Muusikoiden.net
08.06.2024
 

Roots »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Richard Thompson?
1
superfly
16.05.2003 15:33:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teinpä uuden threadin tästä, kun en haulla löytänyt mitään. Onko ketään muita Richard Thompson-diggareita? Laittakaa hankintavinkkejä, tämä on mulle aika uus artisti.
 
Harppu on alaston piano
Marlowe
16.05.2003 17:12:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

- "Richard Thompson", Anna toistaa äänellä, josta kuultaa että hän on joutunut omaksumaan melkoisen tietomäärän muutamassa päivässä. "Kuka hän nyt olikaan? Dick on yrittänyt sivistää minua."
- "Emme ole tainneet ehtiä vielä Thompsoniin asti", Dick sanoo. "Joka tapauksessa hän esittää folk- ja rockmusiikkia ja on Englannin etevin sähkökitaristi".
 
(Nick Hornby: Uskollinen äänentoisto, s. 147-148)
 
Thompson on minullekin varsin uusi tuttavuus, mutta lyhyenkin tuttavuuden perusteella voin sanoa että miehen tuotantoon kannattaa tutustua. Hyvä tapa aloittaa on yhdessä vaimo Linda Thompsonin kanssa levytettyyn albumiin "I Want to See the Bright Lights Tonight" (1973). Todella komeaa brittiläistä folkrockia.
 
Thompsonin uudella levyllä on silläkin varsin hienoja kitarajuttuja ja kiintoisa WTC-teemaa sivuava kappale, jossa maailmaa katsellaan taleban-liikkeen kannattajan silmin katseltuna.
 
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
folkkari
17.05.2003 12:11:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Thompsonin tripla-cd Watching the dark - the history of Richard Thompson. Siinä on musaa vuosilta 1969 - 1992.
En ole mikään Thompson-asiantuntija, mutta toi levy antaa kai aika kattavan kuvan Thompsonin skaalasta. Ja kyllä se osaa tota kitaraa soittaa...
 
Ihmisen suurin heikkous on luovuttaminen.- T.Edison
superfly
17.05.2003 15:27:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vinkistä. Vielä kun löytäisi tuon jostain levykaupasta. Kitaristina minäkin hänestä innostuin.
 
Harppu on alaston piano
jPekka
19.05.2003 09:33:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teinpä uuden threadin tästä, kun en haulla löytänyt mitään. Onko ketään muita Richard Thompson-diggareita? Laittakaa hankintavinkkejä, tämä on mulle aika uus artisti.
 
Kyllä. Itse kyllä diggailen Thompsonia ennen kaikkea lauluntekijänä. Ja jossain mielessä myös laulajana - koska olen itse huono laulaja, niin on todella rohkaisevaa miten paljon sävyjä toinen periaatteessa "huono" laulaja pystyy kapea-alaisesta äänestään saamaan irti.
 
Omia suosikkejani.
 
- Shoot Out the Lights (Richard & Linda Thompson). Mainittiin jonkun musiikkilehden (edesmennyt Musician?) kriitikkopollissa yhdeksi 80-luvun tärkeimmistä levyistä.
- Amnesia. Itse aloitin tästä.
- Rumor & Sigh. Ehkä monivivahteisin RT-levy.
- Mirror Blue
- Mock Tudor
- You? Me? Us? Tupla, jonka toinen puolisko sähkökamaa ja toinen akustista.
 
Plus sitten ne tuolla toisessa säikeessä mainostamani faneille tehdyt live-levyt.
 
Onkos kukaan päässyt jo kuulemaan tätä uutta levyä?
 
.
 
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
jPekka
20.05.2003 09:35:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kukaan päässyt jo kuulemaan tätä uutta levyä?
 
Kommentoin itseäni, kun tarttui Old Kit Bag hihaan eilen kaupunkireissulla. Eli nämä ovat ensimmäisen kuuntelukerran kommentteja. Puolen vuoden jälkeen sitten uudestaan...
 
Jatkaa sujuvasti miehen viime aikojen levyjen linjaa, mukana vain kontrabasisti, rumpali ja taustalaulaja. Tasainen, ehkä turhankin tasainen: biiseistä olisi saanut vähän rikkaammilla sovituksilla ehkä enemmän irti. Toisaalta tässä live-tunnelmassa on vissi puolensa.
 
Mutta kyllä tätä tulee taatusti kuunneltua paljon.
 
.
 
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
Roberto
21.05.2003 21:41:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laittakaa hankintavinkkejä, tämä on mulle aika uus artisti.
 
Solid Air lienee perushyvä ensihankinta.
 
Marlowe
23.05.2003 20:42:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thompsonin ystävien kannattaa hankkia uusi Mojo Magazine (kesäkuun numero, kannessa Led Zeppelin), jossa on kohtalaisen pitkä artikkeli miehestä.
 
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «