. Pitää tajuta jutut ja osata yhdistellä.
 
Rautalangasta vääntäen: tyyppi joka on soittanut vuosia bändissä koskettimia pystyy mitä todennäköisimmin komppaamaan kitaralla hyvin lyhyellä harjoittelulla. Biisit on jo näet sisäistetty. Taitavakaan klassinen pianisti ei taas todennäköisesti pysty kovinkaan äkkiä oppimaan tanssimusiikin saloja. Ei tunne biisejä, ei tyylejä, ei soittotapaa jne.
 
Liian paljon ei pidä keskittyä pelkkään teknilliseen soittotaitoon vaan enemmänkin itse musiikkiin. Sormiharjoitukset, etydit yms. ovat kylläkin tärkeitä apuvälineitä oppimiseen, mutta tehokkainta on harjoitella sitä mitä aikoo jatkossa soittaa. Jos joku porukka ottaa mukaan treeneihinsä, ei muuta kuin mukaan ja lujaa. Siellä oppii vaikka musiikkilajikin olisi eri kuin oma mieltymys.
 
Tyhjän saa pyytämättäkin
Dumb
05.05.2003 16:13:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bänsi perustettiin ennenkuin kellään jäsenistä oli instrumentti kotona.
 
Näinhän se meilläkin lähti. Kukaan ei ollut edes soittanut mitään ennen tuota.
 
Antti*
05.05.2003 16:27:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kauanko olitte soittaneet soitintanne ihan himassa ennen kuin aloititte ensimmäisessä bändissänne?
 
N. kuukauden
 
" Tiede ei ole jumalainen dokumentti "
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «