Muusikoiden.net
22.05.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ohjeet omien musiikkitiedostojen lisäämiseksi nettin:
1 2 3
Jimi
23.08.2004 18:03:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nauhan pyörimisnopeus ei ole tasainen.
 
joo en yhtää ihmettelis. on aika tosi huono. Ja sitten vielä kuuluu plektran rämpytys.
 
Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä?
derble
13.11.2005 14:09:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm. Alotinko nauhottelut väärästä päästä kun tilasin "pienenninadapterin" jolla saa kitaran piuhan suoraan koneeseen (line-in reikään) ?
 
Doomsayer
25.01.2006 21:57:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm. Alotinko nauhottelut väärästä päästä kun tilasin "pienenninadapterin" jolla saa kitaran piuhan suoraan koneeseen (line-in reikään) ?
 
Mielestäni et koska sillä saa liitettyä myös vahvistimen koneeseen...
 
Vaikka minä olenkin huono soittaja, niin ei sitä minulle itselleni tarvitse kertoa!!
Mordax
08.02.2006 16:43:51 (muokattu 08.02.2006 16:52:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälaista tietokonemikkiä suosittelisitte kitaran nauhoittamiseen 10-50 euron hintaluokassa? Vai olisiko parempi hankkia se pienenninadapteri, jos hintaluokka on noin matala?
 
"On a given day, a given circumstance, you think you have a limit and you go for this limit and you touch this limit and you think, ok, this is the limit. As soon as you touch this limit, something happens and you realise that you can suddenly go a littl
-J.-
14.03.2007 19:58:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästä esitti joku kysymyksen joten päätin vastata taitojeni mukaan, sillä todennäköisesti moni muukin miettii jossain vaiheessa tätä samaa asiaa, minä ainakin mietin pääni puhki tämän asian suhteen joskus aikoinaan. Toivottavasti auttaa edes vähän.
 
No perusteiltaan homma on oikein simppeli:
 
1.Kytket kitaran vahvistimeen
2.kytket mikin tietokoneeseen, mic-sissäänmenoon, jos ei selaista ole erikseen laitat sen vaan siihen plugiin joka tietokoneeseen meenee
3.Valitset äänikortin saetuksista kohdan record ja valitset äänilähteeksi sen valinnan mihin sen mikin törkkäsit.
4.Avaat raituriohjelman esim n-trackin (www.n-track.com)
5.Laitat vahvistimen halutulle voimakkuudelle ja soitat, samaan aikaan tarkkailet tietokeen VU-mittaria, jos äänen voimakkuus nousee liian suureksi lasket äänenvoimakkuutta tietokoneen säätönamiskasta (äänikortin mikseriohjelma)
, etkä vahvistimesta.
6.Painat recordia ja äänität, äänitettyäsi teet haluamasi jutut mm. efektoinnit, panoroinnit, equtukset yms.
7.Tallennat tekeleen ja etsit jostain ilmaista kotisivutilaa (hae google: Ilmaista kotisivutilaa) rekisteöidyt johonkin palveluun.
8.Imuroit tucowssista (www.tucows.com) Ftp-ohjelman (esim. Ws-FTP jota itse käytän).
Käynnistät FTP-ohjelman kirjoitat siihen connect sivulle ensin ne pakkolliset tiedot eli nimen ja muut. Siihen palvelimen osoitteeseen tulee seuraavan näköinen rivi: ftp.jotain.jotain, esim mulla tulee ftp.users.reppu.net, ton osoitteen sä saat sieltä palveluntarjoajasi sivuilta (mahd. support osiosta)
Sitten kirjoitat sen käyttäjätunnuksen ja salasanan jolla rekisteröidyit sinne kotisivun tarjoajalle.
Siirrät tiedoston ja sen tekemäsi internet sivun sinne nettiin simppelisti sillä ohjelmalla.

PS. Jos koneeellasi on frontpage niin sen sivun saat tehtyä näin:
Uusi sivusto ->Tyhjä sivusto ->Tallenna nimellä esim index.htm (ei skandeja nimeen) omaan kansioonsa -> Siirrät mp3. samaan kansioon minne tallensit sivun. -> Kirjoita sivulle sen biisin nimi-> Maalaa teksti ja valitse lisää hyperlinkki -> Luo hyperlinnkki siihen mp3:seen. ja sivu on valmis. nyt eikun siirrät sen vaan sinne palvelimelle noitten ohjeiden mukaisesti. Jos ilmenee kysyttävää niin kysy ihmeessä.
'
 
Olenpa kuullut että jotkut vetää ''oldskuul'' meinigillä mp3 -nauhurilla :D
 
If you're going to hell... Keep going. -Winston Churchill
Carvel
05.04.2007 13:28:42 (muokattu 05.04.2007 13:29:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Olenpa kuullut että jotkut vetää ''oldskuul'' meinigillä mp3 -nauhurilla :D

 
Muutama kaverini ja minä mukaan lukieen teemme tätä, ei kyllä kovin hyväks voi sanoa äänen laatua. mutta selvää saa, ja se laatuhan on merkistä ja mallista kiinni.
 
Kasari hevi valloittaa!!!
Raistlin Majere
17.02.2008 15:47:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Micro Cubesta X-Fi Xtreme Audioon ;D Tulee ihan mukavaa soundia ja saapi säädeltyäkin tosta kuupista mallinnusta ja näin :) Eikä muuten ole kallis.
 
staropramen
05.08.2008 01:46:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs sitten jos haluan lisätä mikseriin vaikka soittamani Ukko Nooan toisten kommentoitavaksi ja siellä nimenomaan kielletään covereidenkin lisääminen?
 
http://www.staropramen.com/
Koivulahti
04.09.2008 10:14:49 (muokattu 04.09.2008 10:16:19)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

....tähän ketjuun varmaan sopii tämä kysymys:
 
Kuinka tällaisen ( Linkki ei toimi, paina "kuuntele" ) Flashplayerjukeboksin saa toimimaan. Ajattelin omien sivujen yhteyteen ottaa tuollaisen käyttöön. Loysin mikko alatalon sivuilta: http://www.mikkoalatalo.net/index.p … com_content&task=view&id=5&Itemid=6
 
Eli neuvokaa joku fiksumpi joka osaa lukea paremmin nuo ohjeet.
Metal-Kölli
08.10.2008 13:44:13 (muokattu 08.10.2008 13:59:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wrong!!!
 
M4ss3 m/
02.11.2008 13:47:52 (muokattu 02.11.2008 13:50:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen äänittänyt web-kameralla kaikki jutut ja on ollut aika hyvänkin laatuinen, mutta se sitten ottaa kaikki muutkin äänet ympäristöstä. Pystyykö Line6:n Pocket Pod:lla tai sen kautta äänittämään jotenkin ei kovin monimutkaisesti ja ilman tuhatta muuta laitetta?
 
Edit: Ja olen myös mp3-soittimella nauhoittanut ja hyvältä kuulostaa. Niin kehtaisiko tuommoisella äänitettyä laittaa nettiin? Ja saako noita tiedostoja muiden ladattavaksi/kuunneltavaksi ilman mitään nettisivua? Ja sisältyykö noihin äänitysten laittoon jotain riskejä?
 
Koivulahti
18.11.2008 13:54:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen äänittänyt web-kameralla kaikki jutut ja on ollut aika hyvänkin laatuinen, mutta se sitten ottaa kaikki muutkin äänet ympäristöstä. Pystyykö Line6:n Pocket Pod:lla tai sen kautta äänittämään jotenkin ei kovin monimutkaisesti ja ilman tuhatta muuta laitetta?
 
Edit: Ja olen myös mp3-soittimella nauhoittanut ja hyvältä kuulostaa. Niin kehtaisiko tuommoisella äänitettyä laittaa nettiin? Ja saako noita tiedostoja muiden ladattavaksi/kuunneltavaksi ilman mitään nettisivua? Ja sisältyykö noihin äänitysten laittoon jotain riskejä?

 
Kehtaa laittaa mutta riski sisältyy jos olet teoston jäsen. Voi tulla noottia siitä että levität luvatta musiikkiasi. Siitä pitä tehä ilmoitus jos se on kaiken kansan nähtävillä ja esim. mixeri.netiin ei saa laittaa biisejä lainkaan, vaikka myspaceen saa. Ite ratkaisin tuon ylläolevan flashplayerprobleeman ottamalla käyttöön iisimmän flashplayerin: http://www.lyyrica.org/mp3player/demoboxi.html
 
Ilmaista bittitilaa saa vaikka wippiesiltä jne.
Koivulahti
18.11.2008 13:57:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs sitten jos haluan lisätä mikseriin vaikka soittamani Ukko Nooan toisten kommentoitavaksi ja siellä nimenomaan kielletään covereidenkin lisääminen?
 
Silloin ei laiteta.. eikä muutenkaan mitään covereita koskaan saa luvitta tallentaa ja jakaa, sen paremmin kuin myydäkään. Biisin pitää olla oma.
M4ss3 m/
18.11.2008 14:17:44 (muokattu 18.11.2008 14:19:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teoston jäsen
 
Jos tuolla nyt tarkoitat jotain bändiä niin ihan itsekeksimiä ja covereita olisin laittanut ja missä soitan vain minä.
 
Edit: Kiitti silti runsaasta vastauksesta.
 
Edit2:Voi tulla noottia siitä että levität luvatta musiikkiasi
 
Kuka haluaisi siitä valittaa, että levitän omaa musiikkiani?
 
Koivulahti
18.11.2008 17:38:50 (muokattu 18.11.2008 17:39:57)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tuolla nyt tarkoitat jotain bändiä niin ihan itsekeksimiä ja covereita olisin laittanut ja missä soitan vain minä.
 
Edit: Kiitti silti runsaasta vastauksesta.
 
Edit2:
 
Kuka haluaisi siitä valittaa, että levitän omaa musiikkiani?

 
:D Teosto! Me laitettiin tuossa yhden säveltäjäkumppanini kanssa kokeeksi muutamia biisejä mixeri.nettiin ja heti tuli noottia siitä että ei saa laittaa musiikkia kolmannen osapuolen www-sivustolle, vaan ainoastaan omille, ja siihenkin tarvitaan erikseen lupa.
 
Toistenkin biisien esittäminen (coverointi) omilla nettisivuilla on muuten sallittua (anteeksi aiempi epämääräisyyteni) mutta siitä on maksettava Teostolle käyttölupamaksua.
 
Omista biiseistäsi et sen sijaan sellaista joudu maksamaan kunhan haet sen luvan sieltä Teostosta. Siihen on oma lomakekin. Ohessa PDF: http://www.teosto.fi/teosto/websivu … kijäasiakkaanmaksutonkäyttölupa.pdf
staropramen
18.11.2008 20:07:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs sitten jos haluan lisätä mikseriin vaikka soittamani Ukko Nooan toisten kommentoitavaksi ja siellä nimenomaan kielletään covereidenkin lisääminen?
 
Silloin ei laiteta.. eikä muutenkaan mitään covereita koskaan saa luvitta tallentaa ja jakaa, sen paremmin kuin myydäkään. Biisin pitää olla oma.
 
No jos kuitenkin jotenkin haluaisin esitellä arvoisille muusikoiden.netin käyttäjille jotain aikaansaannostani, eikä omia biisejä ole, niin onko mitään keinoa?
 
No jos tarkkoja ollaan niin minun soittama Ukko Nooahan olisi vaan minun tulkintani...
 
http://www.staropramen.com/
Koivulahti
18.11.2008 22:38:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs sitten jos haluan lisätä mikseriin vaikka soittamani Ukko Nooan toisten kommentoitavaksi ja siellä nimenomaan kielletään covereidenkin lisääminen?
 
No jos kuitenkin jotenkin haluaisin esitellä arvoisille muusikoiden.netin käyttäjille jotain aikaansaannostani, eikä omia biisejä ole, niin onko mitään keinoa?
 
No jos tarkkoja ollaan niin minun soittama Ukko Nooahan olisi vaan minun tulkintani...

 
No jos ihan tarkkoja ollaan niin Ukkonoan kai saisitkin soittaa, kun tekijä taitaa olla tuntematon ja jos ei ole niin ainakin kuollut niin kauan aikaa sitten että sen tekijänoikeussuoja on umpeutunut.
 
Jos sen sijaan haluaisit esittää täällä vaikka Jätkien Rytmimunan, niin joutuisit toki maksamaan Teostolle. Jos taas esittäisit sen nuokkarilla,niin ne joutuis maksamaan Teostolle ja Teostolta puolestaan tilitettäis Jätkille siitä että sä olet esittäny niiden biisiä. Jos tekisit biisistä oman tulkintasi (sovituksen) ja Jätkät myöntäisi muunteluosuudet, saisit sinäkin teostolta rahaa se sovitusosuuden verran (alle 15% MUISTAAKSENI).
Sergei Fallinen
25.04.2009 23:40:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla on mikrofoni ja piuha, haluisin nauhottaa jotain akustista kitaraa ja huuliharppuu jne, mutta tarvisin kai jonkun välikappaleen et saan mikin koneeseen kii. ei kukaan viitsisi näyttää ihan kädestä pitäen tuolta thomannilta että mikä noista tuhansista härveleistä siihen kävis?
 
entäs siihen, jos haluun sähkökitaran kiinni koneeseen?
 
teiv
30.04.2009 09:54:54 (muokattu 30.04.2009 10:00:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hibernance: mulla on mikrofoni ja piuha, haluisin nauhottaa jotain akustista kitaraa ja huuliharppuu jne, mutta tarvisin kai jonkun välikappaleen et saan mikin koneeseen kii. ei kukaan viitsisi näyttää ihan kädestä pitäen tuolta thomannilta että mikä noista tuhansista härveleistä siihen kävis?
 
entäs siihen, jos haluun sähkökitaran kiinni koneeseen?

 
http://www.thomann.de/fi/the_sssnake_1833_adapter.htm
 
Ton avulla saat mikin tökättyä tietokoneen mikkireikään.. Tommosia saa kylläkin myös ihan biltemasta/gigantista/prismasta ainaski..
 
baron
04.10.2010 15:24:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koivulahti: No jos ihan tarkkoja ollaan niin Ukkonoan kai saisitkin soittaa, kun tekijä taitaa olla tuntematon ja jos ei ole niin ainakin kuollut niin kauan aikaa sitten että sen tekijänoikeussuoja on umpeutunut.
 
Gubben Noak on kansansävelmä (trad), sanat tehnyt Carl Michael Bellman joka on kuollut 1795 eli tekijänoikeudet rauennneet eli sitä saa paitsi soittaa julkisesti ilman Teostokorvauksia, myös ainakin ruotsiksi laulaa, suomennoksen tekijää en tiedä.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «