Muusikoiden.net
22.05.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Terve esiintymisjännitys vs. halvaannuttava esiintymispelko
1 2
hernan-1
28.04.2024 12:44:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ollut neljällä erilaisella esiintyjän kurssilla. Niillä kaikilla, kuten näyttelijäntyön kursseilla, työskennellään eri kokemusten ja taitojen kanssa. Olennaista on se, että, otsikon tärkeän aiheen suhteen, juuri työskentelee vähentääkseen esiintymisjännitystään. Ei niin että vaan jatkaa kuten ennen, ja koettaa ottaa jonkin toisen uuden roolin.
 
Vertaisryhmässä, taitavan opettajan kanssa edistyy. Tiedostava harjoittelu, oman kokemuksen kuuntelu ja itselle uutta aluetta, uusissa tilanteissa, valtaava altistaminen ovat avainsanat.
 
Tietysti runsas soiton ja laulun - ja esiintymisliikehdinnnän - teknisen suorittamisen harjoitus on perusedellytys sille, että voi tehdä hyvän esityksen.
 
Antti
hernan-1
29.04.2024 10:23:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä keino, joka on tunnettu näyttelijöiden parissa, on se että kuvittelee - aina - että yleisön joukossa on yksi oikein hyvä luottoystävä, nuori tai vanha, joka hyväksyy kaiken, siis kaiken ja miten vaan, mitä teet. Todellinen olemassaoleva ystävä tai kuviteltu. Sen kun ajattelee olevan paikalla, tulee turvallinen olo. Oon tehnyt monesti niin. Se toimii.
 
Antti
Henri Henri Olavi
29.04.2024 14:38:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hernan-1: Hyvä keino, joka on tunnettu näyttelijöiden parissa, on se että kuvittelee - aina - että yleisön joukossa on yksi oikein hyvä luottoystävä, nuori tai vanha, joka hyväksyy kaiken, siis kaiken ja miten vaan, mitä teet. Todellinen olemassaoleva ystävä tai kuviteltu. Sen kun ajattelee olevan paikalla, tulee turvallinen olo. Oon tehnyt monesti niin. Se toimii.
 
Tämä on ihan hyvä kikka. Olin jossain teatterikerhossa ala-asteella ja siellä neuvottiin tämä. Saattaa tosiaan viedä hieman suurinta terää jänityksestä.
 
Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki!
mpekkanen
29.04.2024 14:59:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari sixpäkkiä ja puoli purkkia xanoreita, niin eiköhän se pahin jännitys lähde ;)
 
hernan-1
29.04.2024 21:46:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja sitten vielä yksi kikka. Jos jännittää oikein hemmetisti, kuvittele mielessäsi, tai ehkä vielä esiintyjäkaverin kanssa, että nyt esiinnytään oikein saatanan h u o n o s t i. Sen ajattelu naurattaa väkisin ja vie terän jännitykseltä. Tämä on kikka jonka luin Martti Suosalon käyttäneen jollekin nuorelle ja kokemattomalle esiintyjälle, esiintyessään hänen kanssaan, kun tämä, ennen esiintymistä, valitti kovaa jännitystä.
 
Antti
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «