Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bändi ekaa kertaa studiossa
1 2 3
Heart Of Steel
09.08.2003 10:24:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta tietysti jos treenaa klikillä yleensäkin, se on eri juttu.
 
Tätä just tarkoitinkin tolla kommentilla klikillä treenaamisesta.
 
Ja tää topiccihan käsittelee aihetta "Bändi ekaa kertaa studiossa". Ekalla kertaa tuskin tehdään mitään sellaista, missä klikistä olis hyötyä.
 
Eikä sitä klikin käyttöö studioon kannata mennä harjoittelemaan.
 
"Nobody tells a Man how to play."
Bonham
09.08.2003 10:26:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tätä just tarkoitinkin tolla kommentilla klikillä treenaamisesta.
 
Ja tää topiccihan käsittelee aihetta "Bändi ekaa kertaa studiossa". Ekalla kertaa tuskin tehdään mitään sellaista, missä klikistä olis hyötyä.
 
Eikä sitä klikin käyttöö studioon kannata mennä harjoittelemaan.

 
Ok. Näinhän se on. Poikkeuksella, että äänittäjä on tuolla edellä mainitun kaltainen domina, joka vaatii klikkiä...
 
Mutta aina on toisia pajoja.
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Dr.Rubber
09.08.2003 12:45:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tätä just tarkoitinkin tolla kommentilla klikillä treenaamisesta.
 
Ja tää topiccihan käsittelee aihetta "Bändi ekaa kertaa studiossa". Ekalla kertaa tuskin tehdään mitään sellaista, missä klikistä olis hyötyä.
 
Eikä sitä klikin käyttöö studioon kannata mennä harjoittelemaan.

 
Jos me ei oltais äänitetty klikin kanssa (en itse ole koskaan harjoitellut etukäteen ja olen rumpali) olis koko studiohomma kussut käsille. Sen verran jouduttiin editoimaan.
 
Ei kannata tunkea lunta pilluun!
Heart Of Steel
09.08.2003 13:52:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen verran jouduttiin editoimaan.
 
Joopa joo, mutta...
 
Kun mennään ekaa demoa tekemään, biisit on _tietysti_ ilman mitään epäilystä:
Niin helppoja soittaa että ne menee vaikka jännittäis kuinka perkeleesti ja niitä on soitettu sen tuhat ziljoonaa kertaa, joten ne menevät laakista purkkiin.
 
Tällöinhän niitä ei tarvitse editoida (mikä minun mielestäni on vähintäänkin epäilyttävää toimintaa jos kyseessä on bändi).
 
"Nobody tells a Man how to play."
Bonham
09.08.2003 13:56:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joopa joo, mutta...
 
Kun mennään ekaa demoa tekemään, biisit on _tietysti_ ilman mitään epäilystä:
Niin helppoja soittaa että ne menee vaikka jännittäis kuinka perkeleesti ja niitä on soitettu sen tuhat ziljoonaa kertaa, joten ne menevät laakista purkkiin.
 
Tällöinhän niitä ei tarvitse editoida (mikä minun mielestäni on vähintäänkin epäilyttävää toimintaa jos kyseessä on bändi).

 
Tossahan on tottakai eri versioita, sillä toiset bändit menee sinne verstaalle hyvinkin nopeasti. Eli ne biisit eivät välttämättä luonnistu itsestään. Syytä onkin pohtia, missä vaiheessa studioon on aiheellista mennä... ja mitä siltä reissulta odottaa.
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Heart Of Steel
10.08.2003 09:26:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpä suosittelis menemään, ennen kuin biisit pysyy kasassa. Jos on pakko jotain saada nauhalle, niin sitten vaan mankkanauhotusta treeniksellä. Tai jostain 4-raituri lainaks.
 
"Nobody tells a Man how to play."
Dr.Rubber
10.08.2003 10:43:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä tässä mietin, että onkohan demojen tekemisessä jotenkin karannut se kuuluisa mopo käsistä. Kun ajattelee, että joitain vuosia sitten ainakin minulle ja ymmärtääkseni kovin monelle muullekin demon teko tarkoitti juurikin sellaista ensisijaisesti itse äänitettyä treenikämppä-äänitystä niillä laitteilla, mitä kulloinkin sattui käsiinsä saamaan.
 
Mulle ois muutama vuosi sitten ollu se 4-raitanen kasettikoneella tehty demo ihan unelma. Nyt ei sitten yht'äkkiä kelpaa kuin jokin huippuvarusteltu studio. Tietysti tekniikka menee eteenpäin ja sitä mukaa demoja vastaanottavien tahojen vaatimustaso itse äänitteen laadun suhteen kasvaa, mutta jotenkin nykytilanne tuntuu äkkiseltään hieman vinksahtaneelta.
 
Oops, on vähän off-topicia, antakaa anteeksi!
 
Ei kannata tunkea lunta pilluun!
Cornflake
10.08.2003 11:23:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dr.Rubber:
Mulle ois muutama vuosi sitten ollu se 4-raitanen kasettikoneella tehty demo ihan unelma. Nyt ei sitten yht'äkkiä kelpaa kuin jokin huippuvarusteltu studio. Tietysti tekniikka menee eteenpäin ja sitä mukaa demoja vastaanottavien tahojen vaatimustaso itse äänitteen laadun suhteen kasvaa, mutta jotenkin nykytilanne tuntuu äkkiseltään hieman vinksahtaneelta.
 
Oops, on vähän off-topicia, antakaa anteeksi!

 
Mun mielestä ihan aiheesta puhut.
 
Oma filosofia menee jotenkin siihen tyyliin että kun demo kuulostaa tietyn rajan ylitettyään hyvin tehdyltä - siihen on nähty vähän vaivaa - on se hjyvä juttu.
 
Tuota ei tarvitse sentarkemmin määritellä, kyllä sen kuulee. Tällöin voi antaa musiikin puhua puolestaan, eikä kuuntelijan tarvitse yrittää ottaa nauhoituksesta selvää;-) Antaa vähän jämäkämmän kuvan bändistäkin.
 
Dilemma tulee siinä että mitä tästä ilosta kannattaa maksaa? M.net nyt on luonnostaan täynnä kiveksenkovia ääni-ihmisiä jotka loihtivat vaikka millaisen nauhoituksen ihan itsekin, mutta esmes oman bändin kohdalla on pakko mennä "studioon".
 
Onneksi tilanne on se että tuttu ammattitaitoinen kaveri jelppii ja pikkurahalla saa mainiota demo-tason jälkeä. Mutta jos pitäisi ihan kaupalliseen studioon mennä _demo_ tekemään, niin en edes uskalla funtsia mitä tuo kustantaa. + miten se homma toimisi...
 
Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa!
Ulle
11.08.2003 18:19:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meidän bändillä on kyllä aivan mielettömän hyvä tilanne. Meidän treenikämppä on studio, jossa voi tehdä myyntikelpoisen levyn.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «