Muusikoiden.net
17.05.2024
 

Roots »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: The Fabulous Thunderbirds
1 2 3 4 5
blaekie
22.12.2010 09:49:38 (muokattu 22.12.2010 09:50:21)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

doktorkoo: kaiken lisäksi tuo porukka oli ollu kasassa tossa vaiheessa vasta muutaman kuukauden. Keller liittyi mukaan kun Fletcher lähti, ja vähän aikaisemmmin 2007 koko muu porukka vaihtui kun Curran, Bott ja Weber lähti. Päteviä oli noi "nuoretkin". Ja on se Kim vaan tän päivän ykkösharpisti. Muistan kuinka kylmät väreet kulki tuossa kun Kim lähti soittaan harppuaan ilman mikkiä ( ja lauloi myös "akustisesti")
 
Joo ihmettelin tota, miten hyvin kuului tuo harppu , vaikka ei ollut mikkiä lähelläkään, eli sen verran oli ilmeisesti TV2 järkännyt "tilamikkiä" kehiin,
 
TV2:n on kunnostautunut muutenkin näissä Livetaltioinneissa aiemmin. He osaavat kyllä tuon homman. Mm aikoinaan SRV:tä kuvasivat Pori Jazzeissa, ja montaa muuta artistia vuosien varrella.
Pätevän tuntuisia heppuja oli noi kepittäjät, varsinkin se telemiäs. Miehet vaihtuu mutta Wilson pitää huolen että bändin kokonaissaundi pysyy originaalina.
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
MaQ
22.12.2010 10:07:13 (muokattu 22.12.2010 10:13:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blaekie: Joo ihmettelin tota, miten hyvin kuului tuo harppu , vaikka ei ollut mikkiä lähelläkään, eli sen verran oli ilmeisesti TV2 järkännyt "tilamikkiä" kehiin,

 
Jos katsotte tarkemmin sillä on kaulusmikrofoni jota esim puhujat käyttää. Se pieni pallukka näkyy.
 
http://areena.yle.fi/video/1558954 about 42.35 --->
 
blaekie
22.12.2010 10:25:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MaQ: Jos katsotte tarkemmin sillä on kaulusmikrofoni jota esim puhujat käyttää. Se pieni pallukka näkyy.
 
http://areena.yle.fi/video/1558954 about 42.35 --->

 
Juu näin sen täytyy olla, koska ääni tuntuu tulevan niin "läheltä". Ei tilamikeillä
sellainen onnistu. (Tietty jos on joku pitkä Senheiserin suuntamikki, mitä TV yhtiöt käyttää)
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
doktorkoo
22.12.2010 10:27:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MaQ: Jos katsotte tarkemmin sillä on kaulusmikrofoni jota esim puhujat käyttää. Se pieni pallukka näkyy
 
mää katoin että se olis korvamonitori? Mutta muistan kyllä itse paikallaolleena, että laulu kuului hyvin eikä tullut PA:sta tuossa kohtaa. Siis paikanpäällä. Tiedä sitten onko tuohon tallenteeseen otettu "pöydästä"
 
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank http://www.myspace.com/themisbeats
harpist
23.12.2010 21:35:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blaekie: TV2:n on kunnostautunut muutenkin näissä Livetaltioinneissa aiemmin. He osaavat kyllä tuon homman...
 
Kiistattomasti - mutta tällä kertaa taisi Fab taltioinnissa käydä niin, että stereokuva on kääntynyt päinvastaiseksi kuvaan nähden (?)
 
" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
antnis
23.12.2010 21:46:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

harpist: Kiistattomasti - mutta tällä kertaa taisi Fab taltioinnissa käydä niin, että stereokuva on kääntynyt päinvastaiseksi kuvaan nähden (?)
 
Ei minun mielestäni?
 
blaekie
23.12.2010 23:17:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

harpist: Kiistattomasti - mutta tällä kertaa taisi Fab taltioinnissa käydä niin, että stereokuva on kääntynyt päinvastaiseksi kuvaan nähden (?)
 
Niin mäkin luulin ensin, mutta sitten huomasin että kuulokkeet oli väärinpäin päässä.
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
bluesy
24.12.2010 01:10:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blaekie: Niin mäkin luulin ensin, mutta sitten huomasin että kuulokkeet oli väärinpäin päässä.
 
tai pää väärinpäin kuulokkeissa...btw hyvät soundit tallenteessa, varmaan paikanpäällä kuitenkin liian hiljaa tuli kun harppusoittoa tarkemmin analysoi!!!
 
rheinone
02.06.2011 23:37:55 (muokattu 02.06.2011 23:45:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: Ei minun mielestäni?
 
Ei minunkaan.
 
Just tsekkasin männä viikolla telkkarista tulleen suomi-chillailukeikan. Ei kyl lähteny bändiltä yhtään. Paria nopeeta stygiä lukuunottamatta todella väsynyttä ja tylsää toimintaa. Hohhoijaa.
 
E:
 
Kuha: Piti tsekata ja perin makoisaa soittoa ja saundia Telestimestä.
 
Teletappi olikin bändin ainoa valopilkku; Ei nukahtanu kesken vetoa.
 
nottamus
03.06.2011 15:50:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rheinone: Ei minunkaan.
 
Just tsekkasin männä viikolla telkkarista tulleen suomi-chillailukeikan. Ei kyl lähteny bändiltä yhtään. Paria nopeeta stygiä lukuunottamatta todella väsynyttä ja tylsää toimintaa. Hohhoijaa.

 
no joo, mutta en tietenkään lähtisi vertaamaan alkuperäiskokoonpanoon, jonka olen todistanut kahdesti. Nyt eletään laimeampia aikoja...
 
every dog has its day
BigPapa
03.06.2011 16:21:10 (muokattu 03.06.2011 16:23:38)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rheinone: Ei minunkaan.
 
Just tsekkasin männä viikolla telkkarista tulleen suomi-chillailukeikan. Ei kyl lähteny bändiltä yhtään. Paria nopeeta stygiä lukuunottamatta todella väsynyttä ja tylsää toimintaa. Hohhoijaa.
 
E:
 

 
Teletappi olikin bändin ainoa valopilkku; Ei nukahtanu kesken vetoa.

 
Oon sen orkkis kokoonpanon nähnyt Tavastialla joskus 1984 ja oli ihan helevatan hyvä ja sit on se DVD:llä 1980 Rockpalast veto ja hyvä oli, ja niin oli toi Tv taltiointikin mikä tuli teemalta ja tulee tänään uusintana. Ihan helevatan hyvää touhua. Noin sen bluesin pitää mennä. Väsymyksestä ei ollu tietoakaan.Tietenkin, jos bluesin tyyleistä ja tyyliseikoista ei oo hajulla, niin voihan sitä dumata ihan mitä vaan ja miten vaan.
 
belarusman
04.06.2011 21:34:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa: Oon sen orkkis kokoonpanon nähnyt Tavastialla joskus 1984 ja oli ihan helevatan hyvä ja sit on se DVD:llä 1980 Rockpalast veto ja hyvä oli, ja niin oli toi Tv taltiointikin mikä tuli teemalta ja tulee tänään uusintana. Ihan helevatan hyvää touhua. Noin sen bluesin pitää mennä. Väsymyksestä ei ollu tietoakaan.Tietenkin, jos bluesin tyyleistä ja tyyliseikoista ei oo hajulla, niin voihan sitä dumata ihan mitä vaan ja miten vaan.
 
Joo ...täältä BigPapalle täysi komppi! Toimi komeesti T-Birdsit! Homma tuntuu toimivan oli porukka sitten keitä tahansa...ja eihän se Wilson siihen mitää "kätilöopiston" miehii ota messiin!
 
Crossroads calling...
rheinone
04.06.2011 23:13:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa: Oon sen orkkis kokoonpanon nähnyt Tavastialla joskus 1984 ja oli ihan helevatan hyvä ja sit on se DVD:llä 1980 Rockpalast veto ja hyvä oli, ja niin oli toi Tv taltiointikin mikä tuli teemalta ja tulee tänään uusintana. Ihan helevatan hyvää touhua. Noin sen bluesin pitää mennä. Väsymyksestä ei ollu tietoakaan.Tietenkin, jos bluesin tyyleistä ja tyyliseikoista ei oo hajulla, niin voihan sitä dumata ihan mitä vaan ja miten vaan.
 
Kyllä kyllä! Bluesin tyyleistä ja tyyliseikoista ei oo hajua. Fiilispohjalta vain kommentoin; Ihan miltä silloin kuunnellessa ta katsellessa tuntui.
 
BigPapa
05.06.2011 00:41:01 (muokattu 05.06.2011 10:46:55)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rheinone: Fiilispohjalta vain kommentoin; Ihan miltä silloin kuunnellessa ta katsellessa tuntui.
 
Niin minäkin ja musta tuntui ihan erilaiselta.
 
harpist
05.06.2011 12:24:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

harpist: Kiistattomasti - mutta tällä kertaa taisi Fab taltioinnissa käydä niin, että stereokuva on kääntynyt päinvastaiseksi kuvaan nähden (?)
 
Selvisipä tuo mysteeri - nyt kun uusintana ko. ohjelman katsoin ja kuulostelin.
 
Television digiboxilla stereokuva on niinkuin pitääkin - mutta jostain syystä tallentava digiboxini kääntää stereokuvan päivastaiseksi.
 
Tsekkasin kaikki mahdollisuudet kytkennöissä jossa tällainen kämmi voisi käydä - ja ainoaksi vaihtoehdoksi jäi - että Scart liittimen oikea/vasen karvat on kolvattu liittimen sisällä väärin päin (?)
 
Tuli siis "eetteristä" niinkuin pitikin ...
 
" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
antnis
05.06.2011 19:26:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä otin sen tuolta areenasta...kyllä mä tykkäsin siitä stratomiehestäki ja kokonaisuudessaan mukava ja rento keikka.
 
Rämppy
07.06.2011 10:45:49 (muokattu 07.06.2011 10:50:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wanha T-birds oli parhaita roots-bändejä ikinä. Vieläkin sävähdyttää neljä ekaa LP:tä. Myös Walk that walk talk that talk on aivan jautaa, vaikka Jimmie ei enää ole mukana. Eikä myöskään Keith Ferguson-vainaa, joka bassottelua meikä fanittaa aivan tajuttomasti. Näin fabuloussit Tavalla joskus kymmenisen vuotta sitten ja kyllä toimi silloinenkin kokoonpano komiasti. Jäi mieleen yhtenä huippukeikkana. Ja aina olen digannut Kim Wilsonin laulusta ja harputtelusta. Kieltämättä nyt telkkarista nähty suomikeikka oli vähän turhan leppoisaa touhua, lieneekö syy taltionnissa vai bändissä...
Kyllä rock'n rollissa pitää olla edes vähän vaarallisuutta, ei saa olla pelkkää viihdyttämismeininkiä.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
BigPapa
07.06.2011 11:00:38 (muokattu 07.06.2011 11:19:49)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy:Kyllä rock'n rollissa pitää olla edes vähän vaarallisuutta, ei saa olla pelkkää viihdyttämismeininkiä.
 
Ehkä rock'n'rollissa, mutta Fabulous Thunderbirds on bluesia. Eikä se mitäään liian leppoisaa ollut, kun vertaa vaikka Rockpalast 1980 vetoon, hyvä veto oli tuo Teemalta tullut. Fabbareitten tyyliin ei kuulu yleison pelottelu, vaan bluesin soittaminen.
 
Rämppy
07.06.2011 16:59:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa: Ehkä rock'n'rollissa, mutta Fabulous Thunderbirds on bluesia. Eikä se mitäään liian leppoisaa ollut, kun vertaa vaikka Rockpalast 1980 vetoon, hyvä veto oli
 
jaa...aika ahdas määrittely. Kyllä se mulle on myös rockia, vaikka blues onkin vahvasti mukana. Ainakin alkuaikojen fabuloussissa oli rock-meininkiä ihan asennepuolellakin. Mun korvaan tuo tv-live oli kelpo hyväntuulista viihdettä, muttei enempää. Mutta hyvä jos puhuttelee muita syvemmin, se on hienoo.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
BigPapa
07.06.2011 17:09:25 (muokattu 07.06.2011 18:22:43)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: jaa...aika ahdas määrittely. Kyllä se mulle on myös rockia, vaikka blues onkin vahvasti mukana. Ainakin alkuaikojen fabuloussissa oli rock-meininkiä ihan asennepuolellakin. Mun korvaan tuo tv-live oli kelpo hyväntuulista viihdettä, muttei enempää. Mutta hyvä jos puhuttelee muita syvemmin, se on hienoo.
 
Sehän riippuu ihan siitä miten ahtaasti bluesin haluaa määritellä, eikö.
Bluesbändi se on ollut alusta lähtien, Texas bluussia.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «