Muusikoiden.net
08.06.2024
 

Roots »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uusi Led Zeppelin!!
1 2 3 4
Risto Mustalisä
02.07.2003 08:17:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jimmyhän oli kova sovittamaan biisejä jo studiomuusikkona. En nyt muista kuinka monella levyllä onkaan soittanut - monella kuitenkin Rollareista Donovaniin.. Olis muuten hupaisaa tietää, kuinka paljon klassikko "Whole Lotta Lovessa" on Willie Dixonia, kun krediiteissä näkyy säveltäjänä olevan..
 
Olen ollut jostain lukevinani ,että plagiointisyyte koski biisin lyriikkaa mutten ole varma.
 
Tuli mieleen Pageyn haastattelu Guitar World -lehdestä joskus Outrider -levyn ilmestymisen aikoihin. Mieshän käyttää aika paljon erilaisia virityksiä kitarassaan.Sanoi sen johtuvan siitä ettei ole koskaan oppinut barre -otetta mielestään riittävän hyvin.:-)
 
Born to be wild! - paitsi kotona..
jPekka
02.07.2003 10:25:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ollut jostain lukevinani ,että plagiointisyyte koski biisin lyriikkaa mutten ole varma.
 
Joo, tekstistähän tuo oikeuden päätös Willie Dixonin nimen lisäämisestä taisi tulla.
 
Riffihän on niin vanhaa delta-kamaa (komeasti modernisoituna) ettei sitä varmaan kukaan hirveä nykypäivinä omakseen väittää...
 
Tuli mieleen Pageyn haastattelu Guitar World -lehdestä joskus Outrider -levyn ilmestymisen aikoihin. Mieshän käyttää aika paljon erilaisia virityksiä kitarassaan.Sanoi sen johtuvan siitä ettei ole koskaan oppinut barre -otetta mielestään riittävän hyvin.:-)
 
Ehkä - mutta Page on myös tavattoman taitava koloristi, ja sävyjen lisäämiseen erilaiset viritykset ovat oiva väline. Muuttavat sointia tavalla johon eivät pedaalit tai vahvistimet pysty.
 
.
 
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
sihvoh
02.07.2003 13:25:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä. Page näyttää taitonsa sähköllä ja ilman.
 
Hemmetti ostin loman kunniaksi tuon DVD:n ja olin tippua sohvalta ekaa kertaa katseltaessa ja kuunneltaessa. En ole ikinä ollut mikään LZ fani mutta tilanne taitaa korjautua kertaheitolla :-)
 
Varsinki Pagen soitto kiinnosti ja ei tosiaankaan tuottanut pettymystä. Onneksi DVD ei kulu pahemmin toistettaessa :-) voisi muuten mennä puhki.
 
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Iso D
02.07.2003 16:24:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös Ameriikoissa tuo "How the west was won" mennyt het listaykköseksi. Ei ihan jokapäiväistä live-levyille.
 
Bonham
02.07.2003 16:28:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös Ameriikoissa tuo "How the west was won" mennyt het listaykköseksi. Ei ihan jokapäiväistä live-levyille.
 
Taitaa roikkua siellä kärjessä edelleen. Ja aika harvoin varmasti listan kärjessä on ollut triplalevyä?
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Paperilyhty
02.07.2003 21:20:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerrankin on sitten sielläkin joku järkevä listaykkönen...Miksei muuten täällä mennyt ihan kärkeen, siellä on vain ihan jotain sairasta musaa? Doh, ohi meni aiheesta. Hehkuttamaanhan minäkin halusin tänne tulla, mutta te olette tehneet sen jo niin hyvin, että mitäs turhia. Zeppelinhän on ihan ykkösbändi aina ja ikuisesti. Siitä lähtien, kun olin kuullut ensimmäiset pari sekuntia II:sta on ollut ihan selvää, että Bonzo, Jimmy, John Paul ja Robert
pysty(i)vät mihin tahansa. Tänään katselin kaverin videolta yhden SVT:n Zep-ohjelman, aika laatukamaa. Muunmuassa mielenkiintoinen tarina uima-altaasta, Harrisonista, kakusta ja muusta ;). Jonesy vastasi kyllä niin hyvin kysymykseen Bonhamin juhlinnasta, nimittäin "Does that make him any worse as a drummer?" tai jotain sinne päin.
 
Pagella on ihan ihme ääni, se on viiskymppisenäkin täysin poikamainen.
 
That is the fucking buzz!
MarkoA
06.07.2003 22:16:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Poikamaisesta äänestä tulee mieleen, että kyllä se Plant laulaa HTWWW:llä paikoitellen aivan todella loistavasti! Peittoaa studio versiot mennen-tullen. Kuunnelkaa nyt esim "Over the hills and far away". Siinä sitä saa pohtia, että miehet todella vetää siinä livenä. Ois monella bändillä opittavaa. Mahtavaa kaikki tuo groove ja improvisointi, ei voi muuta sanoa. Ja sitten kun vielä kuuntelee vaikka Since I´ve been loving you:n ymmärtää miksi Plant oli melko jätkä laulamaan aikoinaan.
Hienoa tosiaan kyllä myös Pagen soitto. Jospa tämä virtuoosi sais pikkuhiljaa sitä ansaittua kunnioitusta myös tuoreempien kitaristien joukossa. Ei mikään tarkka skaalojen läpi kahlaaja vaan ennemminkin tunnelmien luoja. Tosin tarvittaessa irtoaa kyllä melko rajua soittoakin.
Puhumattakaan Bonhamista, muin myös Jonesista.
 
Ei voi kun ihmetellä miten nykytekniikalla saadaan vanhat kuva ja äänitallenteet entisöityä tälle tasolle?!
 
HTWWW nousi kertaheitolla mun Zep kokoelman rakkaimmaksi levyksi. Vois melkein sanoa että siinä on kaikki mitä zeppelin oli. Toki uudempi tuotanto kaikkine hienouksineen levyltä puuttuu, mutta kokonaisuus on silti mahtava.
 
"...Dancing days are here again
As the summer evenings grow
 
I got my flower, I got my power
I got a woman who knows...."
 
Hyvää loppukesää kaikille Zeppelin musan ystäville!
 
--- Well - The house is a rockin' don't bother knockin' ---
Jake24-25
06.07.2003 22:40:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kuunnellut viimeiset pari viikkoa ahkerasti "How the West Was Won?" CD:tä ja mielipiteeni on vakuuttunut entisestään siitä että Led Zeppelin on kaikkien aikojen kovin livebändi. Olen kuullut kaikki Led Zeppelinin viralliset livejulkaisut ja kaikissa on sitä energiaa mitä kovalta bändiltä voi vaatia. Led Zeppeliniä kuunnellessa voin vain haikailla sitä, että olisinpa syntynyt noin 10 vuotta aikaisemmin, jotta olisin voinut nähdä Pagen ja kumppanit paikanpäällä esim. sillä Kulttuuritalon keikalla 1975 (toivottavasti vuosi on oikein).
 
Paperilyhty
07.07.2003 22:49:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kuunnellut viimeiset pari viikkoa ahkerasti "How the West Was Won?" CD:tä ja mielipiteeni on vakuuttunut entisestään siitä että Led Zeppelin on kaikkien aikojen kovin livebändi. Olen kuullut kaikki Led Zeppelinin viralliset livejulkaisut ja kaikissa on sitä energiaa mitä kovalta bändiltä voi vaatia. Led Zeppeliniä kuunnellessa voin vain haikailla sitä, että olisinpa syntynyt noin 10 vuotta aikaisemmin, jotta olisin voinut nähdä Pagen ja kumppanit paikanpäällä esim. sillä Kulttuuritalon keikalla 1975 (toivottavasti vuosi on oikein).
 
Kyllä tuota on itsekin tullut hyvin paljon mietittyä, ja sopivin syntymävuosi olisi ehdottomasti ollut 1955 tai siinä main, olisi saanut kasvaa Zeppelinin mukana. No jaa, 30 vuotta sinne tai tänne...Zeppelin on yksinkertaisesti kaikkien aikojen kovin bändi, sekä livenä että levyllä. Paljonko muuten maksoitte cd:stä, yli 40 euroa?
 
That is the fucking buzz!
Bonham
07.07.2003 22:51:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tuota on itsekin tullut hyvin paljon mietittyä, ja sopivin syntymävuosi olisi ehdottomasti ollut 1955 tai siinä main, olisi saanut kasvaa Zeppelinin mukana. No jaa, 30 vuotta sinne tai tänne...Zeppelin on yksinkertaisesti kaikkien aikojen kovin bändi, sekä livenä että levyllä. Paljonko muuten maksoitte cd:stä, yli 40 euroa?
 
Se tripla cd irtoaa n. 25 egellä. DVD on luokkaa yli 40€.
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
fox
08.07.2003 01:51:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sopivin syntymävuosi olisi ehdottomasti ollut 1955 tai siinä main, olisi saanut kasvaa Zeppelinin mukana. No jaa, 30 vuotta sinne tai tänne...Zeppelin on yksinkertaisesti kaikkien aikojen kovin bändi, sekä livenä että levyllä.
 
Niin onkii! Siis siinä main. Toiseen väittämääsi vastaan myös samoin. Ja kiitos, Kashmir on loistokas tuolla DVD:llä. Toki myös levyversio, mutta kyllä live-veto on aina live... :)
jPekka
08.07.2003 11:10:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin onkii! Siis siinä main. Toiseen väittämääsi vastaan myös samoin. Ja kiitos, Kashmir on loistokas tuolla DVD:llä. Toki myös levyversio, mutta kyllä live-veto on aina live... :)
 
Oma lemppariversioni Kashmirista on kyllä sillä Pagen ja Plantin No Quarter/Unledded -videolla/CD:llä. Ko. paketilla on muutenkin hienoja tulkintoja - intialais- ja arabialaisainekset on istutettu juttuun todella hienosti.
 
.
 
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
Tightbutloose
08.07.2003 15:43:14 (muokattu 08.07.2003 15:45:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

esim. sillä Kulttuuritalon keikalla 1975 (toivottavasti vuosi on oikein).
 
1970. tuskimpa olisivat mahtuneet kulttuuritalolle 1975, kun katsoo tuota dvd:n meininkiä. Physical Graffitin biisejä ja muuta... huhhuh. ollappa silloin tällain
 
kuule, koe ja nää.
Keppi
11.07.2003 12:26:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt täytyy heti ensimmäisenä todeta, ett oon ollu aina Zeppelin fani. Mun mielestä siinä oli kiistatta maailman kovin Rock-bändi.
Silti kritisoisin vähän tota DVD:hässäkkää. Sehän oli siis tosi laadukas ja hyvänkuuloinen ja muuta...mutt mun mielestä siitä oli ehkä tapettu se live-tilanne pois kokonaan, mikä mun mielestä kuuluis olla noissa mukana. Toi on nyt kuiteskin liikaa sellainen..."studiomainen". Kyllähän kunnon livelevyissä pitäs olla enempi sellasta rosoisuutta ja se oli nyt kyllä pyyhkästy pois iha kokonaan. Yleisön olemassaolon ties vaan kappaleitten jälkeen, kun kansa mylvi. Oon kuunnellu tosi paljon Zeppelin-bootlegeja ja niihin verrattuna toi kuulosti liiankin "paksulta". Tiedä, mitä kaikkee se Page on sitt siellä studiossa tehny?!;)
No mutt kokonaisuutena oli kyllä hieno paketti! Mahtava juttu, ett ne oli ottanu just ton version Since I've Been Loving Yousta, koska se on mun mielestä aivan mahtava!
 
Juuup!
Paperilyhty
12.07.2003 11:15:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-- Tiedä, mitä kaikkee se Page on sitt siellä studiossa tehny?!;)
No mutt kokonaisuutena oli kyllä hieno paketti! Mahtava juttu, ett ne oli ottanu just ton version Since I've Been Loving Yousta, koska se on mun mielestä aivan mahtava!--

 
Pagehan on studiossa nauhoja kunnostellessaan tehnyt todella suuren työn! ;) Ei vaan, lukiessa ClassicRockin uusinta numeroa ja näitä muita uusia haastatteluja on kylä tullut aika selväksi miten jättimäinen urakka siinä on ollut näitä julkaisuja koottaessa. Varsinkin tuota dvd:tä. Ja tuskin on tästä toivuttu, niin eiköhän miehet itse heitä lisää vettä myllyyn. Plant toivoi, että aikanaan olisi tehty dokumenttia studiotyöskentelystä ja Jimmy vihjailee, että esim. IV:n biiseistä on olemassa toisia versioita...Nyt kyllä!
 
Itsekin jumaloin Since I've Been Loving You:ta.
 
That is the fucking buzz!
Huevos
22.07.2003 14:20:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jeah...
 
Bonham
24.07.2003 10:33:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pagehan on studiossa nauhoja kunnostellessaan tehnyt todella suuren työn! ;) Ei vaan, lukiessa ClassicRockin uusinta numeroa ja näitä muita uusia haastatteluja on kylä tullut aika selväksi miten jättimäinen urakka siinä on ollut näitä julkaisuja koottaessa. Varsinkin tuota dvd:tä. Ja tuskin on tästä toivuttu, niin eiköhän miehet itse heitä lisää vettä myllyyn. Plant toivoi, että aikanaan olisi tehty dokumenttia studiotyöskentelystä ja Jimmy vihjailee, että esim. IV:n biiseistä on olemassa toisia versioita...Nyt kyllä!
 
Itsekin jumaloin Since I've Been Loving You:ta.

 
Myös Soundin jutussa oli hieman ilmassa ajatusta, että jotainhan sinne laatikon pohjalle vieläkin jäi... Antaa tulla vaan:)
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Risto Mustalisä
15.08.2003 11:01:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hankin itse myös viimein tuon 3 -CD:n ja kuuntelin koko paketin kertaistumalta! Jumankeuta! Tätä ei ole tapahtunut vuosiin! Soitto kuulostaa hienolta samoin soundit ja erityisesti hienoa on se ,että levy valottaa Zepin akustista puolta ykköslevyllä. Väitänpä tohkeissani ,että enää ei löydy hevi- tai hard rock -tai edes rock -bändiä joka vetäisi livenä yhtä monipuolista materiaalia. Enemmän juostaan laput silmillä kuin ravihevoset.
 
Born to be wild! - paitsi kotona..
Bonham
15.08.2003 11:06:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hankin itse myös viimein tuon 3 -CD:n ja kuuntelin koko paketin kertaistumalta! Jumankeuta! Tätä ei ole tapahtunut vuosiin! Soitto kuulostaa hienolta samoin soundit ja erityisesti hienoa on se ,että levy valottaa Zepin akustista puolta ykköslevyllä. Väitänpä tohkeissani ,että enää ei löydy hevi- tai hard rock -tai edes rock -bändiä joka vetäisi livenä yhtä monipuolista materiaalia. Enemmän juostaan laput silmillä kuin ravihevoset.
 
Heh heh, tutulta kuulostaa. samat oli vibat mullakin kun tuon ekaa kertaa kuuntelin. Ei voi mitään, kyllä menee aika monta prosenttia nykyisistä lökäpöksyistä polvileen:)
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Risto Mustalisä
18.08.2003 12:36:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh heh, tutulta kuulostaa. samat oli vibat mullakin kun tuon ekaa kertaa kuuntelin. Ei voi mitään, kyllä menee aika monta prosenttia nykyisistä lökäpöksyistä polvileen:)
 
Nimenomaan.Ja toki mielestäni soitto ja eritoten soundit on paremmat kuin The Song remains the same -levyllä.
 
Born to be wild! - paitsi kotona..
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «