Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Interface joka ei tarvitse ASIO-ajureita
1
Sabbathologist
07.02.2024 17:49:41 (muokattu 07.02.2024 17:51:48)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liekö sellaisia paljonkin? Itselläni oli Scarlet Focusrite, jonka heitin mäkeen, koska sitä ei voinut käyttää järkyttävän latenssin (ASIO.n puutteen?) takia. Olen kiinnostunut soittamisesta, en soittimista. Ja tietokoneet varsinkaan eivät ole soittimia, ainakaan kitaristin näkökulmasta.
 
Olen äänitellyt G-track Samson-interfacella ja se toimii mallikkaasti eikä ole mistään asioista saati ajureista kuullutkaan.
 
Nyt olen kuitenkin harkinnut hommaavani Bossin uutuuskitarapedaalin IR-2.sen, jossa on samassa niin kitarastyrkkarit, kajarimallinnukset kuin interfacekin. Mietiskelin vaan, että ei kai sekin vekotin vaadi jotain ASIOita?
 
En oikein tiennyt mille palstalle tämä olisi pitänyt laittaa. Valitsin varmuuden vuoksi aloittelijat-palstan, koska ''nerojen'' palstoilta tulee usein lietettä niskaan jos erehtyy paljastamaan oman tyhmyytensä.
 
Henri Henri Olavi
07.02.2024 17:53:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä häikkää sulla on ASIO:n kanssa? Oletan siis, että sulla on Windows-kone, muutenhan mitään ASIO:ta ei käytetä.
 
Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki!
Sabbathologist
07.02.2024 18:19:05 (muokattu 07.02.2024 18:20:02)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Mitä häikkää sulla on ASIO:n kanssa? Oletan siis, että sulla on Windows-kone, muutenhan mitään ASIO:ta ei käytetä.
 
Lähinnä se, että en ymmärrä mitä koko ASIO tarkoittaa, ja se, että esim. Focusrite Scarlet ei toiminut koneellani (tai siis minä en sitä saanut toimimaan), mutta Samson toimii ilman että tarvitsee uhrata ajatustakaan moisille asioille.
 
Henri Henri Olavi
07.02.2024 18:35:13 (muokattu 07.02.2024 18:36:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sabbathologist: Lähinnä se, että en ymmärrä mitä koko ASIO tarkoittaa, ja se, että esim. Focusrite Scarlet ei toiminut koneellani (tai siis minä en sitä saanut toimimaan), mutta Samson toimii ilman että tarvitsee uhrata ajatustakaan moisille asioille.
 
No oletko sä assentanut sun koneelle ASIO-ajurit?
 
Tuossa sulle hyvin helposti seurattava ohje, jos et ole.
 
https://support.focusrite.com/hc/en … nstall-Focusrite-drivers-on-Windows
 
ASIO on siis rajapinta joka auttaa sun interfacea keskustelemaan sun softan kanssa. Pähkinänkuoressa.
 
Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki!
Sabbathologist
07.02.2024 18:50:36 (muokattu 07.02.2024 18:54:46)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: No oletko sä assentanut sun koneelle ASIO-ajurit?
 
No kai mä yritin, mutta tuntui niin turhauttavalta, koska Samsonin kanssa ei ASIO.ta tarvitse ja muutenkin inhoan ja vierastan kaikkea nörtteilyä.
 
Tuossa sulle hyvin helposti seurattava ohje, jos et ole.
 
https://support.focusrite.com/hc/en … nstall-Focusrite-drivers-on-Windows
 
ASIO on siis rajapinta joka auttaa sun interfacea keskustelemaan sun softan kanssa. Pähkinänkuoressa.

 
Kiitos, että yrität auttaa, mutta se on nyt vähän myöhäistä. Heitin k*nnipäissäni koko Scarletin ikkunasta ulos. Joo, ei ollut järkevää. Vaan ihminen ei aina toimi järkevästi.
 
Henri Henri Olavi
07.02.2024 18:52:38 (muokattu 07.02.2024 18:52:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onneksi on Mac, niin ei tarvitse ikinä tuskailla moisten luovuudentappajien kanssa.
 
Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki!
Sabbathologist
07.02.2024 18:54:59 (muokattu 07.02.2024 18:56:56)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ketjun otsikko on huono. Pointti oli lähinnä se, että jos hankin vahvistin-interface-kombinaatio-kitarapedaalin, niin toimiiko se ilman ASIO-ajureita. Luulis toimivan, koska joskus muinaisaikaan äänittelin Audacityllä ja vanhalla pöytäkoneella ihan suoraan tietsikan omaan äänikortsuun ja hyvin toimi.
 
Henri Henri Olavi
07.02.2024 19:06:00 (muokattu 07.02.2024 19:09:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sabbathologist: Ketjun otsikko on huono. Pointti oli lähinnä se, että jos hankin vahvistin-interface-kombinaatio-kitarapedaalin, niin toimiiko se ilman ASIO-ajureita. Luulis toimivan, koska joskus muinaisaikaan äänittelin Audacityllä ja vanhalla pöytäkoneella ihan suoraan tietsikan omaan äänikortsuun ja hyvin toimi.
 
Sun pitää yritää metsästää jotain infoa siitä laitteesta, että skulaako vai ei. Ja siis, suurin osa toimii Windowsin omillakin ajureilla, Scarlettkin, mutta viivettä saattaa olla reippaammanlaisesti.
 
Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki!
Jeszse
07.02.2024 19:56:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Onneksi on Mac, niin ei tarvitse ikinä tuskailla moisten luovuudentappajien kanssa.
 
Tää kyllä. Plug & play, pam pam.
 
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
Vessajono
07.02.2024 20:47:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Onneksi on Mac, niin ei tarvitse ikinä tuskailla moisten luovuudentappajien kanssa.
 
Mun piti itse asiassa jotain puukotuksia tehä, että sain Babyfacen pelaamaan. Liittyi jotenkin siihen, että Big Surista eteenpäin ulkoinen hardis ei oletusarvosesti pääse käsiksi ihan kaikkiin niihin paikkoihin, joihin sen pitäis päästä.
 
Once is a mistake, twice is a jazz
Henri Henri Olavi
07.02.2024 20:53:04 (muokattu 07.02.2024 20:53:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Mun piti itse asiassa jotain puukotuksia tehä, että sain Babyfacen pelaamaan. Liittyi jotenkin siihen, että Big Surista eteenpäin ulkoinen hardis ei oletusarvosesti pääse käsiksi ihan kaikkiin niihin paikkoihin, joihin sen pitäis päästä.
 
Joo, uudemissa käyttiksissä pitää erikseen käydä antamassa luvat. No biggie. Tehty liian "turvallisiksi" nämä uudet käyttikset. Itse disabloin aina SIP:in kättelyssä.
 
Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki!
juhahay
23.02.2024 20:01:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laite kuin laite, niin jotkut ajurit se kyllä tarvitsee toimiakseen. Ne saattavat olla osana käyttöjärjestelmää, tai sitten ne ovat saatavilla valmistajalta.
 
Windowsissa on/oli sellainenkin äänisysteemi(rajapinta?) kuin WASAPI, mikä on tuntunut toimivan ihan kohtuullisesti, verrattuna aiempiin häkkyröihin. Käyttäisin Winukkamaailmassa siis joko ASIO tai WASAPI-systeemejä audiokorttien kanssa.
 
Se tärkein juttu on ladata ne valmistajan ajurit ja asentaa ne koneelleen. Sitten voi etsiä daw:n asetuksista tuon laitteen joko ASIO:n tai WASAPIn alta, ja kokeilla kumpi toimii miellyttävämmin.
 
Juhani_t
23.02.2024 20:58:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut jo vuosia Presonus RML16ai, joka ei tarvitse oman softansa lisäksi mitään Asioita Windowsissa. Liitäntä on hieman vanhahtava Firewire, jolle PC:ssä on oma kortti. Levyrikon vuoksi jouduin laittamaan kaikki uusiksi pari kuukautta sitten, eikä oikeastaan minkään kanssa tarvinnut tapella tai erityisesti säätää. Äänenlaatu on tarpeeksi hyvä ja käyttöliittymä kiva sekä helppo omaksua. Lisäksi se integroituu kivasti Studio Onen kanssa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «